Gå til innhold

Norske menn og dating

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.7.2021 den 16.56):

Menn vil ha damer som er feminime, som ikke maser og som ikke horer rundt (kyskhet).

Anonymkode: 9d857...9c1

hva er feminin? 

Anonymkode: 0cf45...6c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.7.2021 den 23.30):

Hvem er Finn?

Anonymkode: 078b6...901

.no

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor er alle disse snille mennene, som gjør alt for å tilfredsstille kvinnen. Jeg har hatt en god del kjærester, og har ennå ikke møtt på en som er sånn. Og ser jeg blant venner og familie, så er det kun en av de som har en sånn mann. 

Jeg synes de fleste menn er ganske egosistiske, og som vil at vi skal lage mat for de, gjøre husarbeid, og alltid være klare for sex, de trenger ikke gi så mye tilbake, for tenk så heldige vi er som får ha sex med de.

Så jeg er heller frivillig singel.

Anonymkode: 336fb...245

Hva tilfører du et forhold om jeg tør spørre?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
someone_here skrev (13 timer siden):

Så du vil at menn skal gjøre alt for deg, men at du ikke skal noe for dem? Snakk om selvinnsikt 😅😁

Du er jo ikke engang norsk, så hvorfor føler du deg kallet? Med de holdningene du fremviser i tråden, er jeg ganske sikker på at du forblir evig singel. Du kan sikkert hente ei fra landet ditt for å slave for deg. 

Norske menn har alle andre egenskaper på plass om de bare hadde vist initiativ, interesse og pågangsmot. Dere er mindre sjåvinistiske enn utenlandske menn. Er jo derfor selv utenlandske vil ha dere. Skulle bare ønske at dere hadde mindre selvfokus, og ønske om selvrealisering. Mer på familielykke. 

Anonymkode: 15faf...3ce

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Norske menn har alle andre egenskaper på plass om de bare hadde vist initiativ, interesse og pågangsmot

Men det er jo som regel et stort fokus på akkurat det motsatte :klo: At menn er for pågående, snakker med fremmede damer, prøver seg på venner etc. Du kan jo ikke plutselig komme og kritisere menn for det stikk motsatte, og ødelegge alt som har blitt jobbet med i årevis.

Kan du ikke vise interesse og initiativ selv da, det må da være enklere og tryggere for alle? Gi klarsignal om at du er interessert, så slipper noen å bli anklaget for trakassering. 

Anonymkode: e8849...66e

• Liker 4
Gjest someone_here
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du er jo ikke engang norsk, så hvorfor føler du deg kallet? Med de holdningene du fremviser i tråden, er jeg ganske sikker på at du forblir evig singel. Du kan sikkert hente ei fra landet ditt for å slave for deg. 

Norske menn har alle andre egenskaper på plass om de bare hadde vist initiativ, interesse og pågangsmot. Dere er mindre sjåvinistiske enn utenlandske menn. Er jo derfor selv utenlandske vil ha dere. Skulle bare ønske at dere hadde mindre selvfokus, og ønske om selvrealisering. Mer på familielykke. 

Og? Jeg er hvit, så det er ikke lett å skille meg og andre hvite mennesker, inkludert nordmenn. Jeg bor i Norge, dermed forholder jeg meg til de normene og tradisjonene som er gjeldende her. Hva er det som er galt med mine holdninger? Du bør gjerne beskrive litt. Neii, hun kommer ikke til å få være her ved å utnytte meg. Nei takk.

AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor er alle disse snille mennene, som gjør alt for å tilfredsstille kvinnen. Jeg har hatt en god del kjærester, og har ennå ikke møtt på en som er sånn. Og ser jeg blant venner og familie, så er det kun en av de som har en sånn mann. 

Jeg synes de fleste menn er ganske egosistiske, og som vil at vi skal lage mat for de, gjøre husarbeid, og alltid være klare for sex, de trenger ikke gi så mye tilbake, for tenk så heldige vi er som får ha sex med de.

Så jeg er heller frivillig singel.

Anonymkode: 336fb...245

Nå viser det seg at norske menn er de som bruker mest tid og energi på husarbeid og barna av alle menn i verden.

Det er heller slik at norske damer velger menn som kan være late, for mange veit de slipper unna med det. Litt som at damer løper etter de mest attraktive og så klager de over at mannen bare bruker henne.

