Gjest Gjest Skrevet 26. september 2005 #101 Skrevet 26. september 2005 Mine unger hadde garantert heller ikke taklet det, for jeg kjenner dem igjen i dette her, og det er rett og slett synd og skam. Stakkars arme mennesker, det er disse som er neste generasjon voksne!! Og som skal oppdra egne ungekull.... herremin. ← Hihi.. Slikt sa sikkert generasjonen før oss om oss også.. Og de over dem om dem igjen.. osv..
Gjest gjest1 Skrevet 26. september 2005 #102 Skrevet 26. september 2005 Hihi.. Slikt sa sikkert generasjonen før oss om oss også.. Og de over dem om dem igjen.. osv.. ← Det har blitt sagt i alle tider ja, og til en viss grad så har det ikke akkurat blitt feil heller, har det vel? Vi ser nå disse ungene i denne serien - de funker rett og slett dårlig! dagens unger kunne godt ha vokst opp med litt mer disiplin enn de har ja. Litt mindre individuell frihet, og litt mindre av mentaliteten med at ungene er så sinnsykt viktige i livene våre og i samfunnet. (jada, de er viktige, men dere skjønner hva jeg mener) veldig mye er lagt opp i forhold til unger, og de skal underholdes og ha det morsomt hele tiden. Er'kke bra vettu Ser bare på mine egne - tafatte pingler med enormt underholdningsbehov.
Gjest Hippopotamus Skrevet 26. september 2005 #103 Skrevet 26. september 2005 Jeg synes det er veldig urettferdig å skjære alle ungdommer over èn kam... Ungdom er akkurat like forskjellig som oss voksne. De fleste voksne ville nok også synes at det var urettferdig dersom de ble klandret for og stilt til ansvar for oppførselen til alle andre voksne, enten det dreier seg om deltagerne i BB og Robinson, politikere, eller om den usympatiske naboen eller kollegaen de fleste av oss har.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2005 #104 Skrevet 26. september 2005 Jeg lurer på: hadde dere klart matteprøven, på 30 minutt uten kalkulator? Kan dere formlene for utregning av areal og omkrets av sirkler i hodet? http://www.tvnorge.no/programmer/internate...eprove/1380484/
Gjest Hippopotamus Skrevet 26. september 2005 #105 Skrevet 26. september 2005 Jeg hadde nok klart denne prøven uten hjelpemidler, men tror ikke jeg hadde greid det på 30 minutter... Og jeg har hatt mer undervisning i matte enn ungdommene på internatet. I følge en del her er jeg sikkert dum...
Gjest Melk Skrevet 26. september 2005 #106 Skrevet 26. september 2005 Jeg synes det er veldig urettferdig å skjære alle ungdommer over èn kam... Ungdom er akkurat like forskjellig som oss voksne. ← Det gjør ihvertfall ikke jeg. Har jo påpekt at det kun er de som klager høyest osv som vises frem. Jeg lurer på: hadde dere klart matteprøven, på 30 minutt uten kalkulator? ← Nix. Jeg er dritdårlig i matte, og sluttt med undervisning i faget så raskt jeg kunne.
Gjest Hippopotamus Skrevet 26. september 2005 #107 Skrevet 26. september 2005 Det gjør ihvertfall ikke jeg. Har jo påpekt at det kun er de som klager høyest osv som vises frem. Nix. Jeg er dritdårlig i matte, og sluttt med undervisning i faget så raskt jeg kunne. ← Nå var det vel ikke deg jeg sikta til her heller, Melk.
Gjest Følte meg plutselig som et skole Skrevet 26. september 2005 #108 Skrevet 26. september 2005 Ja, jeg løste den på 18 minutter. Venter spent på fasit, men vet i grunnen jeg har korrekte svar. Ærlig talt til en eller annen over her: Kan du ikke formlene for areal og omkrets av en sirkel? Det er jo ganske elementær lærdom, ikke er formlene vanskelige å lære heller! Synes det er hårreisende at f.eks. hun som hadde karakterboka full av 5 og 6ere ikke besto prøven. Kan det si noe om at elever får kunstig høye karakterer på skolen idag; at lærerne rett og slett er for snille med karakterene?
Annie Skrevet 27. september 2005 #109 Skrevet 27. september 2005 Nå er det snart 20 år siden jeg gikk ut av skolen og har ikke hatt matte siden da. Er dermed ganske rusten. Men disse ungdommene som hadde gode karakterer på skolen, og som ikke er ferdig med videregående enda, bude klare denne prøve UTEN problemer. Greit at de lærer å bruke kalkulator, men at de ikke klarer å regne i hodet, ikke kan gangetabellen osv, det er en skam!
minisola Skrevet 28. september 2005 #110 Skrevet 28. september 2005 En ting kan vi vel være enige om: De er temmelig dårlige i geografi! :grine2: ← Hehe.. det er jeg faktisk helt ening i... ble nesten litt flau når jeg så på de skulle peke ut forskjellige steder... men en go latter forlenger livet har jeg hørt.. hehe
tuji Skrevet 28. september 2005 #111 Skrevet 28. september 2005 Jeg er mye sammen med ungdom i jobben min, og synes gjengen på Internatet er ganske representativ for aldersgruppen sin slik jeg ser den.
Gjest Hippopotamus Skrevet 28. september 2005 #112 Skrevet 28. september 2005 Jeg er mye sammen med ungdom i jobben min, og synes gjengen på Internatet er ganske representativ for aldersgruppen sin slik jeg ser den. ← Jeg også, hvis man ser på gjengen som helhet. Men det er det jo ikke alle her som gjør... De som "skriker høyest" får mest oppmerksomhet, både i virkeligheten og på reality-TV, så det er de folk legger merke til. Det virker ikke som om det er særlig mange her som har lagt merke til de som holder seg i bakgrunnen og som oppfører seg ordentlig, og som også trolig godt visste hvor både Oslo og Bergen var.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå