Gå til innhold

Er ikke rassist… men


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jo du er rasist. Jeg leide en gang av en familiemann som alltid sa: «jeg er ikke rasist, men…» da det kom fram at datteren min hadde utenlandsk far, helte han sirup på bilen min så den ble overflødd med maur, pissa på utegrillen min, ødela bassenget til ungen min, og gjorde hærverk inne i leiligheten jeg leide av han. Pluss, urinerte på alle våre klær og ting. Han sa alltid: jeg er ikke rasist, men du får ikke ha utenlandsk besøk. Eller: Jeg er ikke rasist, men jeg leier aldri ut til utlendinger, plutselig kan de jo stikke en knivi ryggen fordi du sendte de et skjevt blikk. Han er nok den største rasisten jeg noensinne har møtt. Så jo, du er rasist ts. 

Anonymkode: df128...8b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nabojenta her ble skutt og drept av kjæresten sin, fordi hun ikke ønsket å være kjæresten hans lengre. Etnisk nordmann.

En halvtime unna oss, ble en 14 år gammel jente drept fordi gjerningsmannen «hadde lyst å drepe noen». Etnisk nordmann.

Fine nordmenn, kulturen deres er så flott! 
 

Hilsen nordmann.

Anonymkode: 5dfd9...ad0

Ikke glem denne tragiske saken: https://www.nrk.no/nyheter/to-barn-drept-i-lorenskog-1.15094450 Hvor moren (draps kvinnen) er etnisk norsk og faren til barna er innvandrer. Hvilken kultur var denne kvinnen oppvokst med?

Å beskylde tusenvis av mennesker for å ha en kriminellvennlig kultur, når også etnisk norske begår kriminelle handlinger, er tegn på høyreekstremistisk propaganda.

Anonymkode: 830b5...f4e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke glem denne tragiske saken: https://www.nrk.no/nyheter/to-barn-drept-i-lorenskog-1.15094450 Hvor moren (draps kvinnen) er etnisk norsk og faren til barna er innvandrer. Hvilken kultur var denne kvinnen oppvokst med?

Å beskylde tusenvis av mennesker for å ha en kriminellvennlig kultur, når også etnisk norske begår kriminelle handlinger, er tegn på høyreekstremistisk propaganda.

Anonymkode: 830b5...f4e

Nettopp. Utskudd finnes i alle kulturer. 
 

Jeg skjønner ikke hvorfor noen ønsker å løpe høyreekstremes ærend. Jeg mener, hvem vil være Breiviks disippel? Man er rasist med en gang man begynner å skylde èn hendelse på en hel folkegruppe. Jeg er glad resten av verden ikke sammenligner meg med Breivik, og ugjerningene hans - bare fordi jeg er nordmann. 

Anonymkode: 5dfd9...ad0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nettopp. Utskudd finnes i alle kulturer. 
 

Jeg skjønner ikke hvorfor noen ønsker å løpe høyreekstremes ærend. Jeg mener, hvem vil være Breiviks disippel? Man er rasist med en gang man begynner å skylde èn hendelse på en hel folkegruppe. Jeg er glad resten av verden ikke sammenligner meg med Breivik, og ugjerningene hans - bare fordi jeg er nordmann. 

Anonymkode: 5dfd9...ad0

❤️ Nettopp 

Anonymkode: 830b5...f4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jo, du er rasist. For hvis en norsk gutt hadde gjort det samme ville du ikke fordømt alle nordmenn.

Anonymkode: 1658a...1cd

Du hopper elegant over konseptet kultur. Og derfor klarer du ikke tenke lenger enn rasisme. Og det er synd for debatten. For den er interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jo du er rasist. Jeg leide en gang av en familiemann som alltid sa: «jeg er ikke rasist, men…» da det kom fram at datteren min hadde utenlandsk far, helte han sirup på bilen min så den ble overflødd med maur, pissa på utegrillen min, ødela bassenget til ungen min, og gjorde hærverk inne i leiligheten jeg leide av han. Pluss, urinerte på alle våre klær og ting. Han sa alltid: jeg er ikke rasist, men du får ikke ha utenlandsk besøk. Eller: Jeg er ikke rasist, men jeg leier aldri ut til utlendinger, plutselig kan de jo stikke en knivi ryggen fordi du sendte de et skjevt blikk. Han er nok den største rasisten jeg noensinne har møtt. Så jo, du er rasist ts. 

Anonymkode: df128...8b8

Du går i samme fellen som du mener TS gjør. Du antar at ts er rasist fordi du har hørt mange andre si "Jeg er ikke rasist men...." som da har vist seg å være genuine rasister.

Jeg er for kraftig for innsnurping av innvandring, men jeg er ikke rasist. Og om du fortsatt tror det, så lykke til med det. Folk som er pro innvandring, er typene som vender et øye bort fra alle de negative konsekvensene og bare ser det positive. Men strukturellt, økonomisk og samfunnsmessig er innvandring fryktelig komplisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HarryDotter skrev (5 minutter siden):

Du går i samme fellen som du mener TS gjør. Du antar at ts er rasist fordi du har hørt mange andre si "Jeg er ikke rasist men...." som da har vist seg å være genuine rasister.

Jeg er for kraftig for innsnurping av innvandring, men jeg er ikke rasist. Og om du fortsatt tror det, så lykke til med det. Folk som er pro innvandring, er typene som vender et øye bort fra alle de negative konsekvensene og bare ser det positive. Men strukturellt, økonomisk og samfunnsmessig er innvandring fryktelig komplisert.

Ikke bare fordomsfulle ytringer men også generaliserende. 

Anonymkode: f11ac...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvis du ser overfallsvoldtekt statistikken i Oslo er det 80% innvandrere.. de tror de kan ta seg til rette på norske kvinner. 
min venninne var i Oslo en gang, skulle gå hjem.. så griper en mørk mann tak i henne: Vil do gjøre sex?? Nei sa hun og prøvde å løpe, han overfalt henne og voldtatt henne. 80% av sakene er innvandrere, det forklarer mye 

Anonymkode: 3c619...7d3

Hva da med voldtekt i nære relasjoner eller festvoldtekt, som faktisk troner statistikken?

Ts: har du sett videoen selv, eller bare hørt om det? Å løsne forhjulet på sykkelen er dessverre en vanlig tiktok-trend. 
 

Og hvilken relasjon har du til de involverte? Hva ville du ha fortatt deg om det var snakk om en etnisk norsk gutt? Og hadde du da skrevet om det på KG?

Da jeg gikk på ungdomsskolen, var det en gjeng etnisk norske ungdommer som ofte fikk en psykisk utviklingshemmet gutt til å komme bort til meg og gjøre seksuelle tilnærminger. Hva tenker du om det da? Hva skal vi gjøre med den type adferd?

Jeg har også opplevd å få ekle tilnærminger av utenlandske, men oftere av nordmenn. Jeg har til og med blitt voldtatt på fest av en nordmann, men anmeldte dessverre ikke. Følte skyld selv, fordi jeg var så full. Noe som dessverre er vanlig når det gjelder festvoldtekt. 
 

Så skal vi ikke heller konsentrere oss om alle som gjør noe galt, fremfor å kun fokusere på enkelte grupper i samfunnet?
 

 

Anonymkode: 96790...592

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (6 timer siden):

La oss starte med the basics. 

Ser du noen forskjeller mellom norsk kultur (som en del av Vesten) og kulturen i land som Pakistan, Iran, Irak, Somalia, Tyrkia når det gjelder kvinnesyn og kvinnerettigheter?

Hvordan kan muslimske jenter innrette seg når de ikke har lov til å ha vestlige venninner fordi vi er vantro. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.8.2021 den 15.09):

I vår kom det en innvandrer i klassen til sønnen min (9 klasse) han prøver seg på jentene og er veldig frampå. Han ville ha ei hente, hun var ikke interessert i han. Han begynte å true henne, og hun ba han holde kjeft og ligge unna henne. 
dette tålte han ikke. Han oppsøkte huset hennes på natta og løsnet framhjulet på sykkelen. Dette vet de da de har kamera foran huset. 
Dette etter at gutten hadde bodd her i 3 uker. 
må bare si jeg skjønner folk som er skeptiske til innvandrere, mange kommer fra land der kvinner ikke betyr noe annet enn et sex objekt. Å komme til Norge å oppleve at ei jente sier nei, og setter han på plass utløser aggresjon og forsøk på å skade henne (sykkelen) 

jeg er ikke rasist, og heier på alle som kommer til Norge for å få et bedre liv. Men da krever jeg at de oppfører seg, følger norske lover og sikker, hvis ikke kan de fint pelle seg ut av landet vårt igjen. 

Hva hadde skjedd om vi kom til deres land og gikk i bikini og ikke fulgte deres regler??? Jo vi hadde blitt satt i fengsel og blitt voldtatt av korrupt politi. 
På tide Norge vokner opp og slår hardt ned på den adferd 

Anonymkode: 3c619...7d3

Nei, han gjorde ikke dette fordi han er innvandrer, eller fordi han ikke har samme farge som en etnisk nordmann, eller har foreldre fra et annet land. Du kan ikke fordømme alle innvandrere i Norge for en handling til en 9-åring. Tror du etniske norske barn ikke kunne funnet på å gjøre noe sånt? Tror du norske ikke kan være litt for frempå? 

Rasisme lever fordi sånne folk som deg fordømmer alle innvandrere etter et individs dårlig handling. 

Anonymkode: 9bb6a...c10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AfricanQueen skrev (7 timer siden):

Ja men kjære deg, de andre kulturene forguder ikke kvinnehat og kriminalitet. Greit å kritisere en oppførsel, men feie en folkegruppe under samme kam på grunn av en person ? det høres vell litt urettferdig, jeg har legit kun blitt plaget av etniske norske gutter gjennom mange år, men dømmer ikke hele norske folkegruppen på grunn av noen få mennesker ?

Jeg tror ikke du forstår forskjellen mellom 1 person, en folkegruppe og en kultur. Det blir en blanding av alt i dine innlegg. 

Kvinnesynet og kvinnerettighetene står helt annerledes i Norge enn i landene med kultur som kritiseres her. 

Det er ikke den norske kulturen som er årsaken til at noen få norske menn har plaget deg. Men andre steder i verden er det annerledes og holdningene mot kvinner der er annerledes. Og da snakker vi ikke om 5 eller 10 menn som er ekle mot kvinner, men om svært utbredt holdning som er en del av kulturen (sterkt påvirket av en konkret religion med slike holdninger). 

Jeg er ikke din kjære forresten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TLR skrev (46 minutter siden):

Hvordan kan muslimske jenter innrette seg når de ikke har lov til å ha vestlige venninner fordi vi er vantro. 

De kan ikke det. De bærer hele klanens ære på sine skuldre og deres frihet i Norge er begrenset.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du har et forvrengt syn på tusenvis av mennesker. Du skylder på at kulturen til tusenvis av innvandrer i Norge har rot i "diskriminering mot kvinner, dårlig kvinnesyn og manglende likestilling". 

Jeg er sikker på at du har levd under en stein hele livet. Da har vel den norske kulturen skyld i det de etnisk norske terroristene i Norge har gjort.  Det kan ikke bare gå en vei.

Anonymkode: 830b5...f4e

Synet blir ikke forvrengt bare fordi sannheten er for ubehagelig for deg å se. Din kunnskapsløshet er påfallende, men det er bare deg det går ut over. Bra for deg du gjemmer deg bak AB-knappen :)

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er DU som drar inn kultur inn i dette. Folk begår kriminelle handlinger uavhengig av hvilken etnisitet og kultur de har. Tusenvis av innvandrer bor og jobber i Norge. Det at du hevder at de  diskriminerer kvinner, har dårlig kvinnesyn og "manglende likestilling" henger ikke på greip. De har kvinnelige ledere, noen er gift med norske kvinner eller menn, deomgås det norske folket hver eneste dag uten at det oppstår diskriminering av noe slag. Dette våset som du kommer med er ikke fakta, men har rot i et fremmedhat som har blitt startet av høyreekstremister.

Anonymkode: 830b5...f4e

Det er TS som drar inn kultur i ''dette'' fordi det handler nettopp om kultur. Kanskje du ikke vet at innvandrere er altfor generelt og at det er snakk om kritikk til konkrete ikke-vestlige land, kulturen og oppførselen til innvandrerne derfra? Samtidig viser du at du ikke vet hva fremmedhat er og at alt av berettiget kritikk mot noen innvandrere sin oppførsel kaller du feilaktig for fremmedhat. Det er ikke spesielt konstruktivt å diskutere med personer som ikke evner å se det store bildet og hva det egentlig kritiseres her.

Et tips: Prøv å være saklig. Alt du gjør i denne tråden er personangrep mot andre brukere. Har du noen motargumenter andre enn hat mot andre i tråden?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjokkerende å se hvor mye hjernevask og pk som er i denne tråden. Nei, trådstarter er IKKE rasist, skjerp dere! 

Anonymkode: ae0f2...824

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nabojenta her ble skutt og drept av kjæresten sin, fordi hun ikke ønsket å være kjæresten hans lengre. Etnisk nordmann.

En halvtime unna oss, ble en 14 år gammel jente drept fordi gjerningsmannen «hadde lyst å drepe noen». Etnisk nordmann.

Fine nordmenn, kulturen deres er så flott! 
 

Hilsen nordmann.

Anonymkode: 5dfd9...ad0

Alle vet at etniske nordmenn også begår grusomme handlinger. Men hvis man løfter øynene ut over ditt "nabolag/din navle" så er folk med ikke etnisk norsk bakgrunn overrepresentert når det kommer til alvorlig og grov kriminalitet. 

Men seff, er du venstrevridd nok i huet ditt så er det vel helt logisk å slippe inn mennesker som andelsmessig utkonkurrerer gruppen etniske nordmenn som står for alvorlig kriminalitet. Sverige deler jo ditt syn, og der går det jaggu meg "fint" om dagen? For oss andre er det mindre grov kriminalitet innenlands som er målet. 

På toppen av det overnevnte (som er grunnlag godt nok i seg selv) så kommer problemet med kulturer og religioner som er fullstendig i konflikt med norsk kultur, levesett/religion. 

Jeg håper PST får rett i at flere og flere aktivt med lovlige midler, innenfor demokratiske spilleregler, vil jobbe for en langt mer restriktiv innvandringspolitikk. Det burde enhver nordmann som er interessert i at Norge skal bestå anse positivt. 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-8-2 den 15.09):

I vår kom det en innvandrer i klassen til sønnen min (9 klasse) han prøver seg på jentene og er veldig frampå. Han ville ha ei hente, hun var ikke interessert i han. Han begynte å true henne, og hun ba han holde kjeft og ligge unna henne. 
dette tålte han ikke. Han oppsøkte huset hennes på natta og løsnet framhjulet på sykkelen. Dette vet de da de har kamera foran huset. 
Dette etter at gutten hadde bodd her i 3 uker. 
må bare si jeg skjønner folk som er skeptiske til innvandrere, mange kommer fra land der kvinner ikke betyr noe annet enn et sex objekt. Å komme til Norge å oppleve at ei jente sier nei, og setter han på plass utløser aggresjon og forsøk på å skade henne (sykkelen) 

jeg er ikke rasist, og heier på alle som kommer til Norge for å få et bedre liv. Men da krever jeg at de oppfører seg, følger norske lover og sikker, hvis ikke kan de fint pelle seg ut av landet vårt igjen. 

Hva hadde skjedd om vi kom til deres land og gikk i bikini og ikke fulgte deres regler??? Jo vi hadde blitt satt i fengsel og blitt voldtatt av korrupt politi. 
På tide Norge vokner opp og slår hardt ned på den adferd 

Anonymkode: 3c619...7d3

Datteren min opplevde også noe liknende, bare at der var det trusler på livet. Han var helnorsk. Skal jeg da si at alle norske gutter er slik? Inkludert min egen sønn? Jo, du dømmer et helt folkeslag pga en gutts opprinnelse.  Blir neppe mer rasistisk enn det. 

Anonymkode: 203c6...8c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.8.2021 den 15.19):

Hvis du ser overfallsvoldtekt statistikken i Oslo er det 80% innvandrere.. de tror de kan ta seg til rette på norske kvinner. 
min venninne var i Oslo en gang, skulle gå hjem.. så griper en mørk mann tak i henne: Vil do gjøre sex?? Nei sa hun og prøvde å løpe, han overfalt henne og voldtatt henne. 80% av sakene er innvandrere, det forklarer mye 

Anonymkode: 3c619...7d3

Og hvis man ser på pedofile i landet, så ligger nordmenn på toppen. See?

Anonymkode: a6015...046

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 2021-8-2 den 15.10):

Jo, du er rasist. For hvis en norsk gutt hadde gjort det samme ville du ikke fordømt alle nordmenn.

Anonymkode: 1658a...1cd

Nei hun er faktisk ikke det. Som en innvandrer selv  så ser jeg hva persondn prøver og trekke frem her. Hun nevner overhodet 

 

AnonymBruker skrev (På 2021-8-2 den 15.10):

Jo, du er rasist. For hvis en norsk gutt hadde gjort det samme ville du ikke fordømt alle nordmenn.

Anonymkode: 1658a...1cd

Hu er overhodet ikke rasist. For det første har ikke vedkommende skrevet noe som en gang viser til rasisme i form av hat eller og vise avsky. Som en innvandrer selv hvor jeg selv kjenner meg inn i de aller aller fleste utenlandske miljøer siden jeg har vokst opp mange steder hvor det er mange innvandrer fra alle verdens land. Så viser det seg at dette er noe de ikke lærer hjemme av sine foreldre. De blir  lært opp til helt andre verdier fordi de ikke vet bedre. Mange av dem vet overhodet ikke hva barna deres utsetter andre. For. Mange er ikke like integrerte og jeg må si at Norge selv må slutte med innvandring hvis dem ikke  vil integrere seg. Det er ingen land i verden som kan måles med alle godene man får her. Og ingen land jeg vet om som hjelper sine medborgere slik norge har gjort. Du bør få tak i foreldrene hans. Hvis ikke så har han sikkert søsken som er eldre som du kan ta en Alvors prat med. Bruk eks som at hva hvis han gjorde dette i eget land? Eller noen mot deres datter? Vi lever i Europa ja. Men her er det like mange lover og regler som gjelder for alle. Han blir ikke et godt eks. Hvis han holder på sånn. Viktig at skolen får dette med seg og ikke minst familien. Engasjement er viktig for og kjenne sin  plass. Så nei. Du viser ingen form for rasisme. Lett for alle og si. Skulle likt og se om de hadde reagert på samme måte som deg hvis dette skjedde døtrene deres. Til hvem som helst. Så tenk dere alle om to ganger før dere bedømmer vedkommende her. Det er ikke akseptabelt og behandle noen slik uansett hva. 

Anonymkode: 704a0...1d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Og hvis man ser på pedofile i landet, så ligger nordmenn på toppen. See?

Anonymkode: a6015...046

Tja. Familievold generelt er lavere under Ramadan, så det sier vel litt.

Anonymkode: cdaeb...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så dritt lei av at alle skal dra det rasist kortet for hver den minste ting! Nei ts, du er ikke rasist. Det er ofte sånn utenlandske unge gutter/menn oppfører seg. De har et helt korrupt syn på kvinner, men som er helt vanlig der de kommer fra.

Martine Vik Magnussen?

Elin Krantz? 
 

Begge menn av utenlandsk opprinnelse. Kunne nevnt flere saker også.

Anonymkode: b0b1a...8d1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elpapi39

Hva er det som er galt med folk. Tror dere som kaster ut ordet rasist burde bo litt på Stovner i Oslo jeg.  Så skal dere få omgjøre meningene deres.  
vet dere hvem som er de største rasistene. ? Utlendingene selv. De hater oss nordmenn å nekter barna sine å date norske jenter og gutter pga de er ikke bra for barna sine. De er ikke muslimer,kun horer så jeg forbyr deg å date nordmenn  sier dem.!eller at barna på skolen kan slå,mobbe og drapstrue norskebarn uten konsekvenser for det er synd på utlendingene de har jo opplevd så mye fælt. Å mobbeofrene må flytte vekk i sitt eget land. Hvor er rettferdigheten her ? 
politiet slår inn dørene i leilighetene pga bråk familievold etc  barnevernet er daglig hos utlendingene pga barna er kriminelle etc  de topper statistikken på ran vold og voldtekter i Oslo   Er jeg rasist for å si sannheten av hva jeg opplevde der jeg bodde? 
 

la folk få ytre sine meninger uten at patetiske folk kaster ut rasist kortet så fort man nevner ordet utlending. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...