Sandum.PT Skrevet 21. april 2022 #521 Del Skrevet 21. april 2022 Diamant20 skrev (2 timer siden): Nei, men oppvarmingen er før jeg starter klokka😆 Kan ikke ha sånt med, det drar jo ned hele snittet😂 Drar opp kilometerne da 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 21. april 2022 #522 Del Skrevet 21. april 2022 Sandum.PT skrev (3 timer siden): Drar opp kilometerne da 😉 Joda, men for å ikke få makspuls må jeg gå😂 Så oppvarmingen er gange og at jeg strekker meg litt her og der, hopper litt sidelengs og sånt😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 21. april 2022 #523 Del Skrevet 21. april 2022 (endret) Siden oppvarming er et tema, hvordan varmer folk opp når de skal ut på tur? Føler jeg meg helt ovenpå tar jeg med en "yoga with adrienne" - hun har en egen oppvarming til løpetur video. Midt på treet gjør jeg noen oppvarmingsøvelser - https://www.runnersworld.com/training/g20862002/dynamic-warmup-stretches/ Men hvis jeg er lat, utålmodig eller har dårlig tid, begynner jeg rolig og øker tempo etterhvert som kroppen blir varm Endret 21. april 2022 av Bokdamen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnHamish Skrevet 21. april 2022 #524 Del Skrevet 21. april 2022 Personlig så går eg eller prøve å jogge veldig sakt men har enda ikke funnet en veldig sakte fart så blir mest gåing. Så strek rg ut etter løpeturen. Så langt fungere det for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 21. april 2022 Forfatter #525 Del Skrevet 21. april 2022 Jeg løper bare litt roligere i starten. Andre bruker jo jogging som oppvarming? Så har tenkt at det er greit? 😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 22. april 2022 #526 Del Skrevet 22. april 2022 Bithiah skrev (12 timer siden): Jeg løper bare litt roligere i starten. Andre bruker jo jogging som oppvarming? Så har tenkt at det er greit? 😬 Samme her Er det intervaller så er det å prøve med økende intensitet opp mot arbeidsintensitet mot slutten av oppvarmingen 10 - 15 min alt etter hvor hard økta skal være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheAtl Skrevet 22. april 2022 #527 Del Skrevet 22. april 2022 (endret) Bruker som regel 5 minutter i trappegangen hvor jeg gjør en radbrukket versjon av eksempelet ditt fra Runners World. Vet ikke hvor nødvendig det er, men de gangene jeg ikke gjør tar det som regel en kilometer eller to før jeg får ordentlig "føling" med kroppen om det gir mening. Vel verdt det for min del. Er det noen her som sykler i løpetights? Antar at det går helt greit, men litt redd for å få løpetights som er utslitt i skrittet. Endret 22. april 2022 av TheAtl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfuul Skrevet 22. april 2022 #528 Del Skrevet 22. april 2022 Har lest hele tråden nå, og hadde det ikke vært for at jeg er gravid, og har bekkenløsning (og mine korte turer går som en snegle) hadde jeg startet på c25k allerede i går. Jeg har aldri likt å jogge, men jeg har alltid hatt lyst til å like det. Jeg beundrer alle som klarer å jogge 😅 prøvde meg i fjor, uten program, men med gange også jogge på samme sted hver gang og øke litt og litt. Men jeg tror mye av feilen min var at jeg jogget for fort, fikk blodsmak i munn veldig fort, dønn sliten osv. Så der har jeg èn ting jeg skal være obs på når jeg skal starte opp jogging sånn mot høsten en gang. (Har også for typ 10 år siden prøvd c25k, og kom vel til uke 4 før det ble for tungt og motivasjon forsvant tvert). Tenker allerede nå gjøre litt research, og være mest mulig forberedt og motivert. For jeg har en liten drøm om å klare og jogge 5k. Og har alltid hatt lyst å bli med på nyttårstrimmen de har her hvert år, tror den er på 10km +. Ellers fant jeg også akkurat ut at de i september har en bytrim på 5/10/21km. Nå rekker jeg selvsagt ikke den, pga termin i slutten av juli, også måtte gå fra 0km jogging liksom. Men gøy at det faktisk er noen løp rundt her jeg ikke var klar over. Så hvilken app synes dere har vært best på c25k, på Android tlf. Gjerne en som kan kjøres i bakgrunn av Spotify/podcast. Har også Fitbit, men synes selve løpelayout er litt dårlig, spesielt ift registrering av tid/km/t osv. Ellers kommer jeg til å smugfølge med i tråden videre, og jeg er veldig imponert over dere alle sammen! Så langt dere har kommet! 😁👏👏 det er rett og slett så motiverende! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 22. april 2022 Forfatter #529 Del Skrevet 22. april 2022 Sommerfuul skrev (2 timer siden): Har lest hele tråden nå, og hadde det ikke vært for at jeg er gravid, og har bekkenløsning (og mine korte turer går som en snegle) hadde jeg startet på c25k allerede i går. Jeg har aldri likt å jogge, men jeg har alltid hatt lyst til å like det. Jeg beundrer alle som klarer å jogge 😅 prøvde meg i fjor, uten program, men med gange også jogge på samme sted hver gang og øke litt og litt. Men jeg tror mye av feilen min var at jeg jogget for fort, fikk blodsmak i munn veldig fort, dønn sliten osv. Så der har jeg èn ting jeg skal være obs på når jeg skal starte opp jogging sånn mot høsten en gang. (Har også for typ 10 år siden prøvd c25k, og kom vel til uke 4 før det ble for tungt og motivasjon forsvant tvert). Tenker allerede nå gjøre litt research, og være mest mulig forberedt og motivert. For jeg har en liten drøm om å klare og jogge 5k. Og har alltid hatt lyst å bli med på nyttårstrimmen de har her hvert år, tror den er på 10km +. Ellers fant jeg også akkurat ut at de i september har en bytrim på 5/10/21km. Nå rekker jeg selvsagt ikke den, pga termin i slutten av juli, også måtte gå fra 0km jogging liksom. Men gøy at det faktisk er noen løp rundt her jeg ikke var klar over. Så hvilken app synes dere har vært best på c25k, på Android tlf. Gjerne en som kan kjøres i bakgrunn av Spotify/podcast. Har også Fitbit, men synes selve løpelayout er litt dårlig, spesielt ift registrering av tid/km/t osv. Ellers kommer jeg til å smugfølge med i tråden videre, og jeg er veldig imponert over dere alle sammen! Så langt dere har kommet! 😁👏👏 det er rett og slett så motiverende! Jeg har bare prøvd en app (den heter 5K runner) og var veldig fornøyd. Enkel og grei, ligger bare i bakgrunnen for musikken jeg hørte på Spotify. Men det tror jeg funker med de fleste altså? Så sikkert ikke så farlig hvilken du velger 😊 Har all mulig tro på at du klarer det du har satt deg fore 💪 egen gruppe på Reddit også som heter C25K, veldig kjekk å følge med underveis, alltid mange som er kommer likt som deg selv ca. Lykke til med resten av svangerskapet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 22. april 2022 Forfatter #530 Del Skrevet 22. april 2022 I dag tok jeg en joggetur på en helt ny plass (er vekkreist i helga, tok med treningstøyet faktisk!💪). Det var nydelig der, og grusstier på kryss og tvers, men jammen var det kupert 😱 altså, etter 1,5 km var jeg så sliten at jeg måtte gå litt 😳 Og klokka viste flere høydemetre enn etter 8 km på min vanlige rute. Farten var saktere enn for et år siden 😂 Ble til slutt 5 km (3,5+1,5). 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 22. april 2022 #531 Del Skrevet 22. april 2022 Bithiah skrev (26 minutter siden): I dag tok jeg en joggetur på en helt ny plass (er vekkreist i helga, tok med treningstøyet faktisk!💪). Det var nydelig der, og grusstier på kryss og tvers, men jammen var det kupert 😱 altså, etter 1,5 km var jeg så sliten at jeg måtte gå litt 😳 Og klokka viste flere høydemetre enn etter 8 km på min vanlige rute. Farten var saktere enn for et år siden 😂 Ble til slutt 5 km (3,5+1,5). Det å ta joggetøy med seg på reise pg løpe mye steder er en av de tingene jeg gleder meg til i årene som kommer. Skal tre uker til Danmark i sommer og satser på rekordtider i flatt landskap 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 22. april 2022 #532 Del Skrevet 22. april 2022 Bokdamen skrev (21 timer siden): Siden oppvarming er et tema, hvordan varmer folk opp når de skal ut på tur? Føler jeg meg helt ovenpå tar jeg med en "yoga with adrienne" - hun har en egen oppvarming til løpetur video. Midt på treet gjør jeg noen oppvarmingsøvelser - https://www.runnersworld.com/training/g20862002/dynamic-warmup-stretches/ Men hvis jeg er lat, utålmodig eller har dårlig tid, begynner jeg rolig og øker tempo etterhvert som kroppen blir varm Man trenger ikke varme opp på rolige turer, da kan man løpe seg varm. Er mest aktuelt når man trener intervall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 22. april 2022 #533 Del Skrevet 22. april 2022 Ble en rolig gåtur på 6 km med madamen i dag 😊 Kjente at kroppen ikke hadde så lyst til å løpe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheAtl Skrevet 22. april 2022 #534 Del Skrevet 22. april 2022 (endret) Hadde en slik dag selv. Endte opp med å Jogge ti kilometer i gangfart. Var en hyggelig man i bil som tutet og vinket noe voldsomt til meg, tror kanskje han var imponert over hvor sakte jeg klarte å løpe til tross for at bena mine beveget seg som trommestikkene til Lars Ulrik (raskt, uryddig og tidvis totalt ute av takt). Jeg hadde i alle fall aldri sett ham før. Første tur i shorts og t-skjorte for året. Ikke dumt når det er 20 grader ute og sola skinner. Edit: Glidelåsen på løpebeltet mitt (Craft) røyk i dag forresten, tror jeg plukker opp et Flipbelt på XXL i morgen om ingen har et bedre forslag? Endret 22. april 2022 av TheAtl 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet 22. april 2022 #535 Del Skrevet 22. april 2022 Herlig med inspirasjon! Jeg var ute på noen joggeturer for et par måneder siden etter nesten tre år med minimalt med trening, men fikk corona og har ikke vært i form siden. Har så lyst til å prøve meg ut på en tur i morgen! Trenger å komme i gang igjen for å få kroppen litt friskere. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kepaløk Skrevet 23. april 2022 #536 Del Skrevet 23. april 2022 TheAtl skrev (8 timer siden): Edit: Glidelåsen på løpebeltet mitt (Craft) røyk i dag forresten, tror jeg plukker opp et Flipbelt på XXL i morgen om ingen har et bedre forslag? Jeg kjøpte nylig Flipbelt etter anbefaling her i tråden. Kan stille meg bak den anbefalingen! Det sitter helt på plass, rikker seg ikke og ofrer det ikke en tanke i løpet av turen. Har til og med begynt å bruke det på fjellturer også, mye mer behagelig med mobil i Flipbeltet enn i lomma. Ellers er det nå en uke siden jeg fikk brist i ribbeina. Har vært for vondt å gjøre noe som helst styrketrening eller jogging. Kun drevet med gåturer og lett power walk siste uka. Er skikkelig utålmodig etter å gjøre noe hardere, men tenker jeg burde vente til det gjør litt mindre vondt å puste? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Factum Factaria Skrevet 23. april 2022 #537 Del Skrevet 23. april 2022 (endret) Snikleser melder seg. Har blitt inspirert av dere her inne og la ut på en løpetur før frokost i dag. Slo rekorden min på den runden jeg løp i dag med 1 minutt og 24 sekunder, det er jeg veldig fornøyd med! Jeg er veldig glad i å trene, men akkurat løping er ikke min greie. Utrolig fascinerende hvor mye jeg må jobbe med hodet. Bena føles fine, pusten er under kontroll, men hjernen min forteller meg hele tiden at det hadde vært sååå mye bedre å gå litt. Endret 23. april 2022 av Factum Factaria 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 23. april 2022 Forfatter #538 Del Skrevet 23. april 2022 I dag har jeg hatt min første løpetur på tredemølle (treningsrom på hotellet her, måtte jo testes?). Eller to, men det skulle vært en. Ting skjedde 😝 Det var en…interessant, men frustrerende opplevelse 😅 tror jeg er glad for at jeg løper ute til vanlig altså. Hvorfor? Blanding av brukerfeil og hele opplevelsen. - Trodde jeg bare kunne trykke start på klokka, og løpe i vei. Som sagt så gjort. Men klokka viste jo fullstendig feil, mye saktere tempo enn når jeg GÅR? 🤷♀️ Altså tusler, ikke går på. Så den trodde jeg var kommet veldig kort. Ikke visste jeg at man kunne endre det etterpå (kalibrering het det?). Mistet litt motivasjonen - men løp på! - Å til en hver tid ha en skjerm rett foran som viser både tid, avstand og kalorier forbrent var egentlig bare irriterende. Følte minuttene sneglet seg av gårde..prøvde å se litt rett frem (speil?! 🙄), men så var det gått - skal vi se…10 sekund ja.. - Fikk spørsmål på klokka etterpå om «avstand fra tredemølla». Altså - hæ?? Hvor langt jeg er fra tredemølla da eller? Skal den slå inn på Bluetooth eller noe? Tenkte jeg 🙄🙈 Trykket det som kom opp som «minimum», for jeg stod jo rett der? Ja..så dum går det an å bli altså. Så da ble den 3,5 km turen registrert som 1,76 🤯 Jeg som skulle slå månedsrekorden min i km i april. 😤 - Fornærma på tredemølla, tok jeg en NY tur, litt lavere tempo mens jeg så på en serie. 2,5 km - og tenkte jeg kunne «lyve» etterpå og legge til det som «forsvant» sist. Men nei, jeg fikk ikke skrive inn mer en max 2,74 km 😡 dumme tredemølle! Følte hele løpeturen var bortkasta 🤣 - Altfor varmt. Savnet vinden. Spesielt fordi de her har kombinert treningsrom med «relax-avdeling» med badstue og dampbadstue. Ergo ca 25 grader i rommet 🥴 teit. Fikk endra km etterpå altså, på telefonen. Så nå er jeg oppe i 69,6 km i april 💪 og løpeturen(e) føles ikke lengre bortkasta 😂 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet 23. april 2022 #539 Del Skrevet 23. april 2022 Jeg var ute på løpetur idag!! Har nylig flyttet så ble første turen i området. Ble i underkant av 3 km, mye fordi første km var bratt motbakke. Finnes ingen flate steder å løpe her, utenom veien der det er 80-sone og masse tungtrafikk. 🙈 Så da ble det litt bakker og kortere tur. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 23. april 2022 #540 Del Skrevet 23. april 2022 Deltok i mitt første løp i dag og det gav definitivt mersmak. 😀 Perset på 10km også ☺️ Høy puls hele veien, men jeg fikk nok et ekstra gir på grunn av adrenalin. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå