Gå til innhold

Ropstad bor i pendlerbolig, betalt av skattebetalerne, mens han eier 150kvm hus

Drizzt

Anbefalte innlegg

Drizzt skrev (4 minutter siden):

Jeg håper virkelig ikke at han er representativ for sitt parti og for de kristne verdiene. Det er jo ingenting kristent i det han driver med.

Men jeg merker meg at han gjentatte ganger forklarer sine handlinger med ''jeg hadde som intensjon å gjøre ...'', men så blir det aldri noe av den intensjonen. Hver eneste gang skjer det noe annet enn det han hadde som intensjon om og planlagt på forhånd. Det lukter sterkt overlegg i alt han har gjort og nå et mislykket forsøk på å renvaske seg selv ved å hevde at han egentlig hadde planlagt å gjøre noe helt annet. Uff, da.

Alle kan jo si at de hadde tenkt eller ment hva som helst. Fakta er at han har bedrevet skattesvik, noe som medfører både bøter og fengsel for den vanlige mann i gata. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drizzt skrev (1 time siden):

Du mener under sperregrensen. Han er frekk som forventer han kan fortsette mens han gjorde sitt beste å unngå å betale skatt. Han kan si beklager 1000 ganger, men det virker ikke som at han egentlig beklager akkurat dette. Erna må være skikkelig forbanna på ham nå. 

Erna driter i det. Er så korrupt hele gjengen som sitter på tinget. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterpotta skrev (39 minutter siden):

Erna driter i det. Er så korrupt hele gjengen som sitter på tinget. 

Jeg føler at alle politikere får talene sine skrevet av samme PR-byrå.

Jeg beklager, det var ikke min intensjon, jeg handlet i god tro, jeg bare fulgte reglene, jeg er lei meg,

Jeg forstår at mange er skuffet, at mange reagerer, at mange mener jeg burde gjort det annerledes, at mange er uenige,

og så avslutter vi med

Jeg tar ansvar ved å bli sittende, Jeg kommer til å bruke all min tid til å gjenoppbygge tilliten, jeg kommer til å bruke all min tid til å styrke partiet, Jeg synes vi må fokusere nå på partiet og neste valg, Jeg har ikke tenkt å gå av

Til å bli kvalm av.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest havrekaffe
3 minutter siden, Drizzt said:

Jeg beklager, det var ikke min intensjon, jeg handlet i god tro, jeg bare fulgte reglene, jeg er lei meg,

Jeg forstår at mange er skuffet, at mange reagerer, at mange mener jeg burde gjort det annerledes, at mange er uenige,

og så avslutter vi med

Jeg tar ansvar ved å bli sittende, Jeg kommer til å bruke all min tid til å gjenoppbygge tilliten, jeg kommer til å bruke all min tid til å styrke partiet, Jeg synes vi må fokusere nå på partiet og neste valg, Jeg har ikke tenkt å gå av

Til å bli kvalm av.

Politikere tar ansvar ved å bli sittende og AAP motakere tar ansvar ved å bli kastet i fengsel (for de som måtte huske den lille pinlige saken om feilaktig fengsling av uskyldige mennesker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

havrekaffe skrev (4 minutter siden):

Politikere tar ansvar ved å bli sittende og AAP motakere tar ansvar ved å bli kastet i fengsel (for de som måtte huske den lille pinlige saken om feilaktig fengsling av uskyldige mennesker)

Ja. Hvem kan glemme Jens Stoltenberg gullkorn? Han ga jo et godt eksempel til etterfølgelse - hvordan en politiker tar ansvar. Jo, ved å bli sittende og fortsette som før. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin, nå er det jo ingen tvil om at dette er tyveri med overlegg. Hadde det vært snakk om ei alenemor som gikk på AAP og måtte velge mellom varm middag og å betale den fordelsskatten på bolig så kunne jeg sett mellom fingrene med det, men dette er en stortingspolitiker som har .... 1.400.000 i årslønn eller noe slikt?

Helt utrolig. Ser økokrim er koblet inn nå, men det er vel bare for syns skyld. Det er nok spesialbehandling i slike saker. Hadde dette vært en NAV-klient hadde det vært tilbakebetaling for siste 10 år, garantert.

En ting jeg stusset litt på er at verdien på boligen er hele 450.000 kroner og 175.000 i skatt? Det er jo nesten 15.000,- i måneden, og ikke i nærheten av så billig som jeg trodde det var. Det er jo under markedsleie, men ikke så gullkantet som jeg først trodde... om man faktisk betaler skatten sin da, og ikke jukser seg unna som Ropstad gjorde her.

Helt utrolig, og jeg håper de går gjennom alle som har pendlerbolig nå.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zooey skrev (Akkurat nå):

NRK kaller det "skatte-finte" og VG kaller det "skattegrep" - i realiteten heter det faktisk skatteSVINDEL. 

Mens i nav-saker så er det «svindlet nav for titusenvis av kroner» uansett hva det er. 

Sier vel noe om journalisters holdninger også dette. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (1 time siden):

og så avslutter vi med

Til å bli kvalm av.

Er så drittlei av å høre hvor lei seg de er. Det er bare jug fra ende til annen. Håper de virkelig skammer seg, men det gjør de nok ikke.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterpotta skrev (Akkurat nå):

Er så drittlei av å høre hvor lei seg de er. Det er bare jug fra ende til annen. Håper de virkelig skammer seg, men det gjør de nok ikke.

De er bare lei seg for at de ble tatt. Vanlig blant kjeltringer det. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zooey skrev (23 minutter siden):

NRK kaller det "skatte-finte" og VG kaller det "skattegrep" - i realiteten heter det faktisk skatteSVINDEL. 

Ja. Skatteunndragelse tror jeg er det riktige begrepet her. Planlagt og med overlegg. Vi får se hvordan saken ender, men får han ikke fengselsstraff, har rettsstaten erklært fallitt. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, likestilling said:

Herremin, nå er det jo ingen tvil om at dette er tyveri med overlegg. Hadde det vært snakk om ei alenemor som gikk på AAP og måtte velge mellom varm middag og å betale den fordelsskatten på bolig så kunne jeg sett mellom fingrene med det, men dette er en stortingspolitiker som har .... 1.400.000 i årslønn eller noe slikt?

Helt utrolig. Ser økokrim er koblet inn nå, men det er vel bare for syns skyld. Det er nok spesialbehandling i slike saker. Hadde dette vært en NAV-klient hadde det vært tilbakebetaling for siste 10 år, garantert.

En ting jeg stusset litt på er at verdien på boligen er hele 450.000 kroner og 175.000 i skatt? Det er jo nesten 15.000,- i måneden, og ikke i nærheten av så billig som jeg trodde det var. Det er jo under markedsleie, men ikke så gullkantet som jeg først trodde... om man faktisk betaler skatten sin da, og ikke jukser seg unna som Ropstad gjorde her.

Helt utrolig, og jeg håper de går gjennom alle som har pendlerbolig nå.

Fortsatt veldig billig for bolig med plass til en hel familie sentralt i Oslo. 

Jeg lurer på hvorfor det kun stilles spørsmål rundt det siste året. Hva med alle årene han hadde stortingsbolig før han ble statsråd? Er det andre skatteregler? Eller betalte han skatten han skulle for det?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gliffy skrev (17 minutter siden):

Jeg lurer på hvorfor det kun stilles spørsmål rundt det siste året. Hva med alle årene han hadde stortingsbolig før han ble statsråd? Er det andre skatteregler? Eller betalte han skatten han skulle for det?

Ja, det er billig, men det er jo et grunnlag på 450.000 som er 37.500,- per måned? 15.000 er jo billig, men mer enn jeg trodde.

Grunnen til at de (enda) ikke ser på årene før er fordi han ikke bevisst jukset (beviselig) slik han gjorde siste året da han fant på fiktive utgifter hos foreldrene som aldri ble betalt.

Det kommer nok, for nå har ballen heldigvis begynt å rulle. Han slipper nok unna straff for årene før, men det vil sikkert spille inn på totalbildet....

Edit:

image.png.f82e360db6a2770e162e1a84dd38d8

Endret av likestilling
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, Gliffy said:

Nei han betalte aldri skatt før i 2019, men han skulle selvfølgelig ha gjort det.

Grunnen til at han måtte jukse på skatten i 2019 var fordi han ble bedt om å fylle ut et skjema angående utgifter på boligen på hjemstedet. Før dette måtte han aldri fylle ut noen ting, og dermed var det lett å jukse på skatten.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye tror dere han har grabbet til seg? Jeg tenker opp mot 6 millioner? Rart ingen aviser (foreløpig) anslår tall, eller stiller Ropstad spørsmål om tall.

10 år (uberettiget gratis OG skattefri leilighet sentralt i Oslo for seg selv, kone og barn)= 4,5 mill.

Utleie på bolig i Lillestrøm =0,5 mill.

Gratis hjemreiser i 10 år= 0,3 mill?

Sikkert mer, han har vel muligens fått tusenvis årlig i fradrag på skatten på "pendling til jobb"? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AmelieA skrev (1 time siden):

Hvor mye tror dere han har grabbet til seg? Jeg tenker opp mot 6 millioner? Rart ingen aviser (foreløpig) anslår tall, eller stiller Ropstad spørsmål om tall.

10 år (uberettiget gratis OG skattefri leilighet sentralt i Oslo for seg selv, kone og barn)= 4,5 mill.

Utleie på bolig i Lillestrøm =0,5 mill.

Gratis hjemreiser i 10 år= 0,3 mill?

Sikkert mer, han har vel muligens fått tusenvis årlig i fradrag på skatten på "pendling til jobb"? 

Mine første beregninger var opp mot 1 mil, men nå tror jeg at det er mer enn det. Mye mer enn det. Om sannheten kommer ut og om vi får vite tallene er usikkert. Det eneste som er sikkert er at vi får oppleve at han enten får rettferdig straff, eller at han slipper unna fordi han ikke er hvem-som-helst.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (Akkurat nå):

Det eneste som er sikkert er at vi får oppleve at han enten får rettferdig straff, eller at han slipper unna fordi han ikke er hvem-som-helst.

Har en stygg mistanke om at han får en smekk på fingrene og that's it.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...