Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De tåler jo ingenting jo! Protesterer på alt, men følge regler kan de ikke! Hva er dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Enig. Ikke rart det er få som fullfører verneplikten, det virker jo som jentene klarer seg bedre også.

Skrevet

Nå er dette bare et lite utplukk, da.

Men holder seg lenge, det gjør de ikke.

Skrevet
Nå er dette bare et lite utplukk, da.

Ja, men de er jo temmelig forskjellige da. Det eneste de virker å ha til felles er at de ikke kan innordne seg autoriteter og følge regler de selv har gått med på.

Skrevet

Jeg mener nå fortsatt at de bare er et lite utplukk. Og jeg er redd Norge trekker alle ungdom under en kam etter denne serien.

Skrevet

Det er fristende å gjøre som du sier Riakath, når man ser denne serien. Men jeg tror de fleste skjønner jo at det ikke er slik virkeligheten er, og heldigvis for det.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Jeg mener nå fortsatt at de bare er et lite utplukk. Og jeg er redd Norge trekker alle ungdom under en kam etter denne serien.

At halvparten (eller under det så vidt jeg vet) ikke fullfører verneplikten, er ikke et lite utplukk. Man ser kanskje muligens noe av grunnen i "internatet".

Skrevet
Hva er dette?

Det er reality-tv - klippet sammen på en måte som gjør at de får flest mulig seere. ;)

Skrevet

Man kan ikke se på noe slags reality-tv og tro på alt man ser.

Husk at brorparten av det som skjer i løpet av en dag der ikke blir vist på tv ;)

De som er "snille" og "lydige" der gjør ikke noe vesen av seg, og er uinteressante å vise frem.

Skrevet
Det er reality-tv - klippet sammen på en måte som gjør at de får flest mulig seere. ;)

Men man hører i hvert fall innstillingen blant dem som er der inne. Jeg hørte noen krevde respekt. Respekt er da ikke noe man er født med eller har krav på, det er noe man gjør seg fortjent til... :roll: Og jeg må si at min respekt for disse elevene ikke akkurat er påfallende. :forvirret:

Skrevet
Men jeg tror de fleste skjønner jo at det ikke er slik virkeligheten er, og heldigvis for det.

Jeg er nå ikke helt sikker på det, jeg da...

Skrevet
Men man hører i hvert fall innstillingen blant dem som er der inne.

Gjør du det?

Eller kan det være at du hører hva de f.eks. svarer på ledende stilte spørsmål?

Skrevet

En usedvaling surete gjeng de har funnet frem til. Ikke alle er slik. Bare se i speideren, for eksempel, der det ofte er både kustus og mangel på dusj uten at noen syter.

Forøvrig tror jeg det er strengere på internatskoler generelt enn hva det er i samfunnet, også i 2005.

Skrevet
Gjør du det?

Eller kan det være at du hører hva de f.eks. svarer på ledende stilte spørsmål?

Nei jeg tenker ikke på samtaler med lærerne, men diskusjoner dem imellom. Og ja, da mener jeg at innstillingen lyser igjennom. Det viser seg også ved alt de har gjemt unna på rommene til tross for at de vet det er forbudt og en mengde andre ting.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Jeg har da ikke sagt noenting om verneplikten :roll:

Jeg har ikke sagt det heller.

Skrevet
Nei jeg tenker ikke på samtaler med lærerne, men diskusjoner dem imellom. Og ja, da mener jeg at innstillingen lyser igjennom. Det viser seg også ved alt de har gjemt unna på rommene til tross for at de vet det er forbudt og en mengde andre ting.

Det er kamerateamet som stiller ledende spørsmål, ikke lærerne. Kameratemaet har en ganske stram regi, også når elevene snakker seg i mellom.

Og hvem hadde ikke forsøkt å gjemme noe unna hvis de hadde hatt anledning? ;)

Skrevet

En ting kan vi vel være enige om: De er temmelig dårlige i geografi! :grine2:

Skrevet
Det er kamerateamet som stiller ledende spørsmål, ikke lærerne.  Kameratemaet har en ganske stram regi, også når elevene snakker seg i mellom.

Og hvem hadde ikke forsøkt å gjemme noe unna hvis de hadde hatt anledning? ;)

Hvordan vet du hva kamerateamet gjør? Jeg ville tro at de bare observerer. For jeg tviler ikke ett sekund på at ungdommene finner på pekene sine selv. Disse diskusjonene høres akkurat ut som noe jeg kunne hørt på bussen om morgenen når den er full av skoleelever i samme alder, så at det er autentisk tviler jeg ikke på.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg tror ikke de gjenspeiler hvordan de fleste ungdommer er. Disse tåler jo ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...