Gå til innhold

Avskriver dere menn uten utdanning?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Du har iq høyere enn 99%, men kan ikke bruke og/å riktig? Skeptisk.

Det eneste blokkerende for meg av utdannelse er forøvrig når de skriver «livets harde skole». 

Anonymkode: 0ed7e...c6a

Og du er en av de 99%?

«Intelligence is the ability to adapt to change»

jeg er dyslektiker. Målt iq til 160.

siste setningen din er jeg forøvrig enig i om det er en ung person da alle mennesker går den skolen.

nei jeg klarer ikke å bruke å/og riktig da jeg kan skrive en setning hundre ganger og bytte om hver gang jeg leser den.

hva er din iq siden du er så «god» at du ikke skjønner hva dysleksi er?

Anonymkode: 6bfc8...421

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Daria skrev (10 timer siden):

Jeg har vondt for å se for meg at vi hadde vært en særlig god match med det utgangspunktet -  intelligente og intellektuelle menn er det mest tiltrekkende jeg kan tenke meg. En mann som passert 40 og fortsatt ikke har klart/hatt interesse av hverken å fullføre noen form for utdannelse eller gjøre noe særlig på annet hold er neppe mannen i mitt liv (og jeg er neppe kvinnen for ham heller).

Og du er bibliotekar? 

Anonymkode: 7cfa0...65c

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Denne tråden er hvorfor jeg har resignert å lever på skattebetalerne. 

man ser det på match. Evig mange med master men får aldri en like engang. Kanskje god for 25 mill en dag men hva hjelper det når man ikke er bra nok? Har en iq høyere en 99% i landet også. Men litt sosialt klønete. Begynte å jobbe svært tidlig men aldri hatt en partner da en jobbet bort ungdommen å siste år har en falt helt ut av samfunnet, ser helt ærlig ikke noe poeng i å prøve lenger heller… 

Slik som du skriver så virker det som du helt avskriver deg ansvaret for hvordan du fremstiller deg selv. Du gidder ikke å prøve, og det i seg selv er utiltrekkende, uavhengig om du har utdanning eller ikke. Selvmedlidenhet, tiltaksløshet etc det ingen som finner attraktivt. 

• Liker 4
Skrevet

Nei, det hadde jeg nok ikke gjort. Jeg kjenner en fyr som er bussjåfør, han er kjempesøt og han virker faktisk litt interessert i meg, men jeg har holdt han på avstand. Men når jeg tenker etter, kunne jeg tenke meg å treffe han som date, ikke bare som en tidligere nabo....😁 Men jeg har holdt igjen fordi jeg ikke helt har orket dating etter skilsmissen for noen år siden.

Anonymkode: b9171...aa5

Skrevet
Tanuki skrev (1 time siden):

Slik som du skriver så virker det som du helt avskriver deg ansvaret for hvordan du fremstiller deg selv. Du gidder ikke å prøve, og det i seg selv er utiltrekkende, uavhengig om du har utdanning eller ikke. Selvmedlidenhet, tiltaksløshet etc det ingen som finner attraktivt. 

Jeg har gitt opp. Helt riktig jeg gidder ikke prøve lenger dessverre.. resignert og venter på å dø egentlig.

Får ikke til å ordne en date engang å levd alene hele mitt voksne liv å har nok hatt en depresjon i mange år nå og glede/latter vet man ikke hva er.

brukt flere hundre tusen på å prøve å få en kjæreste men aldri hvert på date engang å nå gått inn i 30 årene. Jeg var engang en glad kar som lo mye men det føles som et annet liv etter alt man har opplevd av skuffelser friend sone og latterliggjøring for at man sleit med seg selv. Hvert i behandling og ja.. mistet alt håp siste tiår. Egentlig rart man ikke er bitter men man er bare tom. Ser ikke poeng med noe og alt man drømmer om er å komme seg på en date men blir avskrevet før man får en sjanse.

Skrevet

Jobb er det viktigste, de som ikke jobber er helt uaktuelle. Må ikke ha like høy utdanning som meg selv, men det er fint om de har en eller annen for for utdanning, om det er fagbrev eller doktorgrad trenger ikke være relevant. Min erfaring fra en stor omgangskrets er dessverre at de som ikke har noen form for utdanning har en forakt for skole/kunnskap/lærdom og gjerne også avskriver forskning. Da bikker det for over i en blanding av forakt for kunnskap og konspirasjonsteorier, og det vil være for irriterende for meg å forholde meg til daglig, så da er det bare best å unngå det i utgangspunktet. "Livets harde skole" folk omgås jeg ikke uansett, de utraderer seg selv med den frasen. 

Anonymkode: 68af7...c94

• Liker 3
Skrevet

La meg minne om at utgangspunktet for tråden er "egenskaper hos partner", mao det ene mennesket jeg potensielt skal ha som min nærmeste og sette mest pris på i verden resten av livet, ikke "minstekrav for at jeg synes andre mennesker har livets rett", som enkelte her ser ut å tolke det som (og i tillegg tar ethvert utsagn som ikke passer dem som en personlig fornærmelse). TS' eksempel gir heller ikke noen på tross av manglende utdanning har jobbet seg fram, gjør noe med livet sitt og viser interesse og engasjement. Myten om det uutdannede geniet lever sterkt (særlig hos en del menn på KG), men finnes sjelden i det virkelige livet. Særlig ikke i Norge i dag, hvor studiemuligheter av mange slag ligger åpne for de aller fleste med lyst og evner. Og en mann med evner, men uten lyst til å fullføre selv den mest grunnleggende utdannelse, er neppe mannen for meg uansett hvor intelligent han måtte være - vi ser sannsynligvis for forskjellig på livet på så mange måter.