Norske menn kan kanskje virke tiltaksløse men det er kun fordi norske kvinner har gjort det klart at de ikke vil ha oppmerksomhet, og at de ikke trenger en mann. Så da kan man ikke klage over at norske menn tar lite initiativ.

Det hun ene beskrev hvor mannen jobbet seg ihjel for å tilfredsstille dama er bare latterlig og utrolig antifeministisk. Hun skriver heller ikke hva han får tilbake. For meg vitner dette om et lite likestilt forhold. Han kommer nok til å være utro en dag når han innse hvor mye han egentlig gjør for å få så lite tilbake

Anonymkode: 96a4b...d00

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
someone_here skrev (45 minutter siden):

Og? Jeg er hvit, så det er ikke lett å skille meg og andre hvite mennesker, inkludert nordmenn. Jeg bor i Norge, dermed forholder jeg meg til de normene og tradisjonene som er gjeldende her. Hva er det som er galt med mine holdninger? Du bør gjerne beskrive litt. Neii, hun kommer ikke til å få være her ved å utnytte meg. Nei takk.

Hva så om er hvit?! Det er mange lysår mellom en nordmann og polakker/estlender selv om de er hvite begge to. Så vennligst, la de norske mennene svare i tråden. Er de som er interessante. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

hva er feminin? 

Anonymkode: cc15e...8df

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hei TS! Er selv norsk kvinne og er enig i mange av dine observasjoner og tror ikke det er tilfeldig at jeg har endt opp med en utenlandsk mann. 

Norske menn er veldig sånn "elsk meg fordi jeg eksisterer", og skjønner ikke at de må tilføre verdi til en kvinnes liv. De tror de tilfører verdi til en kvinnes liv kun ved å eksistere og å møte henne. 

Hvis jeg skal si en positiv ting med norske menn, er det da at de i mye mindre grad enn utenlandske menn driver med seksualiserte tilnærmelser og seksuell trakassering. Er litt hinting i blant men det er jo bare å slutte å snakke med de som er sånn. 

Han jeg er sammen med kjøper meg blomster, følger meg til bussen og henter meg plasser.  Spanderer mat og drikke. Gir meg masse komplimenter både for utseende og personlighet. Lager meg også måltider i hjemmet. Planlegger dater for oss. 

Var egentlig åpen for å møte norske, men de bare... det ble ikke sånn gitt! 

Anonymkode: b32c4...87d

Hvilken verdi gir du igjen for dette?

Anonymkode: 6f274...663

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilken verdi gir du igjen for dette?

Anonymkode: 6f274...663

Min takknemlighet, hengivenhet og tid.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det hun ene beskrev hvor mannen jobbet seg ihjel for å tilfredsstille dama er bare latterlig og utrolig antifeministisk. Hun skriver heller ikke hva han får tilbake. For meg vitner dette om et lite likestilt forhold. Han kommer nok til å være utro en dag når han innse hvor mye han egentlig gjør for å få så lite tilbake

Anonymkode: 96a4b...d00

Det er motsatt. Menn som investerer mer i en kvinne har mindre sjanse for å være utro. 

Gjest Henkjønnet
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

hva er feminin? 

En veit at samfunnet er på ville veier når damer ikke veit hva det vil si å være feminin. Kommer til å være interessante tider i vente hvor unge kvinner kommer til å oppdage det mødrene og bestemødrene deres ikke lærte dem. Noen kan selvsagt ikke reddes for de er for indoktrinerte, men enkelte ser lyset og endrer seg

AnonymBruker
Skrevet

Her kommer en update fra meg, trådstarter. Utrolig nok var jeg på date igår med enda en etnisk norsk mann. 

Litt info: Mann i slutten av 40-årene, voksne utflyttede barn, fast jobb. 

Denne mannen mente at han foretrekker utenlandske damer fordi de er mer feminine og familieorienterte + andre verdier som norske damer har mistet. At han føler seg avhørt av norske damer på date, og at de er så A4 osv.

Vi går en spasertur sammen i sentrum. Denne Varte i 2,5 timer. Stoppet opp ved en cafe fordi jeg måtte på wc. Når jeg kommer ut ser jeg at han har kjøpt seg en kaffe til seg selv bare. Han mente han måtte gjøre det for at jeg skulle bruke toalettet til cafeen. 

Så sier jeg at det er på tide at jeg drar hjem fordi jeg er sulten. Han blir ivrig og utbryter: "Ja, kan vi ikke spise i byen? Er jo så fint å snakke med deg osv. Vil bruke mer tid med deg " Jeg blir faktisk litt smigret.

Så er vi innom fire restauranter, og han sier: "Dårlig standard, dårlig beliggenhet, ikke bra  utvalg" osv.

På det tidspunktet er jeg rimelig sliten, men jatter med. Til slutt ender vi opp på en takeaway sjappe. Han lar meg bestille maten min, og tar et skritt tilbake for å signalisere at jeg kan betale selv. Selv kjøper han en snack på 45 kroner. Jeg trodde du var sulten sier jeg. "Jeg spiste en stor frokost", svarer han. 

Anyways, jeg holder masken og viser ikke at jeg er skuffet. Gir han en klem og drar hjemover. Får rare meldinger fra ham som at jeg kan hilse familien min fra min "nye flamme, og at de snart vil få et vakkert barnebarn". Jeg svarer: øhh, ting pleier ikke å gå så raskt hos meg

Ja, jeg er ganske skuffet og føler meg som en hund som ble dratt med på spasertur.

.My foreigner ladies: Norge er et godt og trygt land å bo i, men jeg anbefaler at hvis du vil bli behandlet som en kvinne så bør du nok satse på en utenlandsk mann. Disse norske mennene syter og klager over me too og at norske damer har gjort dem mindre maskuline, men selv med den innsikten fortsetter de i samme spor. Altså er de lost case. Jeg kunne heller ha spist med ei venninne på restaurant og slappet av fremfor denne gjerrige mannen med dårlig ånde.  

• Liker 6
Gjest someone_here
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Her kommer en update fra meg, trådstarter. Utrolig nok var jeg på date igår med enda en etnisk norsk mann. 

Litt info: Mann i slutten av 40-årene, voksne utflyttede barn, fast jobb. 

Denne mannen mente at han foretrekker utenlandske damer fordi de er mer feminine og familieorienterte + andre verdier som norske damer har mistet. At han føler seg avhørt av norske damer på date, og at de er så A4 osv.

Vi går en spasertur sammen i sentrum. Denne Varte i 2,5 timer. Stoppet opp ved en cafe fordi jeg måtte på wc. Når jeg kommer ut ser jeg at han har kjøpt seg en kaffe til seg selv bare. Han mente han måtte gjøre det for at jeg skulle bruke toalettet til cafeen. 

Så sier jeg at det er på tide at jeg drar hjem fordi jeg er sulten. Han blir ivrig og utbryter: "Ja, kan vi ikke spise i byen? Er jo så fint å snakke med deg osv. Vil bruke mer tid med deg " Jeg blir faktisk litt smigret.

Så er vi innom fire restauranter, og han sier: "Dårlig standard, dårlig beliggenhet, ikke bra  utvalg" osv.

På det tidspunktet er jeg rimelig sliten, men jatter med. Til slutt ender vi opp på en takeaway sjappe. Han lar meg bestille maten min, og tar et skritt tilbake for å signalisere at jeg kan betale selv. Selv kjøper han en snack på 45 kroner. Jeg trodde du var sulten sier jeg. "Jeg spiste en stor frokost", svarer han. 

Anyways, jeg holder masken og viser ikke at jeg er skuffet. Gir han en klem og drar hjemover. Får rare meldinger fra ham som at jeg kan hilse familien min fra min "nye flamme, og at de snart vil få et vakkert barnebarn". Jeg svarer: øhh, ting pleier ikke å gå så raskt hos meg

Ja, jeg er ganske skuffet og føler meg som en hund som ble dratt med på spasertur.

.My foreigner ladies: Norge er et godt og trygt land å bo i, men jeg anbefaler at hvis du vil bli behandlet som en kvinne så bør du nok satse på en utenlandsk mann. Disse norske mennene syter og klager over me too og at norske damer har gjort dem mindre maskuline, men selv med den innsikten fortsetter de i samme spor. Altså er de lost case. Jeg kunne heller ha spist med ei venninne på restaurant og slappet av fremfor denne gjerrige mannen med dårlig ånde.  

Du kan jo også gjøre det noen norske menn gjør. Hent en mann fra land du kommer fra, så etter tre år med deg finner han ei enda bedre. Ikke glem at du skal betale for alt, investere i forholdet. Gjerne gi ham bankkortet, han må jo vite at du ser etter et seriøst forhold.  

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Kan du ikke slutte med tullet ditt da. Vi vet jo at dette bare er oppdiktet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan du ikke slutte med tullet ditt da. Vi vet jo at dette bare er oppdiktet. 

Jeg syns det hørtes ut som en troverdig historie. Jeg datt riktignok av litt på slutten der nordmannen lovte henne gull og grønne skoger og et barn, det er høyt spill i allefall jeg ikker er vant med. 

Anonymkode: 0ab68...eb0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg syns det hørtes ut som en troverdig historie. Jeg datt riktignok av litt på slutten der nordmannen lovte henne gull og grønne skoger og et barn, det er høyt spill i allefall jeg ikker er vant med. 

Anonymkode: 0ab68...eb0

Dette er faktisk sannheten. De som ikke vil tro på det, neivel. Jeg tar ingen skade av det..

Han spilte på dette med barn fordi jeg på forhånd har sagt at jeg ønsker meg dette. Jeg er egentlig mest sjokkert over hvor lite norske menn investerer i dama, spesielt hvis man ønsker et seriøst forhold. Uansett er jeg helt ferdig med norske menn. 

Til han som mente at jeg kunne hente en fra utlandet. Det er ikke mangel på kjekke og fine utenlandske menn som allerede er etablerte i Norge, eller har vokst opp her slik som meg. Du kan gjerne hente ei fra hjemlandet selv. Med dine kvalme holdninger, har du ingen sjangs på en dame uansett. @ someone stupid whatever.

AnonymBruker
Skrevet

Prioriterer araber til en hver tid. En gang var jeg på date med en norsk kar, og han spurte om jeg kunne vippse han 22kr for en sjokolade. Jeg cringet så mye. Jeg vippsa han 22kr og blokkerte han overalt. Aldri i livet om jeg dater en norsk mann etter det. Jeg blir veldig flau av sånt. Er også utlending, så foretrekker utlending fra Midtøsten. Ikke noe norskt. Ikke fordi det er noe galt med dem. Men det er en barriere mellom kulturen vår as

Anonymkode: b6da8...dc7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.7.2021 den 13.28):

Jeg er en voksen kvinne, og har datet menn med ulike etnisiteter opp igjennom årene. Jeg er vant med at utenlandske menn viser tydelig interesse. De tar kontakt først. Sender daglige meldinger, og inviterer ut på date. Gir mye komplimenter på utseendet og personlighet. Drar ut stoler og åpner dører for meg. Gir gjerne blomster og betaler gladelig regningen på restauranten. Henter deg hjemme fra i bilen sin osv.

Det siste året har jeg utelukkende snakket og datet norske menn fra tinder. Sitter igjen med varierende erfaringer. Veldig få tar kontakt først på Tinder. De er raskt ute med å spørre om flere bilder på snapchat. Sier ting som "fine du, vakker og pen du osv." Forteller om egne interesser, og spør gjerne om mine. Jeg sitter da igjen med inntrykket at vi har hatt en hyggelig samtale som har vart i flere timer, og at han er interessert. Dagen derpå hører jeg ingenting, eller korte meldinger som: "Håper du har hatt en fin dag". Så fader kontakten ut. Jeg opplever de som likegyldige og tafatte. 

De gangene jeg har vært på date er det veldig formelt og nøkternt. Forteller om sin jobb og barn. Hyggelig samtale. Betaler til nød for kaffen min, og hvis de kjører meg hjem så er de raske med å presisere hvor heldig jeg er som har en "privat sjåfør". Nesten som de hinter til at jeg bør føle meg heldig...

Jo, så får jeg meldinger om at daten var kjempe hyggelig og at jeg er vakker og reflektert.. Men at de på dette punktet ikke vet hva de ser etter. Så blir det stille.

Er dette normalen? Jeg aner ikke hvordan dere norske damer blir kjæreste med egne landsmenn. 

Jeg ønsker meg tilbake til menn fra Italia og midtøsten og føle meg verdsatt. 

Hilsen

Utenlandsk dame

Det du beskriver er "typisk norsk mann". Det å "bjuda på", sitter lagt inne. Men, det finnes absolutt de motsatte også. Har møtt de som du beskriver og varme og imøtekommende norske menn. 

Anonymkode: 644e0...114

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...