Gå til innhold

Kona mi skal dø


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du kan be om et møte med kommunen du bor i,det kan du legge frem problemene dere har og  søke om hjelp i huset,hjemmesykepleien kan komme og hjelpe henne å dusje.

Skjønner ikke at du sitter på sidelinjen og ikke tillater deg selv og søke om hjelp. Det har du et ansvar......

Mulig jeg bruker sterke ord,beklager om jeg er ufin i min uttalelse. Men jeg har gått igjennom løypa og vært i ditt "sted"

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du søkt om pleiepenger? Pleiepenger kan innvilges for omsorg av nærstående i livets siste fase, og påvirker ikke sykepengerettighetene dine. 

Når det gjelder dine følelser omkring det å ikke føle deg sett eller satt pris på så er nok dette helt normale følelser å ha. Kona di er syk og har nok med seg selv. Samtidig kan man jo lure litt på om hun gjør dette med overlegg for å skåne deg når hun en dag er borte, da det fremstår som om du vil takle hennes bortgang langt bedre nå enn du ville ha gjort da du skrev trådens første innlegg. 

Mange kommuner har en kreftkoordinator som kan kontaktes for å sortere tankene og få råd og veiledning ift. hva man har rett på av hjelp. Det er ikke riktig at du skal jobbe fulltid samtidig som du pleier din syke kone. Undersøk muligheten for å få innvilget pleiepenger. Ellers så vil jeg anta at du har et større behov for sykmelding nå enn når hun går bort, da det vil kunne føles litt som en lettelse siden du lenge har sett at kona di ikke har noen livskvalitet igjen. 

Anonymkode: 2f061...f2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun sitter og spiller på nettbrett, jeg tror at hun veldig fint hadde klart å skrive en hyggelig sms også. Det er manglende vilje og at jeg ikke er verdt det, som sårer meg.

Jeg trenger ingen gave. En liten lapp med tre ord en gang iblant hadde gjort meg lykkelig. 

Anonymkode: f4535...f8e

Okei, da forstår jeg. Jeg så for meg at hun bare lå der og ikke orket noe. 
Har du forsøkt å søke om hjemmehjelp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Her satt jeg og synes synd på meg selv pga kjærlighetssorg, men så leser jeg dette og ser hvor stor din sorg er. Og deg er det lov å synes synd på. Det er i slike stunder jeg lurer på hva meningen med livet er, hvordan kan noen bare blir borte på den måten og hvorfor. Jeg ønsker deg alt godt og synes konen din er heldig som har en mann som deg 

Anonymkode: eda02...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...