Gå til innhold

Forsker Kjetil Elvevold: Dette er eksperimentelle vaksiner


Tunique

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Han fyren der har bare en doktorgrad i medisin. Jeg hører heller på Gunnar Tjomlid, som har... ex.phil. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja? Hvis vaksinene var superfarlige ville de tre milliardene menneskene med vaksine ha vist de til nå. Det har gått over et år siden første dose. Og kompilasjoner blir mindre sannsynlige for hvert år som går.

Og selv om vaksinen skulle være farlig etter X år, plutselig, uten forvarsel, så finner vi en løsning på det.

Advarslene i den artikkelen TS lenket til, er litt som de som var bekymret for at tog ville gjøre folk syke fordi det gikk for fort...

Endret av Lomvi
Fjernet sitat fra innlegg med regelbrudd
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ajarRun skrev (2 minutter siden):

Ja? Hvis vaksinene var superfarlige ville de tre milliardene menneskene med vaksine ha vist de til nå. Det har gått over et år siden første dose. Og kompilasjoner blir mindre sannsynlige for hvert år som går.

Og selv om vaksinen skulle være farlig etter X år, plutselig, uten forvarsel, så finner vi en løsning på det.

Advarslene i den artikkelen TS lenket til, er litt som de som var bekymret for at tog ville gjøre folk syke fordi det gikk for fort...

Svineinfluensa vaksinen ble stoppet - selv om det ble registrert færre skader enn ved denne vaksinen . Den ble stoppet selv om ikke hvert eneste menneske fikk påvist feks. narkolepsi. Den ble ansett som for utrygg.

Men denne vaksinen?

Hva slags løsning mener du man kan finne til å feks.kurere en kronisk autoimmun sykdom? 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
ajarRun skrev (1 minutt siden):

Ja? Hvis vaksinene var superfarlige ville de tre milliardene menneskene med vaksine ha vist de til nå. Det har gått over et år siden første dose. Og kompilasjoner blir mindre sannsynlige for hvert år som går.

Og selv om vaksinen skulle være farlig etter X år, plutselig, uten forvarsel, så finner vi en løsning på det.

Advarslene i den artikkelen TS lenket til, er litt som de som var bekymret for at tog ville gjøre folk syke fordi det gikk for fort...

Hvordan vet du dette? Har du kompetanse på området? Vet du hva som skjer på cellenivå, og om dette kan påvirke blodet og nervesystemet?

Hvis vaksinen skulle vise seg å være farlig etter X år, hvordan ville du gått inn og erstattet noe som var blitt ødelagt eller borte? Dette vet vi som sagt ingenting om.

Syns Artikkelen stiller viktige spørsmål, og kaster lys over saker vi ikke må lukke øynene for. Jeg stiller også spørsmål ved hva dette vil gjøre med den mentale folkehelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velour skrev (Akkurat nå):

Svineinfluensa vaksinen ble stoppet - selv om det ble registrert færre skader enn ved denne vaksinen . Den ble stoppet selv om ikke hvert eneste menneske fikk påvist feks. narkolepsi. Den ble ansett som for utrygg.

Men denne vaksinen?

Hva slags løsning mener du man kan finne til å feks.kurere en kronisk autoimmun sykdom? 

Vaksiner må vurderes opp mot risikoen for å bli skadet eller drept av det man vaksineres mot. Korona dreper MASSE, svineinfluensa dreper LITE. Derfor kan denne vaksinen være farligere, og likevel være fordelaktig. En vaksine mot røde hunder kan være mye farligere enn en vaksine mot klamydia. 

Vaksinen innebærer minimale risko for komplikasjoner. Ta J&J som ble fjernet fra programmet, den ble fjernet på grunn av bivirkninger som er sjeldnere enn å dø på en to timers tur på motorsykkel (det er få timer med kampsport, riding, dykking, drikking, og andre normale aktiviteter). Vaksinene vi bruker nå er mye mye tryggere enn det. 

Siste spørsmålet er littt sånn: "Sir, this is a Wendys". Du er på Kvinneguiden, jeg er ikke løsningen på alle verdens problemer.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velour skrev (5 minutter siden):

Svineinfluensa vaksinen ble stoppet - selv om det ble registrert færre skader enn ved denne vaksinen . Den ble stoppet selv om ikke hvert eneste menneske fikk påvist feks. narkolepsi. Den ble ansett som for utrygg.

Men denne vaksinen?

Hva slags løsning mener du man kan finne til å feks.kurere en kronisk autoimmun sykdom? 

Jeg tok svineinfluensa vaksinen og har ikke hatt problemer etter 2009 da jeg tok den. Så får vel tåle koronavaksinen og.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villfisker skrev (4 minutter siden):

Hvordan vet du dette? Har du kompetanse på området? Vet du hva som skjer på cellenivå, og om dette kan påvirke blodet og nervesystemet?

Hvis vaksinen skulle vise seg å være farlig etter X år, hvordan ville du gått inn og erstattet noe som var blitt ødelagt eller borte? Dette vet vi som sagt ingenting om.

Syns Artikkelen stiller viktige spørsmål, og kaster lys over saker vi ikke må lukke øynene for. Jeg stiller også spørsmål ved hva dette vil gjøre med den mentale folkehelsen. 

Selvsagt har jeg kompetanse. For de fleste medisiner og stoffer aner vi ikke hva som skjer på cellenivå, eller hvordan det påvirker blodet eller nervesystemet. Det er rett og slett unødvendig. Hvorfor funker anti-depressiva? Vi aner ikke. men det funker.

Erstatte hva?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
ajarRun skrev (1 minutt siden):

Selvsagt har jeg kompetanse. For de fleste medisiner og stoffer aner vi ikke hva som skjer på cellenivå, eller hvordan det påvirker blodet eller nervesystemet. Det er rett og slett unødvendig. Hvorfor funker anti-depressiva? Vi aner ikke. men det funker.

Erstatte hva?

Unødvendig? 🤨 Jeg vil gjerne vite om blodet mitt klogges til, eller om nervesystemet kan slutte å fungere som det skal. Det vil jeg ikke risikere.

Tja. Hvordan ville du ersattet hvite blodceller, hvis de plutselig forsvant, eller ikke virket lenger? Hva skulle man da ha gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke bare logge inn på Pfeizer sine egne sider da? Det står jo at denne vaksinen hverken er godkjent enda, eller ferdig forsket på. Det nyeste de la ut er at de ikke har nok data for å si noe om virkning/fremtidige virkning (unytte?) på feks gravid eller ammende (da med tanke på overførsel til morsmelk osv) 

Å si at dette er helt trygt og ikke noe risiko er som å tro på julenissen. Men for guds skyld, les selv hva som står. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (18 minutter siden):

Kan dere ikke bare logge inn på Pfeizer sine egne sider da? Det står jo at denne vaksinen hverken er godkjent enda, eller ferdig forsket på. Det nyeste de la ut er at de ikke har nok data for å si noe om virkning/fremtidige virkning (unytte?) på feks gravid eller ammende (da med tanke på overførsel til morsmelk osv) 

Å si at dette er helt trygt og ikke noe risiko er som å tro på julenissen. Men for guds skyld, les selv hva som står. 

Sist jeg sjekket var vi ikke ferdig med å forske på tyngdekraft... 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villfisker skrev (30 minutter siden):

Unødvendig? 🤨 Jeg vil gjerne vite om blodet mitt klogges til, eller om nervesystemet kan slutte å fungere som det skal. Det vil jeg ikke risikere.

Tja. Hvordan ville du ersattet hvite blodceller, hvis de plutselig forsvant, eller ikke virket lenger? Hva skulle man da ha gjort?

Man vet ikke det for noen medisiner. Eller for noen typer mat. Spiser du ikke?

Dette er et håpløst spørsmål. Det blir som å spørre hva gjør vi hvis vaksinen gjør oss alle til Donald Duck og Mikke Mus? Det er ikke en av de marginalt sannsynlige risikoene.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ajarRun skrev (4 minutter siden):

Sist jeg sjekket var vi ikke ferdig med å forske på tyngdekraft... 

Er vi på det nivået...

Du også sjekke opp feks Pfeizer og deres saker, hvor de bla er dømt for en rekke alvorlig feil. Betalt erstatninger ut av en annen verden. Men vi stoler 100 % på de, ikke sant? De vil oss kun godt? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (Akkurat nå):

Er vi på det nivået...

Du også sjekke opp feks Pfeizer og deres saker, hvor de bla er dømt for en rekke alvorlig feil. Betalt erstatninger ut av en annen verden. Men vi stoler 100 % på de, ikke sant? De vil oss kun godt? 

Vi stoler ikke på Pfizer, derfor gjennomgås deres data, og de blir etterprøvd av andre. 

Dømt til å betale erstattning i en sivilsak er helt normalt for legemiddelselskap. Skal vi ikke stole på staten bare fordi de kastrerte personer på grunn av deres etnisitet eller fordi de arresterte homofile?

Ingen stoler på noen. Det er det vitenskap handler om. Når noen kommer med en rapport, prøver noen andre det samme å ser om de får samme resultat. Hvis alle får likt resultat kan vi stort sett stole på det. Resultatet, dataten, ikke på folk, ikke på institusjoner og ikke på selskap.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ajarRun skrev (Akkurat nå):

Heldigvis lever vi i en tid der vi selv kan ettergå data og forskning. Vi VET vaksinen redder liv. Det er ikke en person som mener det, vi har masse reproduserbare studier som viser oss det.

At lover kan være feil er vel alle enige i. En ubrukelig stråmann.

La oss si at vaksinen er 100% feilfri. Ingen skader og man vet langtidseffektene selv om den er utviklet på under et år. Men om man ikke vil ha den, må man kunne få lov å velge selv. Man velger risikoen med viruset istedet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Velour said:

La oss si at vaksinen er 100% feilfri. Ingen skader og man vet langtidseffektene selv om den er utviklet på under et år. Men om man ikke vil ha den, må man kunne få lov å velge selv. Man velger risikoen med viruset istedet. 

Det er selvsagt helt i orden å velge å ikke vaksinere seg.Men det er ikke i orden hvis det standpunktet kommer av at man har lånt sitt øre til feilinformasjon og ondsinnede konspirasjonsteorier.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert Koch skrev (1 minutt siden):

Det er selvsagt helt i orden å velge å ikke vaksinere seg.Men det er ikke i orden hvis det standpunktet kommer av at man har lånt sitt øre til feilinformasjon og ondsinnede konspirasjonsteorier.

Hva i teksten til Elvevold er feilinformasjon og ondsinnede konspirasjonsteorier?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velour skrev (13 minutter siden):

La oss si at vaksinen er 100% feilfri. Ingen skader og man vet langtidseffektene selv om den er utviklet på under et år. Men om man ikke vil ha den, må man kunne få lov å velge selv. Man velger risikoen med viruset istedet. 

Har du lest at influensere har blitt betalt fra markedsføringsbyrå (det har røtter til Russland) for å spre anti vaksinepropaganda? Det er veldig skremmende. Mange har stått fram om at de har fått tilbud. Tenker du at dette er mer tillitsvekkende enn et nærmest samlet fagmiljø? Legg til statistikk for antall liv vaksinen har reddet, så begynner det å bli ubehagelig å tenke på alle som har lyttet til dette. De som sprer slikt og de som står bak har nesten begått folkemord. Og det har de fått til ved å være overbevisende når de presenterer usannheter. 

Det er fryktelig trist faktisk. Jeg håper ingen av de jeg har diskutert med møter samme skjebne. 

Legger ved artikkel: https://www.nettavisen.no/okonomi/influencere-tilbudt-penger-for-a-snakke-negativt-om-pfizer-vaksine-det-er-patetisk/s/12-95-3424132164

Endret av 2ro
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, PetterKanin said:

Hva i teksten til Elvevold er feilinformasjon og ondsinnede konspirasjonsteorier?

Les innlegget mitt på side 1.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...