Er det noe jeg har lært med alder og erfaring, så er det hva som er viktig for meg, hva jeg setter pris på og hva jeg kan og ikke kan leve med - i relasjoner som i andre sammenhenger. Ved å bruke det som utgangspunkt i store og små valg går jeg kanskje glipp av et og annet, men jeg sparer også meg (og andre) for mye bortkastet tid og dårlige opplevelser. Ofte kan man til en viss grad dømme boka etter omslaget og skue hunden på hårene. Når jeg leser i samlivs-, dating. og familieforumet her inne slår det meg sjelden at hovedproblemet er at mange er for kresne og kritiske til hvem de innlater seg med... 

• Liker 8
Skrevet

Jeg har hatt kjæreste som ikke har hatt mer utdanning enn vgs, men som har jobbet seg opp likevel, og har hatt en bra jobb. Jeg passer nok svært dårlig med en mann som ikke har hatt noen ambisjoner i livet. Men om han jobber med noe han virkelig brenner for og er engasjert i (feks selger, jobber i barnehage m.m.) så er det greit. Men en som har vært lager medarbeider hele arbeidslivet er nok ikke helt min type nei. Får legge til at jeg har høyere utdannelse og en lederstilling selv.

Skrevet

Jeg avskriver folk utfra intelligensen....noen få kan være intelligente uten utdannelse,men de fleste uten utdannelse er mindre smarte,men prøver å fremstå smarte,DET er turn off!

Anonymkode: 997e9...4e6

• Liker 2
Skrevet
ABM skrev (8 timer siden):

Skolert? De to du trekker frem er klassisk dysleksi...tom svak dysleksi har disse...finnes mennesker med 175 i IQ i jobber utenkelig for hvermannsen med slike skrivefeil....godt du fikk frisket opp fordommene dine da...

Slapp av, jeg vet hva jeg snakker om. 

Anonymkode: 3b2a2...871

Skrevet

Nei. Jeg foretrekker de litt dumme. 

Anonymkode: e200e...a87

• Liker 1
Skrevet

At han ikke har barn, ville ikke vært noe problem. Lager/butikkjobb er heller ikke en "dealbreaker" i seg selv. Og så kommer det jo an på hva som er årsaken til at en mann i 40-årene ikke har brukt deler av voksenlivet til i hvertfall å fullføre videregående. Det handler ikke om status, men at jeg ønsker en partner som det er litt "tak" i og som er interessert i å tilegne seg kunnskap og utvikle seg som person, da jeg selv synes at det er givende. 

Anonymkode: 84561...351

Skrevet

100% av kvinnene som svare på denne tråden mener det samme. Grei observasjon.

Anonymkode: d1260...9c6

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

KG er ikke representativ for noe som helst annet enn seg selv. KG er KG.

Anonymkode: 84561...351

• Liker 2
Skrevet

132 i IQ, er ufør. Kommer aldri til å kunne ha en jobb igjen. 
Fyller hverdagen min med frivillighetsarbeid, noe som det har blitt litt lite av under koronaen.

Anonymkode: 83a8b...9a3

• Liker 1
Skrevet (endret)

Min første store kjærlighet hadde ingen utdanning, sleit med å fullføre vgs. Han var likevel smart, bare skolelei, og ikke så ambisiøs. Jeg var riktignok ung da, og det tok jo litt tid ut i forholdet før det ble tydelig at han hadde problemer med dette.

Jeg tror at hvis ikke det var for at jeg var med han, hadde jeg svart at jeg måtte hatt en fyr med utdanning, bare fordi jeg tenker at det er de jeg anser som oppegående og interessante. Men jeg vet, pga min eks, at det må jeg ikke. Det finnes unntak, og jeg bryr meg ikke om jobben i seg selv. Jeg vil bare at han skal ha en jobb (hvis ikke ufør av god grunn), og at vi skal ha en god kjemi sammen.

Jeg sier alltid at han er den jeg har hatt best kjemi med, av alle jeg har vært sammen med. 

Endret av KoopaTroopa
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvis du matcher med en fyr på tinder som det viser seg at ikke har utdanning (ikke fullført vgs) - men har jobb, bare en dårlig en (type butikk/lagerarbeid osv)- ville du ha avskrevet ham? Om han i tillegg er oppi 40-årene og «det ikke har blitt til at han fikk barn»… hadde du fremdeles ville truffet ham/blitt bedre kjent med ham? Eller hadde det vært en no go?

Eneste jeg reagerte på i dette er at du mener butikk/lagerarbeid er en dårlig jobb...

Skrevet
TomGordon skrev (15 minutter siden):

Eneste jeg reagerte på i dette er at du mener butikk/lagerarbeid er en dårlig jobb...

Vel.. ja? Ungdommer uten skole får seg jo slike jobber.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

De gjør jo ikke det. Du har aldri hatt statistikk skjønner jeg?

Anonymkode: cf281...39c

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke fullført videregående, men er allikevel regnet som veldig oppegående og belest. Jeg er medlem av mensa, har eget hus, biler, hytte, høy lønn osv. Lite eller ingen utdanning er ikke nødvendisgvis synonymt med å være dum eller fattig.

Anonymkode: 7e97c...034

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...