Gå til innhold

Bruker dere vaskeklut?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skrev jo nettopp at du ikke må dusje hele kroppen hver gang ...

Når jeg menstruerer dusjer kun skrittet.

Anonymkode: ac864...c60

Men hvorfor vil du på død og liv at alle skal gjøre som deg? Hva er problemet med at noen liker vaskeklut?  Haha, dette var en rar diskusjon. 

Anonymkode: df0b1...37f

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj! Aldri såpe?!

Anonymkode: f2c05...303

Nei. Kun sjampo

• Liker 1
Skrevet

Vasker mrg hver dag, men ikke med klut.

Det gjør du ikke når du bruker et knapt minutt og ikke en gang gidder å bruke såpe. Det blir man ikke ren av. 

• Liker 6
Skrevet

Men hvorfor vil du på død og liv at alle skal gjøre som deg? Hva er problemet med at noen liker vaskeklut?  Haha, dette var en rar diskusjon. 

Vaskeklut er som nevnt en arv fra da da man ikke fikk vasket seg ordentlig og benyttet vaskefat.

Nå har vi dusj og badekar.

Skrevet
Million skrev (1 minutt siden):

Det gjør du ikke når du bruker et knapt minutt og ikke en gang gidder å bruke såpe. Det blir man ikke ren av. 

Joda.

Å bruke en klut som har hatt bakterievekst i 8-16 timer er ekkelt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vaskeklut er som nevnt en arv fra da da man ikke fikk vasket seg ordentlig og benyttet vaskefat.

Det er din mening. Jeg har to dusjer og ett badekar, men synes likevel klut er helt optimalt for min hygiene. 

• Liker 4
Skrevet

Du blir ikke ren av badekar.

Du må dusje før du bader, og etterpå. Samme som i svømmehallen. 

• Liker 1
Skrevet

Joda.

Som innlegget sier : kluten skiftes ut etter bruk. 

Anonymkode: 8ad4f...5c8

• Liker 3
Skrevet

Jeg bruker frotteklut i ansiktet hver eneste dag, men svært sjelden på resten av kroppen. Jeg kan bruke klut på tur om jeg ikke har mulighet til å dusje.

Hjemme dusjer jeg hver dag og bruker aldri klut på kroppen. Såper inn og skyller av. Tar meg maks 5 min og jeg er helt ren.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du har åpenbart aldri vært plaget med eksem …

Normal tørr hud er ikke det samme som eksem. 

Anonymkode: 399d3...8ee

Jeg har eksem og du trenger ikke å være nedlatende 

Anonymkode: 68a8a...703

Skrevet

Dere er hjelpeløse individer som ikke kan leve uten dusj. Og ingen tenker på verdens ressurser. 

Anonymkode: e51a0...e86

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Joda.

Jeg har aldri skrevet det at man skal bruke samme kluten flere ganger uten å vaske den, har jeg vel? Du har funnet på det helt selv.

Jeg tar en ny klut hver gang jeg dusjer, har jeg skrevet. Hva andre gjør, får bli opp til dem. Om du tror du blir ren på "et knapt minutt" i dusjen uten såpe, vel, det får du bare fortsette å innbille deg.

Endret av Million
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er din mening. Jeg har to dusjer og ett badekar, men synes likevel klut er helt optimalt for min hygiene. 

Så lenge du ikke insisterer på å lære opp tenårings (stedatteren) din i å ha like slrtt og utdatert hygiene som du har, be my guest.

Minner om trådens tema:

Stemor ønsker å lære stedatter opp i å bruke vaskeklut.

Skrevet
Hasselnøtter skrev (2 minutter siden):

Du blir ikke ren av badekar.

Du må dusje før du bader, og etterpå. Samme som i svømmehallen. 

Du blir ren av en dusj og de aller fleste badekar kan man også dusje seg av i etterpp.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Som innlegget sier : kluten skiftes ut etter bruk. 

Klut er uansett ikke nødvendig hvis man kan dusje.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dere er hjelpeløse individer som ikke kan leve uten dusj. Og ingen tenker på verdens ressurser. 

Anonymkode: e51a0...e86

Jeg bruker klut på hytta og når det ellers er nødvendig.

Men ikke hjemme, jeg har jo tilgang på en dusj der.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha 😂 er mye jeg blir nektet hos han. han er sær og sta. Vanskelig å forklare. Men som et eksempel, så har han en vannkoker. Men jeg får ikke lov til å bruke vannkoker. Og vi må derfor koke vann i kjele. Han sier at vannkokeren er så blank og fin. Og han vil ikke at den skal bli flekkete. Er faktisk mye her som bare står til pynt. 

Kjøkkenbenken kan man ikke bruke uten å kle den inn med tonnevis av briketter først. Slike som man har under tallerkener. 

Tror dette med å ikke ha kluter I hus kommer av at han er redd for ekstra   vask. For jeg må ta med klutene hjem og vaske de der.  

Kan det være at han har en slags ocd lidelse? Jeg har ocd og må ha enkelte ting på min rare måte. Min samboer må gjerne bruke vannkoker så mye han vil, men jeg putter ikke i meg te/kaffe/rett i koppen som har kokt vann fra vannkokeren 😱 

Det må vaskes på en spesiell måte både her og der, mye er ekkelt og mye er vanskelig.

Anonymkode: dc7fe...780

• Liker 1
Skrevet
Million skrev (2 minutter siden):

Jeg har aldri skrevet det at man skal bruke samme kluten flere ganger uten å vaske den, har jeg vel? Du har funnet på det helt selv.

Jeg tar en ny klut hver gang jeg dusjer, har jeg skrevet. Hva andre gjør, får bli opp til dem. Om du tror du blir ren på "et knapt minutt" i dusjen uten såpe, vel, det får du bare fortsette å innbille deg.

Har man tilgang på dusj bruker man selvsagt ikke klut.

Skrevet

Denne diskusjonen viser tydelig at det er flere som bruker klut. Så du tar feil, folk velger forskjellig. 

• Liker 3
Skrevet

SELVSAGT bruker jeg klut, så jeg får skrubbet meg både her og der når jeg dusjer! For meg er det en selvfølge, for da blir jeg ren. Ordentlig.  

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...