Gå til innhold

Avskriver dere menn uten utdanning?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det hadde jeg ikke giddet.

Anonymkode: 0682a...6bf

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du matcher med en fyr på tinder som det viser seg at ikke har utdanning (ikke fullført vgs) - men har jobb, bare en dårlig en (type butikk/lagerarbeid osv)- ville du ha avskrevet ham? Om han i tillegg er oppi 40-årene og «det ikke har blitt til at han fikk barn»… hadde du fremdeles ville truffet ham/blitt bedre kjent med ham? Eller hadde det vært en no go?

Anonymkode: 3b2a2...871

For meg hadde det vært no go. Har selv en dr. grad og ville følt forskjellen i bakgrunn ble for stor til at et forhold ville ha sjanse til å lykkes. Om han hadde hatt en utdannelse men av en eller annen grunn måttet/ønsket jobbe i butikk/på lager hadde saken vært en annen så lenge han trivdes og kunne brødfø seg selv. 

Anonymkode: 5fb76...414

Skrevet

Vet ikke om jeg hadde kategorisk avvist han uten videre, spesielt ikke om jeg fant han umiddelbart tiltrekkende, men jeg tviler på at vi hadde fungert i lengden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, eller ikke nødvendig dette. Det ville jo mest sannsynlig ha vært dysleksi eller utlending. Men om det er konsekvente skrivefeil som «vert» i stedet for «vært» eller «vell» i stedet for «vel», altså små påminninger om at han ikke er skolert? 

Du vet jo at det skrives "vært" og "vel", så hvorfor fortsetter du å skrive feil? 

Om han hadde vært ufaglært eller uten utdanning spiller ikke en rolle så lenge man viser interesse til å forberede seg og jobbe mot et mål. Han må jobbe mot å bli verdens beste lagermedarbeider og ikke nøye seg med å "bare" være som de andre. 

Anonymkode: a1f42...cc6

Skrevet

Nei.

Jeg har selv mastergrad/er akademiker.

Men - det spørs hva som er grunnen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du matcher med en fyr på tinder som det viser seg at ikke har utdanning (ikke fullført vgs) - men har jobb, bare en dårlig en (type butikk/lagerarbeid osv)- ville du ha avskrevet ham? Om han i tillegg er oppi 40-årene og «det ikke har blitt til at han fikk barn»… hadde du fremdeles ville truffet ham/blitt bedre kjent med ham? Eller hadde det vært en no go?

Ja.

Jobben din er ikke dårlig, den har bare et stempel som lavstatus og dessverre vil du sikkert møte på kvinner som ikke finner deg god nok basert på yrket og statusen din.

Ift alder så spørs det litt hva bakgrunnen er..Mange (u)frivillig barnløse menn vente for lenge.I tillegg har de fleste hatt sjansen,men da var de ikke klare. Men for andre har det bare ikke blitt noe av.

Det viktigste er fritiden. Mange har arbeid som de kan legge fra seg og slipper mye ansvar og trives med det..Andre ser det som uambisiøst og mindre bra og da spiller fritiden din inn endel. 

Sitter du omtrent bare hjemme og glor på TV? Interesser? Aktiv eller passiv etc. 

Forøvrig er det noen i denne tråden som bør ta seg en titt i speilet og se nøye på hvem de er. Mulig de tror de har rett til å være nedlatende mot hva andre jobber med. Det er nødvendig å ha folk til alle type arbeid og ser ikke poenget med å være bitchy og nedlatende i ordene. Det kan lede til at folk går lei av den dritten de mottar,tar utdannelse og blir enda en person å konkurre om jobben mot. Ris til egen bak😉

Hvis lavstatusjobber ikke er "bra nok" i Norge i 2021,da er den noen med manglende forståelse for mye. Det summer litt i hodet for enkelte når de lærer at enkelte lavstatusjobber er godt betalt eller greit betalt. Uansett sliter en som regel ikke økonomisk av å ha en av disse jobbene (sett bort fra deltidsstillinger og i service+helseyrker)  En er ikke regnet som fattig og skal ikke måtte snu på krona,slapp av.

Det er selvfølgelig greit å ville ha en mann som er lik ift jobb/utdannelse, men når det er pga ressursene han har får jeg avsmak av den type kvinner. Høyt utdannet med alle egne ressurser som allikevel krever mannen har mer slik at hun der igjen får mer fra han. Billig.

Anonymkode: 49454...dc9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, eller ikke nødvendig dette. Det ville jo mest sannsynlig ha vært dysleksi eller utlending. Men om det er konsekvente skrivefeil som «vert» i stedet for «vært» eller «vell» i stedet for «vel», altså små påminninger om at han ikke er skolert? 

Skolert? De to du trekker frem er klassisk dysleksi...tom svak dysleksi har disse...finnes mennesker med 175 i IQ i jobber utenkelig for hvermannsen med slike skrivefeil....godt du fikk frisket opp fordommene dine da...

Skrevet

Nei mannfolk uten doktorgrad får ikke no sengelek her! Må vise fram vitnemål først!

• Liker 4
Skrevet

Ingen utdanning hadde ikke vært ett problem for meg, kan ha mange flotte egenskaper fordi. Men arbeidsledig hadde vært uaktuelt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er gift med en utlending med alvorlig dysleksi jeg. Ikke har han utdannelse heller.

Han er utrolig dyktig med mennesker da, og har alltid jobbet ut fra evnen han har på det feltet. Hvor han er ganske eksepsjonell. Han har også en helt utrolig hukommelse, som han bruker som kompensasjon for å ikke kunne lese og skrive skikkelig. Vis ham noe en gang, og han husker det. Han husker også det meste han ser og hører, og har derfor en større kunnskapsbase enn mange med utdanning. Dysleksi betyr ikke at man er uintelligent. 

Jeg er veldig stolt av min mann. Ikke minst over hvordan han har mestret sine utfordringer ved å la det han virkelig er god på være det han har dyrket, istedenfor å la det han ikke klarer være fokus, og begrense ham. 

Så svaret mitt på trådens spørsmål er nei, jeg avskrev ikke mannen i mitt liv selv om han manglet utdanning. Jeg giftet meg med ham, og har ikke angret på det. 

Ellers veldig enig med det @ABM skrev. Når man treffer den store kjærligheten kaster man tidligere kriterier. Slikt betyr ingenting når man blir dypt forelsket. Det var bare ting man trodde, og tok feil angående.

Anonymkode: 9f3c9...3ed

• Liker 3
Skrevet

Vel, jeg planlegger bryllup med en som ikke engang har fullført ungdomsskolen, så du kan jo gjette.

Utdanningsnivå har ingenting å si for meg, men intelligens, samfunnsinteresse og refleksjonsevne er essensielt. Heldigvis fant jeg noen som innehar alt det, selv om vitnemålene mangler. 

Jeg har forresten seks år på universitetet bak meg selv. 

Anonymkode: 5fd08...508

• Liker 2
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde nok avskrevet en fyr med absolutt nulll utdanning ja. Ville ikke hatt noe i mot at han jobbet på lager og ikke hadde barn, men null utdanning er i utgangspunktet en deal breaker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Vel, jeg planlegger bryllup med en som ikke engang har fullført ungdomsskolen, så du kan jo gjette.

Utdanningsnivå har ingenting å si for meg, men intelligens, samfunnsinteresse og refleksjonsevne er essensielt. Heldigvis fant jeg noen som innehar alt det, selv om vitnemålene mangler. 

Jeg har forresten seks år på universitetet bak meg selv. 

Anonymkode: 5fd08...508

Og jeg blir glad over å se reflekterte mennesker som du på kg.. 🌹

Skrevet

Et par av mine kjærester har ikke fullført vgs. Ingen av dem har høyere utdanning. Min ene eks mener jeg burde satse på en akademiker neste gang, da det gjerne ville passet meg bedre. Jeg har selv en 5-årig utdanning fra universitetet. Kjemi, stabil økonomi osv har for meg alltid vært viktigere enn hvilke utdanning en har. Jeg ville ikke avkrevet en som ikke har fullført vgs, men jeg har kommet i den alderen at jeg ikke orker tull/dårlig økonomi. Ingen barn er et pluss, selv om jeg selv har ett barn. 

Anonymkode: 3f6ef...3f7

Skrevet

Denne tråden er hvorfor jeg har resignert å lever på skattebetalerne. 

man ser det på match. Evig mange med master men får aldri en like engang. Kanskje god for 25 mill en dag men hva hjelper det når man ikke er bra nok? Har en iq høyere en 99% i landet også. Men litt sosialt klønete. Begynte å jobbe svært tidlig men aldri hatt en partner da en jobbet bort ungdommen å siste år har en falt helt ut av samfunnet, ser helt ærlig ikke noe poeng i å prøve lenger heller… 

Anonymkode: 6bfc8...421

Skrevet

Nei selvsagt ikke 

Anonymkode: 2b441...e46

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fleksnes ?? 

Anonymkode: fdb9a...c20

Skrevet
Daria skrev (8 timer siden):

Jeg har vondt for å se for meg at vi hadde vært en særlig god match med det utgangspunktet -  intelligente og intellektuelle menn er det mest tiltrekkende jeg kan tenke meg. En mann som passert 40 og fortsatt ikke har klart/hatt interesse av hverken å fullføre noen form for utdannelse eller gjøre noe særlig på annet hold er neppe mannen i mitt liv (og jeg er neppe kvinnen for ham heller).

Tror du virkelig utdannelse speiler intelligens?..Jeg har kun videregående i en yrkesretning jeg ikke har jobbet i på 25 år...Det jeg jobber med har jeg null utdannelse i..Uten at det har hindret meg det minste..tvert om egentlig ...

Det jeg ser etter hos en kvinne er intelligens nok til å matche intellektet mitt...eller i det minste at hun er intelligent nok til å ha en interresant samtale med...Hvorvidt hun jobber som professor, lege, vaskehjelp eller er trygdet bryr jeg meg døyten om..

Og hvilken utdannelse hun har bryr jeg meg enda mindre om..En apekatt klarer en bachelor og en apekatt med stayeregenskaper går glatt til master...interesserer meg midt i ryggen!!

Er hun samfunnsengasjert...reflektert.. empatisk og opplagt intelligent og helst i størrelsesorden 140+ er jeg interessert i mer enn sex..utdannelse er staffasje og tilfeldigheter i boken min ....

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Denne tråden er hvorfor jeg har resignert å lever på skattebetalerne. 

man ser det på match. Evig mange med master men får aldri en like engang. Kanskje god for 25 mill en dag men hva hjelper det når man ikke er bra nok? Har en iq høyere en 99% i landet også. Men litt sosialt klønete. Begynte å jobbe svært tidlig men aldri hatt en partner da en jobbet bort ungdommen å siste år har en falt helt ut av samfunnet, ser helt ærlig ikke noe poeng i å prøve lenger heller… 

Anonymkode: 6bfc8...421

Du har iq høyere enn 99%, men kan ikke bruke og/å riktig? Skeptisk.

Det eneste blokkerende for meg av utdannelse er forøvrig når de skriver «livets harde skole». 

Anonymkode: 0ed7e...c6a

• Liker 4
Skrevet (endret)
16 hours ago, Daria said:
16 hours ago, Daria said:

Jeg har vondt for å se for meg at vi hadde vært en særlig god match med det utgangspunktet -  intelligente og intellektuelle menn er det mest tiltrekkende jeg kan tenke meg. En mann som passert 40 og fortsatt ikke har klart/hatt interesse av hverken å fullføre noen form for utdannelse eller gjøre noe særlig på annet hold er neppe mannen i mitt liv (og jeg er neppe kvinnen for ham heller).

Sneversyn er sjeldent forenelig med et godt intellekt. 

At en trenger overfladisk identifiserbare ting som utdannelse for å dømme andres intellekt, forteller jo kanskje en hel del om egne begrensninger til å gjenkjenne slikt ? 

Endret av Utsiden
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...