Gå til innhold

Små barn på restaurant

Fremhevede innlegg

Skrevet

Plukker alltid opp det barna og eventuelt vi mister på gulvet på restaurant. Selvsagt!

Anonymkode: 438dc...a83

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig rare og barnefiendtlige meninger her - typisk norsk, ikke rart at det fødes så få barn I landet. Nei, det er ikke noe behov å gjøre det rent etter seg i restaurant, du betaler for tjenesten, og rengjøring er inkludert i prisen. Det er helt OK å la det være. Det er også helt OK å plukke opp noe fra gulvet hvis du synes barnet har sølt ekstramye. 

Anonymkode: 98c9d...ed5

• Liker 13
Skrevet

Dere tørker og rydder da selvfølgelig opp etter dere? Hvor er folkeskikken?

• Liker 5
Skrevet

Kommer an på hvor mye det er snakk om. Er det mer mat på gulvet enn på tallerkenen, er det nok greit å plukke opp det verste, tenker jeg. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Veldig rare og barnefiendtlige meninger her - typisk norsk, ikke rart at det fødes så få barn I landet. Nei, det er ikke noe behov å gjøre det rent etter seg i restaurant, du betaler for tjenesten, og rengjøring er inkludert i prisen. Det er helt OK å la det være. Det er også helt OK å plukke opp noe fra gulvet hvis du synes barnet har sølt ekstramye. 

Det er vanlig høflighet å rydde opp rot man selv har forsaket. Det er ingenting med barnefiendlighet å gjøre, men det er slik oppførsel som ts som gir oss andre småbarnsforeldre dårlig rykte. 

Anonymkode: e548d...bd2

• Liker 13
Skrevet

Jeg hadde ikke ryddet opp. De har jo feiebrett. Hvis de ikke tåler søl fra barn, har de neppe tilgjengelige barnestoler. Har de ikke tilgjengelige barnestoler, tar jeg ikke barna mine med på den restauranten. 

Anonymkode: e12a0...34c

• Liker 6
Skrevet

Om jeg skulle klare å miste noe på gulvet på restaurant så pleier iallfall jeg å plukke det opp.. 

Tenker derfor at man gjør det samme med barn, plukker opp og tørker opp det verste iallfall, helst underveis da. Også ville jeg kanskje forsøkt å legge opp til at det ble mindre søl neste gang - feks ta med sånn smekke med "skål", gi barnet bare litt mat av gangen, hjelpe barnet å spise osv. Så får det heller grise og holde på hjemme :)

Anonymkode: 22fec...b06

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville plukket det opp, og særlig om det er fryktelig mye. Jeg tenker det ikke er galt å la det ligge en og annen pastaskrue eller kyllingbit på gulvet etter seg, men at jeg ikke synes det er greit å etterlate bordet og området rundt som en svinesti selv om de ansatte er betalt for å gjøre rent etterpå. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg tenker at barn som er så små at de ikke kan spise uten at mye av maten havner andre steder, er for små til å spise selv på restaurant. Når det er sagt, ville jeg ikke begynt å plukke opp mat fra gulvet med fingrene selv, men henvendt meg til personalet når jeg betalte, beklaget at det var blitt litt ekstra søl og spurt om de hadde feiebrett (men forventet å få til svar at det skulle de ta seg av. Og eventuelt tipset litt ekstra.).

Brunello skrev (45 minutter siden):

De fleste som har små barn går sjelden ut etter 1800 i Norge. Og de fleste som går ut med partner eller venner spiser sjelden før 1930. I alle fall ikke når det er sammenhenger det ikke er greit med småbarn på nabobordet.

Ha, Haha. Hahaha. Både til påstanden om at de uten barn alltid spiser sent og at de med barn ikke går ut etter kl 18.

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg hadde ikke ryddet opp. De har jo feiebrett. Hvis de ikke tåler søl fra barn, har de neppe tilgjengelige barnestoler. Har de ikke tilgjengelige barnestoler, tar jeg ikke barna mine med på den restauranten. 

Anonymkode: e12a0...34c

Det synes jeg var en god tommelfingerregel som flere burde ta til seg. Jeg så en gang et par med et lite barn komme til en middels fancy, åpenbart ikke særlig barnevennlig restaurant og klage både over mangel på plass til barnevognen og at det ikke var hverken barnestol eller barnemeny å oppdrive, men spise der skulle de likevel...

• Liker 3
Skrevet

Dere høres ut som den type gjest jeg hatet da jeg var i den bransjen. Det er jo normal høflighet å rydde litt etter seg? Mister man noe på gulvet, plukker man det opp, litt høflighet og dannelse kommer man lengre med enn å være en gris. Har forståelse for at så små barn styrer litt ekstra, men når foreldrene ikke gidder å gjøre noe? Forkastelig.

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er vanlig høflighet å rydde opp rot man selv har forsaket. Det er ingenting med barnefiendlighet å gjøre, men det er slik oppførsel som ts som gir oss andre småbarnsforeldre dårlig rykte. 

Da tar du selvfølgelig oppvaska også etter du har spist og går rett på kjøkkenet og starter rengjøring der? 😄

Det er mange her som har sagt at små barn skal ikke spise på restaurant. Det kan egentlig ikke bli mer barnefiendtlig enn det. Jeg kan si at kommentaren som dette ville blitt sett på som ekstremt rar, umenneskelig og diskriminerende i de aller fleste siviliserte kulturer.

• Liker 4
Skrevet
1 hour ago, Brunello said:

De fleste som har små barn går sjelden ut etter 1800 i Norge. Og de fleste som går ut med partner eller venner spiser sjelden før 1930. I alle fall ikke når det er sammenhenger det ikke er greit med småbarn på nabobordet.

Tipper du har anektodisk bevis på dette, og at det ikke er opplest og vedtatt fakta 

Anonymkode: 519f0...010

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da tar du selvfølgelig oppvaska også etter du har spist og går rett på kjøkkenet og starter rengjøring der? 😄

Det er mange her som har sagt at små barn skal ikke spise på restaurant. Det kan egentlig ikke bli mer barnefiendtlig enn det. Jeg kan si at kommentaren som dette ville blitt sett på som ekstremt rar, umenneskelig og diskriminerende i de aller fleste siviliserte kulturer.

Barn er selvsagt velkomne på restaurant. Men det er veldig utrivelig for alle andre i restauranten og for de ansatte når noen gjester lager en svinesti rundt seg, det søles mat her og der, uten at det blir plukket opp. Ta litt hensyn, da, så blir verden et litt triveligere sted.

Anonymkode: ff22a...410

• Liker 12
Skrevet

Da mine tvillinger var små tørket jeg alltid opp på bordet etterpå, jeg hadde jo alltid våtservietter i veska uansett. Om det kom mye griseri på gulvet, så tusla jeg alltid bort og ba om en kost/støvbrett. Det ble betjeningen alltid glad for og ofte sa de at siden jeg faktisk hadde tenkt å rydde opp etter oss, så ble de ikke sure over å ta det selv. Det var tydligvis ikke normalt at folk tørket opp griseri etter ungene selv. 🤷‍♀️ 

Selv tenker jeg at jeg går ikke fra et restaurantbord som ser så ille ut at jeg ikke kunne satt meg der selv igjen. Og ekstra belønning er det at man ikke blir uglesett på stamstedet når man kommer med ungene. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Barn er selvsagt velkomne på restaurant. Men det er veldig utrivelig for alle andre i restauranten og for de ansatte når noen gjester lager en svinesti rundt seg, det søles mat her og der, uten at det blir plukket opp. Ta litt hensyn, da, så blir verden et litt triveligere sted.

Anonymkode: ff22a...410

Det er flere her som mener at barn ikke er velkomne på restaurant.

Synes det er rart at så mange følger med så ekstremt nøye på hva som skjer i nabobordet. Det er typisk norsk. Jeg synes restauranter og samfunnet generelt blir utrivelig når folk velger å bli krenket og forstyrret av alt mulig. Ett forslag - kanskje pass på dine egne saker og forlat fordømmene og hatet hjemme? Jeg har aldri brydd meg om hva andre mennesker gjør og hvordan de spiser maten sin på restaurant. Jeg er fokusert på min mat og de kjære jeg sitter med. Anbefaler det samme til deg! 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Tipper du har anektodisk bevis på dette, og at det ikke er opplest og vedtatt fakta 

Anonymkode: 519f0...010

Jeg har tatt rimelig bra forbehold. Går du ut kl. 1700 for å spise, må du regne med at det er barn til stede. Derfor pleier de fleste  å gå ut i 19.30 - 20.00 tiden (i alle fall de jeg kjenner) dersom det er kun voksne. Spesielt dersom man ønsker ro. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er flere her som mener at barn ikke er velkomne på restaurant.

Synes det er rart at så mange følger med så ekstremt nøye på hva som skjer i nabobordet. Det er typisk norsk. Jeg synes restauranter og samfunnet generelt blir utrivelig når folk velger å bli krenket og forstyrret av alt mulig. Ett forslag - kanskje pass på dine egne saker og forlat fordømmene og hatet hjemme? Jeg har aldri brydd meg om hva andre mennesker gjør og hvordan de spiser maten sin på restaurant. Jeg er fokusert på min mat og de kjære jeg sitter med. Anbefaler det samme til deg! 

Det virker mere som om det er du som er krenket fordi alle andre ikke deler ditt syn på svineri. 

• Liker 4
Skrevet

Vi rydder alltid opp etter oss. Barna observerer mer enn vi tror, og vi oppdrar barn som rydder opp etter seg selv 

• Liker 9
Skrevet
Brunello skrev (2 timer siden):

Mange som spiser først på ettermiddagen, kan være rett etter jobb f.eks

Anonymkode: b6c6d...a59

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mange som spiser først på ettermiddagen, kan være rett etter jobb f.eks

Anonymkode: b6c6d...a59

Ja, men se forbeholdet i siste setning. Spiser du kl 1700 må du påregne at alle slags folk er der. Småbarnsfamilier spiser vel også som oftest ute i helgene. Og heller ikke på de fineste restaurantene.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...