Gå til innhold

Er ikke rassist… men


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi bor på Vestlandet, før elsket vi Oslo ig dro ofte dit på ferie, nå orker vi ikke Oslo mer. Reiser heller til andre byer i Norge. Oslo er helt ødelagt, er jo knapt nordmenn å se. 

Anonymkode: 3c619...7d3

Dere henger i turistfellene eller? 

Anonymkode: ff256...182

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du ser overfallsvoldtekt statistikken i Oslo er det 80% innvandrere.. de tror de kan ta seg til rette på norske kvinner. 
min venninne var i Oslo en gang, skulle gå hjem.. så griper en mørk mann tak i henne: Vil do gjøre sex?? Nei sa hun og prøvde å løpe, han overfalt henne og voldtatt henne. 80% av sakene er innvandrere, det forklarer mye 

Anonymkode: 3c619...7d3

Vil gjerne ha link til denne statistikken, for jeg tror du bare plukker noe ut av løse lufta. Uansett er jo overfallsvoldtekter veldig få sammenlignet med voldtekt av noen man kjenner/har en relasjon til. 

I tilfellet til TS har jeg ingen problemer med å tro at en etnisk norsk gutt kunne gjort det samme. Jeg sa nei da en voksen (etnisk norsk) mann spurte om å få kysse meg da jeg var 13. Han responderte med å ta tak i meg og prøve seg likevel, selv da jeg begynte å gråte og prøvde komme meg unna. Heldigvis kom vennen hans og stoppet det.

Fire år senere ble jeg voldtatt av en date (også etnisk norsk). 

Jeg tror ikke etniske norske er noe verre enn andre likevel. Jeg tror det finnes drittsekker fra alle områder i verden, dessverre (og dette kunne blitt en enda lenger post om giftig maskulinitet og kvinneundertrykking, men det blir et helt annet problem). 

Anonymkode: 2b725...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og allikevel er menn mot feminisme. Forstå det den som kan. Hvis dere var så imot at de har et ræva kvinnesyn så hadde dere kjempet mot det og støttet andre som også gjør det. Men dere gir en glatt faen i om innvandrere trakassere damer, de får bare ikke lov til å trakassere norske damer, for det vil dere gjøre selv. 

"utlendinger får ikke misbruke og undertrykke og drite på damene våre, det får bare vi lov til." kommer fra alle menn uansett hvor de kommer fra. 

 

Anonymkode: 3cf04...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som en trolletråd.

Ingen foreldre til 14-åring har et slikt språk.

Anonymkode: fefd4...bea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har desverre vært igjennom litt av hvert i livet pga. menn som tenkte det var helt ok å ha makt over en kvinne. Jeg har blitt mishandlet og behandlet som dritt. 

Aller først ble jeg voldtatt av en nordmann, så hadde jeg en norsk uteo kjøreste som syntes det var helt greit å klå på meg på en respektløs måte når vi var ute i offentligheten sammen. Så kom det som var virkelug ille, mishandlerene. Den første personen var riktig nok en innvandrer, og jeg måtte virkelig sette meg selv på plass for å ikke få fremmedfrykt for alle innvandrer pga. ham. Men så hadde det seg slik, fordi jeg ikke hadde kommet meg ut av mønsteret som den som lot meg bli tråkka på, at jeg havnet i "forhold" med enda flere på veien (over mange år), en av de var mens jeg selv var i europa og personen jeg havnet borti var fra samme land, et land vi respekterer her i Norge. Ingen innvandrer altså. Og neste..? Helnorsk igjen... (Jeg er over alt dette nå, men lurer på om jeg skal forbli singel resten av livet, orker ikke mer dritt!) 

Og jeg har skjønt det nå, det har ingenting med hverken det ene eller det andre å gjøre. Ikke hvor de ble født, hvilken hudfarge folk har, hvilket kjønn de har, eller til og med hvilken religion -drittsekker finnes nemlig i alle land og i alle kulturer, og det finnes altså mer enn nok av dem her hjemme også. 

Og i tillegg til det, så  må vi altså guske at det finnes det en hel del fantastiske mennesker på denne kloden, mennesker fra alle mulige land, som er gode som gull. Men mange av dem er litt slitne av å måtte oppføre seg mer perfekt enn den jevne nordmann for å bli godtatt. De må slite med å ufortjent møte fordommer og rasisme, fremmedfrykt, h-e-l-e tiden... Får så vondt av de mange som må lide for andres frykt for en annerledes hudfarge. Som en av de første kommentarene her sier, hadde det vært en norsk ungdom som hadde gjort noe så hadde du ikke fordømt alle norske ungdommer. 

Ta tak i personen og situasjonen, det har du rett til -men vær så snill å ikke la dette bli en sak mot de mange millionene av menneskene som ikke har samme språk ohudfarge som deg, de fleste vil skjønne at om en fra Finland er kjip så betyr ikke det at alle finner er kjipe. Det er logisk og opplagt, også når folk kommer fra land utenfor europa. 

Anonymkode: 3ad54...365

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen skrivefeil der, må kjøpe ny mobil snart, tastaturet henger seg! Ble vel forståelig håper jeg. 

Anonymkode: 3ad54...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har desverre vært igjennom litt av hvert i livet pga. menn som tenkte det var helt ok å ha makt over en kvinne. Jeg har blitt mishandlet og behandlet som dritt. 

Aller først ble jeg voldtatt av en nordmann, så hadde jeg en norsk uteo kjøreste som syntes det var helt greit å klå på meg på en respektløs måte når vi var ute i offentligheten sammen. Så kom det som var virkelug ille, mishandlerene. Den første personen var riktig nok en innvandrer, og jeg måtte virkelig sette meg selv på plass for å ikke få fremmedfrykt for alle innvandrer pga. ham. Men så hadde det seg slik, fordi jeg ikke hadde kommet meg ut av mønsteret som den som lot meg bli tråkka på, at jeg havnet i "forhold" med enda flere på veien (over mange år), en av de var mens jeg selv var i europa og personen jeg havnet borti var fra samme land, et land vi respekterer her i Norge. Ingen innvandrer altså. Og neste..? Helnorsk igjen... (Jeg er over alt dette nå, men lurer på om jeg skal forbli singel resten av livet, orker ikke mer dritt!) 

Og jeg har skjønt det nå, det har ingenting med hverken det ene eller det andre å gjøre. Ikke hvor de ble født, hvilken hudfarge folk har, hvilket kjønn de har, eller til og med hvilken religion -drittsekker finnes nemlig i alle land og i alle kulturer, og det finnes altså mer enn nok av dem her hjemme også. 

Og i tillegg til det, så  må vi altså guske at det finnes det en hel del fantastiske mennesker på denne kloden, mennesker fra alle mulige land, som er gode som gull. Men mange av dem er litt slitne av å måtte oppføre seg mer perfekt enn den jevne nordmann for å bli godtatt. De må slite med å ufortjent møte fordommer og rasisme, fremmedfrykt, h-e-l-e tiden... Får så vondt av de mange som må lide for andres frykt for en annerledes hudfarge. Som en av de første kommentarene her sier, hadde det vært en norsk ungdom som hadde gjort noe så hadde du ikke fordømt alle norske ungdommer. 

Ta tak i personen og situasjonen, det har du rett til -men vær så snill å ikke la dette bli en sak mot de mange millionene av menneskene som ikke har samme språk ohudfarge som deg, de fleste vil skjønne at om en fra Finland er kjip så betyr ikke det at alle finner er kjipe. Det er logisk og opplagt, også når folk kommer fra land utenfor europa. 

Anonymkode: 3ad54...365

Leit at du opplevde alt dette. Men ja det er faktisk flere norske menn som driver på sånn også. Forskjellen mellom innvandrere og etniske nordmenn er at etniske nordmenn er flinkere til å skjule det.

 

Anonymkode: 9be82...19b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har desverre vært igjennom litt av hvert i livet pga. menn som tenkte det var helt ok å ha makt over en kvinne. Jeg har blitt mishandlet og behandlet som dritt. 

Aller først ble jeg voldtatt av en nordmann, så hadde jeg en norsk uteo kjøreste som syntes det var helt greit å klå på meg på en respektløs måte når vi var ute i offentligheten sammen. Så kom det som var virkelug ille, mishandlerene. Den første personen var riktig nok en innvandrer, og jeg måtte virkelig sette meg selv på plass for å ikke få fremmedfrykt for alle innvandrer pga. ham. Men så hadde det seg slik, fordi jeg ikke hadde kommet meg ut av mønsteret som den som lot meg bli tråkka på, at jeg havnet i "forhold" med enda flere på veien (over mange år), en av de var mens jeg selv var i europa og personen jeg havnet borti var fra samme land, et land vi respekterer her i Norge. Ingen innvandrer altså. Og neste..? Helnorsk igjen... (Jeg er over alt dette nå, men lurer på om jeg skal forbli singel resten av livet, orker ikke mer dritt!) 

Og jeg har skjønt det nå, det har ingenting med hverken det ene eller det andre å gjøre. Ikke hvor de ble født, hvilken hudfarge folk har, hvilket kjønn de har, eller til og med hvilken religion -drittsekker finnes nemlig i alle land og i alle kulturer, og det finnes altså mer enn nok av dem her hjemme også. 

Og i tillegg til det, så  må vi altså guske at det finnes det en hel del fantastiske mennesker på denne kloden, mennesker fra alle mulige land, som er gode som gull. Men mange av dem er litt slitne av å måtte oppføre seg mer perfekt enn den jevne nordmann for å bli godtatt. De må slite med å ufortjent møte fordommer og rasisme, fremmedfrykt, h-e-l-e tiden... Får så vondt av de mange som må lide for andres frykt for en annerledes hudfarge. Som en av de første kommentarene her sier, hadde det vært en norsk ungdom som hadde gjort noe så hadde du ikke fordømt alle norske ungdommer. 

Ta tak i personen og situasjonen, det har du rett til -men vær så snill å ikke la dette bli en sak mot de mange millionene av menneskene som ikke har samme språk ohudfarge som deg, de fleste vil skjønne at om en fra Finland er kjip så betyr ikke det at alle finner er kjipe. Det er logisk og opplagt, også når folk kommer fra land utenfor europa. 

Anonymkode: 3ad54...365

Håper det går bra med deg ❤️

Anonymkode: 830b5...f4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I vår kom det en innvandrer i klassen til sønnen min (9 klasse) han prøver seg på jentene og er veldig frampå. Han ville ha ei hente, hun var ikke interessert i han. Han begynte å true henne, og hun ba han holde kjeft og ligge unna henne. 
dette tålte han ikke. Han oppsøkte huset hennes på natta og løsnet framhjulet på sykkelen. Dette vet de da de har kamera foran huset. 
Dette etter at gutten hadde bodd her i 3 uker. 
må bare si jeg skjønner folk som er skeptiske til innvandrere, mange kommer fra land der kvinner ikke betyr noe annet enn et sex objekt. Å komme til Norge å oppleve at ei jente sier nei, og setter han på plass utløser aggresjon og forsøk på å skade henne (sykkelen) 

jeg er ikke rasist, og heier på alle som kommer til Norge for å få et bedre liv. Men da krever jeg at de oppfører seg, følger norske lover og sikker, hvis ikke kan de fint pelle seg ut av landet vårt igjen. 

Hva hadde skjedd om vi kom til deres land og gikk i bikini og ikke fulgte deres regler??? Jo vi hadde blitt satt i fengsel og blitt voldtatt av korrupt politi. 
På tide Norge vokner opp og slår hardt ned på den adferd 

Anonymkode: 3c619...7d3

Nei, du er ikke rasist.

Det handler ikke om rasen hans og hudfargen. Det handler om kulturen og oppførselen. Han må selvfølgelig følge dette landets regler. Her bør foreldrene hans på banen så raskt som mulig fordi det er bare de som kan endre holdningene hans. Jentas foreldre også. Politiet også (angående sykkelen og trakassering av jenta).

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jo, du er rasist. For hvis en norsk gutt hadde gjort det samme ville du ikke fordømt alle nordmenn.

Anonymkode: 1658a...1cd

Nei. TS er ikke rasist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I vår kom det en innvandrer i klassen til sønnen min (9 klasse) han prøver seg på jentene og er veldig frampå. Han ville ha ei hente, hun var ikke interessert i han. Han begynte å true henne, og hun ba han holde kjeft og ligge unna henne. 
dette tålte han ikke. Han oppsøkte huset hennes på natta og løsnet framhjulet på sykkelen. Dette vet de da de har kamera foran huset. 
Dette etter at gutten hadde bodd her i 3 uker. 
må bare si jeg skjønner folk som er skeptiske til innvandrere, mange kommer fra land der kvinner ikke betyr noe annet enn et sex objekt. Å komme til Norge å oppleve at ei jente sier nei, og setter han på plass utløser aggresjon og forsøk på å skade henne (sykkelen) 

jeg er ikke rasist, og heier på alle som kommer til Norge for å få et bedre liv. Men da krever jeg at de oppfører seg, følger norske lover og sikker, hvis ikke kan de fint pelle seg ut av landet vårt igjen. 

Hva hadde skjedd om vi kom til deres land og gikk i bikini og ikke fulgte deres regler??? Jo vi hadde blitt satt i fengsel og blitt voldtatt av korrupt politi. 
På tide Norge vokner opp og slår hardt ned på den adferd 

Anonymkode: 3c619...7d3

Livet mitt er ødelagt av menn som ikke tåler at de ikke er verdt en dritt. Er faen meg ikke min oppgave å løfte verdien deres. 
 

Synes slike gutter/menn burde fått seg en realitetsoppkvikker. Hva i helvete skal et samfunn med masse menn som mener de har rett på alt som er foran øynene deres? 😩

Flytt deg, du står i veien. 

Anonymkode: 00a7c...d62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (3 minutter siden):

Nei, du er ikke rasist.

Det handler ikke om rasen hans og hudfargen. Det handler om kulturen og oppførselen. Han må selvfølgelig følge dette landets regler. Her bør foreldrene hans på banen så raskt som mulig fordi det er bare de som kan endre holdningene hans. Jentas foreldre også. Politiet også (angående sykkelen og trakassering av jenta).

Hva med Breivik? Hvilken kultur var han oppvokst med som formet han til en terrorist? Og Manshaus? Hva med de som drepte Benjamin Hermansen? Var de også kriminelle og voldelige pga den kulturen de var oppvokst med?

Anonymkode: 830b5...f4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet at hvis du starter det du skal si med "jeg er ikke rasist, men..." så er det sannsynligvis akkurat det du er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva med Breivik? Hvilken kultur var han oppvokst med som formet han til en terrorist? Og Manshaus? Hva med de som drepte Benjamin Hermansen? Var de også kriminelle og voldelige pga den kulturen de var oppvokst med?

Anonymkode: 830b5...f4e

Det er så enkelt å lukke øynene for nordmenn som er kriminelle og voldelige. Hvis det ikke fantes utlendinger så hadde det fortsatt fantes vold, drap, voldtekt og kriminalitet. Det er slik det er med oss mennesker. Men enkelte vil ha det til at det kun er et problem som utlendinger kommer med. 

Anonymkode: 65dc6...8f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I vår kom det en innvandrer i klassen til sønnen min (9 klasse) han prøver seg på jentene og er veldig frampå. Han ville ha ei hente, hun var ikke interessert i han. Han begynte å true henne, og hun ba han holde kjeft og ligge unna henne. 
dette tålte han ikke. Han oppsøkte huset hennes på natta og løsnet framhjulet på sykkelen. Dette vet de da de har kamera foran huset. 
Dette etter at gutten hadde bodd her i 3 uker. 
må bare si jeg skjønner folk som er skeptiske til innvandrere, mange kommer fra land der kvinner ikke betyr noe annet enn et sex objekt. Å komme til Norge å oppleve at ei jente sier nei, og setter han på plass utløser aggresjon og forsøk på å skade henne (sykkelen) 

jeg er ikke rasist, og heier på alle som kommer til Norge for å få et bedre liv. Men da krever jeg at de oppfører seg, følger norske lover og sikker, hvis ikke kan de fint pelle seg ut av landet vårt igjen. 

Hva hadde skjedd om vi kom til deres land og gikk i bikini og ikke fulgte deres regler??? Jo vi hadde blitt satt i fengsel og blitt voldtatt av korrupt politi. 
På tide Norge vokner opp og slår hardt ned på den adferd 

Anonymkode: 3c619...7d3

Er man ikke rasist har man ikke behov for å poengtere at man ikke er.   

Anonymkode: 1b73c...4ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Teatrica skrev (3 minutter siden):

Du vet at hvis du starter det du skal si med "jeg er ikke rasist, men..." så er det sannsynligvis akkurat det du er.

Nei. Det går an å like rosa uten å like absolutt alle rosanyansene. Det går an å like ost uten å like alle ostevariantene. 
 

Du hjelper ingen ved å bidra til enkelhet. 

Anonymkode: 00a7c...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du et rasist, men du har en skeptisk holdning til våre nye landsmenn siden dette er noe du tar opp på kvinneguiden.

Alle mennesker gjør dumme ting, hadde du tatt dette opp uten å nevne om person var norsk eller utenlandsk hadde jeg vært med deg, men ikke nå desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva som kommer etter «men» i setningen «Jeg er ikke rasist, men…», er jevngodt med «Jeg er ikke rasist, men jeg liker ikke svartinger».

Hovedinnlegget er rasistisk fordi TS tilskriver guttens negative adferd i opphav/etnisitet. Sannsynligvis hadde han vært en drittunge selv om han var lys i huden også.

Det var relativt få innvandrere med ikke-vestlig bakgrunn der jeg vokste opp. Rus, overgrep, vold og trakassering var likevel et problem i flere ungdomsmiljøer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva med Breivik? Hvilken kultur var han oppvokst med som formet han til en terrorist? Og Manshaus? Hva med de som drepte Benjamin Hermansen? Var de også kriminelle og voldelige pga den kulturen de var oppvokst med?

Anonymkode: 830b5...f4e

Breivik ble mishandlet i oppveksten og skulle aldri ha vært etterlatt hos moren. Ikke at det unnskylder handlingene, men det sier seg selv at traumer setter spor. Det samme gjelder innvandrere som kommer fra krig og annet.

Anonymkode: cdaeb...ff8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...