Gå til innhold

Daten vil spleise på regningen!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det gammeldags å ønske en gentelman? Som sier; nei, jeg betaler! Når jeg sier han trenger ikke å betale for meg da regningen kommer. Eller er det helt greit at daten da sier; -Åhh så bra , - vippser du meg 250 kr da. 

jeg synes det var en smule turnoff... altså, det gir ikke mersmak.. 

Hva mener dere?

Anonymkode: 5c0ab...711

• Liker 32
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg. Skikkelig turn off. Hadde nok ikke giddet en ny date. 

• Liker 39
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg syns det er super turn off med kvinnfolk som ikke betaler for seg selv 

Anonymkode: 7055d...23a

👌

• Liker 21
Skrevet

Jeg syns det er helt greit å betale for meg selv. Men om han gir uttrykk for å ønske å spandere, så er det en flott egenskap. Uavhengig av økonomi. God gammel norm om man ønsker å være en sjarmerende gentleman. Ikke minst tegn på sosial intelligens. Kvinner liker rause menn. Sånn er det bare. Det betyr ikke at han skal betale alt i fremtiden. Men skulle bare mangle som et godt førsteutrykk. Det handler om å gjøre en liten ekstra innsats og å imponere daten. Og det funker.

Har til gode å høre om en kvinne som ikke setter pris på å bli spandert på. Det får oss jo til å føle oss spesielle🌸

Anonymkode: b94f3...4d5

• Liker 34
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Er det gammeldags å ønske en gentelman? Som sier; nei, jeg betaler! Når jeg sier han trenger ikke å betale for meg da regningen kommer. Eller er det helt greit at daten da sier; -Åhh så bra , - vippser du meg 250 kr da. 

Hva mener dere?

This is not America!

Du er jo helt på jordet. Betal din egen mat, herregud!

Jeg ville aldri latt noen betale for meg, med mlndre vi var på god vei til å bli kjærester. Hater å skylde folk noe, har så dårlig hukommelse at jeg glemmer at jeg skal spandere tilbake. Og logikken i at menn skal spandere på kvinner er jo litt avlegs, vi har da penger sjøl.

Unntaket må være om han ber deg med på en dyr restaurant, og du takker nei eller foreslår noe annet fordi du seriøst ikke har råd til det. Da kan han jo PÅ FORHÅND avtale at han spanderer. 

Men ellers er det bare idiotfakter å sitte der som en sur prinsesse når dere får regninga. Slutt å være en gjerrig idiot!

Anonymkode: 5b684...842

• Liker 39
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

(…)

Har til gode å høre om en kvinne som ikke setter pris på å bli spandert på. Det får oss jo til å føle oss spesielle🌸

Anonymkode: b94f3...4d5

Nå hører du om meg…jeg er kvinne.

Om mannen vil spandere, føler jeg meg ille berørt, ikke spesiell. Ofte er det menn med dårlig selvtillit eller lite å spille på ellers som skal være storkar og spandere. Pinlig… Akkurat som om jeg blir imponert av at de har råd til det? Uff. Altså, jeg tar det ikke ille opp og skjønner det er godt ment, men det sender litt dårlige signaler om lav selvtillit, materialistisk innstilling, gammeldags kjønnsrollemønster mv. 

• Liker 26
Skrevet

Jeg tar det som en selvfølge at jeg betaler for meg selv, men jeg blir positivt overrasket når jeg blir påspandert av en date. Jeg liker å være raus i et forhold, og jeg liker det samme tilbake. Personlig foretrekker jeg å bytte på hvem som betaler, og jeg synes egentlig det er ganske teit å bruke tid på å splitte opp regningen med mindre man vet at man ikke skal møtes igjen. Jeg er ikke ute etter en som passer på pengene sine som en hauk. 

Anonymkode: e3220...5a0

• Liker 21
  • Nyttig 1
Gjest Skogsalv
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hva mener dere?

Enig med deg. Synes det er så BETA.  

Skrevet

Jeg er ikke et barn som må påspanderes. Betaler selv. 

Anonymkode: 2280c...46e

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå hører du om meg…jeg er kvinne.

Om mannen vil spandere, føler jeg meg ille berørt, ikke spesiell. Ofte er det menn med dårlig selvtillit eller lite å spille på ellers som skal være storkar og spandere. Pinlig… Akkurat som om jeg blir imponert av at de har råd til det? Uff. Altså, jeg tar det ikke ille opp og skjønner det er godt ment, men det sender litt dårlige signaler om lav selvtillit, materialistisk innstilling, gammeldags kjønnsrollemønster mv. 

Det høres egentlig ut som du ikke har truffet ordentlige menn som også er rause og spanderer uten å gjøre en greie ut av det, etter min mening da. Jeg skjønner akkurat hva du mener med denne typen du beskriver, og de styrer jeg også unna. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke et barn som må påspanderes. Betaler selv. 

Anonymkode: 2280c...46e

Skogsalv skrev (1 minutt siden):

Enig med deg. Synes det er så BETA.  

Men dere... Spanderer dere aldri selv på noen andre? Det synes jeg er vel lite raust. Har dere aldri tatt hele regningen selv? 

• Liker 10
Skrevet

Hei TS.

Finn deg en tidsmaskin og reis til 50 tallet hvor du hører hjemme.

Anonymkode: cde18...53d

• Liker 19
Gjest Skogsalv
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men dere... Spanderer dere aldri selv på noen andre? Det synes jeg er vel lite raust. Har dere aldri tatt hele regningen selv? 

Selvfølgelig . 🙂 Mener bare det at i en innledende datingfase, så kan en mann få lov til å være gentlemann.  Men jeg tilbyr alltid.  Forventer ikke,men setter pris på  gesten.  Det har ingenting med pengene å gjøre. 

Når man er ekslusive, går det begge veier. Vipps synes jeg er veldig uromantisk uansett. 

Andre faktorer som spiller inn også. Dater man veldig mye ,så blir det annerledes enn om det er hvert jubelår . Prinsessesyndromet er tacky, om man tar det for gitt og forventer free meals.  

Det er få arenaer for gentlemen i 2021. Da snakker jeg om virkelige gentlemen. 

Én ting jeg har lagt merke til i programmet " Første date " , - : om kvinnene er trygge og vakre,så insisterer ofte mannen på å TA regningen. Om hun er midt på treet, eller helt feil match for han, så splittes ofte regningen. 

Ser også noen sleipe kvinner der ,som er free loaders.  En kvinne må alltid tilby. Om han for HENNE er feil match bør han ikke få lov til å betale. 

Ser også kvinner som gjennom daten synes til å like mannen,men trekker seg etterpå,dersom han vil splitte regningen 😂 Ikke pga pengene, men fordi han ikke er gentleman.  Mest sannsynlig har hun i forkant investert i nytt antrekk for å imponere.  Slike ting bør alle menn forstå og sette pris på . Nå er jo dette et staget scenario.  In real life, så glir ting mer naturlig.  

Én betatt mann vil ønske å spandere de første datene som en gest.  Det bør han få lov til 🙂❤ Siden jevner det seg ut. 

Endret av Skogsalv
Skrevet

Du kan ikke både la mannen betale og bli overrasket hvis han forventer et ligg.

Anonymkode: c045e...54c

• Liker 10
Skrevet

Tjener han veldig mye mer enn deg? For eksempel hvis du er student og han er i full jobb? 

Hvis dere begge er i full jobb, og har noenlunde lik inntekt, er det da ingen grunn til at han skal ta hele regninga. 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva mener dere?

Det er turnoff. Det handler ikke om penger i seg selv men prinsipp og kurtisering. 

Anonymkode: 5fac1...271

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

This is not America!

Du er jo helt på jordet. Betal din egen mat, herregud!

Jeg ville aldri latt noen betale for meg, med mlndre vi var på god vei til å bli kjærester. Hater å skylde folk noe, har så dårlig hukommelse at jeg glemmer at jeg skal spandere tilbake. Og logikken i at menn skal spandere på kvinner er jo litt avlegs, vi har da penger sjøl.

Unntaket må være om han ber deg med på en dyr restaurant, og du takker nei eller foreslår noe annet fordi du seriøst ikke har råd til det. Da kan han jo PÅ FORHÅND avtale at han spanderer. 

Men ellers er det bare idiotfakter å sitte der som en sur prinsesse når dere får regninga. Slutt å være en gjerrig idiot!

Kunne ikke sagt det bedre selv 

Anonymkode: c0f94...842

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...