Example Skrevet 28. juli 2021 #61 Del Skrevet 28. juli 2021 AfterTheRain skrev (1 minutt siden): Bruke mindre aggressiv retorikk? Kvitte seg med Fauci? Hva som helst.... Man har prøvd det meste i USA. Gitt gavekort, lotteri og mye annet. Masse informasjonskampanjer om fordeler med vaksinering. Dette har man holdt på med i flere måneder. Vaksineringstoppen i USA ble nådd i april. Nå har det gått tre måneder, og landet sliter voldsomt med å få folk til å vaksinere seg enkelte steder. Da kan man kanskje si at gulroten har blitt brukt, og at nå kan det hende pisken kommer. Ikke bare kan det hende, men den kommer, i enkelte stater i hvert fall. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 28. juli 2021 #62 Del Skrevet 28. juli 2021 Example skrev (1 minutt siden): Man har prøvd det meste i USA. Gitt gavekort, lotteri og mye annet. Masse informasjonskampanjer om fordeler med vaksinering. Dette har man holdt på med i flere måneder. Vaksineringstoppen i USA ble nådd i april. Nå har det gått tre måneder, og landet sliter voldsomt med å få folk til å vaksinere seg enkelte steder. Da kan man kanskje si at gulroten har blitt brukt, og at nå kan det hende pisken kommer. Ikke bare kan det hende, men den kommer, i enkelte stater i hvert fall. At de tørr å la være. Det har vært så mange historier med folk som har blitt økonomisk ruinert etter en runde på sykehus. Det slipper vi her heldigvis. Det må være veldig steke krefter i kraft. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paramount Skrevet 28. juli 2021 #63 Del Skrevet 28. juli 2021 Honey Dew skrev (1 time siden): Det er fordi folk vaksinerer seg mot influensa. Influensaen blir ikke borte, det er bare færre som blir smittet av den. Færre som blir smittet? Tross vaksine blir i gjennomsnitt 500.000 nordmenn smittet av influensa, hvert eneste år, i en normal, gjennomsnittlig, influensasesong. I det halvannet året vi nå har opplevd koronainfluensa, er det praktisk talt ingen som er registrert smittet av "vanlig" influensa. I ekstremsesonger kan over 1 million nordmenn smittes av influensa, da med dødelighet på opp mot det dobbelte av de koronatallene vi har pr i dag. Forekomst av sesonginfluensa Andelen som blir syke med influensa varierer fra sesong til sesong, avhengig av immuniteten i befolkningen mot sirkulerende virus, vaksinasjonsdekning og de sykdomsfremkallende egenskaper til selve viruset. I år med større epidemier kan 10-30 prosent av den norske befolkningen bli smittet. I en gjennomsnittlig sesong vil 5-10% av alle voksne og 20-30% av alle barn bli smittet. https://www.fhi.no/sv/influensa/sesonginfluensa/rad-om-influensa/influensa---faktaark-/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 29. juli 2021 #64 Del Skrevet 29. juli 2021 Det kan bli noen tøffe tak fremover alt ettersom hvordan smitten utarter seg videre. Diskriminering, syndebukkstatus, utestengelse, sosialt press, tvangsmidler, etc. Noe som bare vil bevise at vaksinefanatisme er en reell ting som bare gjør vaksine-eksperimentet enda mer forkastelig. Tross alt den usalige dritten vi vaksine-avventere kan møte er jeg ærlig talt mer redd for fremtiden til alle de millionene som har fått trøkket i seg flere doser av dette greiene. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 29. juli 2021 #65 Del Skrevet 29. juli 2021 6 hours ago, Jegern Puahate said: Tross alt den usalige dritten vi vaksine-avventere kan møte er jeg ærlig talt mer redd for fremtiden til alle de millionene som har fått trøkket i seg flere doser av dette greiene. Det syns jeg ikke du behøver være 🙂 Uansett hvordan framtiden blir eller ikke blir, så har dette vært frivillig, på en måte, fram til nå. De som har tatt sprøyta har dessuten fått føle de er del av en større dugnad. At de har gjort noe godt. At de er betydningsfulle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 29. juli 2021 #66 Del Skrevet 29. juli 2021 1 hour ago, Bremnes.Kari said: Det syns jeg ikke du behøver være 🙂 Uansett hvordan framtiden blir eller ikke blir, så har dette vært frivillig, på en måte, fram til nå. De som har tatt sprøyta har dessuten fått føle de er del av en større dugnad. At de har gjort noe godt. At de er betydningsfulle. Over 90 % av mine venner, familie og øvrig omgangskrets har gledelig fått i seg vaksinen, noen flere doser av den. Fra ungdom til 80-åringer, ikke mange har satt seg veldig mye inn i det ettersom tilliten til myndighetene er formidabel vel og merke. Det i seg selv synes jeg er litt naivt, men jeg ønsker ikke at noen av dem skal få bivirkninger eller bli smittet grunnet falsk trygghet. Om det skulle vise seg at mange folk får stygge ettervirkninger kan det også bli en stor belastning på samfunnet som ingen er tjent med. Tiden vil vise hvordan det påvirker mennesker på lang sikt, og ærlig talt er best at vi som ikke stoler på vaksinen tar 100% feil enn 100% rett, om en ser nøkternt på det. Selv kan jeg ikke fordra å befinne meg i store eller tette folkemengder, så slike restriksjoner kan jeg leve med. Om mer essensielle ting som matbutikker går i ekstrem modus og vil kreve pass så kan det bli litt hassle, men pizza kan vel til og med vi avvikere\avventere bestille. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 29. juli 2021 #67 Del Skrevet 29. juli 2021 Jegern Puahate skrev (2 minutter siden): Over 90 % av mine venner, familie og øvrig omgangskrets har gledelig fått i seg vaksinen, noen flere doser av den. Fra ungdom til 80-åringer, ikke mange har satt seg veldig mye inn i det ettersom tilliten til myndighetene er formidabel vel og merke. Det i seg selv synes jeg er litt naivt, men jeg ønsker ikke at noen av dem skal få bivirkninger eller bli smittet grunnet falsk trygghet. Dette er ofte kjernen i veldig mye motstand mot vaksinen. For det første lurer jeg på hvorfor er det så galt å ha mye tillit til myndighetene? Bak myndighetene er det et fagmiljø som både er utdannet innen faget sitt, og jobber med det. Hvorfor skal en ikke ha tillit til dette fagmiljøet? Og jeg er i stor grad enig i at man bør ta informerte valg. Men det er umulig for hver enkelt av oss å sette seg inn i absolutt alt vi omgir oss med. Jeg har hverken kunnskap eller tid til å sette meg inn i alle detaljene rundt vaksinen, viruset, andre sykdommer jeg har hatt, andre medisiner jeg har fått osv. Og på toppen av det kommer livsråd, helseråd, økonomi, karriere, familie osv. Et sted må man sette streken og akseptere at noen andre vet bedre. Mener jeg. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 29. juli 2021 #68 Del Skrevet 29. juli 2021 (endret) nomore82 skrev (På 28.7.2021 den 11.56): Du hoppet glatt over ordet plikt. Ja du har rettigheter men du glemte helt pliktene. Vaksineplikt kan i hvert fall dra en lang vei til helvete. Noe slikt har ingen ting i et demokrati å gjøre. Endret 29. juli 2021 av Villfisker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 29. juli 2021 #69 Del Skrevet 29. juli 2021 Villfisker skrev (1 minutt siden): Vaksineplikt kan i hvert fall dra en lang vei til helvete. Noe slikt har ingen ting i et demokrati å gjøre. Jeg sa ingenting om vaksineplikt. Men brukeren jeg siterte snakket veldig mye om rettigheter. Men nevnte ingenting om plikter. Når man bor i et fellesskap som vi gjør så har vi altså både goder og rettigheter, og vi har plikter. Og hvorfor har ikke for eksempel vaksineplikt noe i et demokrati å gjøre? Hva er det som gjør at et demokrati ikke kan støtte vaksineplikt? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny111 Skrevet 29. juli 2021 #70 Del Skrevet 29. juli 2021 Her i Storbritannia er det snakk om at man må ha vaksinepass på utesteder og fotballkamper fra og med september (for da har alle fått muligheten til å vaksineres), og til og med at studentboliger kan kreve vaksinepass. Jeg tror verden kommer til å bli mer og mer innskrenket for de uvaksinerte, spesielt om det viser seg at det er de som holder viruset gående. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Værre Skrevet 29. juli 2021 #71 Del Skrevet 29. juli 2021 De som sier nei til vaksine vil på sikt utrydde seg selv. Korona vil mutere I årevis. Så korona vil bli en av hoved dødsårsakene for de på 60+ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 29. juli 2021 #72 Del Skrevet 29. juli 2021 Værre skrev (46 minutter siden): De som sier nei til vaksine vil på sikt utrydde seg selv. Korona vil mutere I årevis. Så korona vil bli en av hoved dødsårsakene for de på 60+ Har du link på dette 😂 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Værre Skrevet 29. juli 2021 #73 Del Skrevet 29. juli 2021 (endret) Justlooking skrev (21 minutter siden): Har du link på dette 😂 Vi kommer aldri til å bli kvitt koronaviruset så lenge ikke 90% av verdensbefolkning blir vaksinert samtidig. Folk med dårlig immunforsvar er virus fabrikker. En pasient i Sør-Afrika sin kropp produserte både alpha, beta og delta over ett års tid. Koronaviruset må vi leve med til vi dør og på samme måte som at influensa tar livet av mange i 70+ årene hvert år vil korona ta livet av enda flere spesielt eldre med dårlig immunforsvar og dermed dårlig effekt av vaksine. Endret 29. juli 2021 av Værre 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pianobar Skrevet 29. juli 2021 #74 Del Skrevet 29. juli 2021 Elida88 skrev (På 2021-7-28 den 12.26): Har sett alt for mange fæle bivirkninger. Å ja, jeg synes de absolutt virker fælere enn såkalt 'long covid' ettervirkninger. Jeg hadde veldig sterke og vobde bivirkninger etter influensavaksine for et par år siden. Og BCG. Men det gikk jo over... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuba Skrevet 29. juli 2021 #75 Del Skrevet 29. juli 2021 Bremnes.Kari skrev (På 28.7.2021 den 11.18): Nå blir kløfta mellom de som velger å takke ja til koronavaksinene og de som takker nei, bare større og større. Det merkes en dypere polarisering i media, og flere land har nå begynt å innføre straffetiltak, eller "konsekvenser" for de som av ulike grunner velger å forbli uvaksinert. De uvaksinerte blir beskyldt for å spre Delta-varianten, og presidenten i USA, Joe Biden, er sitert på at de uvaksinerte "they are killing people". Hva tenker du om fremtidsutsiktene til de som takker nei til sprøyta her til lands? Joe Biden - They are killing people Heldigvis så takker de fleste ja til vaksine slik at samfunnet snart kan åpnes for alle både de med og uten vaksine 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 29. juli 2021 #76 Del Skrevet 29. juli 2021 Charlie Amberson skrev (På 2021-7-28 den 15.19): Din frihet slutter der min begynner. Er det noe som heter. Jeg vil ha frihet til å beskytte meg mot virus. Ser ingen grunn til at jeg skal påtvinges nærkontakt med uvaksinerte hvis det er høyt smittetrykk og nærkontakten er lett å unngå. Ser at staten nå godkjenner at uvaksinerte ansatte på sykehus kan omplasseres for å redusere smitterisiko. Dette er riktig! Eldre pasienter med høy risk skal ikke tvinges til nærkontakt med uvaksinerte ansatte sykepleiere hvis de heller kan få noen som er vaksinerte. Men hvis du selv er vaksinert vil du jo ikke løpe noen risiko ved å være sammen med uvaksinerte, det er jo bare uvaksinerte som vil bli syke av smitten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakta? Skrevet 29. juli 2021 #77 Del Skrevet 29. juli 2021 3 minutter siden, lurven said: Men hvis du selv er vaksinert vil du jo ikke løpe noen risiko ved å være sammen med uvaksinerte, det er jo bare uvaksinerte som vil bli syke av smitten Du vet egentlig at det er feil? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 29. juli 2021 #78 Del Skrevet 29. juli 2021 7 minutter siden, Fakta? said: Du vet egentlig at det er feil? Hypotetisk scenario, da: 100% av jordas innbyggere tar vaksinen. Og da skjer.... hva egentlig? Tenker du at når den siste uvaksinerte har smittet fra seg til en vaksinert, som da ikke blir hverken syk eller smitter videre, så dør viruset ut og vi er tilbake ved start og alle kan fint gå videre med sine veldig normale liv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mebeforeyou Skrevet 29. juli 2021 #79 Del Skrevet 29. juli 2021 Bremnes.Kari skrev (På 28.7.2021 den 11.18): Nå blir kløfta mellom de som velger å takke ja til koronavaksinene og de som takker nei, bare større og større. Det merkes en dypere polarisering i media, og flere land har nå begynt å innføre straffetiltak, eller "konsekvenser" for de som av ulike grunner velger å forbli uvaksinert. De uvaksinerte blir beskyldt for å spre Delta-varianten, og presidenten i USA, Joe Biden, er sitert på at de uvaksinerte "they are killing people". Hva tenker du om fremtidsutsiktene til de som takker nei til sprøyta her til lands? Joe Biden - They are killing people Jeg vet om en som nekter å ta vaksine (i Norge). Hun er Russisk, og vil kun ta Sputnik. Hun er meget spesiell i andre situasjoner også. For henne vil det kun bli konsekvenser hvis hun ikke får reist ut av landet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 29. juli 2021 #80 Del Skrevet 29. juli 2021 Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt, brukerangrep og brudd på koronarommets retningslinjer, samt svar til dette. Anglofil (teamleder) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg