Gå til innhold

Bruker dere vaskeklut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kjæreste som virkelig ikke forstår konseptet med vaskeklut. Og jeg får derfor kritikk for at jeg ikke heller bare spyler meg i dusjen  når jeg vasker meg. 

Jeg har en vaskeklut for fjes og en vaskeklut for kropp som jeg skifter ut etter bruk. Men i og med at kjæresten min ikke vil ha vaskekluter I hus, så må jeg ta med kluter hjemmefra. Også prøver jeg å huske å kjøpe våtservietter til fjeset. 

jeg begynner etterhvert å tro jeg er rar som ikke bare spyler meg under dusjen som han sier. 

Jeg har også forsøkt å si til han nå som datteren hans har fått menstruasjon, så vil det være fint om hun kan ha vaskekluter tilgjengelig på badet når det er pappahelg. Men det har ikke skjedd noe på den fronten enda. Og jeg får ikke lov til å kjøpe det til henne.  

Jeg prøver å si at dette med vaskeklut er en damegreie. Men blir litt usikker. I og med at han hevder at han og hans ex ikke hadde vaskekluter I hus. 

Så da spør jeg dere damer: er det jeg som er rar? Er det virkelig så uvanlig å bruke vaskeklut når man vasker seg?  Er det slik at de fleste bare spyler seg og går? Eller er det slik jeg før har trodd: at det  er en damegreie å bruke vaskeklut? 

Har dere vaskekluter I hus? Og bruker dere klut når dere vasker kropp og fjes? 

Anonymkode: 8ad4f...5c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke rar. Kjæresten din må skjerpe seg.

Anonymkode: 8bb73...4bd

• Liker 14
Skrevet (endret)

jeg er dame, og jeg bare MÅ HA vaskeklut (frottéklut) når jeg dusjer og vasker meg. Klarer meg ikke uten.

Å bare spyle seg med vann og stå og skyve såpeskummet rundt med fingrene blir ikke skikkelig skrubbing og vasking for meg. 

Selvfølgelig tar jeg en ny og ren vaskeklut for hver dusj. De vaskes på 90 grader sammen med håndklærne.

MEN, selv om sønnen min på 21 er vokst opp med å bli vasket med klut, er ikke det noe han har videreført til seg selv etter at han begynte å dusje på egenhånd. Han vil absolutt ikke bruke klut. 

Endret av Million
  • Liker 4
Skrevet

Føler at vaskekluter er relativt utdatert. Vet mamma på 76 bruker det. Jeg har aldri brukt det, synes det er ubehagelig og litt ekkelt. Dusjer daglig og tar en ekstra dusj om det er noe spesielt, bruker da hendene til å såpe meg inn.

Under «den uka» bruker jeg tampong/innlegg, dusjer når jeg føler behov og bruker evt våtservietter hvis det skulle være helt nødvendig.

Anonymkode: dc7fe...780

• Liker 6
Skrevet

Har alltid tenkt at vaskekluter var sånn de brukte i gamle dager på den tiden da de var så fattige at de ikke kunne dusje.. 

Anonymkode: 354a8...286

• Liker 11
Skrevet

Jeg har aldri brukt vaskeklut, og jeg er dame. Men jeg bruker såpe og hånd. Kanskje jeg har gått glipp av noe. Det høres jo greit ut med en klut, men det blir jo bare mer klesvask? Jeg regner med at du ikke bruker samme klut flere ganger i underlivet f.eks, for våte kluter begynner vel å lukte ganske fort? 

Anonymkode: 5847b...4ea

• Liker 5
Skrevet

Aldri brukt det nei, jeg blir ren av å dusje uten ;) Mer klesvask også. Jeg bruker ett håndkle til alt også jeg, etter en dusj er hele kroppen ren. Bruker samme håndkle 3-5 ganger.

Jeg har én klut jeg bruker til å rense ansiktet med på kveldstid, fordi den gir en god skrubb av ansiktet, kombinert med gode produkter. Skyller godt og henger til tørk til neste dag, bruker den i 3-4 dager. Men ikke noe jeg tar med inn i dusjen nei, jeg har aldri sett noen bruke det.

Anonymkode: 986cb...f13

• Liker 4
Skrevet

Bruker kun vaskeklut i ansiktet

• Liker 4
Skrevet

Bruker vaskeklut kun til kattevask uten dusj.

Anonymkode: 19fcf...1c1

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Aldri brukt det nei, jeg blir ren av å dusje uten ;) Mer klesvask også. Jeg bruker ett håndkle til alt også jeg, etter en dusj er hele kroppen ren. Bruker samme håndkle 3-5 ganger.

Jeg har én klut jeg bruker til å rense ansiktet med på kveldstid, fordi den gir en god skrubb av ansiktet, kombinert med gode produkter. Skyller godt og henger til tørk til neste dag, bruker den i 3-4 dager. Men ikke noe jeg tar med inn i dusjen nei, jeg har aldri sett noen bruke det.

Anonymkode: 986cb...f13

En liten frotteklut eller fem tar seriøst ikke mye plass i skittentøyskurven eller i vaskemaskinen. De fyller ikke akkurat en maskin alene.

Det argumentet holder derfor ikke 😄

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Bruker vaskeklut kun til kattevask uten dusj.

Anonymkode: 19fcf...1c1

Samme her! Aldri i dusjen, jeg skyller kroppen, skrur av vannet og fordeler såpe godt med hendene, gnir og skyller av. Om jeg føler at jeg trenger en ekstra skrubb så bruker jeg skrubbekrem, mer effektivt enn en frotteklut. :)

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg har også forsøkt å si til han nå som datteren hans har fått menstruasjon, så vil det være fint om hun kan ha vaskekluter tilgjengelig på badet når det er pappahelg.

Eh.

Hun trenger da ikke å bli opplært i en vaskemetode man brukte før det ble vanlig å dusje.

Anonymkode: ac864...c60

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Så da spør jeg dere damer: er det jeg som er rar?

Neida, bare veldig gammeldags.

Man trenger ikke vaskeklut når man har dusj og/eller karbad daglig.

😀

• Liker 5
Skrevet
Tough cookie skrev (18 minutter siden):

Bruker kun vaskeklut i ansiktet

Jeg også.

Skrevet

Nei, bruker aldri vaskeklut og har aldri brukt det. 

Vaskeklut i skrittet?? Nei takk! Vann funker utrolig godt alene! 

Anonymkode: 4ce04...6d2

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg prøver å si at dette med vaskeklut er en damegreie. 

Det er abaolutt ingen damegreie.

Der er en etterlevning fra da man vasket seg med vaskefat og ikke hadde dusj.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Har dere vaskekluter I hus? Og bruker dere klut når dere vasker kropp og fjes?

Nei, selvsagt ikke.

Vi har både dusj og badekar og ingen begrensninger på når disse kan benyttes.

Vi lever i 2021, ikke 1950.

• Liker 4
Skrevet

Jeg er også vant til å bruke klut i dusjen. Synes ikke man kommer godt nok til, særlig mellom kjønnsleppene, om man bare spyler med dusjen, og som en menstruerende kvinne kan det gjemme seg litt av hvert mellom leppene som er greit å få vasket bort. 

Anonymkode: 95504...b50

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker heller ikke vaskeklut. Aldri skjønt poenget.

Men å nekte andre i å kjøpe det? Hva faen? Aldri hørt om noe så teit. Håper du kan forklare meg begrunnelsen hans for å mene dette, for nå ble jeg oppriktig nysgjerrig.

Anonymkode: ba139...e60

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er også vant til å bruke klut i dusjen. Synes ikke man kommer godt nok til, særlig mellom kjønnsleppene, om man bare spyler med dusjen, og som en menstruerende kvinne kan det gjemme seg litt av hvert mellom leppene som er greit å få vasket bort. 

Anonymkode: 95504...b50

Det går fint an å bruke hender.

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...