Gå til innhold

Forsker Kjetil Elvevold: Dette er eksperimentelle vaksiner


Tunique

Anbefalte innlegg

Robert Koch skrev (Akkurat nå):

Nå er dette strengt tatt ikke kommunens ansvar, men legemiddelverkets. Jeg er forøvrig enig i at det ville være formålstjenlig å informere om det på kommunens sider.

 

Da er vi enige. Jeg blir overrasket over hvorfor det informeres utrolig mye om faren ved korona, testing osv, men ikke om hvor man melder bivirkninger etter en helt ny vaksine.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

zemer skrev (Akkurat nå):

Nå er det mange eldre som er vaksinert. Ikke så lett for de å finne frem til riktig informasjon når fler ikke kan/ har nett.

Selvsagt burde en få med seg ett skriv. 

Vi fikk med et skriv, men der sto det ingenting om hvor man melder bivirkninger fra vaksinen. Som du sier, mange eldre kan ikke nett. Hvordan får de meldt bivirkninger på nett ved innlogging og masse annet styr?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå):

Hvorfor kan ikke kommunen linke til FHI? Eller skal man søke masse på nett på alt mulig rart, uavhengig av hvilken bakgrunn man har? I Norge har alle rett på samme informasjonstilgang fra det offentlige, uavhengig av bakgrunnen sin. 

Jeg er enig i at kommunen burde linke til FHI og/eller legemiddelverket.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (Akkurat nå):

Jeg er enig i at kommunen burde linke til FHI og/eller legemiddelverket.

Men da er vi enige. Jeg reagerte kun på at kommunen ikke hadde noe informasjon om det, ikke på at informasjonen fantes andre steder. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (1 minutt siden):

Nå er det mange eldre som er vaksinert. Ikke så lett for de å finne frem til riktig informasjon når fler ikke kan/ har nett.

Selvsagt burde en få med seg ett skriv. 

Enig. Men da må de spørre om de ikke får det.

Forskjellen er å passivt bli irritert over å ikke få informasjon, og aktivt ta ansvar for å få svar på det en lurer på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå):

Vi fikk med et skriv, men der sto det ingenting om hvor man melder bivirkninger fra vaksinen. Som du sier, mange eldre kan ikke nett. Hvordan får de meldt bivirkninger på nett ved innlogging og masse annet styr?

Mine foreldre hadde ikke klart det. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

zemer skrev (Akkurat nå):

Mine foreldre hadde ikke klart det. 

Selvfølgelig ikke. Jeg kjenner flere som ikke en gang har BankID. Hvordan får de logget seg inn da?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (Akkurat nå):

Enig. Men da må de spørre om de ikke får det.

Forskjellen er å passivt bli irritert over å ikke få informasjon, og aktivt ta ansvar for å få svar på det en lurer på.

Mange eldre spør ikke, de vil ikke være til bry. Hvorfor ikke bare gi ett skriv hvor det også står hvor en skal melde bivirkninger? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for innlegg med brukerangrep, brukerdebatt, antivaksinedebatt og innlegg som siterer slike. 

Tråden stenges grunnet svært mange regelbrudd. 

Lomvi, mod.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...