Gå til innhold

Veldig tørr hud i ansiktet - hvilken ansiktskrem anbefaler du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå på høsten og mot vinteren får jeg utrolig tørr hud i ansiktet og begynner å bli lei av ansiktskremer jeg må smøre på flere ganger om dagen. Med sensitiv hud synes jeg også "jungelen" av hudkremer er heller utfordrende...

Noen her som har en anbefaling til meg? 

Anonymkode: 9eaa4...9a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke finn på å bruke Skin Food fra Weleda. Den SVIR. 

Det jeg anbefaler deg er å finne deg en hudpleierutine som fungerer for tørr hud, og da ville jeg minimum funnet meg en god vannbasert rens, et fuktighetsserum (som er et MUST med tørr hud, så denne bør prioriteres) samt en god hudkrem. 

Jeg har både tørr og sensitiv hud, og jeg bruker følgende; 

Rens: Dyr: Elemis Sensitive Cleansing Wash eller Billig: Cerave SA cleanser (ikke bruk hydrating cleanser fra Cerave som "alle andre bruker", denne inneholder alkohol og kan svi. Det gjorde den på meg). SA cleanseren er fordelaktig fordi den inneholder eksfolierende syrer som bidrar til cellefornyelse. Elemis-rensen er noe dyrere, men den gir meg altså SÅ fin hud! 

Serum: Cosrx Snail Musin. Denne ELSKER jeg! Får så fin hud av denne! 

Hudkrem: Dyr: Babor Vitalizing cream 5.1  Billig: cosrx snail all in one cream 

I tillegg ville jeg anbefalt deg å bruke en olje på slutten av rutinene for ekstra fukt, som for eksempel rose hip seed Oil fra the ordinary! Og bruk solkrem! 

jeg har blitt helt kvitt tørre partier i ansiktet etter at jeg begynte med en skikkelig hudpleierutine. Jeg brukte å ha flassende hud på øyelokkene. Helt borte! 
 

Endret av Lacuna
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nå på høsten og mot vinteren får jeg utrolig tørr hud i ansiktet og begynner å bli lei av ansiktskremer jeg må smøre på flere ganger om dagen. Med sensitiv hud synes jeg også "jungelen" av hudkremer er heller utfordrende...

Noen her som har en anbefaling til meg? 

Anonymkode: 9eaa4...9a8

Cerave sin i krukke er god, men jeg får litt utbrudd av den i ansiktet. 

Så i ansiktet blander jeg The Ordinary sin med noen dråper olje oppå serum.

Trenger du mer på natt kan du forsøke The Origins Overnight Intensive mask - den er egentlig ment som maske. Men på det tørreste bruker jeg den :) 

Paulas Choice sin Calmserie har og en rik krem.

Like viktig er rensen du bruker. Prøv rensebalm. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canoderm 5% er det eneste som fungerer for meg. 

Anonymkode: b5302...b07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med ulike produkter fra The Ordinary for et års tid siden. Har aldri mer hatt tørr hud i ansiktet. 

Anonymkode: bd7f7...4c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her: En av de få hudpleieseriene jeg tåler er Dermalogica ultracalming, men denne fukter ikke godt nok.

Bruker også daily microfoliant fra Dermalogica, men kan kun bruke denne ca 1 gang i uken pga sensitiv hud.

Paula's choice sin calmserie har jeg prøvd å bruke, men ble irritert i huden av den.

Anonymkode: 9eaa4...9a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler også drink up intenisve mask fra Origins. Jeg bruker både morgen og kveld på vinteren - gir mye fukt! 

Anonymkode: d1c2e...e9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her: takk for alle svar. Da har jeg gått til innkjøp av Drink up intensive mask fra Origins :)

Anonymkode: 9eaa4...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tørr og fet hud og sverger til Ole Henriksen. Orker ikke å bruke tid på morgenen til noen rutine, så trenger kun en enkelt krem som funker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruke la roche posay effaclar H. Den er laget/anbefalt til bruk for de som går på medisin mot acne så super mye fukt og ingen fett! Den fra origin som du har bestilt har veldig mye fett i seg så om du ikke har en tørr hudtype, men bare en kombinert/dehydrert hud så kan det fort bli en del kviser av den.. bare en heads up ☺️ 

Anonymkode: 98672...b70

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler CeraVe 👏på det sterkeste, finnes ikke bedre.

💪

Anonymkode: 1abd2...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Canoderm 5% er det eneste som fungerer for meg. 

Anonymkode: b5302...b07

Enig!

Anonymkode: aa040...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nå på høsten og mot vinteren får jeg utrolig tørr hud i ansiktet og begynner å bli lei av ansiktskremer jeg må smøre på flere ganger om dagen. Med sensitiv hud synes jeg også "jungelen" av hudkremer er heller utfordrende...

Noen her som har en anbefaling til meg? 

Anonymkode: 9eaa4...9a8

Jeg fikk plutselig skikkelig sensitiv/reaktiv hud pga shampo og balsam som det viste seg at jeg ikke tålte. Et av "redningsproduktene" var fuktighetskrem fra Bioderma Sensibio.  Den finnes både i en "light" variant for fet/kombinert hud og "riche" for tørr hud. @Lacunahar også mange gode råd🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg bruke la roche posay effaclar H. Den er laget/anbefalt til bruk for de som går på medisin mot acne så super mye fukt og ingen fett! Den fra origin som du har bestilt har veldig mye fett i seg så om du ikke har en tørr hudtype, men bare en kombinert/dehydrert hud så kan det fort bli en del kviser av den.. bare en heads up ☺️ 

Anonymkode: 98672...b70

TS her: jeg har også prøvd La roche Posay effaclar H, men huden ble irritert etter kort tids bruk dessverre.

Takk for heads up :)

Anonymkode: 9eaa4...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

TS her: jeg har også prøvd La roche Posay effaclar H, men huden ble irritert etter kort tids bruk dessverre.

Takk for heads up :)

Anonymkode: 9eaa4...9a8

Veldig sensitiv da med andre ord.. tror den er parfymert også den fra origins🙈 

liker også clinique sin som er rosa, men den er kanskje også en del parfyme🙈

Anonymkode: 98672...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Veldig sensitiv da med andre ord.. tror den er parfymert også den fra origins🙈 

liker også clinique sin som er rosa, men den er kanskje også en del parfyme🙈

Anonymkode: 98672...b70

TS  her igjen: Clinique sin som er rosa har jeg også prøvd da jeg leste at den ga masse fukt, men reagerte "overraskende" nok på den også. Jeg har veldig sensitiv hud ja. 

Anonymkode: 9eaa4...9a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lacuna skrev (På 20.8.2021 den 20.35):

Ikke finn på å bruke Skin Food fra Weleda. Den SVIR. 

Det jeg anbefaler deg er å finne deg en hudpleierutine som fungerer for tørr hud, og da ville jeg minimum funnet meg en god vannbasert rens, et fuktighetsserum (som er et MUST med tørr hud, så denne bør prioriteres) samt en god hudkrem. 

Jeg har både tørr og sensitiv hud, og jeg bruker følgende; 

Rens: Dyr: Elemis Sensitive Cleansing Wash eller Billig: Cerave SA cleanser (ikke bruk hydrating cleanser fra Cerave som "alle andre bruker", denne inneholder alkohol og kan svi. Det gjorde den på meg). SA cleanseren er fordelaktig fordi den inneholder eksfolierende syrer som bidrar til cellefornyelse. Elemis-rensen er noe dyrere, men den gir meg altså SÅ fin hud! 

Serum: Cosrx Snail Musin. Denne ELSKER jeg! Får så fin hud av denne! 

Hudkrem: Dyr: Babor Vitalizing cream 5.1  Billig: cosrx snail all in one cream 

I tillegg ville jeg anbefalt deg å bruke en olje på slutten av rutinene for ekstra fukt, som for eksempel rose hip seed Oil fra the ordinary! Og bruk solkrem! 

jeg har blitt helt kvitt tørre partier i ansiktet etter at jeg begynte med en skikkelig hudpleierutine. Jeg brukte å ha flassende hud på øyelokkene. Helt borte! 
 

Elemis er helt fantastisk, alkkurat begynt med den etter anbefaling av hudpleier. Ikke prøvd de andre du nevner, men vil prøve, solkrem m høy faktor er viktig ja. 

Anonymkode: 3b97a...642

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lacuna skrev (På 20.8.2021 den 20.35):

Ikke finn på å bruke Skin Food fra Weleda. Den SVIR. 

Det jeg anbefaler deg er å finne deg en hudpleierutine som fungerer for tørr hud, og da ville jeg minimum funnet meg en god vannbasert rens, et fuktighetsserum (som er et MUST med tørr hud, så denne bør prioriteres) samt en god hudkrem. 

Jeg har både tørr og sensitiv hud, og jeg bruker følgende; 

Rens: Dyr: Elemis Sensitive Cleansing Wash eller Billig: Cerave SA cleanser (ikke bruk hydrating cleanser fra Cerave som "alle andre bruker", denne inneholder alkohol og kan svi. Det gjorde den på meg). SA cleanseren er fordelaktig fordi den inneholder eksfolierende syrer som bidrar til cellefornyelse. Elemis-rensen er noe dyrere, men den gir meg altså SÅ fin hud! 

Serum: Cosrx Snail Musin. Denne ELSKER jeg! Får så fin hud av denne! 

Hudkrem: Dyr: Babor Vitalizing cream 5.1  Billig: cosrx snail all in one cream 

I tillegg ville jeg anbefalt deg å bruke en olje på slutten av rutinene for ekstra fukt, som for eksempel rose hip seed Oil fra the ordinary! Og bruk solkrem! 

jeg har blitt helt kvitt tørre partier i ansiktet etter at jeg begynte med en skikkelig hudpleierutine. Jeg brukte å ha flassende hud på øyelokkene. Helt borte! 
 

På deg, kanskje. Jeg elsker den kremen, svir absolutt ikke på meg. Rart du kan fraråde noe fordi du reagerer på det? 

Anonymkode: 71853...502

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...