Gå til innhold

Dere som sykler i bilveien…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alterego666 skrev (1 time siden):

Løsningen er faktisk så enkel.

Og det er jo det jeg gjør, men synes fortsatt de er både plagsomme og irriterende. Ikke plagsomme nok eller irriterende nok til at de er verdt bilen min, for å si det på den måten ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Alterego666
Jolene skrev (16 minutter siden):

Og det er jo det jeg gjør, men synes fortsatt de er både plagsomme og irriterende. Ikke plagsomme nok eller irriterende nok til at de er verdt bilen min, for å si det på den måten ;)

Det er raust av deg å velge å ikke drepe sakesløse medmennesker. #sarkasmevarsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alterego666 skrev (8 minutter siden):

Det er raust av deg å velge å ikke drepe sakesløse medmennesker. #sarkasmevarsel

Hvor har jeg skrevet om drap?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-7-29 den 6.39):

Idiot! Det er helt lovlig å sykle på bilvei. Og du har en plikt til å innrette deg etter trafikkreglene, og ta hensyn til de som sykler. Klarer du ikke det, så parker bilen en gang for alltid!

Anonymkode: 6bac2...3b4

De som sykler, har rett til å velge om de vil bruke fortau eller vei. Når det er kø i  veien, går det som regel raskere med sykkel, og sykkelen utgjør da intet hinder for bilene. Syklisten har imidlertid plikt til å holde seg innen fartsgrensen (selv om dette kontrolleres sjelden). På fortau bør hastighetsgrensen for sykler være som byen, 30 km/time, selv om det kan være fristende å sykle langt raskere. Gående bør alltid ha vikeplikt for syklister. De som vil sykle raskere enn 30 km/t, bør ha plikt til å benytte veibanen eller sykkelfelt.

Anonymkode: 8c079...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...