Wit Skrevet 18. november 2021 #281 Del Skrevet 18. november 2021 Hektisk med sånne perioder @Bokdamen har det litt sånn på samme måte i jobben min også. Disse siste ukene har vært hektiske med mye å gjøre (ikke så mye som for noen uker siden men....). Bra du nå får en litt roligere periode kanskje 👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 19. november 2021 Forfatter #282 Del Skrevet 19. november 2021 06. juli - 95,3 kg 09. juli - 91,9kg (- 3,4 kg) 22. juli - 90,6 kg (-1,3 kg) 30. juli - 89,5 kg (-1,1 kg) 06. august - 88,4 (-1,1 kg) vektmål 1 ✅ 13. august - 86,9 kg (- 1,5 kg) 20. august - 85,6 kg (- 1,3 kg) 27. august - 84,5 (- 1,1 kg) vektmål 2 ✅ 03. september - 83,6 kg (-0,9 kg) 10. september - 82,5 kg (-1,1 kg) 17. september - 81,7 kg (-0,8 kg) vektmål 3 ✅ 24. september - 80,9 kg (-0,8) 1. oktober - 79.8 (-1,1 kg) vektmål 4 ✅ 8. oktober - 79,2 (-0,6 kg) 15. oktober - 78,7 (-0,5 kg) 22. oktober - 77,4 (-1,3 kg) 29. oktober - 77,1 kg (-0,3) 5. november - 76,1 kg (-1 kg) 12. november - 75,6 kg (-0,5 kg) 19. november - 75,2 kg (-0,4 kg) Totalt ned: 20,1 kg Jeg synes dette er helt absurd. Jeg ser jo at jeg er tynnere, kjenner det på klærne og måten jeg kan bruke kroppen. Men samtidig, jeg var jo ikke sååå stor? Har gått rundt og sagt til meg selv «du veier litt for mye, men det er ikke så ille, slapp av». Har fortsatt 6 kg til normalvektig BMI, så det er jo helt tydelig at jeg var ganske stor. Kroppen har fortsatt samme proposjoner, så formen er fortsatt eple og magen er størst. Så noen dager ser jeg det ikke effekten skikkelig. Tenker jeg må begynne med styrketrening i 2022 og stramme opp kroppen litt. Har vært dårlig på telling og logging denne uken, så er veldig glad jeg har gått ned. Det betyr at jeg begynner å ha kontroll på hva jeg bør/kan spise, og det føles ganske godt. Helgen som kommer blir ikke optimal kalorimessig med ut og spise og barnebursdag i heimen. Skal kose meg, men uten å ta av, så tar jeg konsekvensen i neste uke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 19. november 2021 #283 Del Skrevet 19. november 2021 Så utrolig flink du er! Over 20 kg, gratulerer! Kos deg i helga, sånne dager trenger man også. 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 22. november 2021 #284 Del Skrevet 22. november 2021 Bra jobba @Bokdamen 👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 22. november 2021 Forfatter #285 Del Skrevet 22. november 2021 Etter alt for mye sjokoladekake i helgen (klarte ikke helt det med å "smake kake, ikke spise kake" som de tipset om på Grete Roede) har jeg som mål at dette skal være en uke av de mer fornuftige. Har foreløpig kommet greit ut av startgropen for uken. Arbeidsdagen var hektisk og unna på et blunk. Ungene var mandagsunger med høye stemmer og mye slitne følelsler. Mannen var fantastisk og tok hele kvelden mens jeg kunne stikke av og løpe 5 km på løp 2 av vinterkarusellen. Jeg gruset meg selv fra sist runde med 1,5 minutter og er veldig godt fornøyd med meg selv 💪 Så får vi håpe resten av uken kan fortsette i samme gode trenden. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 22. november 2021 #286 Del Skrevet 22. november 2021 God start! La oss håpe resten av uka blir like bra! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 23. november 2021 Forfatter #287 Del Skrevet 23. november 2021 Hadde litt tid for meg selv på et kjøpesenter i dag. Så en veldig lekker topp på en utstillingsdukke og bestemte meg for å prøve den. Tok med meg en topp i str M (Lindex så litt store str) og en bukse i 40. Satt som et skudd! Skal på en konferanse denne uken, så ble nytt antrekk, og jeg gleder meg allerede til å «vise meg frem». Herlighet plutselig var det gøy å prøve klær 🤩 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 23. november 2021 #288 Del Skrevet 23. november 2021 Så gøy! Var og prøvde noen klær i går jeg også (må ha meg ny badedrakt, for den gamle begynner å bli uanstendig løs), og kjøpte meg faktisk et nytt belte - off the rack. Det tror jeg aldri jeg har gjort, har alltid handlet på nett, i herreavdelingen og de største beltene jeg har funnet. Det er fint å føle seg "vanlig"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 23. november 2021 Forfatter #289 Del Skrevet 23. november 2021 Luka_S skrev (52 minutter siden): Så gøy! Var og prøvde noen klær i går jeg også (må ha meg ny badedrakt, for den gamle begynner å bli uanstendig løs), og kjøpte meg faktisk et nytt belte - off the rack. Det tror jeg aldri jeg har gjort, har alltid handlet på nett, i herreavdelingen og de største beltene jeg har funnet. Det er fint å føle seg "vanlig"! For en deilig følelse! Belter har vært helt hat hos meg så mye at det har utgått fra garderoben. Men kanskje jeg må vurdere å re-innføre det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 26. november 2021 Forfatter #290 Del Skrevet 26. november 2021 06. juli - 95,3 kg 09. juli - 91,9kg (- 3,4 kg) 22. juli - 90,6 kg (-1,3 kg) 30. juli - 89,5 kg (-1,1 kg) 06. august - 88,4 (-1,1 kg) vektmål 1 ✅ 13. august - 86,9 kg (- 1,5 kg) 20. august - 85,6 kg (- 1,3 kg) 27. august - 84,5 (- 1,1 kg) vektmål 2 ✅ 03. september - 83,6 kg (-0,9 kg) 10. september - 82,5 kg (-1,1 kg) 17. september - 81,7 kg (-0,8 kg) vektmål 3 ✅ 24. september - 80,9 kg (-0,8) 1. oktober - 79.8 (-1,1 kg) vektmål 4 ✅ 8. oktober - 79,2 (-0,6 kg) 15. oktober - 78,7 (-0,5 kg) 22. oktober - 77,4 (-1,3 kg) 29. oktober - 77,1 kg (-0,3) 5. november - 76,1 kg (-1 kg) 12. november - 75,6 kg (-0,5 kg) 19. november - 75,2 kg (-0,4 kg) 26. november - 75,2 kg (-0 kg) Totalt ned: 20,1 kg Samme som sist fredag og jeg merker jeg egentlig er strålende fornøyd med det. Har vært en uke med kaker og gløgg, øl og sjokolade, så hvis jeg kan ha det som dette og holde vekten kan jeg leve godt 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 26. november 2021 #291 Del Skrevet 26. november 2021 Det er kjempebra! Godt å kunne kose seg litt uten at det går utover vekta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 29. november 2021 #292 Del Skrevet 29. november 2021 Bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 1. desember 2021 Forfatter #293 Del Skrevet 1. desember 2021 Synes det er vanskelig å virkelig se den nye kroppen min. Jeg har i stor grad beholdt de samme proposjonene, så når jeg ser meg i speilet i undertøyet ser jeg mye den samme jeg var for 20 kg siden. Når jeg «går gjennom» kroppen bit for bit, ser jeg tydelige endringer; jeg har fått kragebein, nye linjer i ansiktet, et mer fremtredende kjeveparti, skuldrene har endret seg m.m. Men innimellom ser jeg det ikke i det hele tatt. Jeg har nesten ikke kjøpt meg nye klær, men det er jammen meg på tide, og nå er det bare dager igjen til jeg skal få shopping hjelp! Jeg gleder meg skikkelig, og håper en oppgradert garderobe kan hjelpe meg å se forskjellen enda tydeligere. Gjorde min første yoga på en stund i kveld, og når jeg ligger på rygg kan jeg få nesen til kneet. Det er ganske vanvittig! Kjenner at det kjekkeste med hele dette prosjektet er at disse nye tingene kroppen plutselig kan. I dag kom jeg på at «jeg kan løpe 10 km, selvfølgelig kan jeg løpe og nå den bussen!» og nådde den uten å være andpusten. I sted satt jeg med beina i kryss og jobbet til det ene beinet sovnet. Har jeg nevnt at bunaden min passer?? Jeg hadde bare konkludert med at jeg måtte spare til ny… Har fortsatt denne uken uten logging, men fortsatt med et bevisst forhold til hva jeg spiser. Foreløpige målinger viser at jeg har nådd målet for vekttråden, og jeg håper jeg kan fortsette med vedlikehold gjennom desember. I morgen kveld skal jeg på litt førjulshygge med gode naboer, da blir det både gløgg og noe snacks, og jeg skal nyte det med verdens beste samvittighet (med måte) ❤️ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 2. desember 2021 #294 Del Skrevet 2. desember 2021 Kjenner meg igjen i det du skriver @Bokdamen. Vanskelig å selv se den nye kroppen, selv om jeg også etter kritisk vurdering ser at skuldrene har endret seg, ansiktet er mye smalere, magen er anderledes og lårene er mye tynnere. Men med et sånt raskt blikk ser det ganske likt ut. Har dager der jeg føler jeg er tilbake der jeg startet, men selvsagt så skjønner jeg at jeg ikke er der siden de nye klærne mine ALDRI hadde passet tidligere. Bunaden min passer også, og må nok kanskje syes litt inn Kos deg på førjulshygge 🥂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 2. desember 2021 #295 Del Skrevet 2. desember 2021 Så artig å greie nye ting! Det er en helt fantastisk følelse! Kos deg masse på shopping, det blir spennende! 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 3. desember 2021 Forfatter #296 Del Skrevet 3. desember 2021 06. juli - 95,3 kg 09. juli - 91,9kg (- 3,4 kg) 22. juli - 90,6 kg (-1,3 kg) 30. juli - 89,5 kg (-1,1 kg) 06. august - 88,4 (-1,1 kg) vektmål 1 ✅ 13. august - 86,9 kg (- 1,5 kg) 20. august - 85,6 kg (- 1,3 kg) 27. august - 84,5 (- 1,1 kg) vektmål 2 ✅ 03. september - 83,6 kg (-0,9 kg) 10. september - 82,5 kg (-1,1 kg) 17. september - 81,7 kg (-0,8 kg) vektmål 3 ✅ 24. september - 80,9 kg (-0,8) 1. oktober - 79.8 (-1,1 kg) vektmål 4 ✅ 8. oktober - 79,2 (-0,6 kg) 15. oktober - 78,7 (-0,5 kg) 22. oktober - 77,4 (-1,3 kg) 29. oktober - 77,1 kg (-0,3) 5. november - 76,1 kg (-1 kg) 12. november - 75,6 kg (-0,5 kg) 19. november - 75,2 kg (-0,4 kg) 26. november - 75,2 kg (-0 kg) 3. desember - 74,1 kg (-1,1 kg) Totalt ned: 21,2 kg Altså dette var en utrolig fin start på dagen! Føles nesten litt ufortjent, for jeg har virkelig ikke jobbet særlig hardt for det 😅 Men nå kan jeg altså rope høyt: JEG VEIER MINDRE ENN 75 KG!!!! 75 var ser langsiktige målet mitt i sommer, men jeg hadde aldri trodd jeg skulle nå det i år… Feiret med å jogge til jobb. Snøen ligger i Bergen, noe som er veldig uvant, og vurderte å trekke meg. Men er redd for å miste treningsgleden, og det var deilig da jeg kom meg ut. Gleder meg allerede til løping til våren. Julebord med gode venninner i helgen og jeg gleder meg ❤️ ønsker alle en god fredag! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 3. desember 2021 #297 Del Skrevet 3. desember 2021 Gratulerer! Utrolig bra jobba, du har vært superflink! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 3. desember 2021 #298 Del Skrevet 3. desember 2021 Bra jobba @Bokdamen 👏 Imponert over at du faktisk kom deg ut og jogget til jobb. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikea Skrevet 3. desember 2021 #299 Del Skrevet 3. desember 2021 Wow, for en jobb du har gjort 😃 Virkelig imponerende! Jeg gikk ned 40 kilo for åtte år siden. Og selv om jeg vet det er mye, og jeg ser det på meg - sånn objektivt - føler jeg meg fortsatt like stor. Nå har jeg gått ned enda 5 kilo, men følelsen av å være så stor som jeg var den gangen, den sitter i ennå. Selv om det er så mange år siden. Jeg kunne sikkert gått ned 40 kilo til uten å føle meg mindre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 7. desember 2021 Forfatter #300 Del Skrevet 7. desember 2021 Var hjemme med sykt barn i går og var ikke helt i form selv, så i dag var første skikkelige dag tilbake på hjemmekontor. Merker allerede at det er forholdsvis problematisk at vi har en million pyntede pepperkaker i hus… kom meg gjennom arbeidsdagen uten noe ekstra i munnen, men det krevde sitt. Det blir fullt fokus på å ha sunn lunsj i hus og å holde måltidsrytmen! Hadde middagsgjester i dag som var litt ekstra, og gikk på en skikkelig dessertsmell. Har vært så flink på å kose meg med en skål dream is uten å være misfornøyd, i dag ble det både sjokoladesaus, nonstop og «ekte» is. Og det mens det var både «slankeis» og jordbær på bordet 😑 Og hvis jeg skal være helt ærlig, smakte jeg ikke skikkelig på det en gang, jeg slukte det… Kom meg ikke ut for å løpe, men døyvde den dårlige samvittigheten litt med en økt yoga. Tror egentlig ikke det veide opp for nonstopen en gang. Jaja, spist er spist og det blir ikke mer mat i dag. Fredagens julebord blir nå avlyst, og jeg vipper mellom at det er skikkelig kjipt og at jeg er glad jeg sparer de kaloriene 😣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå