Gå til innhold

Veldig tørr hud i ansiktet - hvilken ansiktskrem anbefaler du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dexeryl, den trigger visst kviser hos noen, men ikke hos meg med selv akneutsatt hud. Den fukter helt enormt og jeg har pen hud hver dag. 

Anonymkode: 89102...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Elemis er helt fantastisk, alkkurat begynt med den etter anbefaling av hudpleier. Ikke prøvd de andre du nevner, men vil prøve, solkrem m høy faktor er viktig ja. 

Anonymkode: 3b97a...642

Ps hudpleier sa til meg at jeg måtte unngå kremer med c vitamin i seg, men jeg har rosacea. Kun rens om kvelden og kun kaldt vann i ansiktet om morgenen. Ble så glad for tips, at jeg ville dele. 

Anonymkode: 3b97a...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker nattkrem istedet for dagkrem på dagen åså og helst en uten parfyme, funker som fjell :) 

Anonymkode: a5b04...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bruker nattkrem istedet for dagkrem på dagen åså og helst en uten parfyme, funker som fjell :) 

Anonymkode: a5b04...2ee

Hvilken bruker du

Anonymkode: 3b97a...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

På deg, kanskje. Jeg elsker den kremen, svir absolutt ikke på meg. Rart du kan fraråde noe fordi du reagerer på det? 

Anonymkode: 71853...502

TS sier hun er både tørr og sensitiv, akkurat som meg. Selvfølgelig er det da legitimt å fraråde noe som inneholder både alkohol og parfyme :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk rens som er olje eller balm(f.eks oat cleansing balm, the inkey list), fuktighetsgivende serum (f.eks hyaluronsyre the ordinary) og en krem for tørr hud gjerne blandet med olje (rose hip oil) som en over skrev. Både the ordinary og the inkey list har gode produkter som er rimelig og det går ann å prøve litt forskjellig uten at det er dyrt. The inkey list har også forskjellige dagkremer til tørr hud. 

Også er det fint med en næringsrik maske i tillegg som du kan bruke 2-3 ganger i uka (f.eks hemp overnight rescue mask fra the body shop)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Lacuna said:

TS sier hun er både tørr og sensitiv, akkurat som meg. Selvfølgelig er det da legitimt å fraråde noe som inneholder både alkohol og parfyme :) 

Jeg er også tørr og sensitiv. Skin food blir min hud svært glad for. Det er ikke parfyme i den, men essensielle oljer. Mange som reagerer på parfyme reagerer ikke på de.

Anonymkode: 37a66...f17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serum med hyaluronsyre, kombinert med en olje, funker for meg. 

Anonymkode: d7d27...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er også tørr og sensitiv. Skin food blir min hud svært glad for. Det er ikke parfyme i den, men essensielle oljer. Mange som reagerer på parfyme reagerer ikke på de.

Anonymkode: 37a66...f17

1301222049_Skjermbilde2021-08-23kl_09_42_36.png.ac02fa9050a460fc50afa12fab17f4ec.png

Ja, men mange reagerer på alkohol. Dette er ikke noe å kverulere på. Jeg fraråder denne og det gjør også de som er utdannet innen hudpleie. 

Endret av Lacuna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt Body Shop sine E-vitamin kremer? 

Anonymkode: fd3d5...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lacuna said:

1301222049_Skjermbilde2021-08-23kl_09_42_36.png.ac02fa9050a460fc50afa12fab17f4ec.png

Ja, men mange reagerer på alkohol. Dette er ikke noe å kverulere på. Jeg fraråder denne og det gjør også de som er utdannet innen hudpleie. 

Neida, bortsett fra at det er parfyme* og ikke parfyme;) 

Anonymkode: 37a66...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-8-20 den 20.17):

Nå på høsten og mot vinteren får jeg utrolig tørr hud i ansiktet og begynner å bli lei av ansiktskremer jeg må smøre på flere ganger om dagen. Med sensitiv hud synes jeg også "jungelen" av hudkremer er heller utfordrende...

Noen her som har en anbefaling til meg? 

Anonymkode: 9eaa4...9a8

Sæd funker bedre enn all verdens overprisede produkter. Nei, jeg troller ikke! 

Anonymkode: ff495...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Neida, bortsett fra at det er parfyme* og ikke parfyme;) 

Anonymkode: 37a66...f17

Jeg ser det står «fra oljer» - derfor poengterer jeg at det kan være alkoholen. Cerave hydrering cleanser inneholder alkohol, og selv den svir på flere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Carbaderm hudkrem, uten parfyme. Anbefales av hudleger, og jeg har brukt den i årevis.

 

Anonymkode: 693ba...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær deg ingredienslisteve og hva de enkelte gjør. Lettere å navigere i jungelen. 

Origins reir jeg er full av parfyme, så anbefaler den ikke. Har du sensitiv hud, bør du unngå parfyme og alkohol på ingredienslisten. 

The Ordinary har mye bra, men du må kunne litt for å sette sammen de riktige produktene. Jeg har også veldig sensitiv og tørr hud og bruker The ordinary 100% squalane. 

Så to ganger i uken Paula's choice bha serum 1%. Utrolig lett og god. 

Deretter Paula's choice Omega complex serum. Det er det beste jeg har prøvd. Mange gode ingredienser, og uten parfyme. Huden min blir som rosin, men dette er det første jeg har prøvd som hjelper. Uten at huden blir blank. 

Men det viktigste. Har du dehydrert og oljete /kombinert hud eller en tørr hudtype? Det har mye å si for hva slags produkter man trenger🙂

Cosrx snail serum er også veldig bra, ser det er nevnt her. 

 

 

Anonymkode: 875ef...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lær deg ingredienslisteve og hva de enkelte gjør. Lettere å navigere i jungelen. 

Origins reir jeg er full av parfyme, så anbefaler den ikke. Har du sensitiv hud, bør du unngå parfyme og alkohol på ingredienslisten. 

The Ordinary har mye bra, men du må kunne litt for å sette sammen de riktige produktene. Jeg har også veldig sensitiv og tørr hud og bruker The ordinary 100% squalane. 

Så to ganger i uken Paula's choice bha serum 1%. Utrolig lett og god. 

Deretter Paula's choice Omega complex serum. Det er det beste jeg har prøvd. Mange gode ingredienser, og uten parfyme. Huden min blir som rosin, men dette er det første jeg har prøvd som hjelper. Uten at huden blir blank. 

Men det viktigste. Har du dehydrert og oljete /kombinert hud eller en tørr hudtype? Det har mye å si for hva slags produkter man trenger🙂

Cosrx snail serum er også veldig bra, ser det er nevnt her. 

 

 

Anonymkode: 875ef...904

Skrev i full fart her.. Ingredienslistene" og tror". 

Anonymkode: 875ef...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 20.8.2021 den 22.45):

Anbefaler også drink up intenisve mask fra Origins. Jeg bruker både morgen og kveld på vinteren - gir mye fukt! 

Anonymkode: d1c2e...e9c

 

AnonymBruker skrev (På 21.8.2021 den 10.26):

Anbefaler CeraVe 👏på det sterkeste, finnes ikke bedre.

💪

Anonymkode: 1abd2...68c

Enig! 

Anonymkode: f744d...814

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lacuna skrev (22 timer siden):

1301222049_Skjermbilde2021-08-23kl_09_42_36.png.ac02fa9050a460fc50afa12fab17f4ec.png

Ja, men mange reagerer på alkohol. Dette er ikke noe å kverulere på. Jeg fraråder denne og det gjør også de som er utdannet innen hudpleie. 

Enig med deg. Skin Food likte jeg absolutt ikke 

Anonymkode: f744d...814

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte La Mer sine produkter i vinter da huden min var helt katastrofe tørr, sår og sensitive pga jeg gikk på cellegift. Har vanligvis tørr og sensitiv hud også, men ble ekstra ille i vinter. d

Brukte den oljebaserte rensen, olje, et serum og den originale ansiktskremen (de har fått en nyere og lettere krem, men den har jeg lest ikke er så bra). Brukte samme krem til dag og nattkrem. Om morgenen så brukte jeg serumet før kremen, og brukte oljen før kremen til natta. Masserte inn serum/oljen i ansiktet først, ventet ei stund og deretter klappet jeg inn kremen (kremen er veldig drøy i bruk siden den ikke skal smøres utover, men man tar en liten klatt på størrelse med ei ert og masserer inn i hendene, deretter klapper/trykker man kremen inn i huden)

La mer er noe av det beste jeg har brukt, og jeg fikk utrolig fin hud. Men det er en kostbar serie (dog, produktene varer lenge, rensen hadde jeg i 9mmd før jeg måtte kjøpe ny. Likedan varer kremen lenge siden du bare bruker en liten klatt hver gang. Og bare 3-5 dråper av oljen), jeg handlet produktene via Kicks sin nettside, er medlem der og benyttet meg konsekvent av rabattkuponger. Det sparte jeg mye på. 

Nå i vår og i sommer så har huden vært bedre siden jeg ikke går på cellegift, så nå er jeg tilbake til vanlig tørr og sensitive hud. Siden mai så har jeg brukt produktene til L´occitane (minus rensen, der holder jeg meg til La Mer sin, den er den beste jeg har brukt noensinne) Av L´occitane sine produkter så bruker jeg to ulike serum:

Immortelle Divine serum om morgenen 

https://no.loccitane.com/immortelle-divine-serum,18,2,69040,1550876.htm#s=42399

Immortelle Divine overnight serum om kvelden 

https://no.loccitane.com/immortelle-reset-overnight-serum,18,2,93595,1477043.htm#s=42399

Shea ultra rich comforting cream morgen og kveld. 
https://no.loccitane.com/shea-ultra-rich-comforting-cream,18,2,41675,1504160.htm#s=42402

I sommer så har jeg blandet inn en krem for ansiktet fra dermalogica med solfaktor 50 sammen med kremen fra L´occitane for å få solbeskyttelse til ansiktshuden. https://www.bangerhead.no/dermalogica-solar-defense-booster-spf50-50ml-no?gclid=Cj0KCQjwsZKJBhC0ARIsAJ96n3VK9LvkTkjZCUBg9-IfyUR6Bs4uL-IS_togvM8GPFdNSu1U9ix_bpMaAhCNEALw_wcB

Liker til nå veldig godt produktene til L´occitane. Hadde endel testere pga jeg fikk L´occitane sin adventskalender i fjor, så jeg fikk testet de godt ut før jeg kjøpte produkter i full størrelse. Mye rimeligere enn La Mer også. Men, blir huden krisetørr igjen så går jeg tilbake til La Mer. Eller at jeg kombinerer de to seriene, fortsetter med rensen og supplerer med ansiktsoljen (den er noe av det beste jeg har brukt) 
 

edit; dette er rensen jeg bruker fra La Mer 

https://www.kicks.no/hudpleie/ansiktspleie/ansiktsrens/the-cleansing-oil-200-ml

Ansiktskremen

https://www.kicks.no/la-mer/hudpleie/ansiktspleie/dagkrem/the-moisturizing-soft-cream-30-ml

Serum (med mye fukt)

https://www.kicks.no/la-mer/hudpleie/ansiktspleie/ansiktsserum/the-revitalizing-hydrating-serum-30-ml

Ansiktsoljen (kjøpte den minste størrelsen på 15ml pga den varer kjempelenge) 

https://www.kicks.no/la-mer/hudpleie/ansiktspleie/anti-aging/the-renewal-oil-15-ml

 

 

Endret av skruf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...