Neutral90 Skrevet 13. april 2022 #481 Del Skrevet 13. april 2022 Jogget 5k i dag! Så stolt av meg selv. Det ble 42 minutter, men jeg jogget 80 meter lenger. Ikke at de 80 m utgjør så lang tid, men det irriterer meg litt 😛 målet fremover bil være å komme ned til 40 min på 5 km og så 35 minutter på 5 km. Det gikk forresten lekende lett. Så lenge hodet er innstilt på 5 km så gikk det veldig greit. Hadde aldri i min villeste fantasi trodd dette for to mnd siden. Hurra! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melise__87 Skrevet 13. april 2022 #482 Del Skrevet 13. april 2022 (endret) Neutral90 skrev (9 timer siden): Jogget 5k i dag! Så stolt av meg selv. Det ble 42 minutter, men jeg jogget 80 meter lenger. Ikke at de 80 m utgjør så lang tid, men det irriterer meg litt 😛 målet fremover bil være å komme ned til 40 min på 5 km og så 35 minutter på 5 km. Det gikk forresten lekende lett. Så lenge hodet er innstilt på 5 km så gikk det veldig greit. Hadde aldri i min villeste fantasi trodd dette for to mnd siden. Hurra! 👏 Så bra 🙂 Første gangen jeg sprang 5km så ble tiden 41,50 og har nå fått ned tiden til 36.00, mott mål er en tid på 25 før året et omme og jeg har ikke løpt siden ungdomsskolen for 20 år siden😀 Så dette klarer du👏 Endret 13. april 2022 av Melise__87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 13. april 2022 #483 Del Skrevet 13. april 2022 Melise__87 skrev (11 minutter siden): 👏 Så bra 🙂 Første gangen jeg sprang 5km så ble tiden 41,50 og har nå fått ned tiden til 36.00, mott mål er en tid på 25 før året et omme og jeg har ikke løpt siden ungdomsskolen for 20 år siden😀 Så dette klarer du👏 Så herlig at du deler, jeg er kjempeimponert over fremgangen! 👏👏 og takk for pep talk! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 16. april 2022 #484 Del Skrevet 16. april 2022 Slenger meg på her! Alt for dårlig løpstrent. Er egentlig for tung til å få til noe bra, men jeg tenker at all bevegelse er bra bevegelse! Så nå starter prosjekt prestasjonskroppen 💥🎉 Bedre å være sterk og løpstrent enn bare sterk og tung! I dag ble det en kupert runde med barnevogn. Den avsluttes med en lang bakke. Det ble derfor mye powerwalk til rask musikk, og det funka det! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kepaløk Skrevet 16. april 2022 #485 Del Skrevet 16. april 2022 Så gøy med flere som deler! Og så følte jeg meg plutselig ikke helt rævva. Jeg er godt styrketrent, men dårlig kondisjon (ikke rart med 30-50 kilo overvekt). Selv om mine tall sier treigere gjennomsnittsfart, treigere maksfart og jeg ikke har med barnevogn. Men jeg jogger på sti og har en del høydemeter, uten at jeg vet hvor mye jeg kan skylde på underlaget. Det er en del kupert, og noen bakker har jeg nok med å klatre opp med å holde meg fast i greiner uten å skulle jogge i tillegg. Og enda skumlere nedover 😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 16. april 2022 #486 Del Skrevet 16. april 2022 Kepaløk skrev (37 minutter siden): Så gøy med flere som deler! Og så følte jeg meg plutselig ikke helt rævva. Jeg er godt styrketrent, men dårlig kondisjon (ikke rart med 30-50 kilo overvekt). Selv om mine tall sier treigere gjennomsnittsfart, treigere maksfart og jeg ikke har med barnevogn. Men jeg jogger på sti og har en del høydemeter, uten at jeg vet hvor mye jeg kan skylde på underlaget. Det er en del kupert, og noen bakker har jeg nok med å klatre opp med å holde meg fast i greiner uten å skulle jogge i tillegg. Og enda skumlere nedover 😂 Good going! Blir spennende å følge og se om vi kan bli noe bedre 🤪 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 16. april 2022 #487 Del Skrevet 16. april 2022 Gøy å se andres løpestats, jeg hiver meg på med dagens tur. Min utfordring er at jeg ofte «sprenger» meg på tur, altså løper med for høy puls, men øver meg på å holde jevnt tempo. Farten er stort sett den samme som jeg holdt i høst, men pulsen er blitt lavere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 16. april 2022 #488 Del Skrevet 16. april 2022 KaBom skrev (27 minutter siden): Gøy å se andres løpestats, jeg hiver meg på med dagens tur. Min utfordring er at jeg ofte «sprenger» meg på tur, altså løper med for høy puls, men øver meg på å holde jevnt tempo. Farten er stort sett den samme som jeg holdt i høst, men pulsen er blitt lavere. Gleder meg til jeg klarer å holde den snittfarten der i 50 minutter 😶😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 16. april 2022 Forfatter #489 Del Skrevet 16. april 2022 Sandum.PT skrev (9 minutter siden): Gleder meg til jeg klarer å holde den snittfarten der i 50 minutter 😶😜 🤣🤣 tenkte jeg også @KaBom! Det er omtrent min absolutte maksfart, på de siste ca to km når jeg prøver å slå rekord 😅 men da er jeg så sliten etterpå, at jeg omtrent går i bakken 😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 16. april 2022 #490 Del Skrevet 16. april 2022 Du er rask @KaBom! Det er definitivt min maksfart også😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 17. april 2022 Forfatter #491 Del Skrevet 17. april 2022 Det er så deilig å kjenne at det å løpe en tur i solskinn og vårluft alltid forbedrer humøret 🤩☀️☀️☀️ 9 km i dag 💪 saktere enn i det siste, og var mer sliten, men tror kanskje det var pga for lite mat før på dagen. Synes det er vanskelig å time mat og løping pga sting.. I kveld satt jeg å kikket på alle løp i min del av landet fremover mot sommeren, og lurer på om jeg skal kaste meg på et. Men 5km eller 10km? Er det best å begynne med 5? 🤔 Løper jo 10 en gang eller to i uka uansett..men 🤷♀️ Og dere som har vært med på løp - løper dere alene eller med andre? Jeg har ingen å løpe med egentlig, men er vel ikke noe i veien for å stille alene? Men helst ville jeg reist langt bort så jeg ikke risikerer å treffe på kjente 🙈😂 fortsatt ikke helt venn med tanken på meg selv som en løper.. 😝 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkarella Skrevet 17. april 2022 #492 Del Skrevet 17. april 2022 Bithiah skrev (7 minutter siden): Det er så deilig å kjenne at det å løpe en tur i solskinn og vårluft alltid forbedrer humøret 🤩☀️☀️☀️ 9 km i dag 💪 saktere enn i det siste, og var mer sliten, men tror kanskje det var pga for lite mat før på dagen. Synes det er vanskelig å time mat og løping pga sting.. I kveld satt jeg å kikket på alle løp i min del av landet fremover mot sommeren, og lurer på om jeg skal kaste meg på et. Men 5km eller 10km? Er det best å begynne med 5? 🤔 Løper jo 10 en gang eller to i uka uansett..men 🤷♀️ Og dere som har vært med på løp - løper dere alene eller med andre? Jeg har ingen å løpe med egentlig, men er vel ikke noe i veien for å stille alene? Men helst ville jeg reist langt bort så jeg ikke risikerer å treffe på kjente 🙈😂 fortsatt ikke helt venn med tanken på meg selv som en løper.. 😝 Aldri vært med på løp selv, men heier på deg! Håper du finner motet, og at du kanskje kan komme med noen råd til oss som ikke tør å melde oss på helt enda, hehe... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melise__87 Skrevet 17. april 2022 #493 Del Skrevet 17. april 2022 (endret) Bithiah skrev (51 minutter siden): Det er så deilig å kjenne at det å løpe en tur i solskinn og vårluft alltid forbedrer humøret 🤩☀️☀️☀️ 9 km i dag 💪 saktere enn i det siste, og var mer sliten, men tror kanskje det var pga for lite mat før på dagen. Synes det er vanskelig å time mat og løping pga sting.. I kveld satt jeg å kikket på alle løp i min del av landet fremover mot sommeren, og lurer på om jeg skal kaste meg på et. Men 5km eller 10km? Er det best å begynne med 5? 🤔 Løper jo 10 en gang eller to i uka uansett..men 🤷♀️ Og dere som har vært med på løp - løper dere alene eller med andre? Jeg har ingen å løpe med egentlig, men er vel ikke noe i veien for å stille alene? Men helst ville jeg reist langt bort så jeg ikke risikerer å treffe på kjente 🙈😂 fortsatt ikke helt venn med tanken på meg selv som en løper.. 😝 🙂 Endret 17. april 2022 av Melise__87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 18. april 2022 #494 Del Skrevet 18. april 2022 (endret) Takk, @Diamant20, @Bithiah og @Sandum.PT 😄 Må legge til at dette var en relativt flat løype, da. Så jeg løp litt raskere enn hva jeg ellers gjør. Bithiah skrev (17 timer siden): I kveld satt jeg å kikket på alle løp i min del av landet fremover mot sommeren, og lurer på om jeg skal kaste meg på et. Men 5km eller 10km? Er det best å begynne med 5? 🤔 Løper jo 10 en gang eller to i uka uansett..men 🤷♀️ Og dere som har vært med på løp - løper dere alene eller med andre? Jeg har ingen å løpe med egentlig, men er vel ikke noe i veien for å stille alene? Men helst ville jeg reist langt bort så jeg ikke risikerer å treffe på kjente 🙈😂 fortsatt ikke helt venn med tanken på meg selv som en løper.. 😝 Jeg skal løpe mitt første løp om 1 uke og jeg starter rett på 10. Hvis du er vant med begge distansene er det jo bare å velge den du trives best med/har lyst til å trene opp til. I mitt hode er ikke 10 nødvendigvis så mye hardere enn 5, for mange løper jo fortere når de løper 5, men man bestemmer jo selv hvordan man vil legge det opp. Jeg og samboeren min har meldt oss på samme løp, men vi har ikke tenkt å løpe sammen. Jeg løper litt raskere enn han og har et annet mål, så derfor har vi også fått utdelt ulik starttid. Jeg synes ikke det er noe galt i å løpe sammen med noen, men for min egen del tenker jeg at jeg ønsker å løpe alene og forholde meg til egen fart under løp. Bare å melde seg på et løp, jeg heier på deg! 😄 Endret 18. april 2022 av KaBom 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 18. april 2022 #495 Del Skrevet 18. april 2022 Jeg meldte meg på et løp i høst som en motivator for å begynne å løpe @Bithiah. Det første løpet handlet om å gjennomføre, og jeg har løpt løp minimum en gang per mnd det siste halvåret. For meg er det helt topp! Har løpt samtidig som venner, men ikke sammen. De jeg kjenner som løper har holdt på mye lenger enn meg, og det er ingenting tjent med å sammenligne meg med dem. Er med på løpskarusell der jeg jevnlig løper den samme løypen, og kan da måle egen innsats mot meg selv. «My race, my pace» Jeg løp et par 5 km før jeg gikk opp til 10, nå veksler jeg litt. Skal løpe løp i kveld, har ikke bestemt meg helt for om det blir 5 eller 10. Siste løp i vinterkarusellen, og med 6/8 fullførte løp blir det medalje i dag. Gleder meg til min første medalje i voksen alder 🥰😅 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #496 Del Skrevet 18. april 2022 Et annet løps-spørsmål: driver dere formtopping i forkant av et løp? Jeg skal løpe 10km på lørdag og håper på ny pers. Litt usikker på hvordan jeg skal legge opp treningen denne uken. De siste ukene har jeg løpt rundt 25km i uka, men vurderer å kutte litt ned på det for å se om jeg kanskje kan få inn et ekstra gir til lørdagen. Målet mitt var opprinnelig å havne rundt 55 minutter (eller 5.30 minutt per km i snitt), og jeg ser at jeg ligger greit rundt den farten i de fleste øktene mine (og da inkludert oppvarming, før løpet på lørdag skal jeg varme opp separat), så nå tenker jeg å prøve å gå på litt ekstra siste del av løpet for å se hvor jeg kan havne. Ser også at jeg burde løpt flere intervaller for å trene på fart, men det er lett å være etterpåklok. 😅 Får ta dette første løpet som en referanse og heller passe mer på det neste gang. Anonymkode: 3eb9e...b8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 18. april 2022 #497 Del Skrevet 18. april 2022 Kjørte noen bakkeintervaller i dag, men bakken er så kort at jeg må løpe så sabla raskt for å få pulsen opp i ønsket sone. Likevel en fin og kort intervalløkt 😊 Kjenner det blir fint med 10 - 12 kg mindre på kroppen om en stund 😜 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheAtl Skrevet 18. april 2022 #498 Del Skrevet 18. april 2022 Jeg er imponert over toppfarten din opp bakken, men så er jeg tung og svak, ikke tung og sterk ;). 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 18. april 2022 #499 Del Skrevet 18. april 2022 TheAtl skrev (8 minutter siden): Jeg er imponert over toppfarten din opp bakken, men så er jeg tung og svak, ikke tung og sterk ;). 🤭 Måtte fnise litt! Det kommer med trening 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 20. april 2022 #500 Del Skrevet 20. april 2022 Jeg skal til Oslo og løpe sentrumsløpet i helgen, og det er første gang jeg skal reise for å løpe (eller det er unnskyldningen for å besøke en venninne jeg skal løpe med). Fikk akkurat melding om at jeg kunne hente start nummer og kjente jeg fikk litt sommerfugler i magen 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå