Danseskjørt Skrevet 10. januar 2022 #321 Del Skrevet 10. januar 2022 Bithiah skrev (3 timer siden): Mente ikke at du måtte skrive uten anonymknappen altså 😳 sorry, da ordla jeg meg feil. Mente du feks kunne skrive under innleggene med noe (kalle deg «Heidi» eller «DS» eller hva som helst). Men da var det gjort 😬🙈 Håper du fortsetter å få gode opplevelser! Jeg har også alltid hatet å jogge/løpe, siden barndommen. Aldri vært i form til det. ELSKER å kunne løpe ute og leke tikken med barna i lange tider uten å trenge pause (etter 2 min..). 🤩 Neida, det går fint😄 jeg har en tendens til å trykke på anonymknappen uten grunn, her kan jeg jo likesågodt skrive med brukernavn🙂 Så fint å høre at du har kommet i god form, hvor lang tid brukte du på å trene deg opp? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 11. januar 2022 Forfatter #322 Del Skrevet 11. januar 2022 Danseskjørt skrev (8 timer siden): Neida, det går fint😄 jeg har en tendens til å trykke på anonymknappen uten grunn, her kan jeg jo likesågodt skrive med brukernavn🙂 Så fint å høre at du har kommet i god form, hvor lang tid brukte du på å trene deg opp? Vet ikke om jeg kan gå så langt at jeg kaller formen GOD 🤔 hva vil det si liksom? Usikker.. men definitivt mye bedre! Var jo strengt tatt heller ikke-eksisterende 😂 tja, fulgte C25K, som starter veldig forsiktig. Jeg ble like (lite?) sliten alltid, så progresjonen var helt passe for meg. Etter 5 uker var det oppe i to ganger 10 minutter, det var vel første gang jeg tenkte «wow, jeg jogger jo skikkelig langt!». Etter 8/9 uker var det 5km i strekk. Hvor ligger du i løypa? 😊 Altså hva er en ok distanse eller hvor lenge er greit å få til nå? Du hadde jogga litt tidligere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 11. januar 2022 #323 Del Skrevet 11. januar 2022 (endret) Kan jeg få slenge meg med? Jeg er småbarnsmor som pr nå er hjemme i permisjon til mars. Jeg har alltid vært godt trent, løpt flere mil i uka, drevet med aktiv dressurridning og generelt vært mye i bevegelse. Jeg er er sykepleier på aktiv avdeling og får normalt mye "gratis" hverdagsaktivitet gjennom det. Men de siste 9 mnd har jeg mistet denne delen av meg, jeg har blitt alt for komfortabel med å være hjemme og mølla står nesten ubrukt siden fødselen i mars.. jeg har gått turer, men sovet ekstremt lite og da har raske kalorier og hvile trumfet trening dessverre. Men nå må jeg gjøre noe, jeg er svak, slapp, irritabel og har et helt elendig kosthold (eller spiser ok mat men mengder sjokolade i tillegg). Målet mitt er bare å komme igang igjen og føle at jeg er i form. Vil også ned litt i vekt og stramme opp. Veide mindre og var slankere 3 uker etter fødsel enn nå, så kan ikke skylde på to svangerskap heller, dette er kun latskap og forkjærlighet for sjokolade 🙊 Tenker at jeg nå har 2,5 mnd på å komme meg i form før jeg skal tilbake i full jobb med to små barn og hektisk hverdag 😊 Minstemann skal sove nå kl 12 så nå har jeg satt pulsklokka på lading og skal løpe en kjapp intervall for å sjekke ståa 🤞 4x4 intervall på mølla gjennomført med 2% stigning på 9-11 km/t, det får være en grei start 😊 Da vet jeg hvordan landet ligger Endret 11. januar 2022 av MVN90 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnHamish Skrevet 11. januar 2022 #324 Del Skrevet 11. januar 2022 Fikk meg et litt brutalt møte med uke 3 😂 3 min jogging va litte grann værre enn 90 sek. Gikk ganske greit de 3 første partiene, men på den siste måtte eg roe ned farta etter 1 min, for så å begynne å gå etter 2 min. Trur det e min egen feil, og at det ikke skal