AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #41 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Man tørker ut huden ved å dusje hele tida. Spesielt på vinteren. Jeg dusjer annenhver dag og bruker vaskeklut i ansiktet, under armene og i underlivet de dagene jeg ikke dusjer. Jeg bruker også vaskeklut i underlivet i dusjen, da jeg ikke liker å vaske meg med hånda der nede. Bruker bare kluten en gang før den kastes i vaskemaskinen. Anonymkode: df0b1...37f Hvis du bruker mye såpe, ja. Men bare vann? Det er helt ok. I tillegg kan man jo bruke body lotion hvis huden er tør. Anonymkode: 68a8a...703 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #42 Skrevet 10. september 2021 Jeg vasker meg med klut de dagene jeg ikke dusjer, eller om jeg har sletta litt ekstra og må vaske under armer og i skrittet uten at jeg trenger en dusj. Bruker bare en klut da, siden jeg som liten lærte at ansiktet vaskes først og skrittet til slutt. Bruker den ikke mer enn en gang før vask. Anonymkode: ed7d8...b39 5
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #43 Skrevet 10. september 2021 Jeg har mikrofiberklut til ansikter, som for meg fungerer bedre som sminkefjerner enn engangskluter. Vanlige vaskekluter har jeg, men bruker sjelden. Kun hvis jeg av en eller annen grunn ikke dusjer. I dusjen vasker jeg med hendene. Anser det som bra nok, jeg blir ren. Når jeg vasker hender i vasken, bruker jeg også bare hendene mot hverandre, og ser at det blir rent selv når det er mye gris. Dere som mener at man ikke blir ren av å vaske med hendene, bare "skyver såpen rundt", bruker dere klut hver gang dere vasker hendene? Har du med kluter på besøk, og på offentilge toaletter, for å bli ren nok når du har vasket hendene etter toalettbesøk? Eller er det andre regler for hendene og resten av kroppen? Anonymkode: 10009...5f6 3
Macro Skrevet 10. september 2021 #44 Skrevet 10. september 2021 Jeg har alltid hatt, men begynte å bruke de i dusjen for få mnd siden. Fy søren så herlig! Du føler deg så mye renere og friskere etter klutvask. Eller bruker man jo klut til å vaske ansikt, legge på kuler o.l. Han er rar. Ikke du. 2
Million Skrevet 10. september 2021 #45 Skrevet 10. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fordi man gjenbruker ikke kluter på kvelden. Æsj. Anonymkode: ac864...c60 Dusjer dere virkelig to ganger hver dag, alle sammen? Hva er det som trenger klut på kvelden, om du ikke dusjer to ganger pr dag? Ansiktet? Ansiktet klarer seg da faktisk med en omgang med kluten pr dag i dusjen, man trenger ikke skrubbe seg med klut på kvelden også (i fjeset?). Det holder med hendene og passende såpe/rensemelk. Endret 10. september 2021 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #46 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du bruker mye såpe, ja. Men bare vann? Det er helt ok. I tillegg kan man jo bruke body lotion hvis huden er tør. Anonymkode: 68a8a...703 Du har åpenbart aldri vært plaget med eksem … Normal tørr hud er ikke det samme som eksem. Anonymkode: 399d3...8ee 7
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #47 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du bruker mye såpe, ja. Men bare vann? Det er helt ok. I tillegg kan man jo bruke body lotion hvis huden er tør. Anonymkode: 68a8a...703 Men kan hun ikke få liv å bruke klut på kveld hvis hun syns hennes hud har det best med det? Anonymkode: 19fcf...1c1 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #48 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en kjæreste som virkelig ikke forstår konseptet med vaskeklut. Og jeg får derfor kritikk for at jeg ikke heller bare spyler meg i dusjen når jeg vasker meg. Jeg har en vaskeklut for fjes og en vaskeklut for kropp som jeg skifter ut etter bruk. Men i og med at kjæresten min ikke vil ha vaskekluter I hus, så må jeg ta med kluter hjemmefra. Også prøver jeg å huske å kjøpe våtservietter til fjeset. jeg begynner etterhvert å tro jeg er rar som ikke bare spyler meg under dusjen som han sier. Jeg har også forsøkt å si til han nå som datteren hans har fått menstruasjon, så vil det være fint om hun kan ha vaskekluter tilgjengelig på badet når det er pappahelg. Men det har ikke skjedd noe på den fronten enda. Og jeg får ikke lov til å kjøpe det til henne. Jeg prøver å si at dette med vaskeklut er en damegreie. Men blir litt usikker. I og med at han hevder at han og hans ex ikke hadde vaskekluter I hus. Så da spør jeg dere damer: er det jeg som er rar? Er det virkelig så uvanlig å bruke vaskeklut når man vasker seg? Er det slik at de fleste bare spyler seg og går? Eller er det slik jeg før har trodd: at det er en damegreie å bruke vaskeklut? Har dere vaskekluter I hus? Og bruker dere klut når dere vasker kropp og fjes? Anonymkode: 8ad4f...5c8 Vaskeklut til voksne? Altså før det ble vanlig å ha dusj på badet vasket alle seg med klut. Men jeg er ikke kjent med at dette er normalt nå når man med enkle grep kan skylle av seg i dusjen. Noe som også er mer hygienisk. Jeg ønsker IKKE at min datter skal vaske menstruasjon med vaskeklut! Hun dusjer i stedet oftere under menstruasjonen. Jeg har en ansiktsvamp som jeg fjerner sminke med. Designet for formålet. På nyfødte benytter jeg derimot vaskeklut. Dette fordi de ikke kan bades/ dusjes 6-10 gang per dag. På små barn bruker jeg vaskeklut til ansiktet og våtservietter til fingrene. Fordi det blir mye gris i løpet av en dag. Anonymkode: 4b941...989 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #49 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man må ikke dusje hele kroppen i ti minutter hver gang man dusjer. Dusjer gjerne fort under armene, så i skrittet, så ferdig. Anonymkode: ac864...c60 Jeg gidder ikke dusje kroppen hver dag når jeg føler meg ren og pen etter å ha vaska meg med klut. Og jeg unngår eksem på vinteren. Hva er egentlig problemet med å foretrekke å bruker vaskeklut? Energimessig så er der bedre enn å dusje og bruke varmtvann hele tida, selv om jeg bruker 1-2 kluter per dag så vasker jeg ikke noe mer klær enn ellers, må vaske håndklær en gang i uka uansett. Anonymkode: df0b1...37f 5
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #50 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har mikrofiberklut til ansikter, som for meg fungerer bedre som sminkefjerner enn engangskluter. Vanlige vaskekluter har jeg, men bruker sjelden. Kun hvis jeg av en eller annen grunn ikke dusjer. I dusjen vasker jeg med hendene. Anser det som bra nok, jeg blir ren. Når jeg vasker hender i vasken, bruker jeg også bare hendene mot hverandre, og ser at det blir rent selv når det er mye gris. Dere som mener at man ikke blir ren av å vaske med hendene, bare "skyver såpen rundt", bruker dere klut hver gang dere vasker hendene? Har du med kluter på besøk, og på offentilge toaletter, for å bli ren nok når du har vasket hendene etter toalettbesøk? Eller er det andre regler for hendene og resten av kroppen? Anonymkode: 10009...5f6 Neglebørste? Anonymkode: 399d3...8ee 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #51 Skrevet 10. september 2021 Just now, Million said: Dusjer dere virkelig to ganger hver dag, alle sammen? Hva er det som trenger klut på kvelden, om du ikke dusjer to ganger pr dag? Ansiktet? Ansiktet klarer seg da faktisk med en omgang med kluten i dusjen, man trenger ikke skrubbe seg med klut på kvelden også i fjeset. Det holder med hendene og passende såpe/rensemelk. Spør om det samme. Hvordan er det blitt sånn at alle dusjer to ganger om dagen? Er det bra for miljø? For strømbruk? Anonymkode: e51a0...e86 5
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #52 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg bruker også vaskeklut i underlivet i dusjen, da jeg ikke liker å vaske meg med hånda der nede. Dette må være noe av det dummeste jeg har lest i denne tråden. Skjønner det hvis du har vært utsatt for overgrep, men da trengs det terapi. Anonymkode: ac864...c60 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #53 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg bruker heller ikke vaskeklut. Aldri skjønt poenget. Men å nekte andre i å kjøpe det? Hva faen? Aldri hørt om noe så teit. Håper du kan forklare meg begrunnelsen hans for å mene dette, for nå ble jeg oppriktig nysgjerrig. Anonymkode: ba139...e60 Haha 😂 er mye jeg blir nektet hos han. han er sær og sta. Vanskelig å forklare. Men som et eksempel, så har han en vannkoker. Men jeg får ikke lov til å bruke vannkoker. Og vi må derfor koke vann i kjele. Han sier at vannkokeren er så blank og fin. Og han vil ikke at den skal bli flekkete. Er faktisk mye her som bare står til pynt. Kjøkkenbenken kan man ikke bruke uten å kle den inn med tonnevis av briketter først. Slike som man har under tallerkener. Tror dette med å ikke ha kluter I hus kommer av at han er redd for ekstra vask. For jeg må ta med klutene hjem og vaske de der. Anonymkode: 8ad4f...5c8 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #54 Skrevet 10. september 2021 Million skrev (2 minutter siden): Dusjer dere virkelig to ganger hver dag, alle sammen? Hva er det som trenger klut på kvelden, om du ikke dusjer to ganger pr dag? Ansiktet? Ansiktet klarer seg da faktisk med en omgang med kluten i dusjen, man trenger ikke skrubbe seg med klut på kvelden også i fjeset. Det holder med hendene og passende såpe/rensemelk. Nei, jeg dusjer hver dag, noen ganger to. Men jeg står ikke ti minutter i skoldvarm dusj hver gang. Noen dusjer varer et knapt minutt. Bruker selvsagt aldri såpe. Anonymkode: ac864...c60 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #55 Skrevet 10. september 2021 Bruker ikke klut på meg selv eller ungene. Men bruker det på jobb i omsorgsbolig. Anonymkode: 9f730...932 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #56 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg gidder ikke dusje kroppen hver dag når jeg føler meg ren og pen etter å ha vaska meg med klut. Og jeg unngår eksem på vinteren. Hva er egentlig problemet med å foretrekke å bruker vaskeklut? Energimessig så er der bedre enn å dusje og bruke varmtvann hele tida, selv om jeg bruker 1-2 kluter per dag så vasker jeg ikke noe mer klær enn ellers, må vaske håndklær en gang i uka uansett. Anonymkode: df0b1...37f Jeg skrev jo nettopp at du ikke må dusje hele kroppen hver gang ... Når jeg menstruerer dusjer kun skrittet. Anonymkode: ac864...c60
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #57 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette må være noe av det dummeste jeg har lest i denne tråden. Skjønner det hvis du har vært utsatt for overgrep, men da trengs det terapi. Anonymkode: ac864...c60 Føler jeg blir mer rein med klut. Så enkelt som det. Anonymkode: df0b1...37f 1
Million Skrevet 10. september 2021 #58 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, jeg dusjer hver dag, noen ganger to. Men jeg står ikke ti minutter i skoldvarm dusj hver gang. Noen dusjer varer et knapt minutt. Bruker selvsagt aldri såpe. Anonymkode: ac864...c60 Og du skriver "æsj" lenger oppe til klutbruk? Du vasker deg jo ikke engang. 7
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #59 Skrevet 10. september 2021 Million skrev (Akkurat nå): Og du skriver "æsj" lenger oppe til klutbruk? Du vasker deg jo ikke engang. Vasker mrg hver dag, men ikke med klut. Anonymkode: ac864...c60
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #60 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, jeg dusjer hver dag, noen ganger to. Men jeg står ikke ti minutter i skoldvarm dusj hver gang. Noen dusjer varer et knapt minutt. Bruker selvsagt aldri såpe. Anonymkode: ac864...c60 Æsj! Aldri såpe?! Anonymkode: f2c05...303 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå