Gå til innhold

Damer som har en historikk med dårlige menn, har lyst til å finne bedre menn, har lyst til å finne en god mann, har lyst til å unngå dårlige


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjenferdet skrev (2 minutter siden):

Ja, og hvem vet på forhånd at personen er voldelig? Ingen! Og hvem sin skyld er det at vold skjer? Jo, voldsutøver!

Jo, hvis man ikke hadde kunnet lære å kjenne igjen symptomer på vold, så hadde det ikke vært vits i å oppsøke hjelp.

Tenker jeg setter punktum for min deltagelse i denne volds-diskusjonen.

Min mening var å snakke om hvordan man finner bra menn, da utgår jo selvfølgelig voldsutøvere.

Anonymkode: 1b55c...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg forstod det ja. Men det stemmer bare delvis.

Ja, de fleste kan havne i kloa på mennesker som er ute etter å lure noen. Men det finnes også metoder for å unngå å havne i samme kaoset på nytt.

Dermed finnes det altså en adferd som er mer nyttig og hensiktsmessig enn andre adferder. Det er mulig å lære av sine feil, forbedre seg, gjøre ting annerledes. Ellers ville det jo ikke vært noen vits med fagfolk.

De som ikke anerkjenner at det er mulig å gjøre ting bedre, som kun ser problemet utenfor seg selv, osv, de vil ikke bli bedre. Og det er heller ikke særlig fruktbart å snakke med de som holder på sånn, som hele tiden peprer en med at man mangler livserfaring, er lite reflektert osv, og som aldri erkjenner egne feil.

Anonymkode: 1b55c...d7e

Javisst finnes det metoder, er jo derfor Hares sjekkliste for psykopati ligger ute på nett, røde flagg som vi kaller det.

Mange av objektene er tåkelagte, utsatt for psykisk mishandling som gashlighting, stonewalling og kritikk i åresvis, de har ikke evner på lang tid til å se klart... det er en lang prosess. Når man ikke har forståelse for det så mangler man gjerne den livserfaringen.

Anonymkode: 88eea...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De må bryte traumebåndet, det tar tid og er slitesterkt, alle vet ikke engang at de bærer et slikt bånd.

Anonymkode: 88eea...eb6

Ja, jeg er fullt klar over det, jeg lider av traumebånd selv, og det er noe jeg må regne med å jobbe i mot resten av livet.

Ikke desto mindre er det mulig dersom man selv vil. 

Anonymkode: 1b55c...d7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Javisst finnes det metoder, er jo derfor Hares sjekkliste for psykopati ligger ute på nett, røde flagg som vi kaller det.

Mange av objektene er tåkelagte, utsatt for psykisk mishandling som gashlighting, stonewalling og kritikk i åresvis, de har ikke evner på lang tid til å se klart... det er en lang prosess. Når man ikke har forståelse for det så mangler man gjerne den livserfaringen.

Anonymkode: 88eea...eb6

Ja, og det er jo litt av grunnen til at jeg laget denne tråden.

Mennesker ønsker én ting, men måten de forsøker å oppnå det på, er kontraproduktiv.

Anonymkode: 1b55c...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo, hvis man ikke hadde kunnet lære å kjenne igjen symptomer på vold, så hadde det ikke vært vits i å oppsøke hjelp.

Tenker jeg setter punktum for min deltagelse i denne volds-diskusjonen.

Min mening var å snakke om hvordan man finner bra menn, da utgår jo selvfølgelig voldsutøvere.

Anonymkode: 1b55c...d7e

Min covert narsissist /eks har omdømme som en bra mann, han er pen, stiller opp for barnet sitt, har høyere utdannelse, egen bolig og bil og har mange venner, populær blant damene er han og, fantastisk sjarmerende i tillegg.......

Helt til du får han alene over tid... skult for omverdenen.. 

Anonymkode: 88eea...eb6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min covert narsissist /eks har omdømme som en bra mann, han er pen, stiller opp for barnet sitt, har høyere utdannelse, egen bolig og bil og har mange venner, populær blant damene er han og, fantastisk sjarmerende i tillegg.......

Helt til du får han alene over tid... skult for omverdenen.. 

Anonymkode: 88eea...eb6

Likevel, det er du selv som velger å omtale han som din. Han er ikke din. Du har ingen forpliktelser overfor han. 

Anonymkode: 1b55c...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg er fullt klar over det, jeg lider av traumebånd selv, og det er noe jeg må regne med å jobbe i mot resten av livet.

Ikke desto mindre er det mulig dersom man selv vil. 

Anonymkode: 1b55c...d7e

Det trenger ikke å gå et helt liv, mitt er brutt-det tok to år, du må vite hvordan du skal bryte det og jobbe mot det målet 24.7

Jeg har opplevd at han ville tilbake etter lang tid, min taushet og likegyldighet brøt de siste cm og jeg var FRI.

Anonymkode: 88eea...eb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Likevel, det er du selv som velger å omtale han som din. Han er ikke din. Du har ingen forpliktelser overfor han. 

Anonymkode: 1b55c...d7e

Det har du helt rett i, han er ikke min. Heldigvis! Og nei, har overhode ingen forpliktelser for han, det har du helt rett i. Han var vel min på den måten at han åpnet øynene mine for ondskap, så det skal han ha, klokhet er en gave.

Anonymkode: 88eea...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Noterer at flere av dere benekter utsagnet om at dårlige kvinner finner dårlige menn. 

Det hadde vært interessant å høre noen komme med et argument for hvorfor det ikke er sant. 

For meg høres det ut som en selvmotsigelse at en god mann skulle valgt en dårlig dame. Det å velge en dårlig dame som livsledsager er jo i seg selv et tegn på at noe er galt med mannen...eller?

Det behøver ikke være den mest åpenbare feilen. Kanskje han er jevnt over bra på papiret, men at han er ettergivende, konfliksky, eller lignende, og dermed drar til seg dårlige damer som utnytter dette for alt det er verdt. Før eller siden er denne mannen utmattet av å bli utnyttet, han går sin vei eller er utro, eller dama er lut lei av at han ikke står opp for seg selv, ikke gir henne motstand. Eller eller. 

Hadde han vært bra på ordentlig derimot, så hadde han ikke valgt denne dama i utgangspunktet. Han hadde valgt en god dame, en som ikke slet han ut.

Det samme gjelder naturligvis motsatt vei, med hvorfor en bra dame skulle valgt en dårlig mann.

Det er min mening.

Men som sagt, det hadde vært interessant å høre deres argumenter for hvorfor dere mener at det ikke er slik. 

Anonymkode: 1b55c...d7e

Det handler mer om en god matchet enn å være god mann/dame. 

Anonymkode: d269d...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dårlige menn og kvinner fortjener hverandre, og får hverandre. Det finnes ingen unntak til dette.

Anonymkode: ad0bf...ff5

Pisspreik. 

Anonymkode: abae1...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en vanvittig arrogant måte du formulerer deg på Ts. Denne tråden melder jeg meg helt ut av, utrolig ekkelt å lese.

Anonymkode: 0b531...129

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...