Gå til innhold

Bokdamen tar seg sammen

Bokdamen

Anbefalte innlegg

Gjest lurven
Bokdamen skrev (3 timer siden):

Jeg vet det egentlig, men jeg vil helst bare løpe langt i rolig tempo 😅 Var i godt driv i februar og hadde fått inn både intervall og tempo i rytmen, men så kom mars med omgangssyske og korona etterfulgt av alt for mye jobbing på kveld, så mistet grepet. Men denne uken kribler det i løpeskoene i finværet, og jeg kjenner at vår gjør noe for motivasjon og løpeglede og at alt er lettere. Så jeg skal komme tilbake dit 💪💪

Ja skjønner det godt, det er litt mere vondt å løpe intervaller og tempo. Kommer jo an på hva som er målet, intervall og tempo gir jo raskere fremgang, men man får jo også fremgang ved å løpe rolige langturer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag var 60-tallet tilbake på vekten, og jeg håper det holder seg der til i morgen🤞En kommentar i en annen tråd minnet meg om bunaden min. Jeg hadde jo avskrevet den før den nå passer igjen. Men nå må jeg jo faktisk finne den frem og sjekke tilstanden før 17. mai 😅 Det å skulle gå med den blir et høydepunkt kjenner jeg. Det er å mange år siden sist (2015) og den viser så veldig tydelig at jeg har en ny kropp. Tror jeg må teste i kveld 😍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra jobbet! Du holde virkelig koken, og det hjelper meg til å holde ut nå når kroppen min ikke skjønner hvorfor den får så lite snop😂 Oppdater oss gjerne når du har prøvd bunaden, jeg er så spent!😍

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly85 skrev (10 timer siden):

Så bra jobbet! Du holde virkelig koken, og det hjelper meg til å holde ut nå når kroppen min ikke skjønner hvorfor den får så lite snop😂 Oppdater oss gjerne når du har prøvd bunaden, jeg er så spent!😍

Bunaden sitter som et skudd ❤️❤️❤️Halsknappen er i trangeste laget (det har den vært fra dag én), men beltet er for stort og jeg bør ta meg tid til å flytte spennen 🥳

Nå skal den passe resten av livet 🤞

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig deilig det må være å ta på seg en bunad som passer 🥳 Godt jobba @Bokdamen 👏 Blir nesten litt inspirert til å prøve min egen, den er ikke brukt siden mai 2018 🙈

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (10 timer siden):

Bunaden sitter som et skudd ❤️❤️❤️Halsknappen er i trangeste laget (det har den vært fra dag én), men beltet er for stort og jeg bør ta meg tid til å flytte spennen 🥳

Nå skal den passe resten av livet 🤞

Åååå så utrolig deilig følelse!😍 Gratulerer med seieren!🥰 Da er det bare å glede seg! Jeg føler meg aldri så fin som i bunaden 17. mai😄🇧🇻 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2022
Startvekt 06.07.21: 95,3

30. desember: 73,4 kg
7. januar: 73,5 kg (+0,1 kg)
14. januar: 72,5 kg (- 1 kg)
21. januar: 72,7 kg (+0,2 kg)
28. januar: 72,3 kg (-0,4 kg)
4. februar: 71,1 kg (-1,3 kg)
11. februar: 71,2 kg (+0,1 kg)
18. februar: -
25. februar: 70,7 kg (-0,5 kg)
4. mars: 70,6 kg (-0,1 kg)
11. mars: 70,2 kg (-0,4 kg)
18. mars: 70,6 kg (+0,4kg)
25. mars: 69,9kg (-0,7 kg)
1. april: 69,6 kg (-0,3 kg)
8. april: 70 kg (+0,4 kg)
22. april: 70,4  (+0,4 kg)
29. april: 69,3  (-1,1 kg)

Totalt ned: 26 kg

Dette var en veldig positiv overraskelse på en fredag: laveste vekt siden jeg begynte 🥳

I morgen er det halvmaraton, så i dag får kroppen det den har lyst på. Spent og nervøs og gleder meg veldig!!

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig bokdamen! Supert jobba👏🏻🤩 gleder meg til jeg en gang får plass i bunaden igjen 😅

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Og masse masse lykke til med løpet!!! 😱👏👏👏👏 Jeg heier på deg herfra 💪 sååå spent, og kommer til å tenke på deg i morgen 😅

Fytti altså, halvmaraton! 🤩 Hvem skulle trodd det i august?  🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️ Du er en inspirasjon!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny laveste vekt og bunad som passer. 😄 Og masse lykke til i morgen! Jeg heier på deg!! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev litt om der i joggetråden, men vil oppsummere litt dagen derpå. Jeg hadde et veldig fint løp i går, og kom i mål på en veldig respektabel tid 2.23.48 💪 Klarte å disponere kreftene så jeg holdt i mål uten store problemer, noe jeg var veldig fornøyd med. Men fy søren så stiv jeg ble da jeg sluttet å løpe 😅

Det endte opp med å være en ganske flott dag i Bergen, litt mer sol enn ventet og jeg angret på at jeg ikke løp i t-skjorte. Litt hard løype med mye stigning i starten, men flott utsikt over den fineste byen, god stemning i løypen og masse folk. Gikk veldig flott til rundt16 km, så var det litt trått et stykke. Det var plutselig et 5 km løp på siste del av ruten med folk i alle tempo og størrelser som jeg måtte løpe sikksakk mellom. Det passet ganske dårlig med at jeg begynte å stivne litt. Men kom meg gjennom det og de siste km gikk over all forventning.

Når jeg ser på km tidene holdt jeg ganske jevnt tempo gjennom hele ruten.  Litt tregere oppover, litt raskere nedover, men ikke veldig store utslag. Jeg er også veldig fornøyd med at jeg løp hele ruten. 

Var så utrolig deilig å komme i mål, tenk at jeg (!) løp et helt halvmaraton! Jeg som ikke klarte å løpe 5 min sammenhengende i sommer. Tenkte det ikke betydde så lye, men medaljen var en jubileums medalje (10. året) og mye finere enn forventet, så det var en uventet bonus. Kjenner jeg er veldig stolt over den livsstilsendringen den representerer ❤️

Var litt antiklimaks å dra for å handle skolesekk til eldstemann etterpå, neste år blir det bobler etterpå. Oppdaget i dag at en venninne også hadde løpt, vi hadde bare ikke fått med oss at den andre skulle (jeg trodde jeg snakket med alle om det 😅).

Formen i dag er uforskammet god. Skulle nok hatt meg en yoga i kveld, men  har hatt en litt for hektisk dag med ungene og sofaen til over. Målet er få til en liten tur i morgen for å løse opp kroppen 🏃‍♀️🏃‍♀️

Men jeg kommer definitivt til å gjøre det igjen 🥳

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Imponert over jobben din med halvmaraton 👏

Det er veldig deilig når man klarer det man har satt seg som mål. Har veldig lyst til å begynne å jogge litt igjen når jeg er ferdig med operasjon og alt det rundt den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, @Bokdamen Du har all grunn til å være stolt over deg selv og jeg misunner deg veldig den deilige euforien etter løp! Nyt 😄 Ekstremt kult å se progresjonen din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny treningsmåned, så på sin plass med litt status. 

Januar: 12 økter, 98 km
Februar: 14 økter, 79 km
Mars: 11 økter, 61,5 km

April
1. april: 14 km
5. april: 7,5 km
8. april: 5,5 km
13. april: 5 km
15. april: 17 km
18. april: 5 km
23. april: 10 km - sentrumpsløpet
25 april: 7 km
30 april: 21 km - halvmaraton

Totalt april:  9 treningsøkter, 92 km

April ble en rotete treningsmåned. Løp langt, men ikke ofte nok. Det ble litt for mange kvelder med jobb i stedet for jogg. Når jeg ser på februar og mars, gjorde jeg ikke en særlig god jobb med å følge den treningsplanen min. Skal være veldig fornøyd med lørdagens løp 😅 Håper at mai får en bedre balanse, ting på jobb tilsier at det ble gå, men det er røde dager og studietur og en langhelg i København for familien og blir nok det glade kaos som vanlig. 

Kom meg ut på løpetur i dag. Det var tungt og trått. Beina var som tømmerstokker og jeg kjente det litt i knærne. Tok 5 veldig rolige kilometer og tøyde godt etterpå. Tenker det var vel så mye en psykisk øvelse for å komme meg i skoene igjen. 

Mai
2. mai: 5 km

Totalt mai:  1 treningsøkt, 5 km

Har meldt meg på en 10 km i slutten av juni 😂 Nytt treningsmål: løpe den på < 60 min

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at beina var litt tunge etter en halvmaraton et par dager før 😉

Kos deg litt i mai også sammen med familien ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mai
2. mai: 5 km
3. mai: opp og ned et fjell (Ulriken) - en liten time
5. mai: 6,5 km

Totalt mai:  3 treningsøkter, 11,5 km

Har kjent meg litt tom denne uken. Ferdig med halvmaraton og noen store leveranser på jobb. Og plutselig var der ingen frister og mål innen rekkevidde og det var som om luften hikk helt ut av ballongen. Samtidig har det vært vanskelig å slappe av, og jeg har stresset med at jeg ikke har vært på topp. Har fått meg to (trege) joggeturer og en hyggelig tur på Ulriken med noen venninner som har vært godt, men samtidig følt meg litt utladet og med lyst på «noe» hele tiden. Regner med vekten er litt opp fra sist fredag i morgen tidlig, mwn skal være glad om jeg er under 70 🙃

I dag klarte jeg endelig å si til meg selv at det er helt greit. Resten av uken skal jeg ha lave skuldre og lave forventninger, så er det en ny uke neste uke og da klinker jeg til igjen. Lørdag skal min mann ut for første gang på en evighet og jeg skal finne meg en skikkelig jentefilm og kose meg med ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2022
Startvekt 06.07.21: 95,3

30. desember: 73,4 kg
7. januar: 73,5 kg (+0,1 kg)
14. januar: 72,5 kg (- 1 kg)
21. januar: 72,7 kg (+0,2 kg)
28. januar: 72,3 kg (-0,4 kg)
4. februar: 71,1 kg (-1,3 kg)
11. februar: 71,2 kg (+0,1 kg)
18. februar: -
25. februar: 70,7 kg (-0,5 kg)
4. mars: 70,6 kg (-0,1 kg)
11. mars: 70,2 kg (-0,4 kg)
18. mars: 70,6 kg (+0,4kg)
25. mars: 69,9kg (-0,7 kg)
1. april: 69,6 kg (-0,3 kg)
8. april: 70 kg (+0,4 kg)
22. april: 70,4  (+0,4 kg)
29. april: 69,3  (-1,1 kg)
6. mai: 69,7  (+0,4kg)

Totalt ned: 25,6 kg

Litt opp, litt ned, litt opp igjen. Vekten helt som forventet denne uken. Er litt todelt for tiden. På den ene siden hadde det vær veldig gøy å møte ettårsdagen min i juli med normalvektig BMI. Det er bare snakk om et drøyt kg (sist uke manglet jeg 800 gram liksom!). Samtidig orker jeg egentlig ikke innsatsen 😅 Legger meg på lading noen dager, så får vi se

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør jo en kjempeinnsats! Forstår at man har lyst til å nå slike mål. Jeg forstår det altfor godt. Men hvis det er slik at den innsatsen går utover andre ting, som mental helse, så er virkelig ikke den kiloen viktig.

Altså - du har løpt halvmaraton kvinne! Det er en mye større måloppnåelse enn sifrene på vekta mener jeg. :heiajente:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...