Gå til innhold

Hvor mange nære venner har du? Hvor ofte er du sosial?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en helt vanlig introvert person, trodde jeg i alle fall. Møter en venninne ca 1 gang i måneden, og er med noen i lunsjen på studiet men henger ikke med de utenom. Møter familie kanskje 1-2 ganger er måneden. Jeg har egentlig nok med det. Men så var jeg på date og han reagerte skikkelig negativt på dette "hva feiler det deg da?" sa han faktisk. Så da begynte jeg å tenke litt på hva som er vanlig! 

Så hvor ofte er dere sosial, og hvor mange nære venner har dere? 

Vet ikke om det kanskje er noe galt med meg da, at jeg burde gjøre noe med det 🤔

Anonymkode: 1fe5a...850

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingenting galt med deg! :klem:

Jeg har det på akkurat samme måte! Er veldig introvert og blir sliten av å ha planer og være sosial. Har 1 nær venninne som jeg møter omtrent en gang i mnd, og ellers holder det i massevis å forholde meg sosialt til jobb og familie.

Min samboer synes nok det er litt synd at jeg ikke har fler venner, men han forstår mitt behov for egentid 😊

Mange syns nok jeg er rar som ikke vil være sosial, men det kan de bare synes!

Anonymkode: ac42b...495

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Jeg har ingen nære venner og er aldri sosial, men kan unnskylde med at jeg nettopp har flyttet til ny plass. Samtidig så har jeg "alltid" vært sånn. Jeg har lenge slitt med sosial angst og er vel generelt sjenert sånn utenom det da. 

Det høres ikke ut som en hyggelig ting å si. Tror jeg hadde reagert litt på det siden det er sårt for meg. 

Hvis du er fornøyd med å ha det sånn så synes jeg ikke at du skal bry deg om hva han mener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen nære venner, og aldri sosial. En følge av langtidssykdom, som har ført til uføretrygd og isolering over flere år nå.

Anonymkode: b7a32...b13

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en nær venninne jeg møter alt fra tre ganger i uka til en gang i månden basert på hvor hektisk det er for oss, og hvor mye energi vi har til overs til slikt. 

Har tre andre ganske venninner jeg treffer kanskje 4-5 ganger i året. Vil tro jeg møter noen i familien ca hver 14. Dag

Jeg jobber på barneskole og får i utgangspunktet dekket mine sosiale behov på jobb, men vet jo det er viktig me det liv utenfor jobb også, og prøver derfor å være sosial sånn Dan og van. 

Anonymkode: f4715...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer fra 1 - 4 ganger i uken 

Anonymkode: 7923e...d4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen nære venner. Hadde et par venner før, men...

Anonymkode: 20f0d...876

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre venninner og en mannlig kamerat, som jeg bytter på å treffe. Hvor ofte vet jeg ikke, har ikke system på det. Var og traff alle tre venninnene her i begynnelsen av måneden i løpet av en åtte dagers periode. Tilfeldig at det ble så tett, vanligvis går det lenger tid mellom hver gang.

Det kan gå et par uker uten at jeg treffer noen av venninnene, men det er helt ok for meg, for jeg liker mitt eget selskap og blir litt utmattet om det blir for mye sosialt. 

Jeg er over 50, og har blitt sånn over årenes løp. Før i tiden var jeg mye mer sosial og traff venninner hver uke, støtt og stadig.

Anonymkode: 229fb...ed7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen nære venner nå. De jeg hadde har jeg så lite kontakt med nå, så jeg kaller de bekjente fremfor venner. 

Anonymkode: 32b44...d17

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samboer og små barn. Føler storsett aldri lengere for å treffe venner. Vil si at jeg har 4 nære venninner i nærheten og en til som bor på andre siden av landet. Har egentlig nok med kontakt på SOme med venner, føler ikke at jeg trenger å møte de personlig.  Dog møtte jeg en for 14 dager siden, og det var kjempe hyggelig og burde jo gjøre det oftere. Men snakker på Some  daglig med 3 av venninnene mine. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samboer og barn men ingen nære venner. Trist men sant. Hadde mange venner tidligere, men de falt fra i en periode jeg var deprimert.

Anonymkode: 2aa76...09d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si jeg har 5-6 nære venner, men jeg har mer behov for alenetid enn de har. Jeg har samboer og en nokså sosial jobb, så i ukedagene vil jeg helst bare trene og være hjemme etter jobb, kan av og til ha en avtale. I helgen vil jeg gjerne ha maks 2 avtaler, så kan jeg få en dag uten planer. Men vil si det blir 2-3 planer i uka hver uke, og det er egentlig for mye for meg. Vennene mine er stort sett ekstroverte, så det er litt kræsj. 😕

Anonymkode: 08290...576

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har samboer som jeg er med hver dag (åpenbart). Og så har jeg 4-5 nære venner. To av disse bor andre steder, men prater med hverandre daglig/ukentlig på telefonen.
Ellers har jeg fysiske møter med venner kanskje 2-8 ganger i måneden. Det varierer veldig etter behov, årstid, overskudd osv. 

Er jo sosial hver dag på jobb også. Jeg er introvert, men utadvendt.
 

Du er ikke unormal, det viktigste er at du trives med sånn du har det. Han daten din er sikkert ekstrovert og elsker folk. Disse har ofte problemer med å forstå at andre kan være motsatt. 

Anonymkode: c9f61...5df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi si jeg har ei som står meg ekstra nært, og 4 som står meg ganske nært. Er bare to som bor på samme plass som meg. Møter hun ene alt fra 1 gang i måneden til 3 ganger på ei uke. Familie møter jeg oftere, både min og svigers. I snitt ser vi nok familie hvertfall en gang i uka. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 5 nære venninner. Vi har fast brunch en gang i måneden med partnere og barn. Ellers så treffes vi ca 2 ganger i måneden. Den ene venninna har jeg hatt siden barnehagen så vi treffes litt oftere enn jeg gjør med de fire andre. Men vi snakkes ukentlig.

Familie ser vi nok en gang i uka.

Anonymkode: 7b7d8...be6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er også introvert, har en venninne jeg møter ca 1 gang i måneden, men vi snakker sammen hver dag. Hele familien min bor i utlandet, så møter dem vanligvis et par ganger i året (ikke i disse korona-tider da..). Hadde nok møtt dem mye oftere om de bodde nærmere.

Anonymkode: 7fd99...355

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble jeg overrasket over at så mange ikke har en nær venninne... trodde jeg var et utskudd. Jeg har heller ingen nære venninner. Godt å se at vi er flere. Jeg er litt sosial begynt å bli med å bli med på kor og røde kors da. Så går fremover. Men ser ikke for meg noen flere nære venninner nei. Hadde ei  30 år og når det ble slutt så kommer aldri noen til å veie opp for henne. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe feil med deg. Det er en styrke å kunne trives i eget selskap. Men jeg synes daten din mangler folkeskikk. Hadde ikke giddet å involvere meg med en som reagerer så negativt på at folk er forskjellig fra ham selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting galt med deg! Folk er forskjellige. Samboeren min er sånn som deg. Han liker alenetid, og har ikke behov for å møte andre folk. Jeg er veldig sosial og vil gjerne møte venner/folk hver dag. Noen sånn som meg, får energi av og være sammen med andre. Mens andre lader best batteriene ved og være alene.  

Anonymkode: 0943f...d8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...