Gå til innhold

Hvilke ting som går på deg personlig er du lei av å høre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

At jeg er tynn som en spiker eller at jeg er et stankelbein. At jeg ser anorektisk ut. Jeg er naturlig svært tynn enda jeg spiser normalt.

Disse kommentarene kommer særlig fra en overvektig venninne som er svært aktiv i bevegelsen rundt «alle kropper er vakre». Det gjelder tydeligvis kun om du er overvektig. Hun forstår oppriktig ikke at det sårer meg at hun kritiserer vekten min.

Jeg ville aldri kritisert henne for å være overvektig fordi jeg vet at verden ikke er så enkel at det bare er å spise mer eller mindre.  

Hun ser ikke paradokset når hun selv klager over at overvektige kritiseres for vekten sin.

Anonymkode: 31742...87f

Huff 🙈 som overvektig selv kommenterer jeg aldri andres kropper. Skjønner ikke hvorfor noen har behov for å kommentere det heller. Synes ikke det spiller noen rolle hvordan andre ser ut. Det har jeg aldri skjønt noe av.

Ts

Anonymkode: 79e1c...09d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- At jeg må bli voksen siden jeg ikke drikker kaffe.

- At jeg ikke har førerkort

- Kommentarer rundt vekt og kropp. Ja, jeg har gått ned over 90 kg, men ja, jeg er fremdeles litt overvektig. Kan man ikke la være å si noe om man ikke liker det man ser?

- Du er så stille

- Du blir så engasjert 

De siste to kan virke motstridende, men jeg er egentlig veldig introvert. Det glemmer jeg fort om det er noe som virkelig engasjerer meg. Jeg kan bli ganske ivrig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Du er tynn»

«Du som er så tynn må jo spise mer»

«Orker du virkelig å forsyne deg en gang til du som er så tynn??»

Damned if you do damned if you don’t 🙃

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Er du veganer? Kult, jeg hadde aldri klart det!»

Neivel, jeg hadde aldri klart å spise dyr som har lidd og blitt brutalt drept, men kult at du klarer det!😁

Anonymkode: 4c161...026

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du er så care"

Nei, man er ikke care selv om man ikke er en interiørelskende dillekjæreste som trenger å være med kjæresten 24/7 og som må gifte seg etter 6 måneder

Anonymkode: 8bfc6...781

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

9 hours ago, AnonymBruker said:

"Du er så stille."

Jeg er fullstendig klar over det. Prøver konstant å gjøre noe med det, men jeg får det ikke til.

Anonymkode: be3b4...7bc

Jeg hadde ikke egentlig hatt noe imot at folk stadig sier det, om det ikke var for at jeg vet de ikke mener det som noe positivt. Jeg er stille, og har ikke noe ønske om å bli bråkete. Og jeg liker andre som er stille, men jeg pleier ikke å kommentere til andre "du er så bråkete". Selv om det er det jeg tenker. 😄

Anonymkode: a27d1...252

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På konferansetimene på barne- og ungdomsskolen sa lærerne hver gang at jeg gjerne kunne "gjøre mer ut av meg selv". De mente nok ikke noe vondt med det, men jeg husker at jeg ikke likte det noe særlig. For det første skjønte (og skjønner?) jeg ikke helt hva de ville ha mer av, og for det andre gav det med følelsen av det var noe galt med meg - selv om jeg egentlig hadde det ganske bra. 

Endret av Gnå
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt i samme kategori som "du ser stille", "du må komme ut av skallet ditt". 

Anonymkode: a27d1...252

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

 

Jeg hadde ikke egentlig hatt noe imot at folk stadig sier det, om det ikke var for at jeg vet de ikke mener det som noe positivt. Jeg er stille, og har ikke noe ønske om å bli bråkete. Og jeg liker andre som er stille, men jeg pleier ikke å kommentere til andre "du er så bråkete". Selv om det er det jeg tenker. 😄

Anonymkode: a27d1...252

Ønsker å jo ikke å bli bråkete jeg heller, men skulle gjerne klart å snakke litt mer og delta i samtaler. 😛 Regner jo med det er det folk mener når de sier at jeg er stille, og ikke at jeg ikke bråker nok. 😅

Anonymkode: be3b4...7bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Har du barn?

-Vil du ha barn?

-Hvorfor vil du ikke ha barn?

-Er du sikker på at du ikke vil ha barn?

-Det er ikke for sent, vet du! (Gjerne med et lurt blunk, som om de har fortalt meg en stor hemmelighet)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maiava88 skrev (På 25.7.2021 den 21.03):

At jeg er blitt så fin, etter jeg har gått ned mye i vekt. Dvs. at jeg var stygg da, verdiløs, da jeg var tykk?

Og grunnen til at jeg ble tynn? Spiseforsyrrelser. 
 

 

Som om jeg skulle skrevet det selv

 

klem til deg ❤️ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dobbeltnavn MED bindestrek og irriterer meg grønn når folk kun bruker det første navnet. Det er liksom ikke meg 

Anonymkode: 10bb1...736

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg snakker for mye og for lenge...

At jeg burde få til ditt og datt, fordi jeg har bare én unge... Da er det vel ikke så vanskelig å rekke over alt, liksom...

At jeg spiser bare kaninfor...

At jeg må roe meg ned... 

At jeg ikke må stresse sånn...

At jeg ikke må bekymre meg sånn... 

At jeg ikke har noen grunn til å bekymre meg, jeg som ikke har opplevd så mye fælt.. Hva vet de andre om det?! 

Anonymkode: b204a...5fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får veldig ofte kommenterer om kroppen min. «Du vet du blir tjukk hvis du spiser is» , «du burde prøve lavkarbo diett». «Du har veldig stor rumpe». «Du burde gå ned 8 kg».  
(dette er kommentarer jeg har fått den siste mnd). Er helt normalvektig med litt former. Slank midje. 

«Du er så surrete»

«Hvorfor jobber du så mye?, det må nå vel være en lettere måte for deg å få tak i penger på». 

«Du får vel økonomisk støtte fra faren din» … «Du får vel sykt mye stønader fra nav siden du er alene med barna».

«Du er så stille og reservert» (kommer ofte når jeg føler at jeg og personen har lite til felles og ikke har noe som helst kjemi).  
 
 

 

Anonymkode: ce8eb...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har dobbeltnavn MED bindestrek og irriterer meg grønn når folk kun bruker det første navnet. Det er liksom ikke meg 

Anonymkode: 10bb1...736

Samme her… 

 

Jeg heter faktisk Kari-Anne, ikke Kari 🙄 Syns det er spesielt når jeg selv introduserer meg som Kari-Anne tre minutter tidligere, og de bare "Jeg bare kaller deg Kari jeg" 🙄

 

NEI. 

Anonymkode: 55003...7d6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg er streng fordi jeg nekter folk å gå inn med sko, røyke i leiligheten, har rutiner som jeg føler nøye med barna mine, og fordi jeg lager for mye pasta. Jeg elsker pasta og det må folk bare leve med. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 25.7.2021 den 20.09):

Så asosial du er, hvorfor blir du ikke med på fest? 

Er også ekstremt lei av at folk sier navnet mitt feil, de ser feks på navneskiltet mitt og sier et navn som ligner. Må rette på folk hele tiden. Føler ikke folk bryr seg nok til å legge ned en innsats å lære seg navnet. 

Anonymkode: cd994...0ba

Jeg sliter med navn som feks Mariann og Marianne.. Maria og Marie. Helene og Helena.

Sorry alle som heter det 🥺

Anonymkode: bd8de...ad6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei av at folk bagatelliserer livet mitt. Det kommer til utrykk på mange måter feks "ja du vet, når de skanner kroppen så finner de gjerne ting man ellers ikke ville merket noe til". Sånt hører jeg ofte når jeg er fortvilet og redd for min syke ektefelle hvis kropp jeg er redd snart ramler fra hverandre. Hjerneslag, svulster, hjertesykdommer og nermest årlige sepsis ER ikke noe man kan leve greit med hvis man er uvitende. Jeez.

Anonymkode: f7e42...0d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Samme her… 

 

Jeg heter faktisk Kari-Anne, ikke Kari 🙄 Syns det er spesielt når jeg selv introduserer meg som Kari-Anne tre minutter tidligere, og de bare "Jeg bare kaller deg Kari jeg" 🙄

 

NEI. 

Anonymkode: 55003...7d6

Da fjerner du den ubrukelige bindestreken og heter Karianne fra nå av. Det er gjort på 30 sekunder å skifte navn.

Andre som klager på at folk ikke sier eller staver navnene sine rett bør saksøke foreldrene sine. 

Anonymkode: bd8de...ad6

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.7.2021 den 20.35):

Det vanligste emnet:

Skal du ikke snart ha barn?
Hvorfor skal du ikke ha barn?
Tror du ikke at du kommer til å angre på at du ikke får barn?

Og sånn ellers, et lite utvalg:

Skal du spise alt det?
Du har vel råd til det du som bare har deg selv å tenke på? (Uten unntak sagt av folk med flere og større inntekter enn min)
Hvorfor snakker du så lavt?
Hvordan tør du å reise til x (om så bare nabobyen) alene?
Skal du ikke selge huset og kjøpe deg noe mindre?
Sjokolade nå igjen?
Du jobber vel overtid nå som jeg plutselig må hente i barnehagen? (egentlig aldri ment som et spørsmål)
Du tar vel julevakta du som bare har deg selv å tenke på? (heller ikke ment som et spørsmål)
 

 

Anonymkode: a27d1...252

Skjønte ikke "du jobber vel overtid nå som jeg plutselig må hente i barnehagen?". 😊 Hva mente du? Og så denne: Du er så nøye, du... 

Anonymkode: b204a...5fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...