Gå til innhold

Damer som har en historikk med dårlige menn, har lyst til å finne bedre menn, har lyst til å finne en god mann, har lyst til å unngå dårlige


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...men som på ett eller annet vis alltid ender opp med å svare menn, forklare menn, forsøke å lære opp menn, forbarme seg over menn, forsøke å få oppmerksomheten til menn, henvende seg til menn, spørre menn; Hallo menn, hva mener dere om dette?!

Det er jo tydelig her inne på samlivsforumet, hvordan man stadig sperrer opp øyne og øre og setter alle kluter til, hver gang noen sier de er menn, har et nick eller et bilde av en mann, etc. Bruker tid og krefter på å svare og argumentere og forsøke å late som man ikke er interessert, mens alle andre ser hvordan man svermer. Selv jeg som er kvinne blir ofte feiltolket å være mann, og har enkelte kvinner logrende rundt meg.

Det er som å si man er kvinne på seksualitetsforumet - vrooom! - så har man det gående. 

Uansett, ser dere ikke sammenhengen her?

Hvis dere vil ha bra menn så må dere droppe å gi oppmerksomhet til hvem som helst mann eller mannslignende ting, ellers vil dere ALDRI nærme dere de virkelig gode mennene. 

Anonymkode: 1b55c...d7e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok guru. 

Anonymkode: d269d...af5

Mener ikke være guru, er bare oppgitt etter å ha deltatt i en tråd hvor kvinner vekselvis er oppgitt over mennene som svarer, og vekselvis svermer rundt mennene med 😊 og 🥰 og 😍.

Hva forventer man da liksom? 

Anonymkode: 1b55c...d7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Mener ikke være guru, er bare oppgitt etter å ha deltatt i en tråd hvor kvinner vekselvis er oppgitt over mennene som svarer, og vekselvis svermer rundt mennene med 😊 og 🥰 og 😍.

Hva forventer man da liksom? 

Anonymkode: 1b55c...d7e

Er alle kvinner like, og samstemte?  Bør de være det? 

Du kan velge å tolke andre kvinners reaksjon, som at det kanskje finnes en annen mening om hva som er bra og godt, og kanskje prøve å sette deg inn i deres tankegang.  

Anonymkode: 5fc92...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk enig TS. Altfor mange godtar dårlige menn. Litt tilbakeholdenhet kan være bra for disse despo kjerringene. 

Anonymkode: 4abf2...c26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.7.2021 den 7.24):

Er alle kvinner like, og samstemte?  Bør de være det? 

Du kan velge å tolke andre kvinners reaksjon, som at det kanskje finnes en annen mening om hva som er bra og godt, og kanskje prøve å sette deg inn i deres tankegang.  

Anonymkode: 5fc92...52e

Nei de behøver ikke være samstemte. Men hvis de ønsker å oppnå en ting, så må de jo forholde seg til virkeligheten.

Forstår ikke helt hvorfor jeg skal sette meg inn i tankegangen deres. Det blir litt som å skulle sette seg inn i tankegangen til de som ønsker seg en jobb, men ikke gidder å søke, ikke gidder å ta kontakt med jobben, forventer at den skal falle ned i fanget deres. Jeg har jo allerde en jobb og vet hvordan man får en. Det er de som ønsker seg en jobb, som må sette seg inn i min og andre arbeidstakeres tankegang. 

Anonymkode: 1b55c...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.7.2021 den 7.32):

Jeg er faktisk enig TS. Altfor mange godtar dårlige menn. Litt tilbakeholdenhet kan være bra for disse despo kjerringene. 

Anonymkode: 4abf2...c26

Synes ikke det er OK å kalle andre mennesker for «despo kjerringer».

Men dette med tilbakeholdenhet er jeg enig i.

Det tegner seg ofte et mønster her inne hvor kvinner klenger og spør menn om alt mulig og hopper i taket dersom en mann viser gode egenskaper, og nærmest hogger til med alt de ville gjort for denne mannen; Jeg ville ha vasket for deg, jeg ville ha laget mat til deg, jeg ville ha tilfredsstilt deg seksuelt, osv. Jeg er bedre enn alle andre damer, jeg har ingen grenser, pick me, pick me, pick me!

Men en bra mann vil jo ikke velge de damene...

Anonymkode: 1b55c...d7e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det betyr ikke at menn ikke liker pågående damer. Men på samme måte som for oss damer så er det forskjell på å være generelt pågående og det å se seg ut en spesiell person. 

