Gå til innhold

Bokdamen tar seg sammen

Bokdamen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2022:

Startvekt - 06. juli - 95,3 kg

• 30. desember - 73,4 kg (+0,1 kg)
  • 7. januar - 73,5 kg (+0,1 kg)
  • 14. januar  - 72,5 kg (-1 kg)
  • 21. januar - 72,7 kg (+0,2 kg)
  • 28. januar - 72,3 kg (-0,4 kg)
  • 4. februar - 71,1 kg (-1,3 kg)
  • 11.februar - 71,2 kg (+0,1 kg)

Jaja, jeg prøvde ærlig talt ikke videre hardt denne uken 😅 

Har ikke så store forventninger for de neste ukene heller; i helgen skal jeg ut på livet med venninner og neste helg blir det hyttetur. Begge deler medfører mye god mat og rødvin som erfaringsmessig henger i, så målet nå er strengt tatt å veie det samme om 14 dager som jeg gjør nå.  

Men som jeg skrev i veietråden; jeg er fortsatt litt høy på at jeg faktisk veier 71 kg. Etter joggetur i går touchet jeg nedom 70-tallet, og det var et helt absurd tall å se. Har mentalt veid 75 til nå, men i dag gikk det inn at jeg faktisk veier 71 kg og dette ikke var et blaff forrige uke.

Har handlet et par plagg i str M fra Lindex, men de kjører en del vanity sizing så har liksom ikke vært helt på ekte. Men har fått en ny løpejakke fra Bergans i str M, og jeg er faktisk en skikkelig str M, ikke bare en som later som (det har jeg følt til nå). Frister litt med et nytt antrekk til bytur i morgen, men jeg har som mål å ha en mest mulig bærekraftig garderobe i det "nye" livet mitt, og da er det å unngå spontankjøp viktig. 

Ha en strålende helg ladies!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (19 minutter siden):

Du er utrolig standhaftig med treningen din, så jeg er imponert 👍

Takk! Det er så mange baller i luften på jobben der jeg føler jeg mister kontrollen litt, men jeg merker det hjelper noe voldsomt å holde på joggingen. En ting er å lufte hodet og ha tid til å jobbe gjennom stresset (uten unger, mail og mobil som stjeler fokus), men det er vel så viktig at jeg føler mestring gjennom fremgang og å holde på planen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så utrolig imponert over joggingen din! Så om du ikke har lagt alt i vektnedgangen, så har du jobbet hardt for å få fremgang på treningen 😄 Kos deg så mye i helgen 😄 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Februar
3. februar: jogg 5 km, styrke og strekk
6. februar: jogg 12 km
8. februar: jogg 5 km, styrke og strekk
9. februar: jogg 5 km
10. februar: jogg 5 km
13. februar: jogg 8 km
Totalt februar:  6 treningsøkter, 40 km

I går jogget jeg 8 km i øsende regn, ulltrøyen var tørr på ett punkt mellom brystene og skoene mine var fortsatt våte i dag. Men det var en overraskende fin tur! Og jeg er så fornøyd med meg selv som kom meg ut etter en sen, men helt fabelaktig kveld med gode venninner på lørdag. Og med den turen var jeg ferdig med uke 1 av 12 i opptrening til halvmaraton, veldig fornøyd med 4 løpeturer på én uke 🏃‍♀️ Litt usikker på om jeg får inn alle turene denne uken da jeg reiser på en hyttetur torsdag ettermiddag, men jeg skal gjøre mitt beste. Syklet til jobb i dag og kjente at bak alt regnet og sure temperaturer i det siste, lurer det en vår som rykker nærmere. Jeg gleder meg 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Det er sykt motiverende å høre om joggeturen i regnet og sykkelturen til jobb 😄 Jeg har vært syk ett par dager nå og ikke fått trent, så selv om det ikke blir trening i dag, så kjenner jeg meg igjen i godfølelsen du beskriver og gleder meg til å kjenne deg selv igjen snart 😄 Håper du får noen fine dager og en super hyttetur til helgen 😄 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så deilig å høre at det er noen som kommer seg ut uansett vær! Du inspirerer meg masse. 

Selv er jeg skikkelig værsjuk for tiden og lengter etter våren. Kommer opprinnelig fra Vestlandet, men bor på Østlandet og er ikke vant til at snøen ligger så lenge, for å si det sånn. Men jeg må jo bare overvinne værsjuka, for vinteren her nede varer i 3-4 måneder uansett hva hodet mitt mener om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (38 minutter siden):

Å, så deilig å høre at det er noen som kommer seg ut uansett vær! Du inspirerer meg masse. 

Selv er jeg skikkelig værsjuk for tiden og lengter etter våren. Kommer opprinnelig fra Vestlandet, men bor på Østlandet og er ikke vant til at snøen ligger så lenge, for å si det sånn. Men jeg må jo bare overvinne værsjuka, for vinteren her nede varer i 3-4 måneder uansett hva hodet mitt mener om det. 

Takk ❤️ Bor i Bergen, så har konkludert med at løpsdag må være løpsdag, uavhengig av vær. Ellers kommer jeg meg ikke ut 😅 Den værsjuken kjenner jeg også på. Er som oftest klar for vår fra slutten av januar og like skuffet hver gang det kommer noen dager med vinter. Blir uansett så sjelden stabilt i Bergen at det kan holde seg på fjellet… Har sett mine første snøklokker, og kjenner at nå, nå begynner det faktisk å nærme seg! I år er det løpingen noe av det jeg gleder meg mest til med våren. Begynte i sommer, så det blir en ny sesong, tørrere asfalt og lysere kvelder 🤩 

Litt tett uke, så i dag har jeg treningsbag med til med planer om å jogge hjem og så til jobb i morgen 💪🏃‍♀️

Og @Pasifica jeg har elsykkel. Prøver å ha motoren lavt så jeg får pulsen opp, men senker terskelen for å sykle, og så kan jeg kjører turbo om jeg er sliten og/eller har dårlig tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Februar
15. februar: jogg 5 km
16. februar: jogg 6,5 km
17. februar: jogg 5,5 km
Totalt februar:  9 treningsøkter, 57 km

Jogget hjem fra jobb i går og til jobb i dag, og er foreløpig i rute mtp. treningsplanen min. Det føles veldig bra 💪 I helgen skal jeg på hyttetur og håper ungene spiller på lag så jeg kan få meg noen runder på ski uten dem også (går ikke så fort med selskap). Drar etter jobb i dag, og gleder meg stort til stuebytte, snø og koble ut jobben et par dager 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Februar
18. februar: langrenn 1 time
19. februar: langrenn 1.5 time
Totalt februar:  11 treningsøkter, 57 km

Var på hyttetur i helgen, og fikk inn en voksentur både fredag og lørdag. Tok litt i så pulsen kom opp og det var noen armmuskler som ikke hadde vært i bruk  på en stund som fikk kjøre seg. Og når Fitbiten konkluderte med at jeg trente, må det på listen 💪 Særs fornøyd med forrige uke! Blir nok ikke fullt så bra denne uken, men starter med løp i kveld  og jeg kjører 10 km. Litt trå start på uken med trøtte unger, så ikke helt klar enda 😅

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fortsetter å imponere meg med treningen din 👍😊 Har hatt korona i forrige uke, så det ble ingen trening, men håper å komme meg ut på noen turer igjen så snart hosten er borte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du, altså! 🤩 Skikkelig motiverende å lese om den flyten du er i nå. Særlig når min motivasjon har fått seg en liten knekk. Ser jo tydelig at det lønner seg å fortsette for å nå nye mål. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Februar
21. februar: jogg 10 km
Totalt februar:  12 treningsøkter, 67 km

Takk for heiing @Witog @KaBom! Det går sånn middels med vektprosjektet, men jeg kjenner at jeg har det veldig fint med at treningen får mest krefter akkurat nå. 

I dag var jeg nok en gang sikker på at jeg hadd korona 😅 Meldingene rant inn på jobb med positive tester og jeg begynte å føle meg i sånn passe form (jeg var ikke alene, det var voldsom placebo-effekt). På vei hjem konkluderte jeg med at det ikke ble noe løp i dag. Men så fikk jeg negativ test og fikk ristet av den lange mandagen og mannen heiet og fikk meg ut døren. Så da ble det løp i kveld. 10 km og ny personlig rekord på 1.01.31 💪 Så sykt fornøyd med å ha barbert 2,5 minutt fra løpet for tre uker siden. Har en 10 km jeg skal løpe i april, har et mål nå om at jeg skal under timen på det løpet 🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du imponerer og inspirerer stort med treningen din! Jeg trener godt med styrke, men både ønsker og trenger mer kondisjonstrening. Jeg krysser fingrene for veier uten is snart. Har jo vært blank is på alle veier her i snart tre måneder 😛

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bokdamen skrev (På 21.2.2022 den 21.29):

I dag var jeg nok en gang sikker på at jeg hadd korona 😅 Meldingene rant inn på jobb med positive tester og jeg begynte å føle meg i sånn passe form (jeg var ikke alene, det var voldsom placebo-effekt). På vei hjem konkluderte jeg med at det ikke ble noe løp i dag. Men så fikk jeg negativ test og fikk ristet av den lange mandagen og mannen heiet og fikk meg ut døren. Så da ble det løp i kveld. 10 km og ny personlig rekord på 1.01.31 💪 Så sykt fornøyd med å ha barbert 2,5 minutt fra løpet for tre uker siden. Har en 10 km jeg skal løpe i april, har et mål nå om at jeg skal under timen på det løpet 🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️

Jeg kjenner følelsen av å gå å være sikker på at man har korona 😂 Men må si at når jeg først fikk det var jeg egentlig helt sikker med en gang på at nå var det faktisk virkelig. Skjønte det før jeg så de to strekene på testen.

Ellers 🙌 for rekordene dine og løpingen din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (36 minutter siden):

Jeg kjenner følelsen av å gå å være sikker på at man har korona 😂 Men må si at når jeg først fikk det var jeg egentlig helt sikker med en gang på at nå var det faktisk virkelig. Skjønte det før jeg så de to strekene på testen.

Får helt flashback til å prøve å bli gravid. Jeg «kjente det på meg» hver mnd, men den måneden jeg faktisk ble gravid visste jeg det før strekene dukket opp 🤪 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂 Hadde litt den følelsen når jeg fikk to streker på testen. Det har jeg ikke hatt siden jeg ble gravid 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Februar
21. februar: jogg 10 km
23. februar: jogg 5,5 km ilagt intervaller 
24. februar: jogg 6,5 km
Totalt februar:  14 treningsøkter, 79 km

I dag var jeg tung og treg i kroppen, så er veldig fornøyd med at jeg kom meg gjennom den planlagte turen.

I dag har jeg hatt en strålende og inspirerende dag på jobb. Jeg holdt et innlegg foran mange ukjente og nøt at jeg første gang på mange år ikke valgte antrekk for å skjule magen. Det var rett og slett en fabelaktig følelse 🥳

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...