Gå til innhold

Avskriver dere menn uten utdanning?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis du matcher med en fyr på tinder som det viser seg at ikke har utdanning (ikke fullført vgs) - men har jobb, bare en dårlig en (type butikk/lagerarbeid osv)- ville du ha avskrevet ham? Om han i tillegg er oppi 40-årene og «det ikke har blitt til at han fikk barn»… hadde du fremdeles ville truffet ham/blitt bedre kjent med ham? Eller hadde det vært en no go?

Anonymkode: 3b2a2...871

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke vært en no go. Ingen barn er et pluss. 

Anonymkode: 6f1e7...8fb

• Liker 3
Skrevet

Det er ok å ikke ha utdanning. Å ikke ha jobb, derimot, er no go for meg.

Anonymkode: 54cd6...3b5

• Liker 5
Skrevet

Jeg bryr meg absolutt ikke om noe utdanning, det viktigste er at han har en eller annen jobb. Og det er mange som ikke har barn så ikke noe problem det heller

• Liker 2
Skrevet

Tror det er en myte jeg at dere kvinner går etter penger og status...noen gjør det men de aller aller fleste går etter lykken...Lykken over å føle seg trygg, elsket og begjært

Skrevet

Jeg avskriver dem uten utdanning for det første. Fordi jeg liker ambisiøse menn siden jeg er ambisiøs selv. Derimot sier jeg ikke nei til en fyr uten utdanning hvis jeg ble stupforelsket i han. 

Anonymkode: b6c24...3ed

• Liker 4
Skrevet

Jeg har vondt for å se for meg at vi hadde vært en særlig god match med det utgangspunktet -  intelligente og intellektuelle menn er det mest tiltrekkende jeg kan tenke meg. En mann som passert 40 og fortsatt ikke har klart/hatt interesse av hverken å fullføre noen form for utdannelse eller gjøre noe særlig på annet hold er neppe mannen i mitt liv (og jeg er neppe kvinnen for ham heller).

• Liker 7
Skrevet

Ja. Helt uaktuelt for meg å ha en kjæreste uten utdanning.

Anonymkode: fe418...9cf

• Liker 1
Skrevet

Nei. Så lenge mannen har jobb, og evne til å stå i jobben sin over tid uten å klage, er i grunn det nok for meg 😊

Personlige egenskaper er alt. 

Skrevet

Mja. Ikke tiltrukket av akademikere. Yrkesfag derimot🤤

Anonymkode: 0950b...586

• Liker 1
Skrevet

Nei, avskriver ingen på det grunnlaget. Men han må ha en viss evne til refleksjon, være i stand til å diskutere annet enn snevre interesser, og være samfunnsengasjert. Jeg har vært i forhold med en maler, en journalist, en politiker, en rørlegger, en elektriker, og en lastebilsjåfør. Av disse er det kun håndverkerne som har fullført videregående. Så selv om jeg har høyere utdanning, har jeg altså aldri vært i forhold med en mann som har det.

Anonymkode: 30d53...bc9

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du matcher med en fyr på tinder som det viser seg at ikke har utdanning (ikke fullført vgs) - men har jobb, bare en dårlig en (type butikk/lagerarbeid osv)- ville du ha avskrevet ham? Om han i tillegg er oppi 40-årene og «det ikke har blitt til at han fikk barn»… hadde du fremdeles ville truffet ham/blitt bedre kjent med ham? Eller hadde det vært en no go?

Ikke engang fullført VGS? Det avskrives øyeblikkelig, det er ille nok med en som bare har fagbrev.

Anonymkode: 347f5...191

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde antageligvis ikke avskrevet av pga ingen utdanning så lenge han har jobb. Ingen barn er et pluss, men han er for ung for meg.

Anonymkode: 4cab4...999

Skrevet

Han jeg er forelsket i jobber, men har ikke utdanning etter vgs. Han har ikke fagbrev men driver eget. Så lenge det er han bryr utdanning meg der solen aldri skinner 😅

Anonymkode: 1349b...31c

Gjest TheCatLady
Skrevet (endret)

Vet ikke jeg altså. For min del handler det ikke om penger eller status, men jeg har noen ganger skrevet med menn som ikke har noe særlig utdanning og jeg var også sammen med en mann som ikke hadde fullført videregående. Opplever at det er et lite gap der og at man ikke akkurat har særlig mye til felles. 

Så kan jeg også si at noe av det verste som finnes er å være sammen med noen som føler seg truet av at jeg har mer utdanning og mer kunnskap enn det han har. Da burde man kanskje ikke bli sammen med ei dame som studerer når man selv ikke har fullført videregående. 

Så jeg er skeptisk. Jeg trenger ikke akkurat å snakke fag hjemme, men å ha litt mer interessante samtaler enn hva man skal ha til middag er litt viktig for meg. Så tenker at det er viktig for meg uansett hvilket utdanningsnivå mannen har. 

At han ikke har barn er null problem for meg. 

Endret av TheCatLady
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja. Helt uaktuelt for meg å ha en kjæreste uten utdanning.

Anonymkode: fe418...9cf

Og jeg tror deg ikke....du kommer i likhet med 99% av normale kvinner til å kaste preferansene dine på havet når du treffer riktig mann...🌹

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Mja. Ikke tiltrukket av akademikere. Yrkesfag derimot🤤

Anonymkode: 0950b...586

La meg gjette: Faren din er snekker?

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vært sammen med både menn med og uten utdanning, og jeg matcher definitivt bedre med de med utdanning ettersom jeg både har bachelor og master selv, og kommer fra en familie med flere doktorgrader. Men man skal aldri si aldri, det er jo ikke selve utdanningen som spiller en rolle. 

Anonymkode: ca4ac...e5a

• Liker 1
Skrevet

Hva om vedkommende i tillegg hadde grusom rettskriving, masse skrivefeil og uforståelig språk skriftlig?

Anonymkode: a5eac...132

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hva om vedkommende i tillegg hadde grusom rettskriving, masse skrivefeil og uforståelig språk skriftlig?

Anonymkode: a5eac...132

Ja, eller ikke nødvendig dette. Det ville jo mest sannsynlig ha vært dysleksi eller utlending. Men om det er konsekvente skrivefeil som «vert» i stedet for «vært» eller «vell» i stedet for «vel», altså små påminninger om at han ikke er skolert? 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...