Gå til innhold

Menn hater morsomme kvinner

Fremhevede innlegg

Skrevet
Druid skrev (1 time siden):

Ideen om at menn er morsommere enn kvinner, handler om at menn har lengre kulturell historie som komikere. Kvinner  i standup, der de jobber med eget materiale og er målrettet mot eget publikum, er i barndommen, og dermed trenger det tid å utvikle seg. 

Det er bare å se tilbake til revysjangeren : det har vært en enorm utvikling fram til i dag. og det selv om enkelte ting  blir eviggrønt.

Det er ikke egentlig ett spørsmål om hvem som er mest morsomme, men hvilket område som har utviklet seg mest. Jeg har fortsatt gode minner fra å rulle på gulvet til Whoopie Goldberg sett fra 80 tallet. 

Ideen om at menn er morsommere enn kvinner handler ikke like ofte om kultur som det handler om fordommer og det pleier å naturaliseres, ikke forklares med kultur. Og da snakker man ikke om komikere, men morsomhet generelt, noe som de fleste av erfaring fordeler ganske likt mellom kjønn (kanskje bortsett fra en del menn). Mange kvinner møter på denne fordommen i livet en eller annen gang og ingen kvinner gidder lenger å forholde seg til den ettersom den er totalt overflødig, feil og som oftest handler om avsender. At kvinner som jobber med stand-up er i barndommen er bare en tro man kan ha dersom man faktisk tror at et mannlig individ tar læring av at hans likekjønnede forfedre har vært på scenen i lang tid og at en kvinne ikke kan bygge på blant annet denne stand-up-historien fordi forgjengerne er mannlige. Jeg tror ikke det stemmer, men jeg avskriver det ikke heller. Jeg tror heller det er slik at siden det er enormt mange flere menn i stand-up-verdenen er sjansen også større for at vi får flere mange gode mannlige stand-up-komikere. Antall, rett og slett. Nå begynner det å bli annerledes, da, men det har vært normen. Nå er for øvrig en av mine favoritter Maria Bamford og hun er jo tyve år inn i gamet og kanskje litt særere enn mange andre stand-up-komikere.

Anonymkode: 1ee65...5ea

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sphere skrev (2 timer siden):

Dette har jo ikke tilhørighet i virkeligheten i det hele tatt. Når de nevner at hun er morsom sammen med andre karakteristikker sier det seg selv at det er kvinnen de mener er morsom. Du har et voldsomt merkelig syn på menn, må jeg si. 

Enig med deg. Jeg har en del kompiser, og generelt virker det som om morsomme damer er kult. Roomien min er ganske typisk, han har bygd mye av identiteten sin på å være morsom, og han er veldig svak for smellvakre modellpene damer. Likevel har jeg observert både på tinder-historikken hans og i real-life at med en gang en dame er morsom nuller det ut det vanlige utseendekravet hans, og han blir superbetatt, selv om hun "bare" er helt normalt søt. Er hun i tillegg smart og easy-going er han solgt. 

Anonymkode: 3774e...710

• Liker 3
Skrevet
Robin666 skrev (14 timer siden):

Finnes ikke morsomme kvinner 

Joda, du skjønner bare ikke når kvinner kødder fordi du tror at kvinner ikke har humor. Du tror at de alltid er seriøse. 

Anonymkode: 46a50...5cc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg synes jeg er morsom og har barnslig, slem humor som ikke er politisk korrekt i Norge. Ikke ala "blue comedy", men ting som tenåringsgutter synes er morsomt, og mer frekt. Jeg er ikke frekk, men kan være kvass når jeg blir bedt å kommentere noe. Når jeg sier noe lurt i nærheten av en mann så kan de le, men det virker som de er uvel av det. De ber meg ikke holde kjeft og jeg skjemmer ikke folk ut i offentlighet. Noen ganger ler jeg av ting som andre blir trist og skuffet av. Spesielt moren min. Synes det er vanskelig å kontrollere humoren min for når jeg har noe lurt på tungen må jeg bare si det. Menn prøver ikke få meg til å le for de er ikke tiltrukket av meg. Jeg synes norsk humor er dårlig og for tørr og PK. Norske menn som prøver være morsomme er pinlige. Mye banning, lite substans. 

Anonymkode: 0ae29...f9d

Er du sikker på at det er humoren som er problemet her🤔

Anonymkode: 762f0...2ab

• Liker 1
Skrevet (endret)

Når menn er rasshøl, så ja, absolutt. 

Ops, svarte på feil tråd.

Endret av NewStart87
Feil tråd
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Tina Fey motbeviser den påstanden. 

Anonymkode: db3bb...5d7

Hun er ikke morsom. Hun er norsklærer morsom. typen som tror de er så hipp og kul, når de egentlig bare er irriterende. 

Anonymkode: 5bf3f...7e1

• Liker 2
Skrevet
10 hours ago, Katten.2.0 said:

Kilde?

Virker som du liker morsomme kvinner? Har du eksempler?

Ikke svar "dama mi" men hvis du har eksempler på morsomme komikere, kjendiser, bloggere eller Kg-brukere? Noen vi kan lete opp altså :P

Anonymkode: 2a245...0ee

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Virker som du liker morsomme kvinner? Har du eksempler?

Ikke svar "dama mi" men hvis du har eksempler på morsomme komikere, kjendiser, bloggere eller Kg-brukere? Noen vi kan lete opp altså :P

Anonymkode: 2a245...0ee

Latter er utrolig viktig. Humor er i alle jeg omgir meg med. Følger ingen komikere og svært få kjendiser.

Det var en, jeg husker ikke hvem, som fortalte at humor alltid har et offer. Det kan være et fiktivt offer, som nordmannen, dansken og svensken, eller spesifikke offer, som karikaturer eller spøker om politikere.

De jeg liker best, er de som gjør seg selv til offeret. Hvor humoren går på bekostning av en selv - hvor selvtilliten og selvironien står i høy kurs. I tillegg til vennligsinnet terging.

Skrevet

Jeg har motsatt erfaring. De fleste synes at jeg er veldig morsom og sjarmerende. 

Anonymkode: 7e2ae...5b2

• Liker 1
Skrevet

Jeg lo nå av han her. 

Skrevet

Jeg liker spill med ord

Skrevet
NewStart87 skrev (1 time siden):

Når menn er rasshøl, så ja, absolutt. 

Ops, svarte på feil tråd.

ha ha ha ha... det var dagens... 😆

• Liker 1
Skrevet

Tøys.

Men det er flere kvinner som er "morsomme og festlige" (slitsomme) en det er kvinner som faktisk er morsome.

Og det er der trådstarter sin påstand har sin forankring.

• Liker 1
Skrevet
draug 75 skrev (21 minutter siden):

Tøys.

Men det er flere kvinner som er "morsomme og festlige" (slitsomme) en det er kvinner som faktisk er morsome.

Bare se på Første Date så ser du at du tar feil. Få menn er genuint morsomme. 

Skrevet
Robin666 skrev (På 27.8.2021 den 1.16):

Finnes ikke morsomme kvinner 

Enig.

Anonymkode: 0d729...c67

Skrevet

Det er snakk om ulike former for humoristisk sans. De som hevder at alle andre har dårlig humor fordi "de ler ikke av det jeg sier" må jo ha lite menneskekunnskap, mangle livserfaring eller rett og slett være trangsynte.

Det er klart at mennesker med ulik erfaringsbakgrunn ofte vil le av ulike ting. 

Skrevet

Jeg datet for lenge siden en mann med en merkelig og sær humor. Alt var liksom lov å spøke med, det var jo bare humor. Det toppet seg da han spøkte med at sønnen min skulle dø (han lever i beste velgående altså.) Det var bare IKKE funny, og jeg dumpet idioten. 

Anonymkode: 5e0f4...496

• Liker 2
Skrevet
draug 75 skrev (35 minutter siden):

Tøys.

Høyrøstede, tar all plass i sosiale sammenhenger, ler og spøker konstant, tar på seg teite hatter og briller for det er SÅ funny, ofte overvektige. Og slitsomme, ja. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Høyrøstede, tar all plass i sosiale sammenhenger, ler og spøker konstant, tar på seg teite hatter og briller for det er SÅ funny, ofte overvektige. Og slitsomme, ja. 

Og alle menn

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Dette gjelder både menn og kvinner. Menn som gjør dette er heller ikke morsomme, men det er mer akseptert allikevel. Det kommer vel av at kvinner er mer laid-back enn menn når det gjelder hvilket kjønn som gjør dette. Kvinner bare himler med øynene og aksepterer det, menn blir irritert (når dette gjelder kvinner). 

Anonymkode: 46a50...5cc

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...