Gå til innhold

Hvor mange nære venner har du? Hvor ofte er du sosial?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en utadvendt introvert så det er en litt vanskelig balanse synes jeg…. Blir fort kvalt av å være for mye sosial, men liker å være sosial også. Har 11 venninner jeg omgås med, + noen mødre som har barn på samme alder som min. Ellers har jeg en stor familie, + svigerfamilien vi også med. Her har vi 3 søsken som vi også møter jevnlig. 
 

Min dårlige samvittighet spiser meg opp noen ganger, og skulle ønske jeg var ekstrovert 😞😞😞 er sosial flere ganger i uken, men vanskelig når man jobber 100%..

Anonymkode: b5178...5f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen venner, men har heller ikke det behovet. Har noen få bekjente jeg prater med innimellom. Er sosial med familie. Har barn, så har ikke mulighet til å være sosial andre steder. Trives ikke så godt som singel, så håper å finne en flott kvinne igjen.

Anonymkode: df3eb...eac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møter aldri noen😊 Vennene mine har flyttet langt vekk. Og for meg blir det da unaturlig å holde kontakten 

Jeg har flyttet mye som barn og har alltid vært alene. Det er faktisk så trist som det høres ut som. Jeg er ikke introvert, men utadvent. Av og til kan jeg virke desperat i forhold til at jeg kan mase mye. Men det kommer naturlig nok av at jeg sitter mye alene 

Anonymkode: 88e75...596

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel 4-5 nære venninner og treffer dem som regel 1-2 ganger i året. De bor langt vekk så vi treffes stort sett bare når jeg har ferie. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To. Jeg er ikke så god på nære relasjoner. 

Er sosial flere ganger i uken, men ikke nødvendigvis med mennesker jeg definerer som nære venner. Men bra folk. 

Anonymkode: cfb45...e9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe galt med deg! Vi er forskjellige og foretrekker ulike ting. 

Jeg er en smule introvert og trives i mitt eget selskap, men kan bli selskapssyk etter en stund. Jeg har et veldig godt forhold til familien min, så de ser jeg stadig vekk (enten om det er et kort møte eller om vi spiser middag sammen for eksempel). Jeg har ei veldig god venninne, men vi bor noen timer unna hverandre, så vi ses som regel i ferier. Da gjerne med en overnatting eller to. Har også ei annen venninne fra studietiden som jeg ser kanskje 1-2 ganger i året, for vi bor også langt unna hverandre. Ellers hender det at kollegaene mine og jeg finner på ting i blant, men det er kanskje maks en gang i måneden. Er lærer, så jeg ser jo mennesker hver ukedag, så da er det godt å trekke seg litt tilbake. 

Anonymkode: a196f...e47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er introvert og har det best hjemme med mann og barn. Har 4-5 venninner/vennepar. Er sammen som par eller jeg møter venninne alene. Ene venninna ser jeg 4-5 ganger pr mnd. Familie 4-5 ganger pr mnd. Er på symøte hver 6.uke. resten ser jeg jevnt fordelt en gang pr mnd/annenhver mnd. Så kommer jobb og kollegaer. 

Noen ganger er det litt mye....andre ganger føler jeg meg ensom. 

 

Anonymkode: 8a534...f4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-4 nære venninner. Noen ser jeg oftere enn andre pga avstand, men i gjennomsnitt er jeg vel sosial 1-2 ganger i måneden. I gode perioder kan det være opptil 2 ganger på en uke, mens i dårligere perioder 3 måneder uten noe sosialt. Det fungerer helt fint for meg. Holder jo kontakten over meldinger i de periodene vi ikke sees så ofte. 

Anonymkode: 5eed0...6c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 år gammel familiefar her. Jeg har 3 gode venner som jeg ser en håndfull ganger i året, kanskje. Ellers haugevis med kollegaer og idrettsbekjentskaper, naboer og bygdekjenninger. Men det er få jeg vil henge med. Det er kanskje lite, men helt greit for meg også. Jeg har jo familien. :)

Anonymkode: 68a9d...069

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen "Nære" venner.

Har familie som jeg henger mye som jeg har vært med siden jeg var ungt og enda holder jeg på og være sammen med dem og spille fotball, kjøre etc.

har hatt nære venner før, og det ender opp at dem stikker deg i ryggen til syvende og sist, så derfor har jeg sluttet og være "nær" noen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ingen nære venner. Sist gang jeg var sosial var på en personalfest i 2019. Har vært på noen middager hos min mamma, men det telles ikke 🙈 Har dessverre slitt mye med sosial angst + vi fikk ett barn som var sykt for 6 år siden, som også forverret den sosiale angsten. Hadde noen venner før vi fikk barn, men etter vi fikk barn så ble det altoppslukende mtp all sykdom og lite søvn. Nå som energien begynner å komme tilbake har jeg ingen venner å henge med. Har prøvd å tatt kontakt, men får lite respons tilbake.. 

Anonymkode: fba68...9ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen veldig nære venninne som jeg møter ofte,mens det er noen som jeg ikke møter så ofte. De fleste av mine venninner har barn som de må ta hensyn til. 
 

Er sosial på jobb også så føler at jeg ikke trenger mer. Føler også at folk misforstår meg også med enkelte ting. 

Anonymkode: e45a3...efb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har dessverre ingen venner og er aldri sosial. Jeg er aldri bra nok som venninne og jeg skremmer bort alle mennesker siden jeg er sånn som jeg er. Dessverre. Skammer meg🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tre gode venner som jeg treffer i blant, men aldri samtidig. Foretrekker å snakke med en person av gangen, det blir bedre, dypere og mer interessante samtaler. Trives ellers godt i mitt eget selskap, er introvert. Er mye alene uten å være ensom av den grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6-7 venner hvor jeg har kjent 5 hele livet. Treffes 4-5 ganger i året 3-5 dager, ellers bare på SoMe siden vi bor på forskjellige steder.

Det fines med å ha kjent folk siden barnehagen (45 år) er at relasjonen krever lite vedlikehold.

Anonymkode: ba146...22e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veldig få venner jeg treffer...

Er 30, i fast jobb og har kjæreste. Jeg hadde venninner gjennom skolegangen helt opp til videregående, men klarte ikke helt å etablere noe ved studiene. Venninnene fra videregående har jeg mistet kontakten med, jeg har prøvd å nøste det litt opp, men de har mer 'etablerte' vennepar nå. Har én venninne fra tidligere som jeg holder noe kontakt med og treffer nå og da. Har også en venninne jeg har truffet som voksen, og en venninne i utlandet, som jeg traff for middag i sommer. 

Er veldig nær min søster, vi chatter og snakker sammen hele tiden, og går tur sammen. Har også foreldre i byen. Jobber i en stor bedrift med åpent landskap, og har lunsj med kolleger der.

Så i totalen så synes jeg jo at jeg har nok sosial omgang...for meg i alle fall. Når jeg er på kontoret fra 9-17 er det masse mennesker rundt meg hele dagen, og jeg er ganske ferdig når jeg kommer hjem. Så er jo kjæresten min beste venn, og vi gjør masse aktiviteter sammen. Utover det treffer jeg søsteren min for en tur eller en kaffe kanskje en gang i uken, foreldre en gang i måneden. Og kanskje en gang annenhver måned får jeg truffet en annen venninne.

Jeg skjønner derimot veldig godt hva du føler...det er litt vondt når noen 'anklager' deg for å ikke være sosial nok. Det er nok en del menn, kanskje som daten din, som har en 'guttegjeng'. De har ganske lav terskel for å treffes, og de har ikke samme grupperinger som kvinner ofte sliter med, så de holder lettere på vennskapene. Kjæresten min har en guttegjeng fra gammelt av, og har sagt at han synes det er rart jeg ikke har flere venner, og at han "ikke har truffet noen av dem". Han har faktisk truffet et par, men han har glemt det. Og han mener søsken ikke "teller" som venner. Vi har hatt noen diskusjoner på dette...

Anonymkode: 460c7...34a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par venner, eller kanskje mer bekjente egentlig?, som jeg treffer 3-4 ganger i året. Har ellers litt sporadisk kontakt med et par familiemedlemmer via telefonapper osv. noen ganger i måneden, og det holder i massevis for min del. Blir det oftere enn dette går man fort tom for ting å snakke om. Jeg synes det er slitsomt å holde en samtale i gang i mer enn en times tid, og blir dritsliten av sosiale sammenkomster av alle slag.  Det eneste unntaket er samboeren min, og jeg får selvsagt dekket det jeg eventuelt måtte ha av sosiale behov der, men han er heldigvis like introvert som meg. Ingen av oss har behov for å skravle konstant, og han aksepterer at jeg trenger en del alenetid. Jeg hadde ikke orket et forhold med en som stadig skulle dra meg med ut for å være sosial med andre. Og en som kritiserte meg for å være som jeg er hadde jeg ihvertfall kasta rett på dør! 😂 .

 

 

 

 

Anonymkode: f7fee...c84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som skriver her at de er ensomme. Vil bare sende en god klem til dere alle. :klem: 

Anonymkode: 513e0...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...