Gå til innhold

Bokdamen tar seg sammen

Bokdamen

Anbefalte innlegg

Luka_S skrev (23 timer siden):

Jeg datt helt ut en gang i forrige uke, og nå er alt helt på villspor pga ny lockdown og ingen gruppetimer på treningssenteret. Får se om jeg klarer å motivere meg til egentrening en dag, eller om jeg skal ta et skippertak på nyåret. Urgh, det var ikke sånn jeg ville det skulle bli, teite korona. Stapper innpå med julebakst og synes litt synd på meg selv. Vet jo at det ikke får meg til å føle meg bra når jeg spiser masse drittmat, men likevel blir jeg veldig snokete når sulten melder seg. Håper det blir bedre neste år!

Dette var uke så kjekt å lese @Luka_S! Du har vært så sykt flink og målrettet i år, så pass på at du ikke vipper helt over. Det er 15 dager igjen av året, noe som for min del er 60 måltider. Tenker det viktige er å ha et bevisst forhold til at ikke alle kan være fest. Skal lage julehandlelisten i helgen, og dette minner meg på at jeg skal ha sunne og gode alternativer til de dagene snackselysten melder seg, og slå ut håret de dagene jeg har valgt meg ut til det. Ikke skli helt ut, jeg heier på deg ❤️

KaBom skrev (1 time siden):

Wow, du er helt rå!! 

Jeg leker litt med tanken selv, men enn så lenge så sliter jeg litt med psyken i forkant av løp, så tror jeg skal fullføre Sentrumsløpet/10km i Oslo i april først og så vurdere om jeg skal gå for halvmaraton til høsten igjen. 

Takk ❤️ Jeg hadde egentlig pekt meg ut København halvmaraton til høsten som mitt første løp. Men så var kombinasjonen av at jeg merket at det lett kan skli litt ut i kostholdet nå, og at jeg trenger en motivasjon for å hanke meg inn igjen. Og at det er noe betryggende i at jeg kan prøveløpe de ulike delene av ruten på forhånd så jeg vet mer hva jeg går til. Har en halvveis avtale med en venninne om at komme til Oslo den helgen i april og løpe 10K, men vi får se nå da 😅Heier på deg 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 06. juli - 95,3 kg 
  • 09. juli - 91,9kg (- 3,4 kg)
  • 22. juli - 90,6 kg (-1,3 kg) 
  • 30. juli - 89,5 kg (-1,1 kg) 
  • 06. august - 88,4 (-1,1 kg) vektmål 1 
  • 13. august  - 86,9 kg (- 1,5 kg)
  • 20. august - 85,6 kg (- 1,3 kg)
  • 27. august - 84,5 (- 1,1 kg) vektmål 2 
  • 03. september - 83,6 kg (-0,9 kg)
  • 10. september - 82,5 kg (-1,1 kg)
  • 17. september - 81,7 kg (-0,8 kg) vektmål 3 
  • 24. september - 80,9 kg (-0,8)
  • 1. oktober - 79.8 (-1,1 kg) vektmål 4 
  • 8. oktober - 79,2 (-0,6 kg)
  • 15. oktober - 78,7 (-0,5 kg)
  • 22. oktober - 77,4 (-1,3 kg)
  • 29. oktober - 77,1 kg (-0,3)
  • 5. november - 76,1 kg (-1 kg)
  • 12. november - 75,6 kg (-0,5 kg)
  • 19. november - 75,2 kg (-0,4 kg)
  • 26. november - 75,2 kg (-0 kg)
  • 3. desember - 74,1 kg (-1,1 kg)
  • 10. desember - 73,8 kg (-0,3 kg)
  • 17. desember - 74,1 kf (+0,3 kg)

Totalt ned: 21,2 kg

Urk, ikke uventet måtte jeg bite i meg min første vektoppgang siden jeg begynte. Jeg har sett den komme hele uken, og egentlig tenkt at det kom til bli mer, men det var likevel skikkelig kjipt. Spesielt fordi neste fredag og fredagen etter det sannsynligvis blir verre...

Hadde en merkelig prat med en kollega i går som endelig hadde merket at det hadde skjedd noe med meg. Hun informerte meg da om at hun hadde "ødelagt forbrenningen sin helt med slanking", "gikk alltid opp igjen alt hun gikk ned" og "hadde prøvd mange ganger" på en måte som tilsa at det ville skje meg også. Vet ikke om det var henne som følte hun måtte unnskylde seg når jeg har gått såpass ned, men det var på ingen måte en selvtillitsboost i fht. jobben jeg har gjort i høst. Hjelper ikke på at jeg ikke er helt i toppform, føler meg litt oppblåst og synes buksen jeg har på meg kjennes litt trangere ut enn sist jeg hadde den på. Jeg har gått veldig proposjonalt ned i byste-mage-hofte området, så det er rett og slett ikke alle dager jeg ser den store forskjellen. I dag er en sånn dag :( 

Så da får jeg se litt på noen bilder av meg selv og sammenligne med bilder fra våren, kjenne litt på de nyoppdagede kragebeina, sitte med beina i kryss og se på meg selv på teamskamera og tenke at "her er det ikke mye dobbelthake". For de 300 grammene er jo ingenting i fht. de 21 kiloene jeg allerede har gått ned. Jeg er ganske rå 💪

Ha en strålende dag ladies! Jeg teller ned til juleferie ❤️

Endret av Bokdamen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba i år @Bokdamen 🙌👏👏

Og den kollegaen skal du ikke høre på. Hvis man ikke klarer å opprettholde en sunnere livsstil, så går man opp igjen. Så enkelt er det. For oss andre som har bestemt at dette skal bli varig, så klarer vi å holde oss der 👍 Hun er nok bare misunnelig for at du har klart dette.

Jeg har også gått proposjonalt ned. Det er nok det som gjør at jeg ikke ser det like godt selv hele tiden. Selv om jeg selvsagt kan se det veldig godt på bilder og klær. Enkelte dager føler jeg meg like stor som jeg var tidligere, men jeg VET jo at det ikke er sant.

Nå skal vi kose oss i juleferien, og så tar vi tak igjen i 2022 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Wit ❤️  Jeg vet du har helt rett, noen dager er det bare litt vanskeligere å se seg selv enn andre. I dag er jeg 50/50 på vei inn i julemodus og superstresset med alt jeg bør ha gjort før ferien begynner etter onsdag. Heldigvis snart helg 🥳

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig kjedelig å gå opp litt underveis, det vet undertegnede alt om 😅 Men samtidig så tror jeg det er helt naturlig at du nå går litt opp uten at det vil ha noe betydning for progresjonen totalt sett. Du har jo gått ned så mye, og på den vekta du er på nå vil du nok kanskje merke kroppens naturlige svingninger bedre. Pluss at dette er jo en tid på året der de aller fleste går opp litt sammenlignet med vekten ellers i året, uavhengig av utgangspunkt. Så dette ordner seg nok. 😄 

Og angående kommentaren fra kollegaen din så må jeg si meg enig med @Wit. Dette handler nok mer om henne og hennes selvtillit enn om deg og din progresjon. Jeg må innrømme at jeg har vært der selv også, prøvd å ta tak, gitt opp og blitt litt bitter hvis jeg har sett andre i omgangskrets som har fått det til bedre. Men du kjenner jo deg best og du vet jo at du ikke bare har "slanket" deg, du har virkelig endret deg, dine vaner og interesser. Se for eksempel på løpingen og den utviklingen du har hatt der. Det går ikke tilbake til null igjen bare fordi du har noen dårlige uker, heldigvis. 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bokdamen skrev (11 timer siden):

Dette var uke så kjekt å lese @Luka_S! Du har vært så sykt flink og målrettet i år, så pass på at du ikke vipper helt over. Det er 15 dager igjen av året, noe som for min del er 60 måltider. Tenker det viktige er å ha et bevisst forhold til at ikke alle kan være fest. Skal lage julehandlelisten i helgen, og dette minner meg på at jeg skal ha sunne og gode alternativer til de dagene snackselysten melder seg, og slå ut håret de dagene jeg har valgt meg ut til det. Ikke skli helt ut, jeg heier på deg ❤️

Takk for gode ord! Jeg skal bare kose meg i jula, så skal jeg i gang igjen over nyttår! Har mentalt skrudd meg over til at jeg skal trene alene på treningssenteret nå, og har kikket etter spinningtimer på youtube og sånne ting. Håper det blir lettelser i tiltakene i januar slik at vi kan ha gruppetimer igjen, men hvis dette blir langvarig så kan jeg jo ikke bare sette meg i sofaen og spise restene av julebaksten!

Ok, så ble dette en måned som ikke gikk helt etter planen, men så lenge det ikke blir et år + flere, så er jeg iallfall 100% flinkere enn jeg noensinne har vært tidligere!

Kos deg i jula du også, og nyt alt du har oppnådd i år! Spennende med planer om halvmaraton, dette greier du nok kjempebra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt mye som skal være gjort før jul, og det lå an til å bli en lang kveld med jobbing i dag også. Men så fikk jeg flyttet en frist til januar og jeg kan bytte ut kontorstolen med joggeskoene! Det er kaldt ute denne uken og jeg kjenner at jeg gleder meg til den friske luften i ansiktet. Forrige uke var ingen seier på vekten, men i morges var jeg 0,1 under laveste vekt jeg har hatt til nå, så jeg går inn i juleferien med en veldig god følelse ❤️ Flytter veiingen til lille julaften så jeg kan legge beine høyt og drikke rødvin med god samvittighet den kvelden ;) Skal spise godt i julen, men prøve å også ha fokus på fysisk aktivitet, så får vi se hvordan det ser ut når 2022 begynner. 

Skal lage noen treningsmål for meg selv som årets nyttårsforsett, jeg tror det ene skal være at jeg skal kunne ta i gulvet 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 06. juli - 95,3 kg 
  • 09. juli - 91,9kg (- 3,4 kg)
  • 30. juli - 89,5 kg (-1,1 kg) 
  • 24. september - 80,9 kg (-0,8)
  • 10. desember - 73,8 kg (-0,3 kg)
  • 17. desember - 74,1 kg (+0,3 kg)
  • 23. desember - 73,3 kg (-0,8 kg)

Totalt ned: 22 kg

Tok meg en veiings i dag for å se hvordan jeg ligger an for julen, og all time low er et deilig sted å begynne. Har gått ned akkurat 22 kg siden jeg begynte, og føler meg som er nytt menneske 💪 Takk for god støtte og råd i høst, det har vært godt å ha en «heiagjeng» å lufte tankene med. 

Har utsatt alt av julekaker for å ikke spise på dem i ukesvis, men i dag har ferien begynt og jeg skal ha et lite bakeverksted med ungene. Det meste er i boks, skal ha robotstøvsugeren gjennom noen rom og vaske badene, ellers er dette en dag for kos og roe ned mot feriemodus ❤️

God jul ladies 🎄❤️

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, stor applaus til deg for den gode innsatsen du har lagt ned i år! Ha en riktig god jul, og kos deg masse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare dele, tok meg en løpetur etter legging i dag, og under tøyingen etterpå klarte jeg søren med ta på i bakken!!! Altså knærne mine var helt strake og fingrene mine var i bakken, jeg kan ikke huske at jeg noen gang har gjort det før 🥳 Det var årets julegave til meg selv, nå drikker jeg vin og nyter at det er ferie de beste 10 dagene ❤️❤️

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (På 23.12.2021 den 23.05):

Jeg må bare dele, tok meg en løpetur etter legging i dag, og under tøyingen etterpå klarte jeg søren med ta på i bakken!!! Altså knærne mine var helt strake og fingrene mine var i bakken, jeg kan ikke huske at jeg noen gang har gjort det før 🥳 Det var årets julegave til meg selv, nå drikker jeg vin og nyter at det er ferie de beste 10 dagene ❤️❤️

👏👏 Så gøy!  Er det yogaen eller andre tøyeøvelser som har fått deg dit?

Jeg skal ut på joggetur i morgen, og da har det plutselig gått en hel uke siden sist 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bithiah skrev (1 time siden):

👏👏 Så gøy!  Er det yogaen eller andre tøyeøvelser som har fått deg dit?

Jeg skal ut på joggetur i morgen, og da har det plutselig gått en hel uke siden sist 😱

Har blitt lite tøying uten yoga, så den må nok ta æren (pluss mindre mage å bøye seg rundt 😂) Gjør en yogarutine som tøying etter løypen. Løper i en lett foret løpetights for tiden, og den er ofte hakket for varm å gjøre øvelser i, så har blitt litt yoga i truse og trøye. Og i hunden som ser ned kan jeg tydelig se løpemusklene i beina 💪

Jeg har fått inn to skikkelig trege turer denne uken. Var på en lekeplass i går i kaldt vær med gnistrende sol og kastet lange blikk etter de som jogget forbi. Håper på en tur i morgen selv, men akkurat nå er jeg litt usikker på formen når jeg våkner i morgen (vondt i kroppen og lurer på om jeg begynner å bli syk). Håper du får en flott tur og koser deg masse disse juledagene ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gått litt trått med å løpe lenger turer i det siste (blir mye 5-6 km), og det fristet egentlig ikke med mer i dag heller. Men jeg klarte å presse meg selv litt ekstra og selv om det gikk ganske trått; kom jeg meg over 10 km i dag og er skikkelig fornøyd med meg selv 💪 

Har spist og drukket det jeg har hatt lyst til de siste dagene. Har fulgt litt med på vekten, mest av fascinasjon, og 1. dag var vekten 2 kg opp fra dagen før. Nå er jeg mer eller mindre tilbake til vekten fra  23. så med mindre jeg tar helt avgående de neste dagene ser det ut som jeg skal komme meg til januar uten at det glir for mye ut. Vi får se, jeg er ganske avslappet. 

