Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har vertfall gitt opp håpet 

Anonymkode: 1ee9f...71d

Hvilket studie og hvilken plass? Det er fremdeles en uke til med etterfylling om jeg ikke tar feil 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

du burde ikke gi opp håpet, skolene har mulighet til å ta inn folk helt til 1 september. 

Anonymkode: 8d641...02e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg også

Anonymkode: 7705c...f06

Skrevet
Luq skrev (6 timer siden):

Hvilket studie og hvilken plass? Det er fremdeles en uke til med etterfylling om jeg ikke tar feil 

Søkt på sykepleie og ligg på 3 plass. Har ikke bevegd meg oppover sida suppleringsopptaket 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

du burde ikke gi opp håpet, skolene har mulighet til å ta inn folk helt til 1 september. 

Det er jo sant, men heile greia stressa meg. Er veldig fristande å trekke vekk søknaden 

Skrevet

Det er jo sant, men heile greia stressa meg. Er veldig fristande å trekke vekk søknaden 

Forstår veldig godt den tankegangen! Høres rart ut, på en måte, men jeg har vært så utslitt av dette de siste ukene at jeg har vurdert å takke nei til å stå på venteliste. Gjør jo selvsagt ikke det, men har vært ganske utmattende dette...

• Liker 1
Skrevet
Luq skrev (8 timer siden):

Gjelder det alle skoler?

Skrevet

Tror dere det fortsatt er muligheter for å komme inn når det står at studiet trolig ikke etterfylles? 

Anonymkode: a3668...52d

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tror dere det fortsatt er muligheter for å komme inn når det står at studiet trolig ikke etterfylles? 

På studiet jeg står på venteliste har det hele tiden stått at det trolig ikke vil bli etterfylt. På tross av dette har jeg fått bekreftet fra studiestedet at 20 personer er blitt tatt inn fra ventelisten. Så ja, det er mulig så lenge ventelistene er åpne. Men hvor sannsynlig det er kan man ikke vite. Det er de vel svært forsiktige med å si noe om på opptakskontorene også.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

På studiet jeg står på venteliste har det hele tiden stått at det trolig ikke vil bli etterfylt. På tross av dette har jeg fått bekreftet fra studiestedet at 20 personer er blitt tatt inn fra ventelisten. Så ja, det er mulig så lenge ventelistene er åpne. Men hvor sannsynlig det er kan man ikke vite. Det er de vel svært forsiktige med å si noe om på opptakskontorene også.

Ja, sant. Jeg hadde håpet å komme inn helt til det plutselig stod at de trolig ikke etterfyller...Forrige uke snakket jeg med en på opptakskontoret som trodde jeg kanskje kunne komme inn ila de neste ukene. Men når de oppdaterte på SO her om dagen at studiet trolig ikke etterfylles mistet jeg litt håpet igjen...Ligger på 3 plass, så det er ikke så langt unna, velger å håpe 1 ukes tid til😊 Hvordan ligger du an?

Skrevet

Det er nok flere som også møter opp første dag, som kanskje deltar på noe av fadderopplegget, men som forsvinner igjen til studiestart. 

Skrevet
4 minutter siden, Hdddgrfcc said:

Det er nok flere som også møter opp første dag, som kanskje deltar på noe av fadderopplegget, men som forsvinner igjen til studiestart. 

Ja, håper det blir litt action for oss andre på ventelista nå til uka som kommer :) Hadde vært fabelaktig å fått en mail fra SO om tilbud :) Hvilket studie håper du å komme inn på?

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, sant. Jeg hadde håpet å komme inn helt til det plutselig stod at de trolig ikke etterfyller...Forrige uke snakket jeg med en på opptakskontoret som trodde jeg kanskje kunne komme inn ila de neste ukene. Men når de oppdaterte på SO her om dagen at studiet trolig ikke etterfylles mistet jeg litt håpet igjen...Ligger på 3 plass, så det er ikke så langt unna, velger å håpe 1 ukes tid til😊 Hvordan ligger du an?

Ligger på 3. plass jeg også. Ja, skjønner at det var demotiverende for deg at det plutselig stod at studiet trolig ikke etterfylles. Og så må jeg si at det er svært spesielt at de sier på opptakskontoret at du kanskje kunne komme inn i løpet av de neste ukene. Jeg er ganske sikker på at de er drillet på å svare at de ikke kan si noe hverken til eller fra, om sannsynlighet eller muligheter. Lykke til! :)

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Ligger på 3. plass jeg også. Ja, skjønner at det var demotiverende for deg at det plutselig stod at studiet trolig ikke etterfylles. Og så må jeg si at det er svært spesielt at de sier på opptakskontoret at du kanskje kunne komme inn i løpet av de neste ukene. Jeg er ganske sikker på at de er drillet på å svare at de ikke kan si noe hverken til eller fra, om sannsynlighet eller muligheter. Lykke til! :)

Ja, hun var klar på at det ikke var noen garanti for det men at det absolutt var håp når jeg ligger såpass langt opp på ventelisten, så jeg fikk jo opp håpet litt da, for så å bli skuffet nå den uken som var😅 Vi får bare ha litt is i magen og håpe på det aller beste nå den kommende uken 😄  Masse lykke til til deg også ja😃

• Liker 1
Skrevet

Ja, hun var klar på at det ikke var noen garanti for det men at det absolutt var håp når jeg ligger såpass langt opp på ventelisten, så jeg fikk jo opp håpet litt da, for så å bli skuffet nå den uken som var😅 Vi får bare ha litt is i magen og håpe på det aller beste nå den kommende uken 😄  Masse lykke til til deg også ja😃

Altså jeg har snakket med opptakskontoret selv, og de vet ikke noe om det kommer til å tas inn folk neste uke. Det avhenger av om det er studenter som dropper av og om skolene gidder å ta inn ekstra folk. Håpet er ikke kjørt. Spesielt hvis du er 1-5 på ventelista

• Liker 1
Skrevet

Noko nytt om skoleplass? 

Skrevet

I fjor på denne tiden sto jeg på venteliste, og fikk telefon 25.08 fra studiestedet som tilbydde med plass. Takket ja, sa opp plassen på min 2 plass, kom litt senere enn alle de andre men det gjorde ingen verdens ting. 

Dette var et masterstudie, vet ikke om det har noe å si. Men tror det fremdeles er håp da! 

Anonymkode: 7d7cc...abc

Skrevet

Jeg står fortsatt som nr 17 på venteliste på et studie med 70 plasser. Anser det som lost case.. Ifølge samordna opptak vil det heller ikke bli etterfylling på dette studiet. Er så kjipt! Klarer ikke å slutte å tenke på det. Hva kan man gjøre for å øke sjansene for å komme inn neste år? Har både alders, høgskole og andre poeng så vet ikke hva mer jeg kan gjøre. Ta opp fag fra vgs?? 

Anonymkode: deca5...42a

Skrevet

Vi har fått inn nye 3-4 studenter i dag og fredag. Så det er fremdeles noe håp her og der folkens😊

Anonymkode: 364e3...87a

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har fått inn nye 3-4 studenter i dag og fredag. Så det er fremdeles noe håp her og der folkens😊

Anonymkode: 364e3...87a

Det gir faktisk litt håp å høre det, selvom det står hos meg at studiet trolig ikke etterfylles😅Er på 3 plass på venteliste🙏☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...