Pås Skrevet 3. januar 2022 #341 Del Skrevet 3. januar 2022 Bokdamen skrev (2 timer siden): Mye enklere å velge bort når ting ikke finnes i hus. MYE enklere ja! Her har mannen kjøpt inn mange av de store 200g sjokoladeplatene, de som er uåpnet lar jeg ligge men de åpnede... Er det innafor å kaste de eller? Liker ikke å kaste ting, verken mat eller annet som er brukbart! Eventuelt kan jeg dytte de ned i halsen på ham! 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 3. januar 2022 Forfatter #342 Del Skrevet 3. januar 2022 (endret) Pås skrev (1 time siden): MYE enklere ja! Her har mannen kjøpt inn mange av de store 200g sjokoladeplatene, de som er uåpnet lar jeg ligge men de åpnede... Er det innafor å kaste de eller? Liker ikke å kaste ting, verken mat eller annet som er brukbart! Eventuelt kan jeg dytte de ned i halsen på ham! 🤔 Misliker også å laste mat, men leste et sted at hvis alternativet er å bruke seg selv som bosspann, er det bedre å faktisk kaste sånn mat. Endret 3. januar 2022 av Bokdamen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pås Skrevet 3. januar 2022 #343 Del Skrevet 3. januar 2022 Bokdamen skrev (11 minutter siden): Leste misliker også å laste mat, men leste et sted at hvis alternativet er å bruke seg selv som bosspann, er det bedre å faktisk kaste sånn mat. Han får alternativet: spise de selv I DAG, gjemme de eller så blir de hevet i bosset! 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 3. januar 2022 #344 Del Skrevet 3. januar 2022 Fordelen med å skeie ut skikkelig er at det tar brodden av det søtsuget som kan hope seg opp når man lever stramt i noen måneder. Jeg har nå spist så mye snacks og drukket så mye alkohol at ingen av delene frister det minste i nær fremtid. 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 5. januar 2022 Forfatter #345 Del Skrevet 5. januar 2022 Jeg kjenner at jeg må på en liten sukker-detox 😝 Selv om vekten har holdt seg greit i julen (noen 100-gram opp), har det blitt vel mye småspising av julekaker og godter og det økte på underveis til jeg i helgen spiste snop i et omfang som minnet om gamle dager. Det kan jeg ikke gjøre noe med, men en del av hjernen min tenker litt vel ofte på den halve sjokoladeplaten som ligger igjen i skapet. Det var helt uproblematisk å ha åpne ting før jul, men nå tar jeg meg selv i å tenke «bare en bit betyr ikke så mye, du er godt innenfor vektmålet for desember ». Og det er ganske farlig i kombinasjon med hjemmekontor 😣 Har også vært litt småsyk med noe bihulegreier som har lagt en demper på treningen. Og jeg blir faktisk litt rastløs når jeg ikke kommer meg ut for å løpe. I kveld blir det dessverre jobbing (straffer seg med juleferie), men i morgen blir det jogging, og jeg gleder meg 😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 5. januar 2022 #346 Del Skrevet 5. januar 2022 Jeg har også slitt med den tanken der "bare en liten bit - ingen ser det" som innimellom hjemsøker meg. Har heldigvis klart å stå i mot nå de siste dagene. Men deilig å starte 2022 med et helt OK utgangspunkt 👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 5. januar 2022 #347 Del Skrevet 5. januar 2022 Bokdamen skrev (3 timer siden): Jeg kjenner at jeg må på en liten sukker-detox 😝 Selv om vekten har holdt seg greit i julen (noen 100-gram opp), har det blitt vel mye småspising av julekaker og godter og det økte på underveis til jeg i helgen spiste snop i et omfang som minnet om gamle dager. Det kan jeg ikke gjøre noe med, men en del av hjernen min tenker litt vel ofte på den halve sjokoladeplaten som ligger igjen i skapet. Det var helt