Gå til innhold

Robinsonekspedisjonen 2021 - INGEN SPOILING!!!


MissStiles

Anbefalte innlegg

Skogsalv skrev (4 timer siden):

Ja, da var eventyret over for nå. 

 

Hadde vært fint om TV 3 neste gang ikke viser / spoiler resultatet av kampene i reklameavbruddet like før 🤪🤣 

Som da de viste den ferdigpuslede sorte fiskebensfiguren og i går blå røyk . Da var det jo tydelig hvem som kom til å gå seirende ut før kampen ble vist . 

Trodde det var grønn- men ja så også røyken og skjønte TB vant da. Kjedelig å spoile sånn. 
 

Syns det var verdig vinner da- hun har kjempet sin Robinson-kamp og vant! Gratulerer Maiken! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Skogsalv
Zenhouse skrev (25 minutter siden):

Trodde det var grønn- men ja så også røyken og skjønte TB vant da. Kjedelig å spoile sånn. 
 

Syns det var verdig vinner da- hun har kjempet sin Robinson-kamp og vant! Gratulerer Maiken! 

Ja,så den som blå jeg da 🤣,,, men uansett unødvendig spoiling 🥶🙈

Ja ,jeg vet ikke hvem jeg heiet på til slutt,da det er så tydelig at de alle har sine personlige kamper å kjempe,som blir satt under lupen i en ekstrem situasjon. 

Alle har pluss og minus. Med egen historikk og temperament. Godt man kun ser på ,og ikke er deltager 🧘‍♀️ Men interessant er det...spillet altså. Ikke bare pga underholdningen,men fordi en lærer litt om seg selv i overført betydning om man ønsker 🙂 

Så gratulerer til Maiken ! Selv om jeg egentlig håpet på den vanskelige og misforståtte under dogen...som til tider var lite forståelsesfull utover seg selv. Men viste andre kvaliteter. 

Sikkert fordi jeg så mer av meg selv i han...vi mennesker er enkle 🤪

Men Maiken  har min bravur ,så klart ❤ Det spillet som utspilte seg  med hennes bakgrunn og hennes alder ,så var det godt gjort 🙂 

Rart å se hvordan kvinnene der inne brukte det emosjonelle som redskap.  ( noen også i overkant) 

Til tider tok det overstyring i mine øyne. Altså det psykologiske spillet. Er nok litt tilhenger av en mer balansert vinkling og skills hva " overlevelse" gjelder. 

Sikkert fordi jeg ser på Bear Grylls 🤣

Endret av Skogsalv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes TB hadde en bedre avslutningstale enn Maiken. Jeg så ikke på hans unnskyldninger som et forsøk på å vinne, fordi han alltid har vist at han er flink til å unnskylde seg. Begge var verdige vinnere, det ville jeg nok også tenkt om alle hvis de satt der. Men jeg hadde et litt større ønske om TB. 

Likevel, veldig morsomt at en underdog vant. TB har jo hatt mye flaks med konkurranser som går på pusling, for der er han utrolig dyktig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica skrev (30 minutter siden):

Det var vel rett og slett den minst verdige vinneren, kanskje bare bortsett fra Hanne...

Sant, hva er vitsen med å melde seg på Robinson nå? Kan like godt dra til Mexico på PH å "spille spillet". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en seier for produksjonen like mye som for Maiken, for hun hadde nok ikke dratt seieren i land hvis de ikke hadde grepet inn for et par episoder siden.  Jeg trodde faktisk Tor Bjarne hadde det i boks akkurat mot henne.  Han har ikke vært den mest sosialt kløktige, men hun har også seilt med og vært beskyttet av andre, sterkere deltakere.

Jeg syntes ikke så mye om det at en av de tidligere deltakerne skulle få en ekstrastemme.  Ble produsentene plutselig klar over at det kunne bli uavgjort 4-4 og måtte finne en nødløsning i tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

shalott skrev (39 minutter siden):

Dette var en seier for produksjonen like mye som for Maiken, for hun hadde nok ikke dratt seieren i land hvis de ikke hadde grepet inn for et par episoder siden.  Jeg trodde faktisk Tor Bjarne hadde det i boks akkurat mot henne.  Han har ikke vært den mest sosialt kløktige, men hun har også seilt med og vært beskyttet av andre, sterkere deltakere.

Jeg syntes ikke så mye om det at en av de tidligere deltakerne skulle få en ekstrastemme.  Ble produsentene plutselig klar over at det kunne bli uavgjort 4-4 og måtte finne en nødløsning i tilfelle?

Tror nok der var planlagt, og ikke en nødløsning :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TB kom visst ikke på finalefesten en gang. Inne på Jodel driver Hanne og kommenterer og svarer på spørsmål fra seere. Ganske morsomt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaiisa skrev (5 minutter siden):

TB kom visst ikke på finalefesten en gang. Inne på Jodel driver Hanne og kommenterer og svarer på spørsmål fra seere. Ganske morsomt.

Bra trekk fra ham. Han er smart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaiisa skrev (4 timer siden):

TB kom visst ikke på finalefesten en gang. Inne på Jodel driver Hanne og kommenterer og svarer på spørsmål fra seere. Ganske morsomt.

Lyst å fortelle noe av det som ble sagt? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (På 24.11.2021 den 0.05):

veldig vanlig Narvik-dialekt. Synes den er grusom, takler ikke det sutrende tonefallet

Narvikdialekt? Du vet åpenbart ikke hva du snakker om. TB er fra Evenskjer som ligger i et annet fylke enn Narvik. Narvik ligger i Nordland, Evenskjer ligger i Troms/Finnmark. Hvis du hadde hatt et snev av kjennskap til Narvikdialekten så hadde du visst at de sier IKKE i Narvik. TB sier IKKJE. Ingen Narvikværing ville noensinne finne på å si IKKJE. Tonefallet til TB er farget av mange år i Oslo. Han snakker mao ikke som noen i distriktet han kommer fra. 

Og forøvrig er det utrolig smålig å kritisere et menneske for tonefallet. Skikkelig lavmåls spør du meg. 

Antibullshit? Hah. Bullshit passer bedre. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedonista skrev (1 time siden):

Narvikdialekt? Du vet åpenbart ikke hva du snakker om. TB er fra Evenskjer som ligger i et annet fylke enn Narvik. Narvik ligger i Nordland, Evenskjer ligger i Troms/Finnmark. Hvis du hadde hatt et snev av kjennskap til Narvikdialekten så hadde du visst at de sier IKKE i Narvik. TB sier IKKJE. Ingen Narvikværing ville noensinne finne på å si IKKJE. Tonefallet til TB er farget av mange år i Oslo. Han snakker mao ikke som noen i distriktet han kommer fra. 

Og forøvrig er det utrolig smålig å kritisere et menneske for tonefallet. Skikkelig lavmåls spør du meg. 

Antibullshit? Hah. Bullshit passer bedre. 

Javel så bomma jeg på dialekten hans. Whatever, ingen grunn til slikt hysteri som du utviser. Da vet alle det: Tor Bjarne har ikke sutrete Narviksdialekt, men sutrete evenskjerdialekt. Jeg synes den er like irriterende uansett opphav

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hedonista skrev (16 timer siden):

Narvikdialekt? Du vet åpenbart ikke hva du snakker om. TB er fra Evenskjer som ligger i et annet fylke enn Narvik. Narvik ligger i Nordland, Evenskjer ligger i Troms/Finnmark. Hvis du hadde hatt et snev av kjennskap til Narvikdialekten så hadde du visst at de sier IKKE i Narvik. TB sier IKKJE. Ingen Narvikværing ville noensinne finne på å si IKKJE. Tonefallet til TB er farget av mange år i Oslo. Han snakker mao ikke som noen i distriktet han kommer fra. 

Og forøvrig er det utrolig smålig å kritisere et menneske for tonefallet. Skikkelig lavmåls spør du meg. 

Antibullshit? Hah. Bullshit passer bedre. 

Brukeren kritiserer vel ikke selve mennesket, men dialekten..? Eller? Må greie å skille på det:)

Selv har jeg ikke så kjempevakker dialekt, men har selvinnsikt nok til å tåle at andre også mener det samme. Det går bra å ikke synes alle dialekter er pene å høre på! :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sizz- skrev (11 timer siden):

Brukeren kritiserer vel ikke selve mennesket, men dialekten..? Eller? Må greie å skille på det:)

Selv har jeg ikke så kjempevakker dialekt, men har selvinnsikt nok til å tåle at andre også mener det samme. Det går bra å ikke synes alle dialekter er pene å høre på! :) 

Som jeg skrev: 

"Tonefallet til TB er farget av mange år i Oslo. Han snakker mao ikke som noen i distriktet han kommer fra. 

Og forøvrig er det utrolig smålig å kritisere et menneske for tonefallet. Skikkelig lavmåls spør du meg."

 

Det er altså ikke dialekten som kritiseres men et tonefall som er farget av mange år i Oslo. Tonefall er ikke dialekt. Og tonefallet til TB er spesielt for han. Og da blir kritikken av det personlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedonista skrev (12 timer siden):

Som jeg skrev: 

"Tonefallet til TB er farget av mange år i Oslo. Han snakker mao ikke som noen i distriktet han kommer fra. 

Og forøvrig er det utrolig smålig å kritisere et menneske for tonefallet. Skikkelig lavmåls spør du meg."

 

Det er altså ikke dialekten som kritiseres men et tonefall som er farget av mange år i Oslo. Tonefall er ikke dialekt. Og tonefallet til TB er spesielt for han. Og da blir kritikken av det personlig. 

Jaok men jeg tolket det ikke som personlig rettet. Men man ER jo verken dialekten eller tonefallet sitt. Trenger ikke bli krenket av litt krititkk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sizz- skrev (10 timer siden):

Jaok men jeg tolket det ikke som personlig rettet. Men man ER jo verken dialekten eller tonefallet sitt. Trenger ikke bli krenket av litt krititkk. 

Hva tenker du om folk som stammer eller lesper? Er ikke en stammer eller lesper? 

Er det greit å skrive: "takler ikke den sutrete stammingen" eller "takler ikke den sutrete lespingen"? 

Kunne du ha sagt noe slik fordi du mener at det ikke er personlig rettet? Det minne mye om mobbing i min bok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedonista skrev (38 minutter siden):

Hva tenker du om folk som stammer eller lesper? Er ikke en stammer eller lesper? 

Er det greit å skrive: "takler ikke den sutrete stammingen" eller "takler ikke den sutrete lespingen"? 

Kunne du ha sagt noe slik fordi du mener at det ikke er personlig rettet? Det minne mye om mobbing i min bok. 

Har egentlig ikke lyst til å respondere til innleggene dine for de er så totalt usaklige og sporer tråden helt av. Men nå synes jeg du drar denne krenkefesten for langt. Man kan ikke sidestille dialekter/sosiolekter med stamming og talefeil. Jeg vil si det er helt innafor å mene at noen lyder klinger bedre enn andre, og det mener tydeligvis flere andre siden det arrangeres uhøytidelige avstemninger hvor man kårer Norges styggeste/fineste dialekt. Det er ingen grunn til å ta det personlig dersom noen ikke liker en bestemt dialekt, sånn vil det være uansett og jeg var ikke ufin mot Tor Bjarne personlig.

Med din logikk så bør man ikke få lov til å foretrekke eller mislike bestemte musikksjangre heller, for mange vil musikk være mer personlig enn dialekten de snakker med og gud forby hvis noen skulle få nyss i at noen ikke elsker musikken de produserer.

Avslutter med et inspirerende sitat som du kan trøste seg med @Hedonista: Even if you are the juciest peach there will still be people who dont like peaches ❤️

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (7 minutter siden):

Har egentlig ikke lyst til å respondere til innleggene dine for de er så totalt usaklige og sporer tråden helt av. Men nå synes jeg du drar denne krenkefesten for langt. Man kan ikke sidestille dialekter/sosiolekter med stamming og talefeil. Jeg vil si det er helt innafor å mene at noen lyder klinger bedre enn andre, og det mener tydeligvis flere andre siden det arrangeres uhøytidelige avstemninger hvor man kårer Norges styggeste/fineste dialekt. Det er ingen grunn til å ta det personlig dersom noen ikke liker en bestemt dialekt, sånn vil det være uansett og jeg var ikke ufin mot Tor Bjarne personlig.

Med din logikk så bør man ikke få lov til å foretrekke eller mislike bestemte musikksjangre heller, for mange vil musikk være mer personlig enn dialekten de snakker med og gud forby hvis noen skulle få nyss i at noen ikke elsker musikken de produserer.

Avslutter med et inspirerende sitat som du kan trøste seg med @Hedonista: Even if you are the juciest peach there will still be people who dont like peaches ❤️

Du responderer (som du sier) med en tirade av hersketeknikker men bommer fullstendig på mål. Jeg gjentar: det er tonefall og ikke dialekt som er tema. Hvis du ikke forstår forskjellen på dialekt og tonefall så kommer vi ingen vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...