Gå til innhold

Bruker dere vaskeklut?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Klut er uansett ikke nødvendig hvis man kan dusje.

Anonymkode: ac864...c60

Men kan ikke folk få lov å bruke klut hvis de ønsker det. Det er ingen som tar skade av det.

Herregud, for en merkelig tråd.

Anonymkode: 19fcf...1c1

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Million skrev (3 minutter siden):

Om du tror du blir ren på "et knapt minutt" i dusjen uten såpe, vel, det får du bare fortsette å innbille deg.

Du får ta en debatt med folk med mer utdanning enn deg.

Har registrert at du insisterer på sterk såpe i underlivet to ganger daglig for å bli ren.

Det er selvsagt ikke nødvendig, men din generasjon er dessverre opplært slik.

Nå vet vi heldigvis bedre!

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men kan ikke folk få lov å bruke klut hvis de ønsker det. Det er ingen som tar skade av det.

Herregud, for en merkelig tråd.

Tilbake til trådens tema:

TS ønsker å lære opp stedatter i bruke vaskeklut. TS mener dette er en damegreie og især nødvendig ved menstruasjon.

Far sier selvfølgelig nei til dette.

Du kan bruke klut så mye du ønsker, men om du som stemor skulle instruere min datter til å bruke klut hadde jeg (og far) sagt nei.

Endret av Fufu
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er kanskje ikke den rette til å svare. Men vaskeklut for meg er ekkelt og en trigger knyttet til traumer. Føler meg ren nok ved å bruke hender.

Anonymkode: 579fc...080

• Liker 1
Skrevet

Jeg dusjer ikke så ofte for tiden pga gips. Har jo en sånn badehette til gips, men det har blitt lekkasje noen ganger. Så jeg vasker håret i vasken og skrubber godt med klut. Er ren og pen jeg. Så gambler jeg innimellom på å dusje med den badetingen. 

Men til vanlig så bruker jeg ikke klut i dusjen, men gjør det hver morgen. Jeg dusjer alltid på ettermiddagen eller kvelden. Derfor klut på morgenen. 

• Liker 2
Skrevet
Fufu skrev (3 minutter siden):

TS ønsker å lære opp stedatter yiø å bruke klut.

Du kan bruke klut så mye du ønsker, men om du som stemor skulle instruere min datter til å bruke klut hadde jeg (og far) sagt nei.

Jeg bruker ikke klut.

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Har vaskekluter i hus som hovedsakelig er en levning fra da ungene var små. Veldig greit å bruke til å vaske ungene i bleieområdet ved bleieskift (slik at de ikke må bade/dusje hele tida). Brukte kun våtservietter på reise, klut hjemme. Men bruker veldig sjelden vaskeklut på meg selv. Kanskje til å vaske ansiktet med en sjelden gang.

Vaskeklut i dusjen har jeg aldri brukt - det er jo helt unødvendig? Man tar jo såpe på hendene og bruker hendene til å massere såpa rundt der det skal vaskes?

Skrevet
Fufu skrev (8 minutter siden):

TS ønsker å lære opp stedatter i bruke vaskeklut. TS mener dette er en damegreie og især nødvendig ved menstruasjon.

Hæ? Lære opp? Nei, jeg trodde bare at klut er noe alle har hjemme. Så tenkte å sjekke ut hvordan ståa er i andre hjem. Så har ingenting med å lære opp å gjøre.  Jeg var bare litt bekymret og  visste ikke at klut var et uvanlig konsept for oss damer.  Jeg vasker også av makeup med klut. Men da med Kluter som er laget til det formålet. 

Anonymkode: 8ad4f...5c8

• Liker 3
Skrevet

Vasker ansiktet med klut hver morgen. I dusjen bruker jeg også klut i ansiktet, før renseskum.

Når jeg ikke gidder/har tid til å dusje vasker jeg meg med klut under armene og i undelivet.