uproblematisk å ha åpne ting før jul, men nå tar jeg meg selv i å tenke «bare en bit betyr ikke så mye, du er godt innenfor vektmålet for desember ». Og det er ganske farlig i kombinasjon med hjemmekontor 😣 Har også vært litt småsyk med noe bihulegreier som har lagt en demper på treningen. Og jeg blir faktisk litt rastløs når jeg ikke kommer meg ut for å løpe. I kveld blir det dessverre jobbing (straffer seg med juleferie), men i morgen blir det jogging, og jeg gleder meg 😍 Haha, dette kunne jeg skrevet nesten helt likt selv. Før og i helga var det skap-snoking til den store gullmedaljen, såå mye snop har jeg ikke spist på så få dager på 1,5 år 😂🙈 Det er akkurat som krana var satt på full guff, og gamle uvaner kom snikende tilbake. Det er litt skummelt 😬 for lenge har det ikke vært så vanskelig å si nei. Så, ingen snop på en stund. Hva er planen med den halve plata? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 5. januar 2022 Forfatter #348 Del Skrevet 5. januar 2022 Bithiah skrev (7 timer siden): Haha, dette kunne jeg skrevet nesten helt likt selv. Før og i helga var det skap-snoking til den store gullmedaljen, såå mye snop har jeg ikke spist på så få dager på 1,5 år 😂🙈 Det er akkurat som krana var satt på full guff, og gamle uvaner kom snikende tilbake. Det er litt skummelt 😬 for lenge har det ikke vært så vanskelig å si nei. Så, ingen snop på en stund. Hva er planen med den halve plata? Det er så godt det ikke bare er meg 😅 Kjenner litt på at det skremmer meg hvor lett det var å la seg rive litt med. Blir det sik på hytten i påsken? Sommerferien? Neste jul? Eller klarer jeg å normalisere på sikt? Har alltid vært en som har inhalert snop (mine søsken er ganske like) og er veldig dårlig på å baer ta en bit. Har hatt en god rutine på 10-12 biter smågodt som jeg har delt opp på lørdager, og holdt på med noe håndarbeid samtidig for å få det til å vare. Det har dekket søtbehovet, og jeg har kjent på at det er nok med de bitene. Problemet er når jeg sluker uten å smake. Og sjokoladeplaten: Min mann kjøpte min aller verste fiende, så det ligger en halv plate av den tykke ore-melkesjokoladen. En stor plate er 320 gram og 1776 kcal!!! Så den halve platen (eller 200 g, jeg veide den....) tilsvarer en skremmende stor del av en dagsrasjon. Jeg tror bare jeg må kaste den, kan ikke tillate meg å spise den om noen uker en gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 6. januar 2022 Forfatter #349 Del Skrevet 6. januar 2022 Det føles litt rart, men kjenner at jeg er spent på å komme i gang med en ny vekttråd i morgen. Dette blir min tredje tråd på rappen, og det har gått mildt sagt veldig bra i de to foregående. Jeg har gått ned hver eneste uke i et halv år (utenom den uken jeg var på julebord med jobben) og det har jo gitt en voldsom motivasjon. Men denne gangen er ting litt annerledes. Jeg startet med en BMI på 34,6, rett under at jeg gikk over i fedme, kategori 2. Nå har jeg en BMI på 26,7 og har begynt å fantasere om at en normalvektig BMI kanskje kan være innenfor rekkevidde. Frem til en gang i november logget jeg alt jeg spiste, og var ganske streng. Det stoppet jeg med siste del året for å gi meg selv litt pause, men også for å se om jeg klarer å spise "normalt" uten å føre alt i en app og uten å gå opp i vekt. For det må jeg jo klare om dette skal være en livsstilsendring. Hvordan blir det å være med i tråden om det stagnerer? Kan jeg klare 5 kg ned = normalvektig BMI eller vil det kreve mer enn jeg vil gi? Jeg skal trene til halvmaraton i denne perioden, hvordan vil det påvirke? Jeg er rett og slett litt spent på den kommende perioden. I går var jeg ikke helt i form, og jeg hadde så sykt lyst på sjokolade at jeg ble litt skuffet over meg selv. Har jeg ikke kommet lenger? Så da gikk jeg i stedet i skapet og fant frem bunaden min. Den jeg hadde avskrevet og proklamert at måtte byttes ut. "Hvem syr en bunad til en tenåringsjente, den kan ikke passe en moden kvinne" (og den har vært sydd ut). Jeg hadde den på sist i 2015, og da var jeg ukomfortabel og sur og så ut som jeg var blitt pisket rundt livet da den kom av. Mener å minnes at jeg brukte en strikk og knappenål for å holde den igjen og at jeg gråt på badet. Siden har jeg "heldigvis" hatt gravid, ammende, småbarsmor, korona som unnskyldninger for at den har blitt hengende i skapet. Nå sitter den så fint som jeg aldri kan huske, og jeg stod der og så på meg selv og var virkelig stolt av det jeg har oppnådd det siste halvåret. Tenk at den flotte damen er meg?! I 2023 fyller jeg 40, og min gave til meg selv skal være å levere den til en liten shinings og få byttet ut de blå båndene med grønne (fra ungpike til gift kone) som et signal på bunaden nå skal passe og jeg skal forsette å ta vare på meg selv og investere både tid og krefter i min egen helse. Og det synes jeg en veldig fin motivator ❤️ Og så tenker jeg en del på at jeg skulle ønske at mamma var her. Jeg gikk veldig opp i vekt det siste året før hun døde og spiste så mange følelser, og jeg vet hun var bekymret for meg. Hun var en jogger i hele oppveksten min, og jeg skulle ønske hun hadde sett meg nå. Blir faktisk litt på gråten når jeg tenker på det. Men sånn ble livet. Mamma levde med kreft i mange år, og jeg ikke i tvil om at hun holdt ut fordi hun var et seigt skinn som trente seg opp til toppturer i periodene hun ikke gikk på cellegift. Hvis det er en ting jeg skylder ungene mine og meg selv, er det å gjøre mitt for å ha en kropp som tåler det livet bringer på best mulig vis. Og jeg er heldigvis på vei i riktig retning. I det aller første innlegget mitt skrev jeg: Skal prøve å holde fokus på de tingene jeg har sagt er viktig for meg: 1. Jeg vil ha det godt i kroppen min 2. Jeg vil ha energi til å leke med barna og være monster som løper etter dem 3. Jeg vil se bilder og se tilbake på gode minner, ikke bare se min egen kropp og føle meg tykk og stygg Og akkurat nå kjenner jeg på at jeg har oppnådd alle tre tingene. Jeg har det godt i kroppen min. Jeg kan ta i gulvet (rett etter løpetur når jeg er skikkelig varm), jeg har kragebein, jeg sover bedre, jeg kan plutselig velge mellom masser av klær og være flott. Jeg har energi til å løpe og løfte og tulle og tøyse. Jeg kan danse på kjøkkenet og snurre og ha 5-åringen på skuldrene og kom i form akkurat i tide til at han har satt opp farten. Og selv om min mann ytterst sjelden tar bilder av meg, ser at også på det siste punktet har jeg lyktes. På søndag er 6 mnd siden jeg stilte meg på vekten for første gang på åresvis (utenom jordmorkontroll), og jeg er et nytt menneske ❤️ Dette ble litt mer enn jeg hadde tenkt, men oppsummeringen er i alle fall at selv om året bare så vidt har begynt, er jeg allerede spent på hvem jeg kommer til å være ved utgangen. Målet må være at jeg er en enda sunnere og friskere versjon av meg selv. Gjerne noen kg ned, men aller helst en sterkere kropp som kan løpe laaaaaaangt. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 6. januar 2022 Forfatter #350 Del Skrevet 6. januar 2022 Og så må jeg barer skryte av at jeg løp 11 km i kveld, mørkt, kaldt og motvind. Nå sludder det sidelengs ute og jeg føler meg usigelig fornøyd med meg selv 💪 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 7. januar 2022 #351 Del Skrevet 7. januar 2022 Du er så utrolig sterk at det er inspirerende.❤️ Skal innrømme at det ikke har vært lett for meg å fortsette å løpe på vinteren. Selv om jeg har drevet med litt hobby-jogging før jeg fikk barn (og kun som i perioder, aldri over lengre tid) så har jeg aldri orket å løpe noe særlig ute på vinteren og i alle fall ikke i mørket. Men å se at du får det til og at du er så gira på det gir meg et skikkelig spark bak til å fortsette jeg også. Jeg har nok hatt en del mentale sperrer når det kommer til trening og hvorfor jeg ikke har tid til å drive med det så ofte som jeg egentlig skulle ha gjort, men nå føler jeg at jeg endelig har overvunnet mye av dette og en stor del av æren tilhører faktisk deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 7. januar 2022 #352 Del Skrevet 7. januar 2022 Sender store til deg. Syns du er utrolig sterk og tøff. Du har vært en inspirasjon for meg her inne ihvertfall ❤ Jeg gyver også løs på vekttråd nr. 3 eller 4 (husker ikke helt) og håper jeg når målet denne gangen også. Det er slitsomt i perioder, men jeg har også vært heldig og stort sett gått ned hver eneste uke. Jeg har latt kroppen forfalle i alt for mange år, så nå ble det liksom "nå eller aldri". Og valget var ganske enkelt. Jeg ønsker å leve lenger, ha en sunnere kropp og føle meg mer vel. Ville kjøpe klær i vanlige butikker som passet og som gjorde at jeg slapp å bare "måtte kjøpe det som passet". Der er jeg også nå selv om jeg har et stykke igjen til jeg er i mål. Men kroppen min er mye mindre, formen er mye bedre og klærne sitter mye bedre (husker nesten ikke sist jeg måtte presse meg inn i en bukse). Så du er utrolig flink, motivert og inspirerende. Kanskje til og med jeg kommer til å jogge mer igjen når bare vinteren er over 😊👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 7. januar 2022 #353 Del Skrevet 7. januar 2022 Så godt å høre at du har oppnådd så mye av det du ønsket! Synes du er kjempetøff og superflink! Ble faktisk inspirert til å ta noen forsiktige løpesteg på tredemølle her før jul på grunn av joggegleden din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frustrert_student Skrevet 8. januar 2022 #354 Del Skrevet 8. januar 2022 Du er så flink!💪🏼 Stå på😄 Håper jeg blir smittet av den løpegleden din, det er bare helt vilt hva du får til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 8. januar 2022 Forfatter #355 Del Skrevet 8. januar 2022 06. juli - 95,3 kg 09. juli - 91,9kg (- 3,4 kg) 22. juli - 90,6 kg (-1,3 kg) 30. juli - 89,5 kg (-1,1 kg) 06. august - 88,4 (-1,1 kg) vektmål 1 ✅ 13. august - 86,9 kg (- 1,5 kg) 20. august - 85,6 kg (- 1,3 kg) 27. august - 84,5 (- 1,1 kg) vektmål 2 ✅ 03. september - 83,6 kg (-0,9 kg) 10. september - 82,5 kg (-1,1 kg) 17. september - 81,7 kg (-0,8 kg) vektmål 3 ✅ 24. september - 80,9 kg (-0,8) 1. oktober - 79.8 (-1,1 kg) vektmål 4 ✅ 8. oktober - 79,2 (-0,6 kg) 15. oktober - 78,7 (-0,5 kg) 22. oktober - 77,4 (-1,3 kg) 29. oktober - 77,1 kg (-0,3) 5. november - 76,1 kg (-1 kg) 12. november - 75,6 kg (-0,5 kg) 19. november - 75,2 kg (-0,4 kg) 26. november - 75,2 kg (-0 kg) 3. desember - 74,1 kg (-1,1 kg) 10. desember - 73,8 kg (-0,3 kg) 17. desember - 74,1 kg (+0,3 kg) 23. desember - 73,3 kg (-0,8 kg) 30. desember - 73,4 kg (+0,1 kg) 7. januar - 73,5 kg (+0,1 kg) Totalt ned: 21.8 kg Skulle selvfølgelig helst vært en av de som var ned i den første uken etter jul, men jeg er stort sett godt fornøyd. Det ble litt vel mange lørdager i julen, så det at jeg ikke har gått mer opp vitner om at jeg har lært noe denne høsten. Synes det er så godt å ha denne heiagjengen nå som det nye året er i gang og takk for så mange fine ord. @KaBomdu har vært en motivasjon for meg når det gjelder trening, så selv takk ❤️ @Witog @Luka_S dere er så støttende og gode og jeg har vært spesielt imponert over at dere har vært så positiv og heiet sånn når deres egen reise ikke alltid har gått så lett (eks wit sitt veldig lange platå i høst). Og @FrustertStudentdu har en sånn fin energi, jeg skal heie på deg og gi deg den støtten jeg har fått av andre, det er gull verdt 👏 Litt trå uke i familiegruppen med sykt barn som ikke egentlig var så sykt (men gult nivå) + 2 voksne på hjemmekontor + alt for mye å gjøre på jobb pg bak skjema uke 1. Hjalp ikke at forkjølede barn førte til at vi måtte avlyse en etterlengtet familiedate. Men mannen tok ungene på lekeplassen så jeg fikk meg en løpetur (var en hylete og kjeftete morgen) og selv om den også var tung og trå, har alle det bedre etter frisk luft. Og så kan jeg legge meg på sofaen i kveld med god samvittighet 😅 Håper alle har en god helg ❤️ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 9. januar 2022 Forfatter #356 Del Skrevet 9. januar 2022 Har aldri jogget så langt som jeg har gjort denne uken med totalt 23 km 💪 Og selv om det har vært veldig tungt (mørkt, trått og tung i kroppen), kjennes det godt å ha kommer skikkelig godt i gang med året. Er et resultat av at det har vært en litt trå uke i familiegruppen med sykt barn + hjemmekontor og en 5-åring som hadde trengt tid uten voksne som maser. Og da har det vært godt å komme seg ut og lufte hodet 🏃♀️🏃♀️ Jeg merker at jeg også vil logge hvor mye jeg trener, tenker jeg kan skrive opp etterhvert og oppsummere på slutten av måneden. Det blir mest jogging, så får vi se hvordan det utvikler seg etterhvert Januar 1. januar: jogg 8 km 6. januar: jogg 11,5 km 8. januar: jogg 5,5 km 9. januar: jogg 7 km - ilagt intervaller 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 10. januar 2022 #357 Del Skrevet 10. januar 2022 Wow🙌🏻. Så sykt flink du har vært, og den joggegleden du har ønsker jeg meg altså 🤩. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 10. januar 2022 Forfatter #358 Del Skrevet 10. januar 2022 *blueberry* skrev (8 timer siden): Wow🙌🏻. Så sykt flink du har vært, og den joggegleden du har ønsker jeg meg altså 🤩. Takk ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 11. januar 2022 Forfatter #359 Del Skrevet 11. januar 2022 Januar 1. januar: jogg 8 km 6. januar: jogg 11,5 km 8. januar: jogg 5,5 km 9. januar: jogg 7 km ilagt intervaller 11. januar: jogg 4,5 km + 30 min yog Totalt: 5 økter Tilbake på kaloritellingen på dag 2 for å prøve å få litt fokus på januar og det kjennes ganske bra. Og ikke minst holde meg i nakken på hjemmekontoret 😅 Veldig mange baller i luften på jobb, så da jeg innså ar jeg kunne unngå kveldsjobbing i dag ble det både jogg og yoga. Tok meg litt ut, og det er virkelig deilig å kjenne det i hele kroppen. Vurderer å slenge meg på en sånn 30 dager yoga-challenge med Adrienne, men føler ikke helt tiden strekker. Får se hvordan morgendagen utvikler seg 💪 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 11. januar 2022 #360 Del Skrevet 11. januar 2022 Du er så flink med den joggingen altså. 👏🏻👏🏻👏🏻 Yoga synes jeg er utrolig moro så hvis du har tid så anbefaler jeg en sånn 30 dager challenge. Jeg gjorde mye yoga i 2020 og ble mye sterkere i kjernen uten at jeg følte at jeg trente den. Jeg er stor fan av trening som ikke føles som trening/ jobb 😅. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå