Gå til innhold

Hvor mange nære venner har du? Hvor ofte er du sosial?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har noen nære venner og mange bekjente. Vennene er spredt rundt omkring både i innland og utland (flyttet pga jobb etc) så jeg møter de ikke ofte men vi chattes flere ganger i uken. Så har jeg noen jeg chatter med hver dag i timesvis men kun treffer 1-2 ganger i året og en gjeng med bekjente som er veldig flinke til å finne på ting - der henger jeg meg på innimellom.

Er egentlig veldig sosial og elsker mennesker men blir fort sliten av å treffes, spesielt over tid som f.eks hyttetur etc. Må alltid ha eget rom på reiser. Vil ikke si jeg har én nær venninne og mange av de som er mine nærmeste har nok andre enn meg som sine nærmeste. Jeg er sosial periodevis og det holder for meg. Koronatiden har vært en velsignelse i så måte - mange færre ting å gå glipp av/takke nei til.

Misunner de som har en bestevenninne eller en liten gjeng som «alltid» henger sammen, men selv hadde jeg ikke orket det. Ser fint ut, men er ikke for meg.

Daten din var skikkelig frekk btw, hadde reist meg og gått.

Anonymkode: 79cd8...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen nære venner. Hadde noen før, men de flyttet herfra, og siden har jeg ikke hørt fra de. Treffer mennesker kanskje hver andre til tredje måned. Ellers er jeg alene, spesielt nå med pandemi.

Anonymkode: 8012f...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting galt med deg! Jeg elsker foreldrene og søskna mine, men ses og snakkes sjeldent likevel 😅 Ingen av oss er typen som holder kontakten, men det lever vi fint med! Mamma ringer meg kanskje 1 gang i mnd for å prate, oftere hvis det er noe spesielt. Har familiegrupper da. 
 

Nære venninner ser jeg kanskje 1-2 ggr i mnd, men varierer litt. Kan gå lenger tid mellom også. Vi har også kontakt i grupper, eller pm, og vet jeg kan møte de oftere om jeg vil. Men alle vi er litt like, og er like gode venner selvom vi ser hverandre mer sjeldent. 
 

De venninne som har stort sosialt behov har blitt mer perifere venner, da jeg ikke orker å FaceTime nærmest daglig, eller stikke innom folk ukentlig slik de med stort sosialt behov gjør. 
 

 

Anonymkode: bede2...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er sosial ca 3 ganger i uka, har spesielt 3 nære venninner som jeg ofte møter, og 4 andre som jeg ikke møter like ofte pga avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en person som trenger mye tid for meg selv, nå er jo jeg og samboer sammen hele tiden på fritiden så det skal være sagt at det teller litt inn også. Jeg blir sliten av jobb og trening og vil helst slappe av om kveldene. I helgene jobber jeg ofte også så jeg har sjeldent lyst å finne på ting på en lørdag. Har bare single og fri kamerater/venninner så de er som regel de som tar initiativ. Jeg vil si jeg har 5-7 nære venninner/kamerater, men noen møter jeg bare en gang i året og noen et par ganger. Er sjeldent en person som blir glad av å skulle ut å gjøre noe. Jeg gruer meg på forhånd men blir som regel positivt overrasket når jeg først er sosial. Det er mer tanken på at jeg må ut. Jeg er litt sær kanskje men jeg synes ikke det er feil å trives best hjemme.

Anonymkode: 97865...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 jeg vil kalle nære. Møter de aldri da jeg er høygravid. Før det møtte jeg de maks 1 gang i måneden. Familien møter jeg sjeldent pga avstand. 

Anonymkode: bce88...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...