Gå til innhold

Hvorfor plukker ikke kvinner opp menn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 27.8.2021 den 17.29):

Hvis kvinner vet hva de vil ha og har all makten. Hvorfor plukker de ikke opp menn de ser på gata, skolen osv? Hvis man er bra nok blir man valgt av kvinner, det er det alle sier. 

Anonymkode: dc271...34a

Noen kvinner plukker da opp menn. Jeg har blitt sjekket opp av kvinner både for dater og kun for sex. Ikke er jeg spesielt kjekk heller, ganske normalt utseende tror jeg. Men jeg behandler kvinner som likeverdige og holder normalt intelligente samtaler med dem (hater overfladisk small talk, og det er det heldigvis noen kvinner som gjør også). Er meg selv på godt og vondt. Er selvsagt ikke alle kvinner som liker meg, men noen gjør det, og det holder for meg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis kvinner vet hva de vil ha og har all makten. Hvorfor plukker de ikke opp menn de ser på gata, skolen osv? Hvis man er bra nok blir man valgt av kvinner, det er det alle sier. 

Jeg har "plukket" opp menn for å ha ONS. 

Men det betyr ikke at de er bra nok. Ok, bra nok for sex/ONS. Men det er ikke de samme mennene jeg har inngått forhold med. Og langt derifra. Tror at det er det samme for menn. Damene de plukker opp for ONS, er ikke alltid samme damene de velger som kone. 

Anonymkode: 77b07...d52

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har "plukket" opp menn for å ha ONS. 

Men det betyr ikke at de er bra nok. Ok, bra nok for sex/ONS. Men det er ikke de samme mennene jeg har inngått forhold med. Og langt derifra. Tror at det er det samme for menn. Damene de plukker opp for ONS, er ikke alltid samme damene de velger som kone. 

Anonymkode: 77b07...d52

Helt klart. For ONS krever jeg kun seksuell kjemi, for et forhold krever jeg mye mer av kvinnen og samspillet vi har. Ikke spesielt opptatt av ONS da, mye bedre og artigere sex med en kjæreste.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Korrekt, menn anstrenger seg og tar initiativ mens kvinner velger ut fra gruppen menn som prøver seg. Menn tar all risiko i så måte, i forhold til avvisning osv. Det er lett å være kvinne i innledende fase og dating, etterhvert jevner det seg ut ellers vil han gå ut av forholdet.

Anonymkode: 0e4a9...503

Du misforstår meg. Før en mann kommer å prøver seg har kvinnen ofte gjort «forarbeidet» og gjort seg tilgjengelig for mannen. Satt seg på riktig sted for å bli sett, sendt noen blikk osv. som regel så er kvinner mer tålmodige en menn så menn kommer som regel bort før kvinner får seg selv til å gjøre det. Også ligger det i naturen at mannen jobber for kvinnen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal kvinner "nedverdige" seg til å plukke opp menn? Kvinner kan jo bare (sitte på pidestallen å) vente så kommer teppebombingen og det er bare å "sveipe" til høyre og venstre. Menn i hopetall velges bort i håp om å finne/velge Mr. Right, uten noen sympati for alle (menn) som ingen vil ha. Sånn er det bare - sier biologien og evolusjonen.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I utgangspunktet vil jeg vel si at jeg er ganske så normal. Føler ikke at jeg tar meg så mye bedre ut enn alle andre men jeg er en del høyere enn gjennomsnittet, litt mørk og rimelig godt trent. En fordel er kanskje at jeg har lav terskel for å prate med andre, både eldre og yngre, kvinner og menn, barn og voksne. Noen ganger som jeg har snakket med kvinner så har tydeligvis de tolket det som sjekking fra min side uten at det var intensjonen.

Det mest merkelige er de gangene unge kvinner har sagt at de ville ha sex med meg nærmest uten noe som helst innledning og uten jeg har ment å sjekke de opp på noen måte. (Nei de var ikke prostituerte!)

Anonymkode: a2368...fcc

Min samboer er også en sånn som blir sjekket opp (men mer av damer som kjenner ham litt). Og han er under snittet på høyde, har elendig klesstil og ser temmelig ordinær ut ellers. Men han er sånn som du, viser interesse for folk generelt og er utadvendt og positiv. Det appellerer til damer. Jeg sjekket ham opp selv. Det er herlig med menn som snakker med meg bare fordi de synes jeg er interessant, uten å ha forventninger om noe. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Embla82 skrev (44 minutter siden):

Min samboer er også en sånn som blir sjekket opp (men mer av damer som kjenner ham litt). Og han er under snittet på høyde, har elendig klesstil og ser temmelig ordinær ut ellers. Men han er sånn som du, viser interesse for folk generelt og er utadvendt og positiv. Det appellerer til damer. Jeg sjekket ham opp selv. Det er herlig med menn som snakker med meg bare fordi de synes jeg er interessant, uten å ha forventninger om noe. 

Dette jeg har uthevet er så viktig! Jeg skulle aldri ha en mann igjen, og jeg var så lei alle de kleine, og noen ganger skumle, mennene som "flørtet" og prøvde seg. På alle mulige måter. Jeg var helt lukket når det gjaldt det, fantes ikke mottakelig. De skjønte ikke at de skjøv meg unna heller enn å interessere meg, jeg var ferdig med menn. Jeg begynte å trene, på en plass med kun kvinner, alt for å kunne være i fred, men instruktørene var stort sett menn.. Jeg ble gode venner med flere av dem, de visste mitt ståsted ang menn, som flere av de andre kvinnene og det var aldri hentydninger til flørt. Jeg ble ekstra god venn med en av dem, snill og grei, hadde masse omsorg og omtanke for andre. Han flørtet aldri, men var alltid tilstede. Plutselig en dag gikk det opp for meg at jeg var forelsket. Jeg hadde fått tid til å bli kjent med han, jeg hadde sluppet ned guarden og var helt åpen for han. I dag er vi godt gift.

Anonymkode: 3b513...3f6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg plukker dem opp og henger de til tørk. 🙄

Når det gjelder sjekking, så er vel det kjent at norske menn leker kostbare? Har hørt utallige kvinner fra det store utland klage over at de ikke blir sjekket opp eller jaktet på av norske menn. Gutta her oppe er vel litt passive/sjenerte, dunno.

Anonymkode: 7d3af...959

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvorfor ble jeg avvist i virkeligheten da? Og hvorfor er det så mange som meg over hele verden som har nøyaktig lik opplevelse?

Du vet at kvinner har høye krav til utseende. 

Du har fått mange svar på hvorfor. Pga din sutrete passiv aggressive holdning. Men du hører jo ikke på svarene 

Anonymkode: efbc7...a7d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke spørsmålet. Det er jo ikke slik relasjonsdanning foregår?  
dette blir så dumt at jeg snart mistenker deg for å trolle

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om makt. Makt har ingenting med dette å gjøre. Det handler om biologi og evolusjon. Vi er en art med hovedsakelig to kjønn. Vi blir enten født med xx eller xy-kromosom som bestemmer om vi blir kvinne eller mann. Kvinnen har 30-40år som fruktbar og kan bli gravid og føde barn som gjør at arten videreføres.  Det tar ni måneder for en kvinne å bære frem et barn og barnet må ammes i ett år etterpå. Så fra unnfangelse og inesten to år er det kvinnen som er viktigst for barnet. Dette gjør at konsekvensen av å ha samleie er potensielt mye større for en kvinne enn en mann. Som kvinne er man stuck. Og abort er ikke bare å gjennomføre som noe som er enkelt. I tillegg er kvinner som regel fysisk svakere enn menn og kan bli holdt fast. 

På grunn av disse tingene vil kvinner være mer selektive enn menn. Og når de blir mer selektive, blir det flere menn på fordi det er kvinnen som bærer arten videre og derfor helst bør velge en mann som er der når hun er på sitt svakeste; med en nyfødt.

Så nei, det har ingenting med makt å gjøre. 

Anonymkode: 3c5b1...46e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det handler ikke om makt. Makt har ingenting med dette å gjøre. Det handler om biologi og evolusjon. Vi er en art med hovedsakelig to kjønn. Vi blir enten født med xx eller xy-kromosom som bestemmer om vi blir kvinne eller mann. Kvinnen har 30-40år som fruktbar og kan bli gravid og føde barn som gjør at arten videreføres.  Det tar ni måneder for en kvinne å bære frem et barn og barnet må ammes i ett år etterpå. Så fra unnfangelse og inesten to år er det kvinnen som er viktigst for barnet. Dette gjør at konsekvensen av å ha samleie er potensielt mye større for en kvinne enn en mann. Som kvinne er man stuck. Og abort er ikke bare å gjennomføre som noe som er enkelt. I tillegg er kvinner som regel fysisk svakere enn menn og kan bli holdt fast. 

På grunn av disse tingene vil kvinner være mer selektive enn menn. Og når de blir mer selektive, blir det flere menn på fordi det er kvinnen som bærer arten videre og derfor helst bør velge en mann som er der når hun er på sitt svakeste; med en nyfødt.

Ja, dette er jo riktig, men det er jo innlysende at en selektiv kvinne isåfall ikke vil velge en mann som Ts primært pga hans måte å være på og helt tydelige holdninger og tilnærminger. Så dette er ikke et bevis på at det er slik han forestiller seg, men nettopp på det motsatte, at han selv må ta tak i sine holdninger og handlingsmønstre og tanker og endre dem, for å «bli valgt»

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det finnes mange former for makt. Det kan være politisk makt, makt i form av lederstilling, økonomisk makt, osv. Det TS beskriver som makt dreier seg ikke om den type makt. Men, det ligger mye makt i å kunne lene seg tilbake, ikke måtte gjøre en innsats og vente på at den du vil ha byr seg frem. Menn må gjøre en innsats og ikke minst risikere avvisning gang på gang, det trenger ikke kvinnen gjøre. Så kvinnen har makt i form av å være den som velger blant alle som ønsker å bli kjent og inngå forhold.

Anonymkode: 0e4a9...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Plukker ikke opp og bil ikke bli plukket opp. Alle jeg har vært sammen med har jeg blitt kjent med først, og blir gjensidig sammen. Tilfeldige menn på gata holder jeg meg for god for.

Anonymkode: 954a7...200

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dette jeg har uthevet er så viktig! Jeg skulle aldri ha en mann igjen, og jeg var så lei alle de kleine, og noen ganger skumle, mennene som "flørtet" og prøvde seg. På alle mulige måter. Jeg var helt lukket når det gjaldt det, fantes ikke mottakelig. De skjønte ikke at de skjøv meg unna heller enn å interessere meg, jeg var ferdig med menn. Jeg begynte å trene, på en plass med kun kvinner, alt for å kunne være i fred, men instruktørene var stort sett menn.. Jeg ble gode venner med flere av dem, de visste mitt ståsted ang menn, som flere av de andre kvinnene og det var aldri hentydninger til flørt. Jeg ble ekstra god venn med en av dem, snill og grei, hadde masse omsorg og omtanke for andre. Han flørtet aldri, men var alltid tilstede. Plutselig en dag gikk det opp for meg at jeg var forelsket. Jeg hadde fått tid til å bli kjent med han, jeg hadde sluppet ned guarden og var helt åpen for han. I dag er vi godt gift.

Anonymkode: 3b513...3f6

Jeg vet om mange som er populære hos damene uten å skille seg ut utseendemessig, bare fordi de er omgjengelige og ikke ser på kvinner som om vi kommer fra en annen planet. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare bli elsket jeg da. Men dere skal gjøre det så vanskelig. Jeg har ikke gjort noe galt mot kvinner 😕.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Kan ikke bare én av dere kvinner akseptere meg?

Som mann viser du her en ganske patetisk holdning som ingen kvinne blir tiltrukket av. Fremfor å klage på forum bør du ta deg i kinnet og jobbe med deg selv slik at noen faktisk finner deg attraktiv og gir deg en sjanse. Du kan ikke overtale noen til å like deg. Attraksjon må føles. 

Anonymkode: aab8b...5c8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg ville bare bli elsket jeg da. Men dere skal gjøre det så vanskelig. Jeg har ikke gjort noe galt mot kvinner 😕.

Og der er det igjen..."Dere"...som om alle kvinner har inngått en slags konspirasjon for at du skal være evig single. Om du ikke har gjort noe galt mot kvinner, har da ingenting å si. Du må gjøre noe rett for å få deg dame.

Anonymkode: e857a...7c7

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og der er det igjen..."Dere"...som om alle kvinner har inngått en slags konspirasjon for at du skal være evig single. Om du ikke har gjort noe galt mot kvinner, har da ingenting å si. Du må gjøre noe rett for å få deg dame.

Anonymkode: e857a...7c7

Jepp. Man må starte livet bra, dvs ikke noe du gjorde selv men opp til foreldrene dine. 

Menn som kommer fra bra hjem med midler gjør det bedre med kvinner. F eks alle Bærums og slemdal guttene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Du snakker veldig om hva du vil ha, og veldig lite om hva du har å gi. Kjærlighet er en følelse som oppstår mellom to mennesker som utvikler en dyp, emosjonell relasjon over tid, det er ikke noe som skjer av seg selv over natten. 

Å "ikke ha gjort noe galt mot kvinner" er ikke spesielt imponerende, det er nesten bare et minimum av hva man forventer av en relativt oppegående mann. Jeg (kvinne) har heller aldri gjort noe galt mot en mann, og jeg har da vitterlig opplevd å bli avvist av gutter/menn, både som ung og som voksen. Den største forskjellen på deg og meg er at jeg ikke generaliserer, jeg gir ikke "alle" menn skylden for alle de gangene en mann har avvist meg - slik du gjør når det gjelder kvinner.

Den eneste som ødelegger for deg, er du selv, med de dårlige holdningene dine og dine fullstendige urealistiske oppfatninger om sex og forhold.

Eller for å si det sånn: Hvorfor skal jeg date en mann som ikke liker kvinner, som omtaler kvinner som "dere" og generaliserer over en lav sko, som synes synd på seg selv fordi han ikke "får" sex, og ikke er det minste interessert i jobbe med selv for å bli et bedre menneske? Hva i all verden skal jeg få ut av det, liksom? Synes du ikke at jeg skal ha det koselig på date fordi jeg er kvinne?

Anonymkode: 25dfb...912

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...