Gjest 1111 Skrevet 21. september 2005 #61 Skrevet 21. september 2005 Men det var jo også på den tiden at jentene ikke skulle ha like tøff gym som guttene. Syns det er morsomt å se på hvordan de flakser med armene jeg
Gjest Violetta Skrevet 21. september 2005 #62 Skrevet 21. september 2005 Men det var jo også på den tiden at jentene ikke skulle ha like tøff gym som guttene. Syns det er morsomt å se på hvordan de flakser med armene jeg ← Ja, det var vel forløperen til aerobic det der...
Gjest 1111 Skrevet 21. september 2005 #63 Skrevet 21. september 2005 Var nok noe sånt ja "..også veeeeeeiver vi med armene, dere!"
Gjest Bellatrix Skrevet 21. september 2005 #64 Skrevet 21. september 2005 Ja, gymmen er jo helt forskjellig. Men du hørta hva han kommentarfyren sa? Gutta trente for å komme i form til militæret, men jentene skulle klare husarbeid.
tommeline Skrevet 21. september 2005 #65 Skrevet 21. september 2005 Det er i alle fall ikke rart at de to som skulle ut om natten ble oppdaget, da de hadde et helt kamerateam i hælene....
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2005 #66 Skrevet 21. september 2005 Det er i alle fall ikke rart at de to som skulle ut om natten ble oppdaget, da de hadde et helt kamerateam i hælene.... ← Nettopp, og det viser jo hvordan det er da.
Dødspingvinen Skrevet 22. september 2005 #67 Skrevet 22. september 2005 Jeg heller syns ikke reglene er sååå gale, men jeg skjønner godt at jentene reagerer. Om jeg skulle gått forran kamera i kjoøe med korte armer, og ikke fått lov til å barbere legger og armhuler på en måned, hadde jeg følt meg skikkelig . Og når de tar fra dem tamponger, bind og dagbøker.. Det syns jeg kanskje er å gå litt langt. Jenter har tross alt visse hygienske behov som ikke gutta har, og de remediene de hadde for det på 50-tallet var virkelig discusting (strikkebind i ull, foreksempel...).
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2005 #68 Skrevet 22. september 2005 Kommentar til det siste innlegget: Er det ikke akkurat det som er meningen da? Å vise hvordan livet var for femti år siden? Da bør man vel bruke tidsriktig utstyr/tilbehør. Folk har jo overlevd med ennå mere primitive ting for å fikse mensen ennå tidligere i historien, så dette vil vel være en fin tankevekker for de på internatet og alle foran TV-skjermen om at vi bør være glade for at vi lever i moderne tider?
Dødspingvinen Skrevet 22. september 2005 #69 Skrevet 22. september 2005 (endret) Jo, og jeg skjønner jo det, men i visse tilfeller syns jeg det kan gå litt for langt. Dersom alle reiser fordi de mistrives så voldsomt får de jo ingenting ut av serien sin. Hvor mange var det som reiste ut i går? Tror det var to. Og det var bare etter ett par dager der inne. Mens veldig mange andre der planlegger å reise da og da. Det hadde gått greit nok uten barbering for meg om jeg var der inne, men å miste bind/tamponger? For å erstatte det med noe så ekkelt som ullbind? Da hadde jeg pakket sammen. Og jeg er redd en del av jentene kommer til å gjøre det når de begynner å mensen etc. Endret 22. september 2005 av Dødspingvinen
Gjest Devil's Spawn Skrevet 22. september 2005 #70 Skrevet 22. september 2005 Det hadde gått greit nok uten barbering for meg om jeg var der inne, men å miste bind/tamponger? For å erstatte det med noe så ekkelt som ullbind? Da hadde jeg pakket sammen. Og jeg er redd en del av jentene kommer til å gjøre det når de begynner å mensen etc. ← Da bør man kanskje ikke melde seg på serien. Slik var det for jentene på den tiden.
Gjest Melk Skrevet 22. september 2005 #71 Skrevet 22. september 2005 VET dere at jentene får ullbind? Jeg kan ikke ha sett å ha hørt noe om dette eller sett tampongesker. Vanligvis pleier bind/tamponger komme utenom i slike serier (eks Robinson), men man lager ikke noe nummer ut av det. Har nemlig tenkt på det samme, men ikke sett noe hverken til bruk eller inndragelse av slikt.
Dødspingvinen Skrevet 22. september 2005 #72 Skrevet 22. september 2005 Vanligvis pleier bind/tamponger komme utenom i slike serier (eks Robinson), men man lager ikke noe nummer ut av det. Har nemlig tenkt på det samme, men ikke sett noe hverken til bruk eller inndragelse av slikt. ← Var det jeg og trodde, men i går trakk de inn alt sånn som jentene hadde tatt med seg. Alle hygieniske artikler de hadde. Og da også disse. Det blir for enkelt og si at de burde jo ikke jentene meldt seg på, for det er ikke vanslig å bli fratatt disse tingene, og det er ingen fra vår tid som kan tenke seg å gå med noe motbydelig og kløende som erstatning. Syns de har trekt den litt for langt.
Gjest Melk Skrevet 22. september 2005 #73 Skrevet 22. september 2005 Men jeg så jo på i går, og kunne ikke se hverken bind eller tamponger, så jeg trodde det var greit.' Uansett, er det ikke greit, så var det jo slik det var på 50-tallet. Man klarer seg da med en runde mensen med tøybind. Klarer men seg ikke kan man trekke seg, eller burde løatt være å meldt seg på. Helt seriøst. Det er jo ikke alfa og omega å være med i en slik serie, om mman er så hårsår.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 22. september 2005 #74 Skrevet 22. september 2005 De dør om de bruker ullbind? Jesus...
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2005 #75 Skrevet 22. september 2005 Vel, jeg syns nordmenn er usportslige og sutrete og ikke tøffe nok til å ta en utfordring. Gjelder både 17-åringer og voksne.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2005 #76 Skrevet 22. september 2005 Har det ikke vært en klar forutsetning for deltagelse at alle personlige effekter skulle leveres inn?
Dødspingvinen Skrevet 22. september 2005 #77 Skrevet 22. september 2005 Men herregud da.. Jeg har da slettes ikke sagt at noen dør om de må bruke ullbind. Jeg bare sier at jeg syns de trekker det litt for langt. Og de begynner allerede å miste mange deltakere fordi det går litt for langt, så de burde kanskje vurdere å roe det litt ned.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 22. september 2005 #78 Skrevet 22. september 2005 Men herregud da.. Jeg har da slettes ikke sagt at noen dør om de må bruke ullbind. Jeg bare sier at jeg syns de trekker det litt for langt. Og de begynner allerede å miste mange deltakere fordi det går litt for langt, så de burde kanskje vurdere å roe det litt ned. ← De har nok ikke noe vondt av dette her, problemet er at de er bortskjemte. De kan jo trekke seg, og da synes jeg det er greit.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2005 #79 Skrevet 22. september 2005 Når og hvilken kanal går dette på? Må skynde meg å se før alle deltagerene har reist hjem frivillig før tiden fordi de ikke fikser det!
Dødspingvinen Skrevet 22. september 2005 #80 Skrevet 22. september 2005 Går på TVN på onsdager klokka 20.30. Du får se nå, for det tynnes raskt i rekkene
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå