Gå til innhold

Små barn på restaurant

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Herregud så flaut! Selvsagt skal dere rydde etter dere! 

Hadde jeg sittet i bordet ved siden av dere, så hadde dere fått høre det i tillegg til alle andre rundt, slik at dere hadde skammet dere. 

Vi hadde med oss barnet vårt på restaurant for å lære barnet tidlig hvordan man oppfører seg på restaurant. Vi plukket alltid opp etter oss. Ga i tillegg godt med tips for tålmodige servitører.

Anonymkode: e548d...bd2

Hadde du oppført deg sånn mot meg så hadde du virkelig fått så ørene flagrer tilbake 🙄😆 

Jeg har ikke kost og feiebrett, det har de som jobber der, og de får også betalt for å rydde. Jeg lar det derimot ikke se ut som en svinesti, men noen marbiter på gulvet det driter jeg i altså. 

Anonymkode: 1f2de...00b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Maskulino skrev (34 minutter siden):

Spania? 

Mener du spania, som ikke engang slipper negere til på landslaget, fordi banen da kommer til å stormet av rasistiske spanjoler? Spania, som bokstavelig talt var fascistisk og fikk sitt demokrati på 1980-tallet?

Haha. Nå fikk jeg meg en god latter.

Spania er større enn Benidorm og Granka, kompis. 

Prøv å lev i Spania uten norsk oljetrygd du, så får du deg en vekker. 

Jeg har bodd i Spania flere år, langt vekk fra nordmenn, og har ingenting med norsk "oljetrygd" å gjøre, hva enn det betyr. Norge er landet der jeg har sett mest rasisme av alle land jeg har bodd i, og det er snakk om mange land. Men det er kanskje vanskelig å forstå for en typisk norsk redneck som har bodd hele livet sitt i samme bygd. 

Anonymkode: 98c9d...ed5

• Liker 2
Skrevet

Jeg rydder alltid opp etter meg selv, hvis jeg griser, når jeg er ute og spiser. Det er normal folkeskikk. Gjorde det samme når barna var små. Man rydder opp etter seg når man lager gris/rot. 

Skrevet

Det er da ingen, i alle fall veldig få, som har sagt at barn ikke hører hjemme på restaurant.

Det jeg med flere skrev er at 1) om du praktiserer "spise selv", samt 2) barnet søler utover gulvet, på stolen og på bord. Så er ikke dette perioden for å ta dem med på restaurant. Uansett hvor stille og rolige de er ellers. 

Likte godt et av de tidligere innleggene som beskrev at "spise selv" praktiseres hjemme. Men ute blir det en bit burger, en tomatskive, en chips... gjerne rett i munnen. Da er det selvfølgelig helt greit med et restaurantbesøk. 

Anonymkode: 89045...1ca

• Liker 1
Skrevet
Butter skrev (12 minutter siden):

Jeg har selv små barn og tar henne «ofte»med på restaurant eller cafe. Føler ikke dwt er en barnefiendtlig holdning at jeg skal rydde opp dersom det blir veldig grisete. Det føler jeg er normal folkeskikk.

Føler derimot det er barnefiendtlig de som mener at jeg/vi må holde oss hjemme.

Det er det jeg mente med barnefiendtlige holdninger. Det er flere i denne tråden som sier at barn ikke skal spise på restaurant.

At du rydder opp etter dere har spist er ditt valg (som jeg forresten skrev er også helt ok).

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er det jeg mente med barnefiendtlige holdninger. Det er flere i denne tråden som sier at barn ikke skal spise på restaurant.

At du rydder opp etter dere har spist er ditt valg (som jeg forresten skrev er også helt ok).

Finner ikke ett eneste innlegg som sier at du ikke kan ta med barn på restaurant så lenge de ikke griser ned gulv og bord? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Finner ikke ett eneste innlegg som sier at du ikke kan ta med barn på restaurant så lenge de ikke griser ned gulv og bord? 

Fortsett å lete da.

• Liker 3
Skrevet

Jeg plukker alltid opp etter barnet, og vasker over bordet med våtservietter. Jeg hadde blitt flau hvis jeg hadde forlatt en svinesti! 

Anonymkode: 1bebf...304

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fortsett å lete da.

Nope. Ingen. 

• Liker 1
Skrevet

Å si at barn i alle aldre og med alle typer oppførsel ikke er velkomne alle steder og til alle tider er ikke å være barnefiendtlig. Jeg forventer at når foreldre tar med barna ut skal de ikke være til betydelig sjenanse for sine omgivelser (både gjester og ansatte), og der har jeg varierende erfaringer, for å si det pent. 

• Liker 4
Skrevet
Daria skrev (Akkurat nå):

Å si at barn i alle aldre og med alle typer oppførsel ikke er velkomne alle steder og til alle tider er ikke å være barnefiendtlig. Jeg forventer at når foreldre tar med barna ut skal de ikke være til betydelig sjenanse for sine omgivelser (både gjester og ansatte), og der har jeg varierende erfaringer, for å si det pent. 

Jo, det er barnefiendtlig. Alle barn er velkomne til restauranter i de aller fleste andre europeiske land. Men de er mer siviliserte og vennlige kulturer da.

• Liker 3
Skrevet

Det er hyggelig med barn, men vennligst plukk opp griseriet deres. Brekker meg hver gang jeg må ta i våtservietter som jeg ikke aner hvor har vært, og generelle matrester fulle av barneslim. Det er pandemi. 

Hilsen serveringsbransjen

Anonymkode: 278fe...85a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hadde du oppført deg sånn mot meg så hadde du virkelig fått så ørene flagrer tilbake 🙄😆 

Jeg har ikke kost og feiebrett, det har de som jobber der, og de får også betalt for å rydde. Jeg lar det derimot ikke se ut som en svinesti, men noen marbiter på gulvet det driter jeg i altså. 

Anonymkode: 1f2de...00b

Du er heller ikke den typen som får tilsnakk. Forskjell på svinesti og et par maisbiter😜

Anonymkode: e548d...bd2

Skrevet

Det er forskjell på en pommes frittes/noen erter på gulvet og et halvt måltid strødd rundt/på bord, stol og gulv, da. Å miste en ert eller tre kan skje den beste, å etterlate grundig kaos blir i overkant ugreit. 

Og brukte bleier hører ikke hjemme andre steder enn i søpla.

Anonymkode: 10bbe...3ca

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jo, det er barnefiendtlig. Alle barn er velkomne til restauranter i de aller fleste andre europeiske land. Men de er mer siviliserte og vennlige kulturer da.

Og de oppdrar sine barn slik at barna oppfører seg sivilisert og kultivert. 

Anonymkode: 28836...acf

• Liker 5
Skrevet

Har snart en 1 åring som har såvidt begynt å prøve å spise med skje selv, men omtrent alt havner på gulvet. Hjemme er det greit, men ute på en restaurant hadde jeg/pappa matet han. Med mindre det var ting han kunne holdt i hånda som feks pommes fritez, eller brødbiter. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men all slags oppførsel er neppe tolerert der heller, og det er det det handler om, ikke barnets tilstedeværelse i seg selv.

• Liker 2
Skrevet

Faller det litt store biter, plukker vi. Faller det smuler og mais - nei. Her er det 3 barn og de begynte ikke å spise på restaurant før de var gamle nok å klare å spise noenlunde pent. De minste som bare koser seg med å smøre maten overalt kunne vi ikke funnet på å la spise og tilgrise på restaurant. 

Skrevet
Daria skrev (5 minutter siden):

Men all slags oppførsel er neppe tolerert der heller, og det er det det handler om, ikke barnets tilstedeværelse i seg selv.

Aldri sett noen reagere. Og selvfølgelig er det ikke gjestene som rydder opp etter seg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg tenker at dere sjenerer de andre gjestene ved å ta med små barn på restaurant.  Kommer jeg på restauran å ser små barn snur jeg i døra.

Anonymkode: b6c6d...a59

Sære ting som bare nordmenn kunne gjort😳

Anonymkode: 7e4db...6d4

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...