Gå til innhold

Anette Marie Antonsen

Gjest BethD

Anbefalte innlegg

Fjugur skrev (3 timer siden):

Nå er det hund som er det STORE! 
-blir spennende å se hvor lenge hun har den da….. 🙄🙄

Garantert ikke særlig lenge. 🥺

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Heartgirl
EllaSays skrev (2 timer siden):

Garantert ikke særlig lenge. 🥺

Hvis det er noen som har omsorg for dyr er det henne ❤️ Katten de fikk på Bali fikk nytt hjem. De kunne uansett ikke hatt den med til Norge. Fra Bali ville det blitt store problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (52 minutter siden):

Hvis det er noen som har omsorg for dyr er det henne ❤️ Katten de fikk på Bali fikk nytt hjem. De kunne uansett ikke hatt den med til Norge. Fra Bali ville det blitt store problemer. 

Hva skjedde med katten hun hadde for noen år siden? Bengal?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (6 timer siden):

Hva skjedde med katten hun hadde for noen år siden? Bengal?

Siden hun er venninne med SE, så er det kanskje en liten mulighet for at den befinner seg på Harstad Zoo....? 🤔

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (8 timer siden):

Omsorg for dyr og evne til å ha hund/katt over lengre tid er 2 forskjellige ting. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Fjugur said:

Nå er det hund som er det STORE! 
-blir spennende å se hvor lenge hun har den da….. 🙄🙄

Er det ikke en elghund? Har hun skaffet hunden selv og skal ha den? Så bare på snap at hun hadde en valp hjemme.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pikeliten skrev (45 minutter siden):

Er det ikke en elghund? Har hun skaffet hunden selv og skal ha den? Så bare på snap at hun hadde en valp hjemme.

En Eurasier. Skaffet selv, ifølge henne selv på snap. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På meg så virker hun veldig dyrekjær; så bare all kjærlighet og jobb hun og datteren ga den lille hjemløse kattungen på Bali mens de bodde der. I tillegg store økonomiske utgifter til dyrlege og utstyr. Flaskemating hver andre time døgnet rundt i starten. Barnevakt/kattevakt de gangene de dro på utflukt sånn at den aldri var overlatt til seg selv 

De endret jo også på den opprinnelige planen om hvordan de skulle legge opp året pga katten, ble boende i samme område for at den skulle få det mest mulig stabilt 

Og den bodde hos de helt til de dro hjem til Norge, da fant hun i forkant et godt hjem til den. For katten så var det nok det beste å få bli boende på Bali i sitt vante klima kontra å begynne å styre med karantene-opphold på flere uker i Norge, kaldt og fremmed klima osv. 

Jeg er aktiv i Kattens vern lokalt, og det er helt vanlig at hjemløse katter som blir fanget inn først får et fosterhjem før den forhåpentligvis får seg ett for-alltid-hjem. 

Anette virker som en ansvarlig hundeeier, og hun er dyktig med den etter hva jeg har sett av det hun legger ut. Den kommer allerede inn på innkalling, noe som viser at hun har skikkelig jobbet mtp hvor ung den er. Hun er dyktig med sosialisering med andre hunder, mennesker og ytre inntrykk, noe som er viktig for å ikke få en «tullhund» som bjeffer som en gal på andre hunder og som får hangup og utagerer mot f.eks sykler og barnevogner 

I tillegg vil jeg gi henne tommel opp for å ha anskaffet seg en «vanlig» rase og ikke gjort som andre influencere som har kjøpt seg «insta-vennlige» hunder som f.eks samojed som det florerer av nå. Det er så viktig når man anskaffer seg hund at man velger hund ut i fra hva du kan tilby hunden og hva du har kapasitet til, og ikke går etter hva som er populært eller etter hundens utseende. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skruf: tror ikke folk har noe å utsette på behandlingen av kattungen på Bali. Men hun hadde jo en Savannah-katt her i Norge for noen år siden,  som plutselig ble borte....

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (4 timer siden):

På meg så virker hun veldig dyrekjær; så bare all kjærlighet og jobb hun og datteren ga den lille hjemløse kattungen på Bali mens de bodde der. I tillegg store økonomiske utgifter til dyrlege og utstyr. Flaskemating hver andre time døgnet rundt i starten. Barnevakt/kattevakt de gangene de dro på utflukt sånn at den aldri var overlatt til seg selv 

De endret jo også på den opprinnelige planen om hvordan de skulle legge opp året pga katten, ble boende i samme område for at den skulle få det mest mulig stabilt 

Og den bodde hos de helt til de dro hjem til Norge, da fant hun i forkant et godt hjem til den. For katten så var det nok det beste å få bli boende på Bali i sitt vante klima kontra å begynne å styre med karantene-opphold på flere uker i Norge, kaldt og fremmed klima osv. 

Jeg er aktiv i Kattens vern lokalt, og det er helt vanlig at hjemløse katter som blir fanget inn først får et fosterhjem før den forhåpentligvis får seg ett for-alltid-hjem. 

Anette virker som en ansvarlig hundeeier, og hun er dyktig med den etter hva jeg har sett av det hun legger ut. Den kommer allerede inn på innkalling, noe som viser at hun har skikkelig jobbet mtp hvor ung den er. Hun er dyktig med sosialisering med andre hunder, mennesker og ytre inntrykk, noe som er viktig for å ikke få en «tullhund» som bjeffer som en gal på andre hunder og som får hangup og utagerer mot f.eks sykler og barnevogner 

I tillegg vil jeg gi henne tommel opp for å ha anskaffet seg en «vanlig» rase og ikke gjort som andre influencere som har kjøpt seg «insta-vennlige» hunder som f.eks samojed som det florerer av nå. Det er så viktig når man anskaffer seg hund at man velger hund ut i fra hva du kan tilby hunden og hva du har kapasitet til, og ikke går etter hva som er populært eller etter hundens utseende. 

Det synes jeg også. Anette virker som en svært ansvarlig dyreeier og det er ikke lett å kalle den inn når den er så ung. Jeg jobbet lenge med hunden vår da den var valp. Strevde med innkalling.

Katten på Bali fikk seg nytt hjem i god tid før de flyttet hjem til Norge. Det ville blitt karantene med mere hvis de hadde tatt den med til Norge.

Den andre katten som Anette hadde for noen år tilbake synes jeg ikke noen skal spekulere i. Den kan være død for alt det vi vet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bingo Bongo skrev (3 timer siden):

Skruf: tror ikke folk har noe å utsette på behandlingen av kattungen på Bali. Men hun hadde jo en Savannah-katt her i Norge for noen år siden,  som plutselig ble borte....

Hva om den savannahkatten er død på grunn av sykdom. Blir for dumt å spekulere i hvor den har blitt av.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EllaSays skrev (8 timer siden):

Omsorg for dyr og evne til å ha hund/katt over lengre tid er 2 forskjellige ting. 

Evnen andre har til å ha hund/katt er ikke vår sak å dømme. Vi kjenner ikke Anette uten om det vi har sett på snap og sosiale medier. Det er ganske grovt å i det hele tatt stille spørsmålstegn ved andres evne til å ta vare på dyr.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ingenting om Anettes dyrehold, men stusser litt på at dette virker litt spontant? At hun har kjøpt seg en hund og så lest seg opp på rasen senere?

Eurasier er jo en rase det egentlig er litt ventelister på hos de fleste opprettete. Hvordan fikk hun tak i denne så spontant? Får meg til å lure på hvem hun har kjøpt den av, om det er en seriøs og anerkjent oppretter. Stusser også over at hun ikke visste hvor gammel hunden var. Det viste seg jo at alderen hun først sa ikke stemte likevel, var det ikke slik? 

Og hvorfor bodde denne valpen så «lenge» hos oppretter? Vanligvis er de lovet bort helt fra fødsel av, og blir hentet med en gang de bikker 8 uker. Denne ble jo hentet en del senere. Er det noen andre som har ombestemt seg i siste liten eller levert den tilbake?

Når det er sagt synes jeg det ser ut som hun gjør en god jobb med hunden, og håper hun får en trygg og flink Eurasier! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

richbitch skrev (18 minutter siden):

Jeg vet ingenting om Anettes dyrehold, men stusser litt på at dette virker litt spontant? At hun har kjøpt seg en hund og så lest seg opp på rasen senere?

Eurasier er jo en rase det egentlig er litt ventelister på hos de fleste opprettete. Hvordan fikk hun tak i denne så spontant? Får meg til å lure på hvem hun har kjøpt den av, om det er en seriøs og anerkjent oppretter. Stusser også over at hun ikke visste hvor gammel hunden var. Det viste seg jo at alderen hun først sa ikke stemte likevel, var det ikke slik? 

Og hvorfor bodde denne valpen så «lenge» hos oppretter? Vanligvis er de lovet bort helt fra fødsel av, og blir hentet med en gang de bikker 8 uker. Denne ble jo hentet en del senere. Er det noen andre som har ombestemt seg i siste liten eller levert den tilbake?

Når det er sagt synes jeg det ser ut som hun gjør en god jobb med hunden, og håper hun får en trygg og flink Eurasier! 

Tror ikke dette er noe vi på KG skal bekymre oss over.

Regner med dette er godt gjennomtenkt i lengre tid. Hun er ikke så aktiv lengre på sosiale medier, og vi vet ikke hvor lenge prosessen fra tanken om å fa seg hun til hun fikk hund har foregått. Dette er ting vi ikke vet noe om siden hun ikke har del prosessen med oss.

Hvorfor valpen har bodd lenge hos oppdretter blir spekulasjoner.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elmarora skrev (36 minutter siden):

Evnen andre har til å ha hund/katt er ikke vår sak å dømme. Vi kjenner ikke Anette uten om det vi har sett på snap og sosiale medier. Det er ganske grovt å i det hele tatt stille spørsmålstegn ved andres evne til å ta vare på dyr.

Ok  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elmarora skrev (16 timer siden):

Tror ikke dette er noe vi på KG skal bekymre oss over.

Regner med dette er godt gjennomtenkt i lengre tid. Hun er ikke så aktiv lengre på sosiale medier, og vi vet ikke hvor lenge prosessen fra tanken om å fa seg hun til hun fikk hund har foregått. Dette er ting vi ikke vet noe om siden hun ikke har del prosessen med oss.

Hvorfor valpen har bodd lenge hos oppdretter blir spekulasjoner.

Synes det virker som det er lite som virker  gjennomtenkt der i gården, ser ut til at det å "følge intuisjonen" og magefølelsen er viktigst... Sjelden vært borti en mer virre-vapp dame

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
Annonse

Hva er det hun har snakket om på snap ang å være ufør? Fikk bare med meg noen kommentarer som svar på dette, men ikke hva som ble sagt i forkant av disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg leste akkurat de siste blogginnleggene. Har alltid likt bloggen hennes og synes hun er reflektert og god til å skrive. Snap og Instagram og alt det følger jeg ikke og er interessert i å vite hvordan det går. Virker som hun har vært en veldig god mor og nå er datteren allerede konfirmert. Husker henne fra før hun ble gravid 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun trener også til en hyrox-konkurranse (i stockholm?), og hun har en HELT annen opptrening til dette enn CBE.
Hun er veldig målbevist og fokusert når hun setter seg mål… me like! 👏

-kan virkelig ikke skjønne hva CBE har der å gjøre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...