Robert Koch Skrevet 4. august 2021 #121 Del Skrevet 4. august 2021 Just now, ItchyBitchySpider said: Ja, mens man prøver ut noe. Nå får du holde opp. Du tar feil, og det må du innse. Det er ingen helsemyndigheter eler regulatoriske myndigheter i verden som anser disse vaksinene som eksperimentelle. At du selv mener noe annet, forandrer ikke på det. Og etter mer enn to milliarder gitte doser burde de påståtte skadevirkningene ha vært veldig tydelige nå. Hvor blir de av? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 4. august 2021 #122 Del Skrevet 4. august 2021 Robert Koch skrev (1 minutt siden): Nå får du holde opp. Du tar feil, og det må du innse. Det er ingen helsemyndigheter eler regulatoriske myndigheter i verden som anser disse vaksinene som eksperimentelle. At du selv mener noe annet, forandrer ikke på det. Og etter mer enn to milliarder gitte doser burde de påståtte skadevirkningene ha vært veldig tydelige nå. Hvor blir de av? De blir ikke registrert, i hvert fall mange av dem. Jeg kjenner flere som har hatt voldsomme mensblødninger etter vaksinen, to av dem måtte sykmeldes på grunn av svimmelhet og null energi som følge av blødningen. Hos legen og på legevakten ble de kontant avvist med at "dette er normalt etter vaksinen". Hvis det er slik de registrerer bivirkninger, er det ikke noe rart de ikke fremkommer noe sted. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 4. august 2021 #123 Del Skrevet 4. august 2021 ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden): De blir ikke registrert, i hvert fall mange av dem. Jeg kjenner flere som har hatt voldsomme mensblødninger etter vaksinen, to av dem måtte sykmeldes på grunn av svimmelhet og null energi som følge av blødningen. Hos legen og på legevakten ble de kontant avvist med at "dette er normalt etter vaksinen". Hvis det er slik de registrerer bivirkninger, er det ikke noe rart de ikke fremkommer noe sted. Du registrerer selv Du er ikke pliktig men det er oppmuntret til det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Robert Koch Skrevet 4. august 2021 #124 Del Skrevet 4. august 2021 1 minutt siden, ItchyBitchySpider said: De blir ikke registrert, i hvert fall mange av dem. Jeg kjenner flere som har hatt voldsomme mensblødninger etter vaksinen, to av dem måtte sykmeldes på grunn av svimmelhet og null energi som følge av blødningen. Hos legen og på legevakten ble de kontant avvist med at "dette er normalt etter vaksinen". Hvis det er slik de registrerer bivirkninger, er det ikke noe rart de ikke fremkommer noe sted. Jeg vet at det forekommer noe slurv med registrering her og der. Men med tanke på at forumet her blir bombardert med tall fra bivirkningsregisteret med innrapporterte hendelser (som feiltolkes som bekreftede bivirkninger), har vi solide indikasjoner på at omfattende innrapporteringer finner sted. Hvordan vet du at ikke dette ble rapportert? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 4. august 2021 #125 Del Skrevet 4. august 2021 Robert Koch skrev (Akkurat nå): Fordi det ikke er bekreftet at det er et årsaksforhold. Da kan man faktisk ikke si at “dette er en bivirkning.” Men det har vært en del oppmerksomhet rundt det, og det blir undersøkt. Finner man at det er en sammenheng, blir det fôrt opp som en bivirkning. Men det blir jo heller ikke bekreftet som årsaksforhold hvis man blir avvist hos legen. Da blir man jo ikke undersøkt. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 4. august 2021 #126 Del Skrevet 4. august 2021 Robert Koch skrev (Akkurat nå): Man kan jo ikke informere om bivirkninger som ikke er bekreftede bivirkninger. Dette handler ikke om kvinnehelse, men om å være redelig med informasjon man gir ut. Men det blir ikke bekreftet hvis legen avviser deg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Robert Koch Skrevet 4. august 2021 #127 Del Skrevet 4. august 2021 1 minutt siden, ItchyBitchySpider said: Men det blir jo heller ikke bekreftet som årsaksforhold hvis man blir avvist hos legen. Da blir man jo ikke undersøkt. Man kan melde det inn selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 4. august 2021 #128 Del Skrevet 4. august 2021 Robert Koch skrev (1 minutt siden): Man kan melde det inn selv. Hvor? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Robert Koch Skrevet 4. august 2021 #129 Del Skrevet 4. august 2021 Just now, ItchyBitchySpider said: Hvor? https://legemiddelverket.no/bivirkninger-og-sikkerhet/meld-bivirkninger/bivirkningsmelding-for-pasienter 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 4. august 2021 #130 Del Skrevet 4. august 2021 Robert Koch skrev (1 minutt siden): https://legemiddelverket.no/bivirkninger-og-sikkerhet/meld-bivirkninger/bivirkningsmelding-for-pasienter Men da vet vi hvor mannen skal melde inn sine bivirkninger. Takk for linken. Dette burde egentlig ha blitt formidlet av kommunen ved vaksinasjon, men de sa ingenting. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 4. august 2021 #131 Del Skrevet 4. august 2021 ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå): Men da vet vi hvor mannen skal melde inn sine bivirkninger. Takk for linken. Dette burde egentlig ha blitt formidlet av kommunen ved vaksinasjon, men de sa ingenting. Spurte dere? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 4. august 2021 #132 Del Skrevet 4. august 2021 nomore82 skrev (Akkurat nå): Spurte dere? Dette er informasjon som skal gis ALLE når man injiserer mennesker med ny vaksine for første gang. Det er ikke slik at pasienter skal spørre og grave om informasjonen de har krav på å få. All nødvendig informasjon skal gis på eget skriv. Det fikk vi ikke. Mannen og jeg fikk også HELT forskjellige spørsmål før vaksinen, fordi det var forskjellige sykepleiere som tok den på oss. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 4. august 2021 #133 Del Skrevet 4. august 2021 Robert Koch skrev (2 minutter siden): Man kan jo ikke informere om bivirkninger som ikke er bekreftede bivirkninger. Dette handler ikke om kvinnehelse, men om å være redelig med informasjon man gir ut. Men hvor mange blødningsforstyrrelser skal til for at det skal bli en bekreftet bivirkning? Og hvor lenge etter at riktig antall meldt inn går det før det blir registrert som en reell bivirkning? Jeg tror dette danner litt av problemet som omhandler skepsis rundt vaksinen. Mange kjenner en forandring - men blir ikke sett og hørt, og føler seg avfeid. Man føler seg ganske teit, når man blir sett på som en hypokonder. Blødningsforstyrrelser var oppe i media en stund - og det ble sagt at mange hadde disse forandringene. Det ble også sagt at noen av de som opplevde blødningsforstyrrelser var kvinner som strengt talt ikke skulle blø lengre (overgangsalder). Man er helt klart på vakt for symptomer og forandringer, når man tar et medikament man tidligere ikke har brukt - er legene redde for at vi er litt hysteriske? Jeg mener at virkningen ville ha fått motsatt effekt om problemet ble tatt tak i, og man følte seg ivaretatt - skepsisen ville ikke ha blitt matet. https://www.aftenposten.no/norge/i/x31Vep/kvinner-over-hele-verden-melder-om-mens-endringer-etter-koronavaksine Og jeg er så frekk, at jeg hevder at denne utfordringen ville ha skapt større overskrifter om det handlet om menn 😁😁 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Robert Koch Skrevet 4. august 2021 #134 Del Skrevet 4. august 2021 1 minutt siden, ItchyBitchySpider said: Dette er informasjon som skal gis ALLE når man injiserer mennesker med ny vaksine for første gang. Det er ikke slik at pasienter skal spørre og grave om informasjonen de har krav på å få. All nødvendig informasjon skal gis på eget skriv. Det fikk vi ikke. Mannen og jeg fikk også HELT forskjellige spørsmål før vaksinen, fordi det var forskjellige sykepleiere som tok den på oss. Jeg tror ikke det er noe som regulerer at man må opplyse om det, nei. Fint om man gjør det, men det er ingen formalia som krever det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 4. august 2021 #135 Del Skrevet 4. august 2021 ItchyBitchySpider skrev (3 minutter siden): Dette er informasjon som skal gis ALLE når man injiserer mennesker med ny vaksine for første gang. Det er ikke slik at pasienter skal spørre og grave om informasjonen de har krav på å få. All nødvendig informasjon skal gis på eget skriv. Det fikk vi ikke. Mannen og jeg fikk også HELT forskjellige spørsmål før vaksinen, fordi det var forskjellige sykepleiere som tok den på oss. Grunnen til at jeg påpeker det er at informasjon i dag er i overflod. Men vi mennesker er skrudd sammen så fantastisk at informasjon vi ikke trenger (rykter, sladder og lignende) oppsøker vi og sluker uten å nøle. Mens informasjon som vi mener er viktig for oss forventer vi å få servert på et sølvfat. Og når vi ikke får den servert så blir vi sur. Men vi spør ikke. Vi går direkte fra forventning om info til sur/skuffet/irritert. Dette gjelder ikke bare denne vaksinen men generelt i samfunnet i dag. Godt voksne mennesker som møter til vaksinasjon som reelt har legitime spørsmål, forventer å få dette servert, holder kjeft igjennom hele prosessen og er sur og skuffet etterpå fordi det var for lite informasjon. Til tross for at det er overflod med informasjon. Og til tross for at man har truffet og snakket med MINST to personer med helsefaglig bakgrunn i prosessen (de som registrerte deg og de som gav vaksinen). Men spurte man? Nei. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 4. august 2021 #136 Del Skrevet 4. august 2021 nomore82 skrev (1 minutt siden): Grunnen til at jeg påpeker det er at informasjon i dag er i overflod. Men vi mennesker er skrudd sammen så fantastisk at informasjon vi ikke trenger (rykter, sladder og lignende) oppsøker vi og sluker uten å nøle. Mens informasjon som vi mener er viktig for oss forventer vi å få servert på et sølvfat. Og når vi ikke får den servert så blir vi sur. Men vi spør ikke. Vi går direkte fra forventning om info til sur/skuffet/irritert. Dette gjelder ikke bare denne vaksinen men generelt i samfunnet i dag. Godt voksne mennesker som møter til vaksinasjon som reelt har legitime spørsmål, forventer å få dette servert, holder kjeft igjennom hele prosessen og er sur og skuffet etterpå fordi det var for lite informasjon. Til tross for at det er overflod med informasjon. Og til tross for at man har truffet og snakket med MINST to personer med helsefaglig bakgrunn i prosessen (de som registrerte deg og de som gav vaksinen). Men spurte man? Nei. Jeg spurte om andre ting vedrørende testing og vaksine, og ut fra svaret "eeehmmmm... er ikke sikker" som jeg fikk, så gidder jeg ikke å spørre flere ganger. Slik informasjon må ligge på kommunens side. Hva vi oppsøker på fritiden vår spiller ingen rolle for det offentlige sin informasjonsplikt overfor befolkningen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 4. august 2021 #137 Del Skrevet 4. august 2021 ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden): Jeg spurte om andre ting vedrørende testing og vaksine, og ut fra svaret "eeehmmmm... er ikke sikker" som jeg fikk, så gidder jeg ikke å spørre flere ganger. Slik informasjon må ligge på kommunens side. Hva vi oppsøker på fritiden vår spiller ingen rolle for det offentlige sin informasjonsplikt overfor befolkningen. Hvorfor holder det ikke med legemiddelverket og FHI? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 4. august 2021 #138 Del Skrevet 4. august 2021 nomore82 skrev (1 minutt siden): Hvorfor holder det ikke med legemiddelverket og FHI? Hvorfor kan ikke kommunen linke til FHI? Eller skal man søke masse på nett på alt mulig rart, uavhengig av hvilken bakgrunn man har? I Norge har alle rett på samme informasjonstilgang fra det offentlige, uavhengig av bakgrunnen sin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Robert Koch Skrevet 4. august 2021 #139 Del Skrevet 4. august 2021 1 minutt siden, ItchyBitchySpider said: Jeg spurte om andre ting vedrørende testing og vaksine, og ut fra svaret "eeehmmmm... er ikke sikker" som jeg fikk, så gidder jeg ikke å spørre flere ganger. Slik informasjon må ligge på kommunens side. Hva vi oppsøker på fritiden vår spiller ingen rolle for det offentlige sin informasjonsplikt overfor befolkningen. Nå er dette strengt tatt ikke kommunens ansvar, men legemiddelverkets. Jeg er forøvrig enig i at det ville være formålstjenlig å informere om det på kommunens sider. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 4. august 2021 #140 Del Skrevet 4. august 2021 nomore82 skrev (4 minutter siden): Grunnen til at jeg påpeker det er at informasjon i dag er i overflod. Men vi mennesker er skrudd sammen så fantastisk at informasjon vi ikke trenger (rykter, sladder og lignende) oppsøker vi og sluker uten å nøle. Mens informasjon som vi mener er viktig for oss forventer vi å få servert på et sølvfat. Og når vi ikke får den servert så blir vi sur. Men vi spør ikke. Vi går direkte fra forventning om info til sur/skuffet/irritert. Dette gjelder ikke bare denne vaksinen men generelt i samfunnet i dag. Godt voksne mennesker som møter til vaksinasjon som reelt har legitime spørsmål, forventer å få dette servert, holder kjeft igjennom hele prosessen og er sur og skuffet etterpå fordi det var for lite informasjon. Til tross for at det er overflod med informasjon. Og til tross for at man har truffet og snakket med MINST to personer med helsefaglig bakgrunn i prosessen (de som registrerte deg og de som gav vaksinen). Men spurte man? Nei. Nå er det mange eldre som er vaksinert. Ikke så lett for de å finne frem til riktig informasjon når fler ikke kan/ har nett. Selvsagt burde en få med seg ett skriv. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg