Gå til innhold

Dere som sykler i bilveien…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vis hensyn til hverandre, oppfør deg som du vil at andre skal oppføre seg mot deg. Syklister som sykler sakte kan ha en gyldig grunn og vi har alle rett til å være i trafikken uansett. Det bør taes hensyn og utvises tålmodighet og å bruke hodet. Mange kan ha smerter. Den gyldne regelen er til  for å følges overalt og for absolutt alle i trafikken.

Endret av tussi680
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ArneAnd skrev (1 minutt siden):

Troll

?

Anonymkode: 93596...ca1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi680 skrev (Akkurat nå):

Vis hensyn til hverandre, oppfør deg som du vil at andre skal oppføre seg mot deg. Syklister som sykler sakte kan ha en gyldig grunn for vi har alle rett til å være i trafikken uansett bare det taes hensyn og utvises tålmodighet og å bruke hodet. Mange kan ha smerter. Den gyldne regelen er til  for å følges overalt og for absolutt alle i trafikken.

Jesus christ. Hvis du har smerter og har tenkt til å sykle så gjør du ikke det midt i rushtiden og på bilveien! Såpass med hensyn får dere ikke! Jeg oppfører meg som jeg vil at andre skal oppføre seg mot meg. Holder fartsgrensen og holder ikke igjen trafikken. Det er faktisk ikke lov å kjøre så sakte at man stopper trafikken. Samme regel bør gjelde for syklister. Klarer du ikke å få opp farta så sykler du et annet sted

Anonymkode: 93596...ca1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hei,

Jeg kommer fra nettpatruljen. Ser du kommer med en bastant uttalelse som ikke lar seg dokumentere. Vi har konkludert med at syklistene faktisk kunne være på vei til/fra jobb noe som falsifiserer ditt innlegg. 

Vennligst moderer senere innlegg ihht. Normal logikk.

Mvh nettpatruljen 

 

Anonymkode: d9588...afa

❤️👊❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal stille inn smerter på tidspunktintervaller? Hmm....  Har en fått f.eks.en fysiotime ved de tidene, må en jo ut. Uansett.

Endret av tussi680
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Her går mange av sykkelveiene langs bilveien, og jeg kan ikke endre hele hverdagen fordi du ikke gidder å dele kjørebanen. 

Anonymkode: d5583...1c7

Det finnes knapt sykkelveier i Norge, så du er priviligert som bor et slikt sted. Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tussi680 skrev (Akkurat nå):

Lurer på om jeg skal stille inn smerter på et tidspunktintervaller? Hmm....  Har en fått f.eks.en fysiotime ved de tidene, må en jo ut. Uansett.

Slutt med dette tullet her. Har du så store smerter at du sykler sakte og stopper all trafikk så bør du kanskje tenke litt lenger enn nesetippen og droppe sykkelen. Makan til egoist. Alle andre i trafikken skal ta hensyn til deg og bli forsinket fordi du har smerter? Tullebukk ass

Anonymkode: 93596...ca1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er veldig rart at disse fartsfantomene får ferdes på et så dårlig kjøretøy i trafikken. I en nødsituasjon så er bremser og bremselengde et sorgens kapittel i høy fart. En pinne eller stein kan få sykkelen til å velte i høy fart, og man er helt uten beskyttelse. Å sykle i så høy fart er til fare i trafikken, på gangveien, for turgåere i skogen. Sykling i høye hastigheter burde vært kun vært lov på egnet treningsbane. 

Og så henger det ikke på greip at elsykler har fartssperre på 20 km/t. Hvorfor får noen sykler kjøre fort men ikke andre?  

Anonymkode: 16c22...ea7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror dere at dere er kvalifisert til Tour de France eller noe? Syklister som velger å sykle midt i bilveien midt i rushtiden og stopper alle busser og biler, og skaper kø…

kom dere av veien og velg en annen rute!! Herlighet

Anonymkode: 93596...ca1

Herlighet, kanskje det er du som burde skjerpe deg og oppdatere deg litt på veitrafikkloven. 

Anonymkode: 55fb2...f98

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Slutt med dette tullet her. Har du så store smerter at du sykler sakte og stopper all trafikk så bør du kanskje tenke litt lenger enn nesetippen og droppe sykkelen. Makan til egoist. Alle andre i trafikken skal ta hensyn til deg og bli forsinket fordi du har smerter? Tullebukk ass

Anonymkode: 93596...ca1

Sinna? Jaja, ikke glem at du selv blir eldre og vil få oppleve smertedansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi680 skrev (Akkurat nå):

Sinna? Jaja, ikke glem at du selv blir eldre og vil få oppleve smertedansen.

Smertedansen kommer nok men er nok ikke såpass dum at jeg legger ut på sykkelen i sneglefart kl 17

Anonymkode: 93596...ca1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alterego666 skrev (2 minutter siden):

Det finnes knapt sykkelveier i Norge, så du er priviligert som bor et slikt sted. Gratulerer!

Staten har brukt milliarder på nye sykkelveier og ikke minst sykkelfelt, men nei.. sykkelfelt er ikke bra nok og blir ikke brukt av andre enn søndagssyklistene; Olga på tur & co. 

Anonymkode: 16c22...ea7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså nå snakker jeg om folk som er ute og TRENER. Som har på sykkelshorts og er 100% ikke på vei hjem fra jobb. Du har absolutt ingenting å gjøre i bilveien! Gå og tren et annet sted!

Anonymkode: 93596...ca1

Er nå fullt lovlig så er jo ingen poeng å irritere seg over det

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Syntes det er veldig rart at disse fartsfantomene får ferdes på et så dårlig kjøretøy i trafikken. I en nødsituasjon så er bremser og bremselengde et sorgens kapittel i høy fart. En pinne eller stein kan få sykkelen til å velte i høy fart, og man er helt uten beskyttelse. Å sykle i så høy fart er til fare i trafikken, på gangveien, for turgåere i skogen. Sykling i høye hastigheter burde vært kun vært lov på egnet treningsbane. 

Og så henger det ikke på greip at elsykler har fartssperre på 20 km/t. Hvorfor får noen sykler kjøre fort men ikke andre?  

Anonymkode: 16c22...ea7

Elsykler har ikke sperre på 20 km/t. Sperren er på 25 km/t. Og de kan selvfølgelig sykle fortere, men da får de ikke ekstra drahjelp av motoren, fordi den kobler ut ved 25 km/t. Så de kan sykle så fort de vil. 

Anonymkode: b820a...3b7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Syntes det er veldig rart at disse fartsfantomene får ferdes på et så dårlig kjøretøy i trafikken. I en nødsituasjon så er bremser og bremselengde et sorgens kapittel i høy fart. En pinne eller stein kan få sykkelen til å velte i høy fart, og man er helt uten beskyttelse. Å sykle i så høy fart er til fare i trafikken, på gangveien, for turgåere i skogen. Sykling i høye hastigheter burde vært kun vært lov på egnet treningsbane. 

Og så henger det ikke på greip at elsykler har fartssperre på 20 km/t. Hvorfor får noen sykler kjøre fort men ikke andre?  

Anonymkode: 16c22...ea7

Poenget er at det ikke er mulig å sykle landevei på fortauet pga: fotgjengere, glasskår, opp og ned forhøyninger/senkninger ved av/på kjøring og da har man plutselig også vikeplikt . Hvis man er uenige i reglene får man prøve på en lovendring da, syklistene følger jo vegtraffikloven

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loff77 skrev (2 minutter siden):

Er nå fullt lovlig så er jo ingen poeng å irritere seg over det

Vel.. er lovlig å tute med bilen, går det greit at jeg tuter så jæv hardt på syklisten at hen skvetter og detter av? Ikke noe å irritere seg over det

Anonymkode: 93596...ca1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vel.. er lovlig å tute med bilen, går det greit at jeg tuter så jæv hardt på syklisten at hen skvetter og detter av? Ikke noe å irritere seg over det

Anonymkode: 93596...ca1

Det er faktisk ikke lovlig, så der tar du feil:)

- Det fremgår av trafikkreglenes § 14 at «unødvendig eller hensynsløs bruk av lyd- eller lyssignal er forbudt»

Endret av Loff77
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Handler ikke om å ikke dele bilvei!

Da var det altså 3 syklister som stoppet bussen og alle bilene, vi brukte kan 3 min per stopp istedenfor 1 min.. så ganger du det med antall stopp. Blir plutselig veldig mange ekstra minutter! Da er den bussen forsinket som skaper forsinkelser på alle de andre neste avgangene. Og nei dere sykler IKKE fort i opppverbakke. For da jeg gikk av bussen og fulgte veien så kunne jeg gå ved siden av syklistene i gangfart. Så det var dagens utblåsning

Anonymkode: 93596...ca1

1. Det heter ikke bilvei

2. Disse tre syklistene leser neppe dette. Du kan ikke skjære alle syklister over en kam, akkurat som du ikke kan skjære alle bilister over en kam. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Loff77 said:

Poenget er at det ikke er mulig å sykle landevei på fortauet pga: fotgjengere, glasskår, opp og ned forhøyninger/senkninger ved av/på kjøring og da har man plutselig også vikeplikt . Hvis man er uenige i reglene får man prøve på en lovendring da, syklistene følger jo vegtraffikloven

De fleste gjør jo det. Men i tilfellet som TS beskriver, hvis man velger veibanen når det er gang- og sykkelsti ved siden av, til tross for at man sinker rushtrafikken, så bryter man faktisk veitrafikkloven. Der står det at man ikke skal være til unødig hinder. Når man velger å holde tilbake hele rushtrafikken i stedet for å være nødt til å sykle litt saktere selv på gang og sykkelsti, så er man til unødig hinder. Dette bekreftet høyesterett nettopp i en sak angående akkurat et slikt tilfelle (https://www.nrk.no/osloogviken/ble-domt-for-a-ha-syklet-i-kollektivfeltet-_-hoyesterett-forkastet-anken-1.15147238). 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktualia skrev (1 minutt siden):

1. Det heter ikke bilvei

2. Disse tre syklistene leser neppe dette. Du kan ikke skjære alle syklister over en kam, akkurat som du ikke kan skjære alle bilister over en kam. 

Dette skjer gang på gang i området her jeg bor og kjører hjem…

Anonymkode: 93596...ca1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...