være noe problem neste løpetur. Va kanskje ikke så lurt å ta C25K dagen etter styrketrening med fokus på bein. Astmaen gjorde seg også bemerket i dag, når eg vanligvis ikke legger merke til den. Uke 1 og 2 gikk jo så lett at trudde ikke uke 3 skulle være noe værre, men krysse fingrene for at det går bedre neste løpetur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danseskjørt Skrevet 12. januar 2022 #325 Del Skrevet 12. januar 2022 Bithiah skrev (18 timer siden): Vet ikke om jeg kan gå så langt at jeg kaller formen GOD 🤔 hva vil det si liksom? Usikker.. men definitivt mye bedre! Var jo strengt tatt heller ikke-eksisterende 😂 tja, fulgte C25K, som starter veldig forsiktig. Jeg ble like (lite?) sliten alltid, så progresjonen var helt passe for meg. Etter 5 uker var det oppe i to ganger 10 minutter, det var vel første gang jeg tenkte «wow, jeg jogger jo skikkelig langt!». Etter 8/9 uker var det 5km i strekk. Hvor ligger du i løypa? 😊 Altså hva er en ok distanse eller hvor lenge er greit å få til nå? Du hadde jogga litt tidligere? Så deilig å kjenne at man gradvis klarer å løpe lenger gleder meg til å oppleve det samme selv, håper bare jeg fortsetter, hehe! Jeg startet å løpe forrige uke, men livet skjer og jeg har ikke fått hatt mer enn to joggeturer, hadde en tur på rett under 5 km sist, der det egentlig var mer gåing enn løping😅 Men kjenner motivasjonen er på topp! Planlegger en ny joggetur på torsdag, likte egentlig veldig godt å jogge ute om morgenen når det var mørkt, så kanskje jeg tør å jogge ute om kvelden også snart. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #326 Del Skrevet 12. januar 2022 Jeg syns pyramide intervall f.eks er veldig greit. 1-2-3-4-5-4-3-2-1 min med pause på 30-60-90-120-90-60-30 sek. Moderat tempo + stigning, mindre stigning for jo fler minutter. F.eks 8,6,4,2,4,6,8. 5 min rolig jogg/rask gange før start. Eller 2min×4, (1 min pause) 1minx4, (45 sek pause) 30sekx4, (30 sek pause) 15sekx4. (20sek pause). Raskere tempo for hvert drag. På 15 sekundene skal man spurte så raskt man kan. Det er gøy og det er fort gjort. Jeg kunne aldri jogget 30 min i strekk 😑 Anonymkode: f14cc...f4d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #327 Del Skrevet 12. januar 2022 Jeg syns pyramide intervall f.eks er veldig greit. 1-2-3-4-5-4-3-2-1 min med pause på 30-60-90-120-90-60-30 sek. Moderat tempo + stigning, mindre stigning for jo fler minutter. F.eks 8,6,4,2,4,6,8. 5 min rolig jogg/rask gange før start. Eller 2min×4, (1 min pause) 1minx4, (45 sek pause) 30sekx4, (30 sek pause) 15sekx4. (20sek pause). Raskere tempo for hvert drag. På 15 sekundene skal man spurte så raskt man kan. Det er gøy og det er fort gjort. Jeg kunne aldri jogget 30 min i strekk 😑 Anonymkode: f14cc...f4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 12. januar 2022 Forfatter #328 Del Skrevet 12. januar 2022 MVN90 skrev (På 11.1.2022 den 11.41): Kan jeg få slenge meg med? … Minstemann skal sove nå kl 12 så nå har jeg satt pulsklokka på lading og skal løpe en kjapp intervall for å sjekke ståa 🤞 4x4 intervall på mølla gjennomført med 2% stigning på 9-11 km/t, det får være en grei start 😊 Da vet jeg hvordan landet ligger Klart du kan! Hvordan gikk test-økta? JohnHamish skrev (På 11.1.2022 den 15.58): Fikk meg et litt brutalt møte med uke 3 😂 3 min jogging va litte grann værre enn 90 sek. Gikk ganske greit de 3 første partiene, men på den siste måtte eg roe ned farta etter 1 min, for så å begynne å gå etter 2 min. Trur det e min egen feil, og at det ikke skal være noe problem neste løpetur. Va kanskje ikke så lurt å ta C25K dagen etter styrketrening med fokus på bein. Astmaen gjorde seg også bemerket i dag, når eg vanligvis ikke legger merke til den. Uke 1 og 2 gikk jo så lett at trudde ikke uke 3 skulle være noe værre, men krysse fingrene for at det går bedre neste løpetur. Bare ikke gi opp 💪 sett ned farten og prøv på ny 😁👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnHamish Skrevet 12. januar 2022 #329 Del Skrevet 12. januar 2022 1 hour ago, Bithiah said: Klart du kan! Hvordan gikk test-økta? Bare ikke gi opp 💪 sett ned farten og prøv på ny 😁👍 Prøvde igjen i dag, skrudde fart ned til 7kmph for jogge partiene og da fungerte det bedre 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 12. januar 2022 Forfatter #330 Del Skrevet 12. januar 2022 JohnHamish skrev (10 minutter siden): Prøvde igjen i dag, skrudde fart ned til 7kmph for jogge partiene og da fungerte det bedre 😁 🙌👏 supert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 13. januar 2022 #331 Del Skrevet 13. januar 2022 Bithiah skrev (9 timer siden): Klart du kan! Hvordan gikk test-økta? Det gikk greit 😊 Klarte å gjennomføre en 4x4 min intervall med 2min aktiv pause mellom dragene på 9-11 km/t og 2% stigning. Klarte å løpe sammenhengende alle dragene og kunne øke til 13 og 14 km/t de siste 1,5 minuttene. I går jogget jeg en tur med vogn sammen med ei venninne, vi jogget nesten 7 km og løpt 5 drag hurtighet på 150 m i tillegg. Vi byttet på å løpe med vogna og måtte gå et par ganger fordi minstemann måtte få en brødbit eller rette på lua men jogget for det meste (veldig rolig tempo). Deilig å kjenne på at kroppen blir sliten og det å være støl fordi man faktisk har brukt kroppen. I dag og fredag skal jeg gå en tur i skogen med bæremeis for å restituere litt og heller prøve å løpe 1 eller 2 ganger i helgen. Jeg er ganske "god" på treningsbiten hvis jeg kommer i gang, men sukkerinntaket er noe helt annet. Jeg har blitt vekket 5 ganger allerede i natt og klokken er bare 03.30 og da er veien til litt raske kalorier og sjokolade veldig kort for min del 🙈 Burde nok hatt 14 dager helt uten sukker for å avvende kroppen min, men jeg er ikke helt der enda. Jeg får bytte ut litt og litt med frukt/grønnsaker/mørk sjokolade🥴🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 13. januar 2022 #332 Del Skrevet 13. januar 2022 Driver med en utfordring på timer aktivitet i januar på Strava, så logger litt mer enn vanlig (bruker den bare til løping vanligvis). Så utrolig nedsig å komme hjem fra løpetur og se at den hadde registrert yoga! Er jo aktiviteten som er viktig, men får litt motivasjon av å se totalt km for ukene i den grafen. Og dette ødela jo flowen min 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 13. januar 2022 #333 Del Skrevet 13. januar 2022 Bokdamen skrev (5 minutter siden): Driver med en utfordring på timer aktivitet i januar på Strava, så logger litt mer enn vanlig (bruker den bare til løping vanligvis). Så utrolig nedsig å komme hjem fra løpetur og se at den hadde registrert yoga! Er jo aktiviteten som er viktig, men får litt motivasjon av å se totalt km for ukene i den grafen. Og dette ødela jo flowen min 😅 Skjønner hva du mener 😆 Er samme følelsen som når klokka går tom for batteri halvveis så ingenting blir registeret. Og selv om jeg vet ca antall km og fart så føles det nesten som økta var forgjeves🙊 Ingen tvil om at det er mye mentalt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 13. januar 2022 #334 Del Skrevet 13. januar 2022 MVN90 skrev (1 minutt siden): Skjønner hva du mener 😆 Er samme følelsen som når klokka går tom for batteri halvveis så ingenting blir registeret. Og selv om jeg vet ca antall km og fart så føles det nesten som økta var forgjeves🙊 Ingen tvil om at det er mye mentalt I know! Godt å vite at jeg ikke er alene 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 13. januar 2022 Forfatter #335 Del Skrevet 13. januar 2022 🤣🤣🤣 forstår følelsen! Jeg var seriøst sååå nær å droppe en løpetur en gang, for når jeg kom fram til parkeringsplassen så jeg at klokka hadde 2% strøm igjen 🙄🙈 Meldte meg på en utfordring på Garmin Connect i dag, 4 t kondisjonstrening i januar. Den burde jeg jo klare lett. Tidligere har den tatt inn økter som allerede er registrert i rett måned, men nå starta den på null 🤯 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnHamish Skrevet 13. januar 2022 #336 Del Skrevet 13. januar 2022 😂 godt å høre at eg ikke e alene der. Har vært nær ved snu og kjøre hjem fra treningssenteret da eg oppdaga at eg glemte klokka hjemme på lading. Heldigvis fungerte mobilen i lomma nesten like godt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 14. januar 2022 #337 Del Skrevet 14. januar 2022 Da var tredje og siste løpeøkt gjennomført 😊 Startet dagen med 4,5 km gåtur med vogn og hoppet på mølla når vi kom inn igjen. Der ble det 6 km fordelt på 6x4 min motbakkeintervaller med 5% stigning og 2 min aktiv pause mellom dragene. Tempo 8,5-11 km/t. Godt å kjenne at kroppen jobber, selv om tempoet er mye lavere enn når jeg er i normal form. Så da ble det 2 intervalløkter, en joggetur med vogn og 4 gåturer med vogn eller bæremeis. Helgene er det barna som styrer så om det blir akebakke, skøyter, ski eller annen uteaktivitet får tiden vise 😊 God helg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superstart Skrevet 15. januar 2022 #338 Del Skrevet 15. januar 2022 Week 4 done!! Klarte og holde 11km på løpe intervallene! Mulig jeg må justere ned litt neste uke når det blir enda lengre intervaller🙊😅 den tid den sorg! hvilke tempo har dere på gå intervallene? Nå har jeg 6,7 km 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 15. januar 2022 Forfatter #339 Del Skrevet 15. januar 2022 Superstart skrev (3 timer siden): Week 4 done!! Klarte og holde 11km på løpe intervallene! Mulig jeg må justere ned litt neste uke når det blir enda lengre intervaller🙊😅 den tid den sorg! hvilke tempo har dere på gå intervallene? Nå har jeg 6,7 km Husker ikke tempo jeg hadde da. Men har alltid sett tempo i min pr km, ikke km/t - så veldig usikker 😂 men får opp km/t på oversikten i Garmin etterpå (gjennomsnitt og Max). Så tror du løper ganske fort altså 😅 så på min rekord på 5K, da står det gjennomsnitt 10,8 og Max 12,5. Da følte jeg at jeg løp dritfort 😬 var den gangen jeg kom under 30 min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superstart Skrevet 15. januar 2022 #340 Del Skrevet 15. januar 2022 (endret) Bithiah skrev (1 time siden): Husker ikke tempo jeg hadde da. Men har alltid sett tempo i min pr km, ikke km/t - så veldig usikker 😂 men får opp km/t på oversikten i Garmin etterpå (gjennomsnitt og Max). Så tror du løper ganske fort altså 😅 så på min rekord på 5K, da står det gjennomsnitt 10,8 og Max 12,5. Da følte jeg at jeg løp dritfort 😬 var den gangen jeg kom under 30 min. Ja da vart jeg i tvil på om jeg har løpt med fart på 11 km/t el hur😂. 11 som står på tredemøllen ivertfall🤷🏼♀️Jaja Kjenner det litt på innsiden av knærne.. det er vel ikke et godt tegn🥴 brukte andre sko , satser på det er grunnet dem… Endret 15. januar 2022 av Superstart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå