AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #61 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har fått inntrykk av at mange menn misliker sterkt Tusvik og Tønne.. Anonymkode: 40e83...d95 Er det rart? De snakker dritt om menn og er rasister. Anonymkode: 93516...931 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #62 Skrevet 27. august 2021 Haha, dette ble vanskelig å kommentere! Jeg tror ts og jeg har heeeelt forskjellig humor, og jeg skjønner ikke helt alle referansene til proffe komikere og det at ts har «materiale». Det høres ut som om ts kanskje kunne tenke seg å drive med dette profesjonelt? Men det er faktisk sant at menn (generelt, ikke alle) foretrekker kvinner som ler av deres humor, ikke kvinner som er morsomme selv. Dette er det skrevet ganske mye om. Det er også velkjent at mange menn vil hevde at kvinner ikke er/kan være morsomme. Jeg er litt småmorsom selv innimellom. Ikke sånn historie/vitseforteller, men kan være kjapp i replikken. F eks ordspill, eller når folk sier noe tvetydig, eller….vanskelig å gi eksempler, for det er bare spontant. Og folk ler gjerne, inkl menn. Men jeg er ikke sånn seriøst MORSOM. Sier heller ikke alt som ramler inn i hodet mitt, for det kan bli for mye, særlig på jobb. Vil ikke være slitsom! Men det bare kommer ramlende der og da, er ikke noe «materiale» og jeg glemmer det igjen straks. Har imidlertid inntrykk av at dette IKKE er et sjekketriks! Menn liker bedre at jeg ler av deres replikker enn at jeg svarer morsomt tilbake…. Drømmedama virker for mange å være hun som fniser og ler og beundrer ham for hans morsomheter. DA har hun god humor, liksom. Anonymkode: 7dd63...2bd 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #63 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei. Det er feil. Det kan faktisk ikke stemme. Som andre har påpekt i tråden: Det finnes nemlig ikke morsomme kvinner. Anonymkode: 93516...931 Hilsen mann som nettopp beviser ts’ sitt poeng…. Anonymkode: 7dd63...2bd
Cole Skrevet 27. august 2021 #64 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg synes jeg er morsom og har barnslig, slem humor som ikke er politisk korrekt i Norge. Ikke ala "blue comedy", men ting som tenåringsgutter synes er morsomt, og mer frekt. Jeg er ikke frekk, men kan være kvass når jeg blir bedt å kommentere noe. Når jeg sier noe lurt i nærheten av en mann så kan de le, men det virker som de er uvel av det. De ber meg ikke holde kjeft og jeg skjemmer ikke folk ut i offentlighet. Noen ganger ler jeg av ting som andre blir trist og skuffet av. Spesielt moren min. Synes det er vanskelig å kontrollere humoren min for når jeg har noe lurt på tungen må jeg bare si det. Menn prøver ikke få meg til å le for de er ikke tiltrukket av meg. Jeg synes norsk humor er dårlig og for tørr og PK. Norske menn som prøver være morsomme er pinlige. Mye banning, lite substans. Anonymkode: 0ae29...f9d Om tenåringsgutter synes humoren din er morsom, så synes ikke menn du er morsom. Hvorfor er du så barnslig at du har tenåringshumor? 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #65 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hilsen mann som nettopp beviser ts’ sitt poeng…. Anonymkode: 7dd63...2bd Tror du bør lese litt om bevisføring og logikk. Anonymkode: 93516...931 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #66 Skrevet 27. august 2021 La oss si at dette er tilfelle da. Er du morsom for å tiltrekke deg menn, eller fordi det er slik du er? Morsom er ikke nødvendigvis det menn ser etter i damer, men det er ikke sånn at det er negativt. Menn ser vel gjerne etter en omsorgsfull og emosjonell intelligent dame, da er ikke det å lire av seg one-liners viktig. Det er viktig å få en connection på et dypere plan. Men det går an å ha begge deler! Anonymkode: fa4a8...bb6 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #67 Skrevet 27. august 2021 Tviler på at dette har noe med kjønn å gjøre, problemet ligger i den første setningen din, du synes du er morsom, og sånne selverklærte moroklumper er som regel de eneste som synes de er morsomme. Har ingenting med at du er kvinne å gjøre, de fleste som gjør denne feilen er menn, og det er ingen som liker humoren deres heller. Jeg er kvinne, og går for å være morsom, men det er jo ikke noe jeg har definert selv, dette er jo basert på tilbakemeldingene jeg får. Har vokst opp i en humorfamilie, men fremstår litt stille og sjenert ovenfor fremmede, så når jeg blir varm i trøya og er mitt mørke og sarkastiske selv får jeg mange positivt overrasket kommentarer på at jeg er veldig morsom. Humoren min virker å slå an og trekke oppover, både blant menn og kvinner jeg dater, og folk fra andre kulturer kaller den en slags scandinavian noir, som gir dem frysninger på ryggen og får dem til å le samtidig. Menn kan godt date morsomme damer, så lenge vi også synes de er morsomme, å være bare en morsom person i et forhold fungerer som regel dårlig. Selv vil jeg helst date noen som er smart, og har intelligent og skarp humor. På jobb ol toner jeg det litt ned, der er det mange som ikke tar sarkasmen, og lar seg lure av mitt seriøse og stille ytre. Anonymkode: 3774e...710 8
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #68 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): så når jeg blir varm i trøya og er mitt mørke og sarkastiske selv My kind of woman 😘 Jeg vokste opp i en familie, der alle kunne dette med å ha skråblikk på verden, og se det absurde i mange situasjoner. Jeg klikker fort med kvinner som har denne mørke, betraktende stilen. Anonymkode: dd556...e54 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #69 Skrevet 27. august 2021 Rettelse: SVAKE menn hater morsomme kvinner. Anonymkode: 57c45...e59 3
Katten.2.0 Skrevet 27. august 2021 #70 Skrevet 27. august 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Haha, dette ble vanskelig å kommentere! Jeg tror ts og jeg har heeeelt forskjellig humor, og jeg skjønner ikke helt alle referansene til proffe komikere og det at ts har «materiale». Det høres ut som om ts kanskje kunne tenke seg å drive med dette profesjonelt? Men det er faktisk sant at menn (generelt, ikke alle) foretrekker kvinner som ler av deres humor, ikke kvinner som er morsomme selv. Dette er det skrevet ganske mye om. Det er også velkjent at mange menn vil hevde at kvinner ikke er/kan være morsomme. Jeg er litt småmorsom selv innimellom. Ikke sånn historie/vitseforteller, men kan være kjapp i replikken. F eks ordspill, eller når folk sier noe tvetydig, eller….vanskelig å gi eksempler, for det er bare spontant. Og folk ler gjerne, inkl menn. Men jeg er ikke sånn seriøst MORSOM. Sier heller ikke alt som ramler inn i hodet mitt, for det kan bli for mye, særlig på jobb. Vil ikke være slitsom! Men det bare kommer ramlende der og da, er ikke noe «materiale» og jeg glemmer det igjen straks. Har imidlertid inntrykk av at dette IKKE er et sjekketriks! Menn liker bedre at jeg ler av deres replikker enn at jeg svarer morsomt tilbake…. Drømmedama virker for mange å være hun som fniser og ler og beundrer ham for hans morsomheter. DA har hun god humor, liksom. Anonymkode: 7dd63...2bd Kilde? 2
Druid Skrevet 27. august 2021 #71 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har fått inntrykk av at mange menn misliker sterkt Tusvik og Tønne.. Anonymkode: 40e83...d95 Jeg har sett en del de gjør sammen, og jeg synes ikke de er morsomme. De verken fungerer i tekst eller fremføring. Og jeg har sett dem hver for seg, og da fungerer de MYE bedre. Spesielt Tusvik var veldig flink i de standup settene jeg så før hun begynte samarbeidet. Og jeg har sett sett med Tønne som var morsomme. Så det er ikke det at de ikke er morsomme, men de funker ikke i samarbeid, med tematikken de velger. Og det er ikke unikt for kvinner. Dag Sørås har en podcast, og den er heller ikke i nærheten av kvaliteten på annet han gjør. En svakhet med Tusvik og Tønne er at de ØNSKER å sparke oppover; det de ØNSKER, er å sparke patriarkatet hardt i balla. Og det er kult. De ender typisk opp med å sparke nedover, de ender opp med å latterligjøre og sparke den vanlige mann, eller enda verre, navngitt personer. Ikke fult så kult. Skal det virke, må du ta den ut i en personas : du må skape en klar kontrast som treffer begge veier. Og det gjør de ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #72 Skrevet 27. august 2021 En del kvinner med humor som en blanding av Tom Green og Jeff Dunham, tror ofte at hvis menn ikke setter pris på det, må det rett og slett skyldes misogyni. Anonymkode: bd450...d6d 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #73 Skrevet 27. august 2021 Ok, Ts. Jeg vet at svake menn ikke ønsker å le av kvinner eller hardnakket påstår at menn er morsommere enn kvinner. Men jeg vet også at utallige menn er blitt tiltrukket av meg, blant annet pga. av humoren min. Anonymkode: 1ee65...5ea 2
Druid Skrevet 27. august 2021 #74 Skrevet 27. august 2021 Ideen om at menn er morsommere enn kvinner, handler om at menn har lengre kulturell historie som komikere. Kvinner i standup, der de jobber med eget materiale og er målrettet mot eget publikum, er i barndommen, og dermed trenger det tid å utvikle seg. Det er bare å se tilbake til revysjangeren : det har vært en enorm utvikling fram til i dag. og det selv om enkelte ting blir eviggrønt. Det er ikke egentlig ett spørsmål om hvem som er mest morsomme, men hvilket område som har utviklet seg mest. Jeg har fortsatt gode minner fra å rulle på gulvet til Whoopie Goldberg sett fra 80 tallet.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #75 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har fått inntrykk av at mange menn misliker sterkt Tusvik og Tønne.. Anonymkode: 40e83...d95 Syns Tønne var bra i NRK-serien "Håpets Marked", men humoren te Tusvik og Tønne finn eg ikkje morsom. Tusvik framstår rett og slett som ei bitter, mannshatande feminist. Kva er der å like? Anonymkode: 8a41f...700 2
CorvusCorax Skrevet 27. august 2021 #76 Skrevet 27. august 2021 De har vel ikke sansen for generalisering da. 😉 Men med en positiv holdning, så vil de nok like deg også. Men humor er subjektivt. Ikke alle liker sarkasme. Prøver du deg på humor ala Rickey Gervais eller John Cleese skygger genZ raskt banen. ❄️ 1
Sphere Skrevet 27. august 2021 #77 Skrevet 27. august 2021 En av de merkeligste generaliseringene jeg har sett her inne. Menn liker selvsagt morsomme kvinner. Har noen av gutta vært på date med en morsom kvinne, er det gjerne noe av det første som kommer fram når de snakker om daten sin. Samtidig er humor subjektivt. En form for humor passer ikke nødvendigvis for alle. 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #78 Skrevet 27. august 2021 Sphere skrev (5 minutter siden): En av de merkeligste generaliseringene jeg har sett her inne. Menn liker selvsagt morsomme kvinner. Har noen av gutta vært på date med en morsom kvinne, er det gjerne noe av det første som kommer fram når de snakker om daten sin. Samtidig er humor subjektivt. En form for humor passer ikke nødvendigvis for alle. Da mener de ikke at kvinnen er morsom. De mener at daten var morsom. Menn liker ikke at kvinner sier lure ting, De føler at det er konkurranse. Menn føler seg bedre om kvinnen ler av det han sier. Anonymkode: 0ae29...f9d
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #79 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Haha, dette ble vanskelig å kommentere! Jeg tror ts og jeg har heeeelt forskjellig humor, og jeg skjønner ikke helt alle referansene til proffe komikere og det at ts har «materiale». Det høres ut som om ts kanskje kunne tenke seg å drive med dette profesjonelt? Men det er faktisk sant at menn (generelt, ikke alle) foretrekker kvinner som ler av deres humor, ikke kvinner som er morsomme selv. Dette er det skrevet ganske mye om. Det er også velkjent at mange menn vil hevde at kvinner ikke er/kan være morsomme. Jeg er litt småmorsom selv innimellom. Ikke sånn historie/vitseforteller, men kan være kjapp i replikken. F eks ordspill, eller når folk sier noe tvetydig, eller….vanskelig å gi eksempler, for det er bare spontant. Og folk ler gjerne, inkl menn. Men jeg er ikke sånn seriøst MORSOM. Sier heller ikke alt som ramler inn i hodet mitt, for det kan bli for mye, særlig på jobb. Vil ikke være slitsom! Men det bare kommer ramlende der og da, er ikke noe «materiale» og jeg glemmer det igjen straks. Har imidlertid inntrykk av at dette IKKE er et sjekketriks! Menn liker bedre at jeg ler av deres replikker enn at jeg svarer morsomt tilbake…. Drømmedama virker for mange å være hun som fniser og ler og beundrer ham for hans morsomheter. DA har hun god humor, liksom. Anonymkode: 7dd63...2bd Det er jo merkelig at det evt er slik, hvis man har en kommunikasjon med en mann der man kan være morsom tilbake og ha felles humor og le sammen så er jo det en av de beste måtene å skape en Connection? Syns det er rart hvis men ikke verdsetter det? det er jo en annen problemstilling hvis en av partene prøver å være en slags underholder i relasjonen? Anonymkode: dfa55...ba9
Sphere Skrevet 27. august 2021 #80 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da mener de ikke at kvinnen er morsom. De mener at daten var morsom. Menn liker ikke at kvinner sier lure ting, De føler at det er konkurranse. Menn føler seg bedre om kvinnen ler av det han sier. Anonymkode: 0ae29...f9d Dette har jo ikke tilhørighet i virkeligheten i det hele tatt. Når de nevner at hun er morsom sammen med andre karakteristikker sier det seg selv at det er kvinnen de mener er morsom. Du har et voldsomt merkelig syn på menn, må jeg si. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå