Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
En ting kan vi vel være enige om: De er temmelig dårlige i geografi! :grine2:

:ler: Ja det er i hvert fall sant!

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet
En ting kan vi vel være enige om: De er temmelig dårlige i geografi! :grine2:

Ja, vi lurte nesten på om de tulla. :overrasket:

Skrevet
Hvordan vet du hva kamerateamet gjør? Jeg ville tro at de bare observerer.

Fordi jeg vet hvordan reality-tv regisseres.

Hadde de kun observert, så skal jeg love deg at det hadde blitt kjedelig tv. ;)

Skrevet
Fordi jeg vet hvordan reality-tv regisseres.

Hadde de kun observert, så skal jeg love deg at det hadde blitt kjedelig tv. ;)

Så kan du vel forklare hvorfor du vet det. Synes det blir veldig useriøst å bare antyde at du vet så mye mer enn alle oss andre om hvordan dette lages, uten at du forklarer hvorfor.

Gjest En annen gjest
Skrevet
Så kan du vel forklare hvorfor du vet det. Synes det blir veldig useriøst å bare antyde at du vet så mye mer enn alle oss andre om hvordan dette lages, uten at du forklarer hvorfor.

Enhver som har lest litt om reality-tv vet vel det der? Reality er drama, ikke dokumentar.

Skrevet
Enhver som har lest litt om reality-tv vet vel det der? Reality er drama, ikke dokumentar.

Så dette er ikke noe du vet, men noe du antar. Det er stor forskjell der.

Skrevet

:overrasket: Javel, og du er seriøs fordi du ikke vet hvordan det lages?

For det første har det vært belyst så mange ganger tidligere hvordan reality-tv skapes, og for det andre skal du ikke se bort fra at jeg har litt mer erfaring enn deg på det området. ;)

Skrevet
Så dette er ikke noe du vet, men noe du antar. Det er stor forskjell der.

Har du aldri sett bakkameraprogrammene i fobindelse med andre realityserier?
Skrevet
Reality er drama, ikke dokumentar.

Sier meg veldig enig i det. Reality-tv må for all del ikke forveksles med dokumentar.

En slik episode er så klippet og redigert som den kan bli og tar ut det verste i mennesker og viser oss ikke den andre halvdelen hvor de gjør som lærerne sier, er flinke osv.

(Og ja, dette er ikke noe jeg bare sier uten å vite noe om det).

Skrevet
:overrasket:  Javel, og du er seriøs fordi du ikke vet hvordan det lages?

For det første har det vært belyst så mange ganger tidligere hvordan reality-tv skapes, og for det andre skal du ikke se bort fra at jeg har litt mer erfaring enn deg på det området. ;)

Nei det har jeg ikke sagt, men jeg har heller ikke antydet at jeg vet så mye mer enn andre på området, noe jeg tør si at du har. Og da å bruke det i en diskusjon der du også antyder at andre burde vite bedre uten samme kunnskap er useriøst slik jeg ser det.

Skrevet
En slik episode er så klippet og redigert som den kan bli og tar ut det verste i mennesker og viser oss ikke den andre halvdelen hvor de gjør som lærerne sier, er flinke osv.
Ja, det er nesten utrolig at ikke alle vet det nå.
Skrevet
Har du aldri sett bakkameraprogrammene i fobindelse med andre realityserier?

Jovisst har jeg det. Og jeg skjønner at det er redigert og klippet. Men likevel synes jeg samtalene disse elevene imellom viser deres holdning overfor reglene de er underlagt og lærerne.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Sier meg veldig enig i det. Reality-tv må for all del ikke forveksles med dokumentar.

(Og ja, dette er ikke noe jeg bare sier uten å vite noe om det).

Selvfølgelig er den klippet og redigert, men tror du alt er bare tull? At de ikke bryter regler? At de ikke blir sure for at regelbrudd får kosekvenser?

Skrevet
Og da å bruke det i en diskusjon der du også antyder at andre burde vite bedre uten samme kunnskap er useriøst slik jeg ser det.

Jeg synes rett og slett det er rart at noen fremdeles tror man ser virkeligheten i reality-tv. Dette er en sjanger som har vært i flere år nå, og som har vært debattert opp og ned.
Skrevet

Nei, jeg tror ikke alt bare er tull.

Det er ikke dokumentar, det ikke fiksjon. Det er et sted mitt i mellom.

Jeg tviler ikke på at spørsmål er stilt på en måte som får dem til å se dårlig ut.

Skrevet (endret)
Jeg synes rett og slett det er rart at noen fremdeles tror man ser virkeligheten i reality-tv.  Dette er en sjanger som har vært i flere år nå, og som har vært debattert opp og ned.

Jeg har da ikke sagt at det er uklippet sannhet vi ser, men tror du virkelig at kameramennene legger ord, for ikke å si hele setninger, i munnen på disse elevene?

Endret av Violetta
Skrevet
Jeg har da ikke sagt at det er uklippet sannhet vi ser, men tror du virkelig at kameramennene legger ord, for ikke å si hele setninger, i ordene på disse elevene?

Jeg skrev at kamerateamet stiller ledende spørsmål, jeg forstår ikke hvorfor du skal vri det til at jeg har sagt noe annet.

Skrevet
Jeg skrev at kamerateamet stiller ledende spørsmål, jeg forstår ikke hvorfor du skal vri det til at jeg har sagt noe annet.

Jeg oppfatter det som at du påstår disse diskusjonene mellom elevene er oppkonstruert. Tar jeg feil, må jeg bare beklage.

Skrevet
Jeg oppfatter det som at du påstår disse diskusjonene mellom elevene er oppkonstruert. Tar jeg feil, må jeg bare beklage.

Hva du oppfatter kan ikke jeg styre, jeg vet hva jeg skrev.

Skrevet
Hva du oppfatter kan ikke jeg styre, jeg vet hva jeg skrev.

Åja, kanskje du ikke forsto at den kommentaren min var et spørsmål om jeg hadde misforstått deg. For det var det det var, bare en litt annen måte å formulere et spørsmål på. Det jeg mente var: Forsto jeg deg rett, eller kan du evt. forklare hva du mente?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...