Anonymkode: 1b55c...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.7.2021 den 17.26):

Mener ikke være guru, er bare oppgitt etter å ha deltatt i en tråd hvor kvinner vekselvis er oppgitt over mennene som svarer, og vekselvis svermer rundt mennene med 😊 og 🥰 og 😍.

Hva forventer man da liksom? 

Anonymkode: 1b55c...d7e

Hvis jeg skulle irritert meg over alt på kg hadde jeg fått mye å gjøre. 

Anonymkode: d269d...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsalv

Forstår hva du sier TS 🙂 Kvinner gir alt og ofrer alt ,selv om vi vet bedre. Derfor suller vi rundt på KG i tiden jeg kaller " mellomtiden " Det er anonym oppbyggelse og frigjøring av slagg 😅,, Det er LÆRING ❤ ( og har en hensikt for vedkommende det gjelder,samt andre som relaterer, - derfor de trykker på innlegget, - ikke sant ? 😉 Så irritasjon er helt unødvendig om ikke du selv føler deg kallet) ..? ..Mange JEG vil røske i ...Men mest av alt meg selv! Derfor mange er her ,,,tror jeg ... vi søker trygge og anonyme vinklinger.  Både ifht en TS ,men også i oss selv og egen erfaring.  Ellers ville vi ikke trykket på div,innlegg eller svart. Selvransakelse ❤  Vi trykker på det som relaterer . Ikke arrester andre for det,selv om du  er " viderekommen " , hvilket du kanskje ikke er ,da du trykker på disse postene ! ?  Eller?  😅 Har DU moved on? I så tilfelle, hva gjør du her ?? ❤❤ Et spørsmål uten ironi 🌷( f... så mange emojis det ble!)   ( 🤣

Endret av Skogsalv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlige kvinner får dårlige menn. Begge parter fortjener hverandre 

Anonymkode: ad0bf...ff5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsalv skrev (2 timer siden):

Har DU moved on? I så tilfelle, hva gjør du her ??

Jeg kom inn her i håp om å kunne være til hjelp for noen. Det hender jeg klarer det, og i de tilfellene jeg ikke gjør det, så lærer jeg som regel noe.

Og sånn apropos, mens vi er inne på dos and don’ts relatert til det å finne en bra mann, ikke spesifikt til deg, men til alle som er nysgjerrig;

Sikt deg inn på 5-10 av de damene her inne som hjelper andre mennesker. Det trenger ikke være her inne heller, det kan være noen du kjenner i dine omgivelser. 

Med hjelpe andre mennesker mener jeg de som genuint forsøker å hjelpe de trådstarterne som har problemer, og de som genuint forsøker å fremme rettighetene til kvinner, barn og andre svake grupper, i motsetning til de som er her for å tulle, tøyse, avspore, kverulere eller flørte med menn.

Det finnes en god del av disse kvinnene her inne, hvis man bare ser etter. 

De som er vennlige mot andre kvinner, i motsetning til å være spiss, sarkastisk, og frekk mot kvinner, og behandle andre kvinner utelukkende som konkurrenter.

Så, når du finner disse, spør deg selv om de har en god mann, eller om de sliter med å finne noen. Om de blir behandlet godt av menn, eller om de stadig ender opp med å føle seg lurt og brukt.

Du kan sikkert også spørre disse selv, hvis det ikke fremgår.

En kvinne som kun fokuserer på egne behov, eller som poserer som omsorgsfull sjel til hun finner en mann, men som driter i sine medsøstre og i sine barn, med en gang hun har funnet han, vil mest sannsynlig aldri finne den rette. Det er fordi hun ikke har gjort seg fortjent til det.

Det er litt som AB sier her;

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dårlige kvinner får dårlige menn. Begge parter fortjener hverandre 

Anonymkode: ad0bf...ff5

 

Anonymkode: 1b55c...d7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dårlige kvinner får dårlige menn. Begge parter fortjener hverandre 

Anonymkode: ad0bf...ff5

Kjærlighet handler uheldigvis og heldigvis ikke om hva vi fortjener. 

Anonymkode: d269d...af5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Kjærlighet handler uheldigvis og heldigvis ikke om hva vi fortjener. 

Anonymkode: d269d...af5

Det må du jo bare tro, men du ser jo hvordan det går i praksis...

Anonymkode: 1b55c...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det må du jo bare tro, men du ser jo hvordan det går i praksis...

Anonymkode: 1b55c...d7e

Praksis er nok så ymse. 

Anonymkode: d269d...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Praksis er nok så ymse. 

Anonymkode: d269d...af5

Nei.

Drypper det vann på samme sted, vil selv en stein bli hulet ut til slutt. Sånn er det også med sarkastiske kommentarer og onelinere.

Men for all del, ditt liv, ditt valg.

Anonymkode: 1b55c...d7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Dårlige kvinner får dårlige menn. Begge parter fortjener hverandre 

Anonymkode: ad0bf...ff5

Nei,ikke sant.

Anonymkode: 88eea...eb6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Nei,ikke sant.

Anonymkode: 88eea...eb6

Noterer at flere av dere benekter utsagnet om at dårlige kvinner finner dårlige menn. 

Det hadde vært interessant å høre noen komme med et argument for hvorfor det ikke er sant. 

For meg høres det ut som en selvmotsigelse at en god mann skulle valgt en dårlig dame. Det å velge en dårlig dame som livsledsager er jo i seg selv et tegn på at noe er galt med mannen...eller?

Det behøver ikke være den mest åpenbare feilen. Kanskje han er jevnt over bra på papiret, men at han er ettergivende, konfliksky, eller lignende, og dermed drar til seg dårlige damer som utnytter dette for alt det er verdt. Før eller siden er denne mannen utmattet av å bli utnyttet, han går sin vei eller er utro, eller dama er lut lei av at han ikke står opp for seg selv, ikke gir henne motstand. Eller eller. 

Hadde han vært bra på ordentlig derimot, så hadde han ikke valgt denne dama i utgangspunktet. Han hadde valgt en god dame, en som ikke slet han ut.

Det samme gjelder naturligvis motsatt vei, med hvorfor en bra dame skulle valgt en dårlig mann.

Det er min mening.

Men som sagt, det hadde vært interessant å høre deres argumenter for hvorfor dere mener at det ikke er slik. 

Anonymkode: 1b55c...d7e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet

Er ikke så sikker på at alle som har dårlige menn nødvendigvis har så dårlige menn

Tror bare det at damer etterhvert forventer mer og mer av mannen sin siden livssituasjoner forandrer seg og forventer at mannen skal levere

Menn endrer seg sjeldent, mens kvinner derimot er slaver av sine omgivelser/trender/venninner og endrer seg oftere. 

Er også visse tilfeller hvor menn bærer på en fasade og så slipper han på den etterhvert. Dama sitter igjen og føler seg lurt. Det forekommer nok

Men at det er så mange dårlige menn nekter jeg å tro. Norske damer er allerede utrolig kresne på mannfolk og vi har en stor andel menn som dør som jomfruer. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (7 timer siden):

Er ikke så sikker på at alle som har dårlige menn nødvendigvis har så dårlige menn

Jeg personlig tror like gjerne det er motsatt; at kvinner overvurderer hvor bra de selv er.

At de tror at det å please en mann, være god på kjøkkenet, vaskerommet og soverommet, er det som er å være bra dame. At det å gi og gi og gi av seg selv er å være bra dame. At de ikke ser at grensesetting er like viktig, slik at man holder lengre.

Det finnes både menn og kvinner som har denne egenskapen; de pøser på, gir og gir og gir, og så finner de plutselig ut at de har gitt mer enn de har fått tilbake, eller at de ikke får noen ting tilbake, og så blir de rasende og bitter, og tror at det er den andre som er dårlig.

Mange kvinner kjenner igjen den mannstypen som roper luremus etter kvinner, enda det er han selv som har lurt seg selv ved å spandere, lytte, osv, men aldri egentlig spurt kvinnen om hun er interessert i noe mer med han (sex).

Vel, det er den samme mekanismen som gjør at kvinner gjør masse arbeid og gir mye av seg selv, og så sjekker de ikke om mannen vil de samme tingene (ekteskap, barn, investere) og så blir de sjokkert når han ikke vil det.

Det er sjelden den andre som er luremus eller lurekuk, det er som regel en selv som lurer seg selv. Og det å slutte med disse vyene om hva den andre vil gjøre i fremtiden, og i stedet forholde seg til hva de gjør her og nå, er en av de egenskapene som gjør et menneske til en god partner.

De aller fleste damer er mer enn nok god på kjøkken, vaskerom og soverom. Det de ikke er god på er selvrespekt, grensesetting og å stille krav til andre. 

Anonymkode: 1b55c...d7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...