Bokdamen Skrevet 12. januar 2022 Forfatter #361 Skrevet 12. januar 2022 Nå tar det helt av, jeg gjorde yoga før 7 🙌 4
Wit Skrevet 12. januar 2022 #362 Skrevet 12. januar 2022 Du er utrolig flink med joggingen 👏👍 Jeg tror det er noe jeg skal prøve å starte opp med når det blir vår. Akkurat nå på vinteren frister ikke det så veldig, så da holder jeg meg til turene mine 😊 1
Bokdamen Skrevet 13. januar 2022 Forfatter #363 Skrevet 13. januar 2022 Skodden henger så lavt i Bergen i dag at det føles som at det aldri kommer til å bli lyst. Koser oss med sykt barn-hjemmekontor kombo i dag også, som tilsier at jeg kommer til å være langt bak skjema og egentlig burde jobbe i kveld. Det er mye som tilsier at kveldens joggetur kommer til å utgå, men dette er meg som sier: jeg skal jogge en tur i kveld om det så bare blir en veldig kort en. 3
Bithiah Skrevet 13. januar 2022 #364 Skrevet 13. januar 2022 For en innstilling! 💪 Gleder meg til å høre om den gode effekten det hadde når du kom deg ut på tross av alt som er rundt. Fikk meg en 10 km tur i dag tidlig, for første gang på litt for lenge, og det var NYDELIG fra start til slutt ❤️ Lenge siden sist tur som bare var god. Svever fortsatt litt her 😅 Selv en 10 minutters tur er bedre enn ingenting 👏👏 Gleder meg til barn bygger opp immunforsvaret litt igjen. Her har jeg febersykt barn for 3.gang etter (!) jul 🙄 God bedring til småen og styrke til dagen til deg 💪 1
Bokdamen Skrevet 13. januar 2022 Forfatter #365 Skrevet 13. januar 2022 Kom meg ut, og selv om det har tregt og tungt og mørkt, fikk jeg meg en tur på 7 km 💪 Så da er jeg rimelig fornøyd med meg selv og klar for en time på hjemmekontoret. Fikk melding om at mitt ene barn var nærkontakt i dag, og i noen timer var jeg skikkelig nedfor og tenkte at alle familieplaner for helgen måtte avlyses. Det gjorde vi sist uke pga forkjølelse, og nå som hjemmekontoret utvides, har jeg veldig behov for å se folk. Kom heldigvis kontrabeskjed om at det var feil, så nå gleder jeg meg til å se folk i helgen❤️❤️ Vekten har sett overraskende bra ut denne uken, så «gleder» meg til å gå på vekten i morgen 😅 4
Molly85 Skrevet 13. januar 2022 #366 Skrevet 13. januar 2022 Så flink du har vært!😊 Imponerende når du har hatt unger hjemme og alt. Og kjenner til følelsen med å måtte avlyse planer og føle man blir isolert, godt det var falsk alarm🥰
Bokdamen Skrevet 14. januar 2022 Forfatter #367 Skrevet 14. januar 2022 Startvekt - 06. juli - 95,3 kg 30. desember - 73,4 kg (+0,1 kg) 7. januar - 73,5 kg (+0,1 kg) 14. juli - 72,5 kg (-1 kg) Totalt ned: 22,8 kg Tok opp igjen kaloritellingen denne uken, og det har gjort voldsomt utslag med en hel kg ned. Tenker jeg må ha hatt litt ekstra vann i kroppen etter jul som nå er borte. Deilig er det uansett med nytt tall på vekten 🥳 Denne helgen er det dobbeltbursdag i familien, så jeg kommer til å slappe litt av på tellingen uten å ta av. Har vært en tung uke på hjemmekontor med veldig mye som skulle gjøres, og det er vanskeligere å be om avlastning når man ikke er på kontoret + man ikke får de naturlige pausene man ellers får. Så jeg er veldig, veldig klar for denne helgen ❤️ Ha en strålende helg da folkens 🥳 3
Luka_S Skrevet 14. januar 2022 #368 Skrevet 14. januar 2022 Flott nedgang denne uken, gratulerer! Ha en god helg! 😄 1
vinterskog Skrevet 14. januar 2022 #369 Skrevet 14. januar 2022 Heeelt fantastisk! Hadde jeg gått ned 22 kg så hadde jeg veid mindre enn 70 kilo! Med lett overvekt bare. 1
Bokdamen Skrevet 14. januar 2022 Forfatter #370 Skrevet 14. januar 2022 Status trening: godt fornøyd med året så langt. Hjemmekontor og mørk/våt januar gjør ikke akkurat underverker for motivasjonen, men det føles desto bedre når jeg har gjennomført. Har en ambisjon om å øke på med yoga og /eller styrketrening, men prioriterer frisk luft så tar vi resten når tiden strekker til. Januar 1. januar: jogg 8 km 6. januar: jogg 11,5 km 8. januar: jogg 5,5 km 9. januar: jogg 7 km ilagt intervaller 11. januar: jogg 4,5 km + 30 min yoga 13. januar: jogg 7 km Totalt januar: 6 treningsøkter, 43,5 km 2
frustrert_student Skrevet 14. januar 2022 #371 Skrevet 14. januar 2022 Woho!! For en innsats🥳🥳 Nå veier vi snart like mye gitt🤓 Mulig jeg må slenge meg på og faktisk begynne å telle kalorier på ordentlig, for her går det på måfå😅 Du er så flink med joggingen, bøyer meg i støvet hver gang jeg er inne her☺️ 1
Wit Skrevet 14. januar 2022 #372 Skrevet 14. januar 2022 Veldig bra jobba denne uka @Bokdamen 👍💪 Hva er målet ditt for nedgangen? Mulig du har skrevet det tidligere altså, men det husker jeg ikke 😊
Bokdamen Skrevet 14. januar 2022 Forfatter #373 Skrevet 14. januar 2022 Jeg er litt usikker på hvor jeg skal stoppe @Wit Jeg hadde tenkt 75 kg (som føltes helt vanvittig i starten), men så bikket jeg under det uten at det føltes som en kamp. Nå er jeg såpass nærme normalvektig BMI (ligger på 26,3 nå) at jeg er litt sugen på å se om jeg kan få det til. Da står vekten på 68,5 som høres lite ut når jeg har vært stor hele mitt voksne liv. Tror jeg har en plan om å komme meg dit, og så kan jeg heller gå litt opp igjen gjennom styrketrening og ikke spising. Det er merkelig, men kroppen har krympet såpass proporsjonalt at jeg jevnlig føler jeg ser helt lik ut når jeg er i undertøyet 😅 I dag er en trå dag på hjemmekontoret. Har gått skikkelig i ett denne uken, og nå er det helt stille. Må virkelig konse for å få gjort noe og ikke bare henge på internett... 1
Wit Skrevet 14. januar 2022 #374 Skrevet 14. januar 2022 Bokdamen skrev (1 minutt siden): Jeg er litt usikker på hvor jeg skal stoppe @Wit Jeg hadde tenkt 75 kg (som føltes helt vanvittig i starten), men så bikket jeg under det uten at det føltes som en kamp. Nå er jeg såpass nærme normalvektig BMI (ligger på 26,3 nå) at jeg er litt sugen på å se om jeg kan få det til. Da står vekten på 68,5 som høres lite ut når jeg har vært stor hele mitt voksne liv. Tror jeg har en plan om å komme meg dit, og så kan jeg heller gå litt opp igjen gjennom styrketrening og ikke spising. Det er merkelig, men kroppen har krympet såpass proporsjonalt at jeg jevnlig føler jeg ser helt lik ut når jeg er i undertøyet 😅 I dag er en trå dag på hjemmekontoret. Har gått skikkelig i ett denne uken, og nå er det helt stille. Må virkelig konse for å få gjort noe og ikke bare henge på internett... Jeg har også egentlig mål om 75 kilo, men får jo se hva som skjer når jeg kommer dit. Da er jeg jo kun "overvektig" men ikke innenfor normal BMI. Der har jeg ikke vært siden jeg var ganske ung. Litt usikker om jeg egentlig vil helt dit, men vet jo heller ikke helt hva jeg tenker når "målet" er nådd. Trå dag på hjemmekontor her også. Har hatt møter hele formiddagen, men nå sitter jeg med litt andre oppgaver. Har vært mye hele uka, så jeg kjenner det i hodet. Tenkte å prøve å få meg en "lunsj-tur" ut i det fine været, men får se hva jeg rekker. 1
Bolla! Skrevet 14. januar 2022 #375 Skrevet 14. januar 2022 Nå har jeg lest litt i dagboken din, og, wow! For en jobb du har gjort 👏🏻 skikkelig imponert over hva du har fått til! God helg 🌸 1
Bokdamen Skrevet 16. januar 2022 Forfatter #376 Skrevet 16. januar 2022 (endret) Det er virkelig å få på seg skoene som er bøygen. Var i bursdag med min sønn, druknet litt i sofaen etterpå med Encanto, pizza og pissregn, og kjente at joggetur utgikk. Men overtalte meg selv, og da jeg var ferdig skiftet var energien der allerede og jeg fikk 9 overraskende gode km i opplett og overraskende mild kveldsluft 🏃♀️🏃♀️ Kommer til å takke meg selv når jeg sitter innestengt på hjemmekontoret i morgen med sammenhengende møter på teams store deler av dagen 😝 Har også vært en mindre god helg maktmessig, litt for mange bursdager og både utenfor budsjett og helt feil sammensetting av mat. Har allerede veldig lave forventninger til kommende ukes veiing, menmen ville vært verre om jeg ikke hadde jogget 🤷🏼♀️ Januar 1. januar: jogg 8 km 6. januar: jogg 11,5 km 8. januar: jogg 5,5 km 9. januar: jogg 7 km ilagt intervaller 11. januar: jogg 4,5 km + 30 min yoga. 13. januar: jogg 7 km 16. januar: jogg 9 km Totalt januar: 7 treningsøkter, 52,5 km Endret 16. januar 2022 av Bokdamen 3
Luka_S Skrevet 16. januar 2022 #377 Skrevet 16. januar 2022 Bra! Man angrer aldri etter en treningsøkt! (Men jeg har mange ganger angret litt før og under.) 😄 1
Bokdamen Skrevet 20. januar 2022 Forfatter #378 Skrevet 20. januar 2022 Januar altså, er ikke akkurat favorittmåneden.... Kombiner mørkt, vått og surt med hjemmekontor med alt for mye å gjøre og et skille mellom jobb og fritid som holder på å gli ut, sure unger og litt for lite søvn, så får man oppskriften på å føle at alt sklir ut og at jeg er på stedet hvil. Må ta meg veldig i nakken for å minne meg på at det gjør ikke det. Jeg spiser sunt, jeg trener og jeg er et helt annet menneske enn jeg var i sommer. Jeg sliter litt med overskuddet til å gjøre mer enn å bare holde ting ved like akkurat nå. Og så kom mensen på toppen i dag. Samtidig var det flere bursdager i uken som gikk, inkludert min egen, som medførte litt mye kake, vin og gode ting (inkludert en syndig god pizza på restaurant). Godt og nødvendig påfyll sosialt som hjelper på en tung måned, men det gir utslag på vekten Tar det en gang om dagen og fokuserer på at det nå er lyst når jeg henter i barnehagen! I dag er det snø i Bergen i tillegg og det er så mye lysere med en gang. Gleder meg til løpetur i kveld ❤️ Må lage noen trivelige planer for helgen så jeg har noe å glede meg til! 1
Wit Skrevet 20. januar 2022 #379 Skrevet 20. januar 2022 Bokdamen skrev (1 time siden): Januar altså, er ikke akkurat favorittmåneden.... Kombiner mørkt, vått og surt med hjemmekontor med alt for mye å gjøre og et skille mellom jobb og fritid som holder på å gli ut, sure unger og litt for lite søvn, så får man oppskriften på å føle at alt sklir ut og at jeg er på stedet hvil. Må ta meg veldig i nakken for å minne meg på at det gjør ikke det. Jeg spiser sunt, jeg trener og jeg er et helt annet menneske enn jeg var i sommer. Jeg sliter litt med overskuddet til å gjøre mer enn å bare holde ting ved like akkurat nå. Og så kom mensen på toppen i dag. Samtidig var det flere bursdager i uken som gikk, inkludert min egen, som medførte litt mye kake, vin og gode ting (inkludert en syndig god pizza på restaurant). Godt og nødvendig påfyll sosialt som hjelper på en tung måned, men det gir utslag på vekten Tar det en gang om dagen og fokuserer på at det nå er lyst når jeg henter i barnehagen! I dag er det snø i Bergen i tillegg og det er så mye lysere med en gang. Gleder meg til løpetur i kveld ❤️ Må lage noen trivelige planer for helgen så jeg har noe å glede meg til! Jeg sliter også med vintermånedene. Syns de er mørke, kalde og lange. MEN, i år har jeg prøvd å vinkle det litt anderledes. Har jo vært flink siden februar i fjor, og kan liksom ikke gi opp nå. Har derfor prøvd å komme meg ut for å få litt dagslys når været har vært OK. Kommet meg ut i skogen og kjenner at følelsen jeg da får er veldig god. Det er de små tingene i hverdagen som gjør dagene enklere å takle. Og ja, hverdagen treffer oss med litt kaker og annen mat innimellom, men det er jo også en del av livet 😉 Vi skal leve oppi det hele. Derfor tenker jeg ihvertfall at noen små utskeielser innimellom ikke gjør noe. Så lenge disse ikke blir hverdagen, så går det helt fint 😊
Bokdamen Skrevet 20. januar 2022 Forfatter #380 Skrevet 20. januar 2022 @Wit leste kommentaren din og tenkte først "fint for deg som kan komme deg ut i dagslys, jeg har så mange møter og små barn og ingen trening i arbeidstiden." Så tok jeg meg selv i være litt selvmedlidende og konkluderte med at det er sol og nysnø i Bergen og jeg har ingen møter resten av dagen. Nå logger jeg av og kommer meg ut en times tid og får litt dagslys i fjeset. Når til og med en dusj før ungene skal hentes i barnehagen. Så tar jeg resten av arbeidsdagen i kveld. Takk for sparket 😘 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå