Gå til innhold

Damer som har en historikk med dårlige menn, har lyst til å finne bedre menn, har lyst til å finne en god mann, har lyst til å unngå dårlige


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, du får bare fortsette å tro det.

Anonymkode: 1b55c...d7e

Jeg tror det ikke, jeg vet det.

Anonymkode: 88eea...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

🤪🤪🤪🤪

En fordomsfull god dame som ikke mener at empati og omsorg er gode egenskaper......

Anonymkode: 88eea...eb6

Jo, jeg mener at de egenskapene er gode, men ikke utelukkende gode.

Dessuten så synes jeg ikke jeg merker så mye til verken omsorg eller empati i dine innlegg. Hån og stråmenn, derimot, det er det masse av.

Så jeg tenker at du og jeg kan avslutte.

Anonymkode: 1b55c...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Dårlige menn og kvinner fortjener hverandre, og får hverandre. Det finnes ingen unntak til dette.

Anonymkode: ad0bf...ff5

TS, er du rusa? Eller er du bare bitter på verden..?

Anonymkode: 0b531...129

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har et bankkort som barna mine får låne. Fant en kjæreste og han misbrukte kortet mitt straks det var i hende.

Mener du at jeg er like ond som ham da eller og at vi fortjener hverandre?

Anonymkode: 9b9e2...917

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jo, jeg mener at de egenskapene er gode, men ikke utelukkende gode.

Dessuten så synes jeg ikke jeg merker så mye til verken omsorg eller empati i dine innlegg. Hån og stråmenn, derimot, det er det masse av.

Så jeg tenker at du og jeg kan avslutte.

Anonymkode: 1b55c...d7e

Jeg håner ingen, men svarene er så lite reflekterte at du virkelig bør gå i deg selv.

Anonymkode: 88eea...eb6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.7.2021 den 16.49):

...men som på ett eller annet vis alltid ender opp med å svare menn, forklare menn, forsøke å lære opp menn, forbarme seg over menn, forsøke å få oppmerksomheten til menn, henvende seg til menn, spørre menn; Hallo menn, hva mener dere om dette?!

Det er jo tydelig her inne på samlivsforumet, hvordan man stadig sperrer opp øyne og øre og setter alle kluter til, hver gang noen sier de er menn, har et nick eller et bilde av en mann, etc. Bruker tid og krefter på å svare og argumentere og forsøke å late som man ikke er interessert, mens alle andre ser hvordan man svermer. Selv jeg som er kvinne blir ofte feiltolket å være mann, og har enkelte kvinner logrende rundt meg.

Det er som å si man er kvinne på seksualitetsforumet - vrooom! - så har man det gående. 

Uansett, ser dere ikke sammenhengen her?

Hvis dere vil ha bra menn så må dere droppe å gi oppmerksomhet til hvem som helst mann eller mannslignende ting, ellers vil dere ALDRI nærme dere de virkelig gode mennene. 

Anonymkode: 1b55c...d7e

:fnise:

Vet ikke om du er mann/dame, TS, men alle kvinner som ser etter en "bra mann", men som til stadighet ender opp med noen de selv  mener er rÆl, burte ta seg en såkalt "summer-of-George"😅 -Gjør alt motsatt av hva du vanligvis ville ha gjort, og se hvor det bærer ad :opplyser: Og selvsagt følg opp tråden, og fortell hvordan det gikk :jepp:

Ellers tipper jeg du har tatt en liten drink i kveld, TS, så evt. i/ved den anledning vil jeg utrette en  :skaal:eller :kristin:

Endret av Beeblebrox
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beeblebrox skrev (7 minutter siden):

men som til stadighet ender opp med noen de selv  mener er rÆl, burte ta seg en såkalt "summer-of-George"😅 -Gjør alt motsatt av hva du vanligvis ville ha gjort, og se hvor det bærer ad :opplyser: Og selvsagt følg opp tråden, og fortell hvordan det gikk :jepp:

:laugh: 

Har selv anbefalt denne metoden!

Det hadde vært helt fantastisk, tipper det hadde gått opp noen lys for enkelte dersom de testet ut det de selv opplever som «slemt» og «ondt» og fant ut at det ofte fungerer mye bedre. 

Anonymkode: 1b55c...d7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.7.2021 den 16.49):

Selv jeg som er kvinne blir ofte feiltolket å være mann, og har enkelte kvinner logrende rundt meg.

Dette skrev jeg altså i HI, og fremdeles er det flere her som tror at jeg er mann.

:fnise:

Anonymkode: 1b55c...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

:laugh: 

Har selv anbefalt denne metoden!

Anonymkode: 1b55c...d7e

Ja, nei.... Det er jo ikke nøØØøødvendigvis ett dårlig råd, jaffal. Det hadde jo vært interessant å finne ut av om det var noe i det 😄 Uten at jeg er tøff nok til å prøve det selv, selvsagt😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beeblebrox skrev (11 minutter siden):

Ja, nei.... Det er jo ikke nøØØøødvendigvis ett dårlig råd, jaffal. Det hadde jo vært interessant å finne ut av om det var noe i det 😄 Uten at jeg er tøff nok til å prøve det selv, selvsagt😅 

«Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results», er et sitat som feilaktig tilskrives Albert Einstein.

Ikke desto mindre er det jo helt sant.

Jeg kan bare anbefale å hoppe i det, Beeblebrox. Har tatt en George Costanza selv, mang en gang - alltid med vellykket resultat! :) 

Anonymkode: 1b55c...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er 100% enig med deg, jeg.

Det fremstår for meg som en naturlov;

Har man en dårlig partner, så betyr det at man selv en dårlig partner. Da må man gå i seg selv.

Blir man en bedre partner selv, så vil man med største letthet finne en bedre partner.

Anonymkode: 1b55c...d7e

Hæ? Hva er logikken i dette? Eller mener du at de som havner i voldelige forhold har skyld i det eller har gjort noe for å havne i en så uheldig situasjon?

Endret av Gjenferdet
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, dine valg vil aldri gå ut over meg.

Selv om du bruker bold og understreker ting.

Anonymkode: 1b55c...d7e

Jeg tror dere snakker forbi hverandre?

Vedkommende sikter til at hvem som helst kan være uheldig å havne i kloa på en psykopat. Det støttes også av fagfolk.

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (1 minutt siden):

Vedkommende sikter til at hvem som helst kan være uheldig å havne i kloa på en psykopat. Det støttes også av fagfolk.

Jeg forstod det ja. Men det stemmer bare delvis.

Ja, de fleste kan havne i kloa på mennesker som er ute etter å lure noen. Men det finnes også metoder for å unngå å havne i samme kaoset på nytt.

Dermed finnes det altså en adferd som er mer nyttig og hensiktsmessig enn andre adferder. Det er mulig å lære av sine feil, forbedre seg, gjøre ting annerledes. Ellers ville det jo ikke vært noen vits med fagfolk.

De som ikke anerkjenner at det er mulig å gjøre ting bedre, som kun ser problemet utenfor seg selv, osv, de vil ikke bli bedre. Og det er heller ikke særlig fruktbart å snakke med de som holder på sånn, som hele tiden peprer en med at man mangler livserfaring, er lite reflektert osv, og som aldri erkjenner egne feil.

Anonymkode: 1b55c...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg forstod det ja. Men det stemmer bare delvis.

Ja, de fleste kan havne i kloa på mennesker som er ute etter å lure noen. Men det finnes også metoder for å unngå å havne i samme kaoset på nytt.

Dermed finnes det altså en adferd som er mer nyttig og hensiktsmessig enn andre adferder. Det er mulig å lære av sine feil, forbedre seg, gjøre ting annerledes. Ellers ville det jo ikke vært noen vits med fagfolk.

De som ikke anerkjenner at det er mulig å gjøre ting bedre, som kun ser problemet utenfor seg selv, osv, de vil ikke bli bedre. Og det er heller ikke særlig fruktbart å snakke med de som holder på sånn, som hele tiden peprer en med at man mangler livserfaring, er lite reflektert osv, og som aldri erkjenner egne feil.

Anonymkode: 1b55c...d7e

Lære av sine feil hvis man har vært i et voldelig forhold? Hvilke feil mener du voldsofre har begått? 

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (Akkurat nå):

Lære av sine feil hvis man har vært i et voldelig forhold? Hvilke feil mener du voldsofre har begått? 

Det er vel åpenbart?

De har gått inn i forhold til en voldelig person.

Det er vel en av de største feilene et menneske kan gjøre, og en av de tingene man mest av alt ønsker å unngå å repetere.

Anonymkode: 1b55c...d7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er vel åpenbart?

De har gått inn i forhold til en voldelig person.

Det er vel en av de største feilene et menneske kan gjøre, og en av de tingene man mest av alt ønsker å unngå å repetere.

Anonymkode: 1b55c...d7e

Ja, og hvem vet på forhånd at personen er voldelig? Ingen! Og hvem sin skyld er det at vold skjer? Jo, voldsutøver!

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel åpenbart?

De har gått inn i forhold til en voldelig person.

Det er vel en av de største feilene et menneske kan gjøre, og en av de tingene man mest av alt ønsker å unngå å repetere.

Anonymkode: 1b55c...d7e

Jeg visste ikke at han var voldelig, det var en venn av en venn som jeg oppfattet som gode mennesker, hadde ingen grunn til å mistenke noe annet.

Anonymkode: 88eea...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (6 minutter siden):

Lære av sine feil hvis man har vært i et voldelig forhold? Hvilke feil mener du voldsofre har begått? 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er vel åpenbart?

De har gått inn i forhold til en voldelig person.

Det er vel en av de største feilene et menneske kan gjøre, og en av de tingene man mest av alt ønsker å unngå å repetere.

Anonymkode: 1b55c...d7e

Uten at jeg har forskningen foran meg, så er det vel også nokså kjent kunnskap at mange som har vært i ett voldelig forhold, går inn i stadig nye voldelige forhold, og at dette er et mønster som vedvarer inntil de har fått hjelp til å endre strategi.

Anonymkode: 1b55c...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (1 minutt siden):

Ja, og hvem vet på forhånd at personen er voldelig? Ingen! Og hvem sin skyld er det at vold skjer? Jo, voldsutøver!

Når det kommer til psykisk vold han utsatte meg for så var det hans feil, ikke min. Det kom sakte og uventet, jeg oppfattet det ikke i begynnelsen.

Anonymkode: 88eea...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uten at jeg har forskningen foran meg, så er det vel også nokså kjent kunnskap at mange som har vært i ett voldelig forhold, går inn i stadig nye voldelige forhold, og at dette er et mønster som vedvarer inntil de har fått hjelp til å endre strategi.

Anonymkode: 1b55c...d7e

De må bryte traumebåndet, det tar tid og er slitesterkt, alle vet ikke engang at de bærer et slikt bånd.

Anonymkode: 88eea...eb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...