Gå til innhold

Veldig tørr hud i ansiktet - hvilken ansiktskrem anbefaler du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 20.8.2021 den 22.43):

TS her: En av de få hudpleieseriene jeg tåler er Dermalogica ultracalming, men denne fukter ikke godt nok.

Bruker også daily microfoliant fra Dermalogica, men kan kun bruke denne ca 1 gang i uken pga sensitiv hud.

Paula's choice sin calmserie har jeg prøvd å bruke, men ble irritert i huden av den.

Anonymkode: 9eaa4...9a8

Har du prøvd kremen Intensive moisture balance fra dermalogica? Den bruker datteren min på 24 år, hun har også sensitive og tørr hud 

https://www.bangerhead.no/dermalogica-no?qw=%2Fdermalogica-intensive-moisture-balance-2-no

Likedan nattkremen Pure night 

https://www.bangerhead.no/dermalogica-no?qw=%2Fdermalogica-pure-night-50ml-no

Og kombinert det med et serum som gir mye fukt. 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 8/20/2021 at 8:43 PM, AnonymBruker said:

Canoderm 5% er det eneste som fungerer for meg. 

Anonymkode: b5302...b07

Får du ikke tette porer av denne? Ser den inneholder både kokosolje og et par andre "tunge" ingredienser. Jeg sverger til "Urea Repair" fra Eucerin, men den har blitt så vanskelig å få tak i at jeg er på utkikk etter en erstatter som inneholder urea/karbamid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raptuza skrev (På 21.8.2021 den 16.28):

A-Derma Skin Care Cream 

Jaaa! Synes også Canoderm fungerer, men den svir ofte på meg.

Anonymkode: d9e44...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-8-23 den 9.51):

Sæd funker bedre enn all verdens overprisede produkter. Nei, jeg troller ikke! 

Anonymkode: ff495...a31

Vi er ikke griser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lacuna skrev (På 23.8.2021 den 10.14):

Jeg ser det står «fra oljer» - derfor poengterer jeg at det kan være alkoholen. Cerave hydrering cleanser inneholder alkohol, og selv den svir på flere. 

Har de begynt med alkohol Cerave hydrating cleanser??😯😯Det er jo ikke i den jeg har på badet, har hatt den siden jul da. 

Anonymkode: ff9e9...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har de begynt med alkohol Cerave hydrating cleanser??😯😯Det er jo ikke i den jeg har på badet, har hatt den siden jul da. 

Anonymkode: ff9e9...e1c

Jeg kjøpte «hydrating cleanser» i vår. Den svei noe vanvittig i ansiktet og da sto det «alkohol» bakpå. Sjekket også ingredienselisten på lyko nå, og der er det listet opp 3 forskjellige alkoholer 

gikk over til SA-cleanseren isteden, som jeg bruker når jeg dusjer. Den svir ikke i det hele tatt, og inneholder ikke alkohol. 

Endret av Lacuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lacuna skrev (1 time siden):

Jeg kjøpte «hydrating cleanser» i vår. Den svei noe vanvittig i ansiktet og da sto det «alkohol» bakpå. Sjekket også ingredienselisten på lyko nå, og der er det listet opp 3 forskjellige alkoholer 

gikk over til SA-cleanseren isteden, som jeg bruker når jeg dusjer. Den svir ikke i det hele tatt, og inneholder ikke alkohol. 

Det er nok ingrediensen phenoxyethanol som er synderen, de andre alkoholene et såkalte fettalkoholer, som faktisk gir fukt til huden. Phenoxyethanol er et konserveringsmiddel som erstatter parabener, og kan gi hudreaksjoner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (1 time siden):

Det er nok ingrediensen phenoxyethanol som er synderen, de andre alkoholene et såkalte fettalkoholer, som faktisk gir fukt til huden. Phenoxyethanol er et konserveringsmiddel som erstatter parabener, og kan gi hudreaksjoner.

Ja det kan hende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (På 24.8.2021 den 9.23):

Har du prøvd kremen Intensive moisture balance fra dermalogica? Den bruker datteren min på 24 år, hun har også sensitive og tørr hud 

https://www.bangerhead.no/dermalogica-no?qw=%2Fdermalogica-intensive-moisture-balance-2-no

Likedan nattkremen Pure night 

https://www.bangerhead.no/dermalogica-no?qw=%2Fdermalogica-pure-night-50ml-no

Og kombinert det med et serum som gir mye fukt. 


 

TS her: Ja, jeg har prøvd Dermalogica Intensive moisture balance, den ble bare liggende som en veldig fet krem på min hud. Trakk seg ikke godt inn. Den begynte også å svi ved øynene på slutten av dagen, akkurat som om den inneholdt SPF😞

Anonymkode: 9eaa4...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lacuna skrev (På 23.8.2021 den 9.42):

1301222049_Skjermbilde2021-08-23kl_09_42_36.png.ac02fa9050a460fc50afa12fab17f4ec.png

Ja, men mange reagerer på alkohol. Dette er ikke noe å kverulere på. Jeg fraråder denne og det gjør også de som er utdannet innen hudpleie

Selvsagt fraråder de en billig krem, som faktisk funker. Hudpleiere er jo kun ute etter å selge kremer som koster 600 kr. pr. milliliter. 

Anonymkode: 71853...502

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Selvsagt fraråder de en billig krem, som faktisk funker. Hudpleiere er jo kun ute etter å selge kremer som koster 600 kr. pr. milliliter. 

Anonymkode: 71853...502

Den fungerer ikke på meg, jeg har prøvd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Selvsagt fraråder de en billig krem, som faktisk funker. Hudpleiere er jo kun ute etter å selge kremer som koster 600 kr. pr. milliliter. 

Anonymkode: 71853...502

Nå er det jo slik at en selv om en krem fungerer for deg, så er det ikke dermed sagt at den vil fungere for andre, og da handler det ikke først og fremst om pris, men nettopp om ingredienser, som @Lacuna er inne på. Alkohol er en ingrediens som mange med tørr og/eller sensitiv hud reagerer på. Det finnes imidlertid mange rimelige kremer med gode ingredienser  egnet for ulike hudtyper. At hudpleiere "pusher" dyrere produkter handler nok også om at de er avhengig av produktsalg for å ha tilstrekkelig inntekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...