Anonymkode: 683a2...94d

• Liker 3
Skrevet

Jeg dusjer ikke hver dag, bruker klut de dagene jeg ikke dusjer (ansikt, under bryster, under armer, nedentil og bak). Bruker ikke samme klut igjen. Ved behov tar jeg en vask med klut senere på dagen også, om jeg skal på besøk etter arbeidstid f.eks. Vasker barna med klut hver morgen på samme måte, de dusjer hver 4 dag eller oftere ved behov(bhg barn). Bruker ikke klut i dusjen selv. Barna liker å ha klut foran øynene når vi skyller håret. 

Anonymkode: f084f...14e

• Liker 3
Skrevet
Fufu skrev (35 minutter siden):

Les innlegget til TS en gang til! Det er ingen som skal instruere noen, er kun snakk om å FÅ LOV å ha vaskekluter i hus!

Anonymkode: 1b0a2...bf0

• Liker 2
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Det er ikke så lenge siden sist det ble diskutert her.  Jeg fortalte at jeg bruker klut, men da himlet kg-folkene med øynene og lurte visst på hvilken planet jeg var, for det var visst helt sykt 😂

Skrevet

Sjeleglad for at jeg har bidet, sier jeg bare. 
Skjønner ikke at det ikke er vanlig lenger. 

Skrevet
Bacteria skrev (2 minutter siden):

Sjeleglad for at jeg har bidet, sier jeg bare. 
Skjønner ikke at det ikke er vanlig lenger. 

Bruker du det i stedet for vaskeklut i dusjen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Du får ta en debatt med folk med mer utdanning enn deg.

Har registrert at du insisterer på sterk såpe i underlivet to ganger daglig for å bli ren.

Det er selvsagt ikke nødvendig, men din generasjon er dessverre opplært slik.

Nå vet vi heldigvis bedre!

Hva er poenget ditt med brukerangrep? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bruker du det i stedet for vaskeklut i dusjen?

Bruker det i stedet for å dusje hvis jeg trenger å vaske meg nedentil i en fart ja. 
Dusjer daglig, som regel på morgenen.

Bruker ikke klut. 

Skrevet

Jeg bruker det ikke på daglig basis, men det var veldig greit å ha i hus da jeg etter en operasjon ikke klarte å ta en dusj hver dag. Bruker det også de morgenen jeg f.eks har dusjet kvelden før og skal på noe som er veldig fysisk krevende og dermed blir svett igjen kjapt, føler ikke dusj trengs da. Eller når jeg skal skrubbe føtter før sengetid etter en hel dag barbeint i hagen og rundt båten, eller på hyttetur uten innlagt vann, eller når jeg bare ønsker en kjapp oppfrisking etter jobb. 

Anonymkode: e9e2c...382

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker vaskeklut. Tar såpe på kluten og vasker meg godt i tillegg til å spyle meg. Ikke nok å bare spyle seg under dusjen. Ikke for meg. Folk kan bare kalle meg jålete men sånn har jeg alltid gjort. Alltid vaskeklut. 

Skrevet
Warrior skrev (2 minutter siden):

Jeg bruker vaskeklut. Tar såpe på kluten og vasker meg godt i tillegg til å spyle meg. Ikke nok å bare spyle seg under dusjen. Ikke for meg. Folk kan bare kalle meg jålete men sånn har jeg alltid gjort. Alltid vaskeklut. 

Heldigvis bor vi i et fritt land der folk selv kan velge om de vil bruke vaskeklut eller ikke - selv om noen i denne tråden prøver å få folk til å slutte med vaskeklut.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er også vant til å bruke klut i dusjen. Synes ikke man kommer godt nok til, særlig mellom kjønnsleppene, om man bare spyler med dusjen, og som en menstruerende kvinne kan det gjemme seg litt av hvert mellom leppene som er greit å få vasket bort. 

Anonymkode: 95504...b50

Ehhhh...? Har du ikke hender?

Anonymkode: c7c0d...4ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...