Ungene har begynt å komme inn i feriemodus, og i dag sov vi til nærmere 8.30. Ungene var bestevenner og vi laget vafler i sol og minusgrader og loste oss skikkelig. Luksus med ferie og det er en uke igjen ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes deilig ut, du er flink💪🏼🤩 Godt å ha en avslappet innstilling i juleferien, 2022 kommer tidsnok☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er utrolig flink @Bokdamen 👏👏 Håper du får en fin julefeiring, og så fortsetter vi videre i 2022 - for deg med nye treningsmål, og for meg med de siste kiloene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 06. juli - 95,3 kg
  • 09. juli - 91,9kg (- 3,4 kg)
  • 30. juli - 89,5 kg (-1,1 kg) 
  • 24. september - 80,9 kg (-0,8)
  • 10. desember - 73,8 kg (-0,3 kg)
  • 17. desember - 74,1 kg (+0,3 kg)
  • 23. desember - 73,3 kg (-0,8 kg)
  • 30. desember - 73,4 kg (+0,1 kg)

Totalt ned: 21.9 kg

Veide meg på årets nest siste dag (reiser bort i dag) og må jo si meg godt fornøyd med status. Hadde noen sagt til meg at jeg skulle vær her for ett år siden, hadde jeg på ingen måte trodd det, og ikke da jeg startet i sommer heller. Men her er jeg altså gode 20 kg lettere og med et veldig mye bedre forhold til meg selv og egen kropp. 

Tok en liten runde med målebåndet i morges også. Har gått ned 14 cm ved midjen og hele 23,5 ved navlen. Armene er 5 cm ned i omkrets og lårene 7 cm. Ikke rart garderoben er for stor og jeg trenger nye klær 😅 Hadde en plan om å ta bilder, men ungene spilte ikke helt på lag, så det går vente til 2022.

Tenkte jeg skulle sette opp noen mål for året som kommer: 

• Vekt: Skal innrømme at jeg drømmer om normalvektig BMI. Det tilsvarer at jeg må under 69 kg, noe som føles ganske lavt. Men jeg vil prøve å komme under 70 kg og se hvordan det kjennes ut. Og så vedlikeholde til evig tid 😅
  • Kosthold: Fortsette med et bevisst forhold til kostholdet. Mer grønt, mindre brød, ikke ja til alt, snop kun i helgene, begrense alkohol en periode. 
  • Løping: Jeg skal løpe meg gjennom hele 2022. Har en del konkrete mål, inklusive å fullføre halvmaraton. Men det viktigste er å ikke slutte.
  • Annen trening: Har lyst å holde på yogaen også, og helst også innføre noe styrketrening. Både mage, armer og lår kunne trengt en liten oppstrammer etter vektnedgang. 

Har noen andre forsetter også som å date mannen min mer, være litt mer sosial, jobbe med balansen mellom jobb og fri m.m. men det får høre hjemme et annet sted 😘

Da drar jeg på hyttetur og logger ut til det nye året 🥳 Takk for det gamle ❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt to kvelder med gode venner og vin, og merker at jeg tåler mye mindre enn jeg ut gjort før. Så selv om det ikke var veldig store mengder vin i går, merket jeg det skikkelig godt i dag 🤯

Så året første middag ble burger og pommes frites levert på døren og storfornøyd familie. Kostholdsmessig ingen innertier av en dag, men da ungene var i seng kom jeg meg ut på årets første joggetur og det ble hele 8 km 💪 Så da er jeg i gang med 2022, og jeg er spent på hva året vil bringe 🤩

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med alkohol merker jeg også. Tåler veldig mye mindre enn før, og kanskje er det bra, for da blir inntaket mindre også 😉

Syns treningsmålene dine høres kjempebra ut. Selv skal jeg fortsette å komme meg ut i 2022, så håper vi at det holder og at jeg kommer i gang igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen har jeg spist mer sjokolade enn jeg har gjort de siste 6 mnd til sammen 😣 Det sammenfalt også med at mannen fikk frie tøyler på butikken 🤪 For å være helt ærlig ble jeg ganske kvalm; men fortsatte til skålen var tom… Og selv om jeg kan bruke til på å være sur på at jeg fortsatte å spise, velger jeg fokus på at jeg egentlig ikke synes det var så godt som jeg husket. Så da blir det enkelt å fortsette å velge bort sjokolade samt en tydelig vekker på at jeg må ta valget på butikken. Mye enklere å velge bort når ting ikke finnes i hus. Mannen får snopeforbud resten av januar 😂

Endret av Bokdamen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...